سبد خرید 0

ویژگی های موکت تجاری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 5 آبان 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویژگی های موکت تجاری

 

گذشته از سبک موکت و نوع الیاف آن، چندین فاکتور دیگر نیز در تعیین عملکرد کلی موکت تجاری تعیین کننده است. این موارد به عنوان ویژگی های یک موکت بیان می شوند زیرا بسته به شرایط استفاده، همیشه لازم نیستند.

اگر موکت تجاری شما تحت رفت و آمد زیادی قرار خواهد گرفت یا اگر واقعاً می خواهید موکتی را که انتخاب می کنید که بعد از سال ها همچنان نو به نظر برسد، پس موکتی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های زیر باشد:

ضد زیپ

یکی از بزرگترین نگرانی ها در مورد سبک های حلقه ای موکت این است که اگر یک حلقه کشیده شود، حلقه های دیگر نیز به دنبال آن کشیده می شوند و باعث ایجاد مسیری (دویدن) در موکت به همان روشی که می تواند در جوراب های نایلونی رخ دهد، می شود. از چنین رویدادی به عنوان زیپ موکت یاد می شود. برای برخی از موکت ها، افتادن این اتفاق کاملاً محتمل است.

دلیل اینکه می تواند دویدن در موکت رخ دهد به دلیل ساختار موکت است. اساساً بسیاری از موکت های حلقه دار در یک خط مستقیم بخیه زده می شوند و یک حلقه به حلقه دیگر منتهی می شود. بنابراین اگر یک حلقه به اندازه کافی محکم کشیده شود، قطعاً می تواند بقیه حلقه ها را در همان خط بکشد. برای رسیدن موکت به این مرحله به نیروی زیادی احتیاج است، اما یکی از دلایل عمده آن استفاده از سرک نامناسب یا جاروبرقی با قدرت زیاد است. سر چرخشی جاروبرقی به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند روی هر برآمدگی کوچک موکت قفل کند، آن را بکشد و الیاف را به اطراف خود بپیچد.

خوشبختانه موکت های تجاری بسیاری وجود دارند که از موکت در برابر زیپ شدن محافظت می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، موکت به جای خط مستقیم به صورت زیگ زاگ دوخته می شود. به این ترتیب، وقتی یک حلقه کشیده می شود حلقه دیگری مستقیماً در مسیر آن وجود ندارد. بنابراین هیچ حلقه دیگری باز نمی شود و به راحتی می توانید الیاف سست را از بین ببرید و مطمئن باشید که مشکلی برای موکت ایجاد نمی شود.

به دنبال ضمانت ضد زیپ موکت باشید تا بدانید از آن محافظت خواهد شد. اگر تکه ای از موکتی که دارید را خریداری می کنید یا نمونه هایی از موکت را انتخاب می کنید که اطلاعات مربوط به ضمانت را ذکر نکردند (چیزی که من توصیه نمی کنم؛ اگر نگران محافظت از سرمایه گذاری خود هستید)، یک راه آسان برای دانستن اینکه آیا موکت ضد زیپ است یا نه، وجود دارد. یک مداد بردارید و آن را بین حلقه های موکت بگذارید. در جهت خواب (از طول موکت) آن را بکشید. اگر بتوانید مداد را بلغزانید و آن را بین حلقه ها نگه دارید، موکت در یک خط مستقیم بخیه زده شده است و موکت از محافظت ضد زیپ برخوردار نیست. اگر فقط بتوانید مداد را قبل از برخورد به یک حلقه دیگر به فاصله کمی بلغزانید، محافظ ضد زیپ در موکت وجود دارد. اگر در این نوع موکت ها دقت کنید یک الگوی زیگ زاگ واقعی در حلقه ها مشاهده خواهید کرد.

موکت تجاری

ضد استاتیک (الکتریسیته ساکن)

به طور کلی، تمام موکت ها دارای برخی از محافظت های ضد استاتیکی هستند. با این حال، برای کاربردهای تجاری یا صنعتی با تجهیزات الکترونیکی کاملاً تخصصی، مانند مراقبت های بهداشتی یا آزمایشگاه، افزایش درجه ضد استاتیک بودن مورد نیاز است.

متأسفانه، هیچ آزمایش ساده ای وجود ندارد که بفهمید آیا یک موکت دارای محافظت ضد استاتیکی بالایی است یا نه. در این شرایط، شما باید به مشخصات موکت و اطلاعات گارانتی آن اعتماد کنید. برای این اهداف، شما به احتمال زیاد موکتی باقیمانده یا در غیر این صورت، نوع بدون مارک را انتخاب نمی کنید. بنابراین نباید اطمینان حاصل کنید که هر موکتی به اندازه کافی در برابر تجمع الکتریسیته ساکن محافظت می شود.

محافظت از لک و خاک

تمام موکت های تجاری موجود در بازار امروزه از خواص ضد لک برخوردار هستند. با این وجود، انواع خاصی از الیاف یا روش های رنگ آمیزی وجود دارد که سطح محافظت در برابر لکه گیری و کثیف شدن را افزایش می دهد که می تواند در موکت های تجاری مطلوب باشد.

الیاف الفین (پلی پروپیلن) یکی از الیاف مورد استفاده در موکت می باشد که در برابر لکه ها مقاوم است و به طور طبیعی تقریباً هر ماده ای، حتی سفید کننده را دفع می کند. عیب اولفین، در مواجهه با مواد روغنی است. الفین باعث جذب روغن می شود که می تواند روی موکت لکه ایجاد کند. علاوه بر این، باقیمانده روغن در الیاف باعث جذب خاک شده و باعث کثیف شدن موکت می شود. از الفین در مناطقی که احتمال ریختن مواد روغنی وجود دارد نباید استفاده شود.

الیاف نایلون یکی از محکم ترین الیاف مورد استفاده در موکت است و مورد علاقه سازنده های موکت های تجاری با عملکرد بالا است. متأسفانه نایلون به طور ذاتی از محافظت در برابر لکه برخوردار نیست. بنابراین برای دریافت خاصیت محافظت در برابر لکه ها به فرآیند تولید متکی است. موثرترین روش افزایش مقاومت به لکه برای نایلون، در روش رنگ آمیزی است که به عنوان رنگرزی محلول شناخته می شود. الیاف رنگ شده توسط فرآیند حل کردن- خشک کردن بالاترین سطح محافظت در برابر لکه را ارائه می دهند. در روش های رنگرزی سنتی، ابتدا الیاف ساخته می شود و سپس رنگ مورد نظر اعمال می شود. در روش رنگرزی محلول (حل کردن- خشک کردن)، رنگ مستقیماً به الیاف اضافه می شود؛ به طوری که آنها مستقیماً به رنگ دلخواه تولید می شوند. این رنگ از هسته الیاف تا انتها ادامه دارد و بنابراین نمی توان آن را پاک کرد (توسط سفید کننده) یا تغییر داد (توسط ماده رنگی دیگری). بنابراین، نایلون با رنگ محلول، یک گزینه عالی برای یک موکت تجاری است.

موکت تجاری

ماندگاری

بدیهی است که موکت تجاری در طیف گسترده ای از کیفیت و سطح دوام در دسترس است. همراه با ویژگی های خاص تجاری فوق، حتماً قبل از خرید میزان ماندگاری موکت را تعیین کنید.

در میان موکت های موجود در بازار برندهای پالاز موکت ، موکت ظریف مصور و موکت پارس از کیفیت ویژه ای برخوردارند و برای مصارف مسکونی، اداری، تجاری، سالن ها و مهد کودک به مشتریان محترم فروشگاه اینترنتی مای دکوری پیشنهاد می شوند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()