سبد خرید 0

نگهداری از چمن مصنوعی در هوای گرم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 17 تير 1400 در ساعت 12 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چمن مصنوعی ، نوعی کفپوش است که از ان در جاهای مختلفی می توان استفاده کرد. شاید رایج ترین استفاده از چمن مصنوعی برای زمین های ورزشی باشد اما شما باید بدانید که از این کفپوش برای جاهای دیگری نیز استفاده می شود. هر چند که چمن مصنوعی دوام زیادی دارد اما به هر حال باید از آن به خوبی مراقبت و نگهداری کرد. یکی از موارد نگهداری از چمن مصنوعی ، مراقبت از آن در هوای گرم می باشد. در این مقاله به این موضوع اشاره شده است که نحوه نگهداری از چمن مصنوعی در هوای گرم چگونه است.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی نوعی کفپوش مصنوعی است که از پلیمرهای مخصوصی ساخته می شود و ظاهری شبیه چمن طبیعی دارد. این کفپوش به دلیل مزیت های متعددی که دارد در جاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. از این کفپوش به خوبی در زمین های ورزشی، مهد کودک ها، نمایشگاه ها، ساختمان های تفریحی و تجاری و دیگر موارد اشاره کرد. این کفپوش دارای ماندگاری بسیار خوبی است، تمیزتر از چمن طبیعی است، هزینه نگهداری کمتری دارد و می توان روی سطوح مختلفی از آن استفاده کرد.

همان طور که می بینید چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی مزیت های متعددی دارد. یکی از مزیت هایش این است که نگهداری از آن راحت تر است. هر چند که نگهداری از این کفپوش راحت است و کار سختی نیست اما نباید آن را سرسری گرفت. یکی از مواری که باید به آن توجه شود، نگهداری از چمن مصنوعی در هوای گرم است. در زیر به این موضوع پرداخته شده است.

نگهداری از چمن مصنوعی در هوای گرم

هوای گرم و نور خورشید می تواند برای محصولات مختلفی آسیب زا باشد و از کیفیت و عمر انها بکاهد. یکی از این محصولات، چمن مصنوعی است. در تابستان و با گرم شدن هوا، چمن مصنوعی زیر نور آفتاب یا تحت گرما دچار آسیب خواهد شد واین وظیفه افراد است تا از چمن مصنوعی مراقبت کنند.اما این کار را چگونه می توان انجام داد.

در وهله اول باید به این سوال پاسخ داد که حرارت و گرمای افتاب چگونه باعث آسیب به چمن مصنوعی می شود؟ در جواب این سوال باید گفت که چمن مصنوعی از پلیمرهایی مصنوعی ساخته شده است که در دماهای بالا می توانند منبسط شده و از حالت طبیعی خود خارج شوند. نورآفتاب می تواند الیاف چمن مصنوعی را نرم کند و به آنها آسیب برساند.  علاوه بر نور مسقیم آفتاب که به چمن مصنوعی می خورد، انعکاس نور از پنجره ها و شیشه ها به ان نیز موجب آسیب به الیاف چمن مصنوعی خواهد شد.

همه این ها روی هم باعث خواهد شد تا ظاهر چمن مصنوعی خراب شود و از حالت زیبای خود خارج شود. اما چه کارهایی را می توان انجام داد. در زیر به این کارها اشاره شده است :

1.از نصب چمن مصنوعی در نقاطی که تحت نور مستقیم آفتاب است دوری کنید:

برخی مواقع نمی شود چمن مصنوعی را در جای پرنور نصب نکرد اما برخی مواقع می توان این کار را انجام داد. همواره باید سعی شود که چمن مصنوعی در مکانی خنک و دارای سایه و دمای مناسب نصب شود. این کاری است که می توان پیش از نصب انجام داد.

2.از انعکاس نور توسط پنجره ها و دیگر اشیا بکاهیم :

این کار را می توان با چسباندن لایه های ظریف و نازک روی شیشه ها که از انعکاس آنها می کاهد انجام داد. با این کار شما از  انعکاس نور توسط پنجره هاو شیشه ها به چمن مصنوعی جلوگیری خواهید کرد.

3.روی چمن مصنوعی شن بپاشیم:

شن می تواند به خوبی از دمای چمن مصنوعی بکاهدو ان را خنک نگه دارد. در ایامی که چمن مصنوعی تحت نور آفتاب است می توان با پاشیدن شن سلیس روی آن از دمای آن کاست و از ان مراقبت کرد.

4.بهتر است بخش زیرین چمن مصنوعی  تحت آفتاب قرار نگیرد :

لایه پشتیبان یا بخش زیرین چمن مصنوعی دارای مواد سیاه رنگی است که بهتر است در معرض آفتاب و نور مستقیم قرار نگیرد. اگر این لایه زیر نور آفتاب بماند می تواند دمای چمن مصنوعی را افزایش دهد و باعث ذوب شدن الیاف چمن مصنوعی باشد.

5.سعی کنید برای چمن مصنوعی سایه فراهم کنید :

این کار می تواند با روش های گوناگونی انجام شود. مهم این است که روی چمن مصنوعی سایه انداخته شود تا دمای آن کاسته شود و حرارت به آن آسیب وارد نکند.

6.آبپاشی روی چمن مصنوعی : 

شاید ساده ترین روش برای خنک کردن چمن مصنوعی ، آب پاشیدن روی ان باشد. شما می توانید با استفاده از روش های مختلف چمن مصنوعی را خیس کنید تا حرارت زیاد باعث آسیب به آن نشود. یادتان باشد که این آب پاشی نباید زیاد باشد ویا این که کم باشد. میزان آبی که روی چمن مصنوعی پاشیده می شود باید به اندازه باشد تا باعث خنکی آن شود.

7.پاک کردن چمن مصنوعی از پلاستیک و زباله :

برخی مواد مانند پلاستیک،فلزات و غیره به خوبی می توانند با جذب گرما حرارت چمن مصنوعی را بالا ببرند. بنابراین شما نیاز دارید تا این مواد و دیگر زباله ها را از سطح چمن مصنوعی جمع اوری کنید تا موجب آسیب نشوند. این نکته را جدی بگیرید و به طور کلی هر از گاهی چمن مصنوعی را به خوبی تمیز کنید.

مواردی که در بالا ذکر شد همگی می توانند به شما کمک کنند تا از چمن مصنوعی در هوای گرم محافظت کنید.  هوای گرم و حرارت می تواند به چمن مصنوعی آسیب بزند و در عین حال یک چمن مصنوعی داغ ، کفپوش مناسبی برای استفاده نیست و می تواند موجب سوختگی حیوانات یا کودکان و حتی افراد بزرگسال شود. باید به این موضوع توجه کرد و با روش های درست، از حرارت چمن مصنوعی کاست تا هم عمر آن را افزایش داد و هم باعث لذت بیشتر از چمن مصنوعی شد.

در کنار همه این جرف ها باید به این نکته توجه شود که باید در مصرف آب برای خنک کردن چمن مصنوعی دقت کرد. خیلی ها هستند که بی اندازه و بدون حساب از آب برای خنک کردن چمن مصنوعی در تابستان استفاده می کنند. این کار به هیچ عنوان درست نیست و باید در مصرف آب صرفه جویی کردو در کنار آب پاشی از روش های دیگر نیز استفاده کرد.

نتیجه گیری

چمن مصنوعی کفپوشی است که نسبت به چمن طبیعی مزیت های زیادی دارد و برای همین است که می تواند در جاهای مختلف به کار گرفته شود. این کفپوش از الیاف مصنوعی ساخته می شود و برای همین است که هم تمیزتر است و هم ماندگاری بیشتری دارد. در عین حال چمن های مصنوعی مراقبت کمتری می خواهند.

درست است که این کفپوش ها مراقبت کمتری می خواهند اما بهرحال باید از انها مراقبت کرد. یکی از کارها محافظت از انها در برابر گرما و نور آفتاب است. شما می توانید به خوبی این کار را انجام دهید واز آسیب خورشید به چمن مصنوعی جلوگیری کنید.

اول از همه پیش از نصب سعی کنید جای مناسب و خنک و سایه داری  را انتخاب کنید. دوم این که نگذارید تا انعکاس پنجره ها و شیشه ها دمای چمن مصنوعی را بالاتر ببرد. هر از گاهی چمن مصنوعی را تمیز کنید و پلاستیک ها و مواد فلزی و دیگر زباله ها را جمع اوری کنید تا باعث بالا رفتن دمای چمن نشوند.

اما اصلی ترین کارها برای پایین آوردن دمای چمن مصنوعی این است که یا روی آنها آب بپاشید یا این که از شن های سلیس استفاده کنید. هم شن و هم آب می توانند به خوبی دمای چمن مصنوعی را پایین بیاورند.دقت داشته باشید که شما باید به میزان مناسبی از شن یا آب استفاده کنید.

مای دکوری

اگر دنبال خرید چمن مصنوعی هستید، فروشگاه مای دکوری گزینه ای خوب و عالی برای شما خواهد بود. شما می توانید از طریق مای دکوری انواع چمن های مصنوعی را خریداری کنید.

مای دکوری فروشگاهی است که سالهاست در حال عرضه محصولات دکوراسیون داخلی با کیفیت و قیمتی عالی است. شما می توانید انواع محصولات را در این فروشگاه آنلاین پیدا کنید. محصولات مای دکوری همگی کیفیت خوبی دارند و این فروشگاه نمایندگی برندهای مطرحی را بر عهده دارد. شما می توانید محصول خود را به راحتی از طریق این فروشگاه خریداری کنید . محصول به سرعت برای شما ارسال خواهد شد و نهایتا پس از چند روز کاری به دست شما خواهد رسید. مای دکوری به همه نقاط در ایران محصول ارسال می کند بنابراین اگر در شهری هستید که از مرکز دور است اصلا نگران نباشید. این کار با هزینه ای بسیار اندک برای شما انجام خواهد شد.

مای دکوری خدمات پس از فروش بسیار خوبی هم دارد. اگر مشکلی برای محصول شما پس از خرید پیش بیاید شما می توانید به راحتی با یک تماس برای حل و رفع آن اقدام نمایید. اولویت اصلی مای دکوری همیشه رضایت مشتریان بوده است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()