سبد خرید 0

آکریلیک چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 31 فروردین 1400 در ساعت 19 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت محصولی است که تقریبا در همه خانه ها وجود دارد. خیلی ها از موکت برای پوشش خانه خود استفاده می کنند. موکت ها در طرح ها ورنگ های مختلفی وجود دارند و شما می توانید هر کدام را که برای خانه ومکانتان مناسب است انتخاب کنید. موکت ها به هر حال از مواد مختلفی ساخته می شوند. جنس موکت ها می تواند با هم فرق داشته باشد. در این مقاله می خواهیم به کاربرد نخ آکریلیک در تولید موکت بپردازیم.

آکریلیک چیست؟

آکریلیک نوعی پلیمر مصنوعی است که از به هم پیوستن واحدهای آکرونیتریل ساخته می شود.الیاف آکریلیک در جاهای زیادی استفاده می شوند. این الیاف سبک و گرم هستندو شبیه پشم هستند. این الیاف می توانند در رنگ های مختلف تولید شوند بنابراین شما تنوع خوبی از آکریلیک را دارا هستید.

آکریلیک الیافی ساخته دست انسان است که از آن برای تولید محصولات مختلفی استفاده می شود. این نوع محصول دارای مزایای زیادی است .

در زیر به مزایای آکریلیک اشاره شده است:

رنگ پذیری یکنواخت :

این الیاف را می توان به راحتی رنگ کرد و رنگ آن هم دوام بسیار زیادی دارد.

مقاومت در برابر گرما و رطوبت و دیگر عوامل محیطی :

نخ آکریلیک دارای مقاومت بسیار بالایی است و برای همین است که از آن در محصولات مختلفی استفاده می شود.

مقامت در برابر پاره شدن :

این الیاف و نخ ها به راحتی پاره نمی شوند و به همین دلیل از این جهت نیز دارای مزیت هستند.

دیر کثیف شدن :

این الیاف به خاطر مقاومت خوبشان و نیز خاصیت ارتجاعی شان دیرتر کثیف می شوند که این خود بسیار خوب است. از سویی دیگر تمیز کردن این الیاف نیز بسیار راحت است و افراد می توانند به راحتی محصول ساخته شده از این نوع الیاف و نخ را به راحتی تمیز کنند.

شاید بتوان تنها عیب این الیاف را در دوام پایین و عمر نه چندان طولانی آنها دانست.درست است که این الیاف در برابر رطوبت و گرما مقاوم هستند اما به طور کلی دارای عمر بالایی نیستند و همین موضوع باعث شده است خیلی ها از آن استقبال نکنند.

نخ آکریلیک در موکت

نخ آکریلیک همان طور که گفته شد در صنعت نساجی کاربرد زیادی دارد. این الیاف به خاطر ویژگی های خوبشان مانند سبکی، مقاومت مناسب و شستشوی راحت است برای ساخت محصولات مختلفی استفاده می شوند . از جمله محصولاتی که نخ آکریلیک در ساخت آنها استفاده می شود می توان به فرش، لباس های گرم، جوراب و موکت اشاره کرد.

نخ های آکریلیک از روش های ترریسی، خشک ریسی و ژل ریسی استفاده می شود و مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که گفته شد یکی از مواردی که از نخ آکریلیک برای تولید آن استفاده می شود موکت است. با نخ آکریلیک می توان موکت های بسیار خوبی را تولید کرد که به آنها موکت اکریلیک می گویند.

موکت اکریلیک به خاطر الیاف آن، موکتی نرم و زیبا و پشم گونه خواهد بود که دارای مزیت های زیادی است.

در این مقاله به ویژگی های یک موکت اکریلیک پرداخته شده است:

مقاومت در برابر سایش:

نخ های آکریلیک همان طور که گفته شد الیافی مصنوعی هستند و بنابراین به راحتی خراب نمی شوند.این الیاف به راحتی در برابر ساییده شدن مقاومت می کنند و دچار آسیب نمی شوند و برای همین است که موکت های اکریلیک نیز در برابر ساییده شدن مقاوم هستند و به راحتی خراب نمی شوند.

البته درست است که این موکت ها در برابر ساییده شدن مقاوم هستند اما سعی کنید از آنها در محیط های پرتردد استفاده نکنید چون مقاومتشان نسبت به دیگر الیاف کمی پایین تر است.

مقاومت در برابر رطوبت:

یکی دیگر از کاربردهای نخ آکریلیک در موکت این است که باعث می شود تا موکت در برابر رطوبت مقاوم شود. رطوبت می تواند آسیبی جدی به موکت ها بزند. الیاف آکریلیک در برابر رطوبت مقاوم هستند و به سرعت خشک می شوند. این موکت ها هم چنین در برابر کپک زدن نیز مقاومت بسیار خوبی دارند. از همین روست که این موکت برای جاهای مرطوب بسیار مناسب است.

شما می توانید به دلیل همین ویژگی به سرعت و به راحتی موکت اکریلیک خود را بشویید.

انعطاف پذیری مناسب:

درست است که موکت های آکریلیک دارای مقاومت خوبی در برابر رطوبت و گرما و سایش هستند اما انعطاف خوبی هم دارند . این موکت ها دارای خاصیت ارتجاعی خوبی هستند و این موضوع هم باعث آسیب کمتر آنها و هم شستشوی بهتر آنها می شود.

مقامت مناسب در برابر مواد شیمیایی :

یکی دیگر از خاصیت های موکت های اکریلیک اینست که در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند و در نتیجه دیر دچار لکه می شوند. این موکت ها به همین دلیل در مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی دهند . هم چنین این موکت ها در برابر الکتریسیته و برق نیز مقاومت خوبی دارند.

همان طور که در بالا دیدید وجود نخ اکریلیک در یک موکت باعث مزیت های زیادی می شود اما با وجود همه این مزایا باز هم موکت های آکریلیک چندان طرفداری ندارندو برای همین است که قیمت آنها پایین است. درست است که ظاهر این موکت ها شبیه موکت پشمی است اما عمر و دوام آنها به اندازه موکت پشمی نیست و این موکت ها عمر پایینی دارند. همین موضوع باعث شده است تا این موکت ها مشتریان چندانی نداشته باشند.

نتیجه گیری

اکریلیک نوعی پلیمر مصنوعی است که از پلی آکریلونیتریل ساخته می شود. از الیاف آکریلیک برای تولید محصولات زیادی مانند فرش، موکت، لباس و دیگر چیزها استفاده می شود. این الیاف دارای مزیت های زیادی هستندو برای همین است که استفاده های گوناکونی دارند.

موکت های ساخته شده از الیاف آکریلیک دارای مزیت های زیادی هستند. این موکت ها در برابر رطوبت مقاومت بسیار خوبی دارند و به راحتی خشک می شوند. این موکت ها به همین دلیل به راحتی شسته می شوندو شما برای شستن آنها زحمت زیادی ندارید. این موکت ها کپک نمی زنند و این خود یک مزیت دیگر است و نیز دیر دچار لکه می شوند که باعث می شود شما زیاد نیاز به شستشوی آنها نداشته باشید. در کنار این مزیت ها موکت های آکریلیک در برابر حرارت و سایش نیز دارای مقاومت خوبی هستند. این موکت ها ظاهری شبیه موکت پشمی دارند و در نتیجه از این لحاظ نیز دارای جذابیت هستند. این موکت های دارای انعطاف بسیار خوبی هستند و به همین خاطر در برابر ضربات مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

عیب این موکت هم این است که عمر چندانی ندارد و در نتیجه مشتریان زیادی ندارد و قیمتش هم پایین است. به طور کلی دوام و عمر الاف آکریلیک پایین تر از دیگر الیاف می باشد.

مای دکوری

اگر دنبال این هستید که موکتی مناسب را برای خانه خود یا مکان دیگری خریداری کنید پس مای دکوری برای شما گزینه ای بسیار خوب و مناسب است. مای دکوری فروشگاهی آنلاین و معتبر است که سالهاست در حال فروش ادوات دکوراسیون داخلی است و از این لحاظ می تواند کار شما را راه بیندازد.

شما در سایت مای دکوری می توانید انواع محصولات دکوراسیون داخلی را پیدا کنید که موکت یکی از آنهاست. انواع موکت ها در کیفیت مناسب در این فروشگاه عرضه می شوند که قیمت مناسبی هم دارند. شما می توانید موکت خود را در این فروشگاه پیدا کنید و سفارش دهید تا پس از چند روز کاری آن را در خانه خود تحویل بگیرید. موکت ها در انواع رنگ و طرح در فروشگاه مای دکوری وجود دارند و همگی قیمت مناسبی دارند. تخفیف های فوق العاده این فروشگاه می تواند هزینه های شما را بسیار کاهش دهد و باعث شود تا با هزینه ای مناسب، محصولی عالی را خریداری کنید. شما در فروشگااه مای دکوری قادر به مقایسه انواع موکت ها با هم هستید.

علاوه بر ارائه موکت های باکیفیت و قیمت مناسب، شما هم چنین از خدمات پس از فروش بسیار خوبی بهره مند خواهید شد. در صورت بروز مشکلی برای محصول، شما می توانید با مای دکوری تماس بگیرید تا در اولین فرصت به مشکل شما رسیدگی شود.

مای دکوری اعتبار خود را از مشتریانش می گیرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()