سبد خرید 0

انواع موکت طرح دار برای خانه های مدرن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 25 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با وجود تمام کفپوش های جدیدی که در بازار آمده است، آیا موکت همچنان مرسوم است؟ صرف نظر از آخرین به روزرسانی ها و نوآوری های کفپوش های جدید که وارد بازار شده اند ، موکت همچنان یکی از محبوب ترین گزینه های کفپوش موجود در بازار است. برای اطمینان از اینکه موکت به اندازه سایر گزینه های دیگر کفپوش که در بازار وجود دارند و بسیاری از آن ها هم جدید هستند زیبا و کاربردی است ، تولیدکنندگان موکت از فناوری های به روز برای ایجاد الگوهای محبوب و ویژگی های جدید استفاده می کنند. شما باید همیشه موکت طرح داری را انتخاب کنید که با وسیله و اثاثیه و دکوراسیون منزلتان هماهنگی داشته باشد.
موکت طرح دار یکی از کفپوش های متنوع است که کاربردهای زیادی دارد از جمله استفاده از موکت طرح دار زیر پله ها ، راهرو ، فضای زندگی و به ویژه اتاق خواب و .... یکی از مناسب ترین مکان ها برای استفاده از موکت طرح دار برای اتاق کودکان است. از طرف دیگر ، موکت اتاق کودک در زمستان اتاق ها را گرمتر و در تابستان آن را خنک تر می کند ، و این خودش یک مزیت است.
 تولید کنندگان موکت همیشه دنبال این بوده اند که با استفاده از موکت بتوانند فضای اتاق یا سالن را زیباتر کنند پس به دنبال همین قضیه همیشه طرح های زیبایی را برای موکت انتخاب می کرده اند که شما بتوانید با توجه به سلیقه ی خودتان و همینطور با توجه به محل استفاده یکی از آن هارا انتخاب کنید.
در ادامه با ماهمراه باشید می خواهیم باهم انواع موکت های طرحدار را بررسی کنیم:


موکت هایی با طرح شمع و نقش و نگار های پیچیده


با گذشت سال ها ، موکت هایی با طرح تاب خورده به تدریج از محبوبیتش کاسته شد ، صاحبان خانه آن مدل موکت ها را "قدیمی" و "تمیز کردن آن دشوار" می دانستند. اگر کسی خانه ای داشته باشد که در دهه 70 ساخته شده باشد ، موکت تاب خورده معمولاً اولین چیزی است که چشمش به آن برخورد می کند. اما در سال های اخیر ، این سبک های موکت به دلیل بافت منحصر به فرد و پیشرفت تکنولوژی که تمیز کردن آن را آسان می کند ،دوباره از محبوبیت برخوردار شده است.


موکت هایی با طرح خاکستری و آبی


در حالی که طرح های خاکستری و آبی هر دو گزینه های محبوب برای موکت هستند که در بسیاری از اتاق ها به  کار می روند و می توانم که واقعا نمای بسیار خیره کننده ای به اتاق می بخشند، برخی از افراد رنگ ها و الگوهای پررنگ تری را برای موکت اتاق خود انتخاب می کنند تا اتاقشان فضای شادتر و با نشاط تری داشته باشد.  وقتی نوبت به طراحی موکت می رسد ، موکت هایی که طرح های دایره ای و حلقه ای را با هم ترکیب می کنند به دلیل الگوها و بافتهای منحصر به فردی که ایجاد می کنند بسیار از نتیجه ی کارشان که در خانه های مشتریان خود می بینند خشنود هستند.


موکت های خزدار


الگو و طرح های پیچ دار استفاده شده برای بافت موکت خزدار  منجر به ظاهری فرفری در آن می شود که جلوه ای کرکی به آن می دهد. از نظر زیبایی بسیار جذاب است و بسیار نرم است طوری که از راه رفتن روی آن احساس آرامش خواهید کرد. به علاوه ، این طرح به پنهان کردن درزهای فرش کمک می کند و باعث می شود که قسمت هایی از فرش که دوست نداریم بقیه ببینند دیده نشود.


موکت طرح دار ساده


اگر بخواهیم توضیحی درباره ی موکت های ساده بنویسیم باید بگوییم این موکت ها طرح و نقش خاصی ندارند و شما نمی توانید روی آن ها طرح و نقش خاصی را مشاهده کنید. هم چنین جالب است بدانید که این گونه موکت ها در رنگ های جیغ و شاد دیده نمی شود و اغلب رنگ های آن ها خنثی و ملایم است. بنابراین وقتی کسی وارد اتاق یا خانه ی شما می شود می تواند وسایل خانه و دکوراسیون شما را بیشتر ببیند زیرا در معرض توجه قرار گرفته است و افراد به محض ورود به خانه ی شما دکور خانه ی شمارا می بینند.
موکت های ساده خودشان تقسیم بندی جداگانه ای دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:
موکت یک دست: این موکت ها بر روی خود طرح و یا الگوی خاصی ندارند بلکه بافت و گره های خود موکت به آن ها جلوه ای ویژه داده است.
موکت با طرح رنگ پریده: روی این موکت ها طرح ها و الگوی هایی وجود دارد که ممکن است ساده و یا اسلیمی باشد. اما جالب است بدانید که همین طرح ها و نقش ها هم رنگشای بسیار نزدیک به رنگ زمینه ای خود موکت است و اصلا با آن ها در تضاد نیست.
انواع موکت های ساده را می توانید در انواع سبک دکوراسیون منزل به کار ببرید و اگر شما فردی هستید که به سبک کلاسیک گرایش دارید می توانید موکت با طرح رنگ پریده را انتخاب کنید در نتیجه منزل شما زیبا و مدرن دیده می شود.


موکت طرح دار پرنقش


اول از همه می خواهیم بدانیم که این موکت های پرنقش در چه فضاهایی کاربرد دارد؟ این موکت ها در منازلی که اثاثیه داخلش سبک کلاسیک است و یا کلا فضای سالن خیلی مدرن و لوکس است کاربرد دارد. کسانی که موکت های پرنقش را انتخاب می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که طرح ها و الگوهایی که در موکت قرار دارد بهتر است که یک رنگ آن با وسایل خونه هماهنگ باشد و با آن در تناسب باشد در غیر این صورت اگر رنگ نقش نگار ها با وسایل خانه ست نباشد فضای خانه شلوغ و شلخته به نظر می رسد.


موکت مدل پارکتی یا موکت با طرح پارکت


این موکت است که طرحی شبیه به پارکت دارد. این مدل موکت ها در زمره موکت های محبوب قرار دارند که در طرح ها و رنگ های مختلف (موکت طرح پارکت رنگ روشن ، موکت طرح پارکت خاکستری ، موکت طرح پارکت تک و مدل های دیگر) تولید می شوند.موکت طرح پارکت مانند کفپوش طرح پارکت هستند.


موکت طرح سرامیک


آنها دارای طرح سرامیک هستند همانطور که از نام این مدل موکت مشخص است. آن ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای کاشی هایی با ابعاد خاص هستند. بعضی از آنها به متر فروخته می شوند اما برخی دیگر به صورت کاشی هستند که در کنار یکدیگر قرار می گیرند و وقتی کثیف شد به راحتی می توانید یک کاشی را جدا کرده و بشویید.


موکت کبریتی


ارزان ترین نوع موکت ، طرح و الگوی چوب کبریت است. به دلیل سطح سفت و سختی که دارند ، گزینه مناسبی برای فضاهایی هستند که میزان تردد در آنها زیاد است و کفپوش مناسبی ندارند. اگر به دنبال قیمت ارزان موکت هستید ، موکت کبریتی با کمترین هزینه بهترین انتخاب برای شماست.


موکت پرز کوتاه طرحدار


این مدل موکت ها دقیقاً برعکس موکت های خزدار هستند و به دلیل سطح صاف و یکدست به راحتی تمیز می شوند. همچنین به دلیل سطح سخت و بادوام آنها برای کف اداری ، راهروها ، لابی ها ، ورودی ها و مواردی از این دست استفاده می شود.


جمع بندی


در این مقاله مای دکوری سعی داشت که انواع موکت های طرح دار را به شما معرفی کند. همان طور که دیدید قبل از آنکه موکت خود را انتخاب کنید باید به این قضیه توجه داشته باشید که موکتی را انتخاب کنید که به لوازم منزل شما بیاید و باهم در تناسب و هماهنگی باشند. برای مثال موکت شما آبی با طرح دار سفید است اینجا مشخص است که شما نمی توانید پرده ای را انتخاب کنید به رنگ زرد زیرا چهره ی زشت و ناپسندی به منزلتان می دهد توصیه ی ما به شما این است که در این جور موارد باید پرده ی سفید یا آبی را انتخاب کنید.
با توجه به توضیحات بالا شما اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید می توانید موکت ساده و بدون طرح را انتخاب کنید که در رنگ های روشن در بازار وجود دارد. در این صورت دکوراسیون منزل شما بسیار لوکس جلوه می کند.
شما می توانید برای زیباتر شدن منزل تان و برای داشتن دکوراسیون شیک به مای دکوری مراجعه کنید.

مای دکوری:

فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کونونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()