سبد خرید 0

موکت بربر

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 13 خرداد 1400 در ساعت 2 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت ها امروزه یکی از مهم ترین کفپوش ها برای مکان های مختلف هستند. موکت ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. برخی از این موکت ها نام های خاصی دارند که خیلی ها با شنیدن آنها تعجب می کنند. یکی از موکت های با اسم عجیب، موکت بربر است. موکت بربر امروزه در بازار طرفداران زیادی دارد. اگر کسی برای اولین بار نام این موکت را بشنود حتما تعجب می کند و خیلی دوست دارد تا بداند ریشه این نام از کجا آمده است و چه ویژگی هایی دارد. در این مقاله به ویژگی های انواع موکت بربر پرداخته شده است.

موکت بربر

احتمالا همه شما نام قوم بربر را شنیده اید. این قوم ، ظاهرا قومی وحشی،بیابانگرد و جنگاور بوده اند که در شمال آفریقا سکونت داشته اند. معروف ترین پادشاه بربرها آتیلا بوده است که توانست بر سرزمین های بسیاری فائق آید. خیلی ها فکر می کنند که بربرها همان مغول ها هستند اما این گونه نیست و این دو قوم با هم تفاوت دارند. به طور کلی در ادبیات ما اما واژه بربریت به معنای وحشی گری و دور بودن از تمدن را می دهد.

بهرحال این قوم هم مانند همه اقوام دیگر دارای صنایع دستی بوده است. اینجاست که موکت بربر مفهوم پیدا می کند. موکت بربر در واقع،موکتی است که توسط قبیله های بربر با دست بافته می شده است و از آن استفاده میشده است. از آنجایی که این قوم در بیابان سکونت داشته اند پس بیشترین الیاف آن از پشم می باشد(پشم گوسفندان). این الیاف به شیوه ای محکم و جالب درهم تنیده می شوند و موکتی را می سازند که زیر پای افراد انداخته می شود. الیاف پشم و دیگر الیاف ها به شکل گرهی و حلقوی در هم بافته می شده اند.

اما موکت بربر امروزه مسلما با موکت قدیمی تفاوت هایی دارد. در خیلی از موکت های بربر امروزی الیاف پشم دیده نمی شود اما شکل و بافت آنها با موکت بربر قدیمی شباهت دارد.

مزایای موکت بربر

موکت بربر مسلما دارای مزایایی است که در زیر به آنها پرداخته شده است:

مقاومت بسیار مناسب: بربرها مسلما باید از موکت های مقاوم استفاده می کرده اند. بافت موکت بربر از نوع لوپ پایل است و به همین دلیل مقاومت بسیار مناسبی در برابر تردد و فشار دارد. از این موکت به راحتی می توان در جاهای شلوغ و پرتردد و دارای وسایل سنگین استفاده کرد.

قیمت مناسب: این موکت ها نسبت به خیلی از موکت های موجود در بازار ارزان تر هستند. دلیل این موضوع شاید این است که تقاضا برای آن به اندازه دیگر موکت ها نیست و آن هم به دلیل معایبی است که جلوتر به آن پرداخته می شود.

تمیز و بهداشتی بودن : این موکت آلودگی ها را پنهان می کند و برای همین در بیشتر موارد تمیز به نظر می رسد. در کنار این ها،  موکت بربر به شکلی است که اجازه رشد و جمع شدن باکتری و مواد حساسیت زا  در میان بافت خود را نمی دهد و رطوبت را نیز به خود جذب نمی کند. این موکت برای افرادی که دارای حساسیت هستند و برای مکان های مرطوب بسیار مناسب است.

معایب موکت بربر

اما این موکت معایبی هم دارد که در زیر به آنها پرداخته شده است:

نصب دشوار : بر خلاف خیلی از موکت ها، نصب موکت های بربر اصلا ساده و آسان نیست و خیلی ها در زمان نصب آن به مشکل برمی خورند. شاید برایتان جالب باشد که حتی خیلی از افراد مجرب و حرفه ای هم ممکن است در موقع نصب این موکت با مشکل روبرو شوند.

ترمیم شدن دشوار :  از دیگر معایب این موکت این است که در صورت آسیب دیدن به راحتی  ترمیم نمی شود. برای مثال اگر قسمتی از موکت پاره شود دیگر نمی توان به راحتی آن را ترمیم کرد. بنابراین اگر در خانه فرزندانی شلوغ یا بازیگوش دارید که ممکن است به موکت آسیب برنند ، موکت بربر برای شما مناسب نخواهد بود.

حساسیت به تیزی وسایل : این موکت در برابر فشار و وسایل سنگین ، مقاومت بسیار خوبی دارد اما وسایل تیز خیلی سریع به آن آسیب می زنند. برای مثال، پنجه حیوانات خانگی به راحتی می توانند باعث آسیب به این موکت شود. اگر در خانه خود حیوان دارید این موکت برای شما مناسب نخواهد بود.

تمیز کردن آن راحت نیست: این موکت به خاطر بافتی که دارد به راحتی آلودگی ها را پنهان می کند اما باید توجه داشت که اگر این آلودگی ها به سرعت پاک نشوند در تارهای این موکت رسوخ خواهند کرد و دیگر تمیز کردن آنها دشوار است. این موکت را باید زود به زود با جاروبرقی تمیز کرد. یادتان باشد که نباید گذاشت آلودگی و کثیفی در میان الیاف موکت بربر جا خوش کند.

انواع موکت بربر

اما موکت بربر هم برای خود انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها پرداخته شده است:

موکت بربر پشمی :

در گذشته موکت های بربر اغلب از پشم ساخته می شده است اما امروزه درصد آنها پایین تر آمده است. موکت های بربر پشمی بالاترین کیفیت را دارندو در نتیجه بالاترین قیمت در میان بربرها نیز متعلق به آنها می باشد. این موکت ها هم ظاهر بهتری دارند و هم دوام بیشتری خواهند داشت.

موکت بربر نایلونی:

موکت های نایلونی به طور کلی در بازار بسیار پرطرفدار هستند.دلیل ان هم این است که هم کیفیت مناسبی دارند و هم قیمت خوبی دارند. این موکت ها کیفیت پایین تری از موکت بربر پشمی دارند اما از آن سو قیمت کمتری هم دارند. دارای مقاومت خوبی هستند و در طرح های متنوع به بازار ارائه می شوند.

موکت بربر اولفین یا پلی پروپلینی :

اولفین نوعی پلیمر مصنوعی است که می توان از الیاف آن برای ساخت موکت استفاده کرد. موکت های اولفینی به طور کلی دارای کیفیت خوبی هستند (البته از موکت نایلونی کیفیت پایین تری دارند) و ارزان هم هستند.یکی از دلایلی که این موکت ها مشتریات فراوانی دارند همین ارزانی است وگرنه از لحاظ کیفیت ، این نوع موکت بربر در پایین ترین سطح قرار دارد.

نتیجه گیری

موکت بربر، همان گونه که از نامش پیداست ریشه در موکت هایی دارد که توسط قوم بربر و در قرن ها پیش توسط دست بافته می شده است. موکت های بربر در قدیم بیشتر از الیاف پشم بافته می شده اند اما امروزه این موکت ها انواع متفاوتی دارند. موکت های بربر امروزه باز پشم، نایلون، اولفین و دیگر الیاف ساخته می شوندو هر کدام از این نوع موکت ها ویژگی های خاص خودشان را دارند.

ویژگی مشترک همه این موکت ها این است که به شکل گرهی و حلقوی در هم تنیده شده اند و همین موضوع است که باعث می شود به آنها موکت بربر بگویند. موکت های بربر دارای مزایا و معایبی هستند. مزایای این موکت ها این است که مقاومت خوبی دارند، آلودگی ها را به خوبی پنهان می کنند ، قیمت مناسب و ارزانی دارند، رطوبت را جذب نمی کنند و هم چنین اجازه رشد و جمع شدن باکتری ها و مواد آلرژی  زا را نمی دهد. معایب این موکت هم این است که این موکت به راحتی بر اثر وسایل تیز آسیب می بینند، تمیز کردن آنها راحت نیست چون آلودگی ها در میان بافت  آن جا خوش می کنند، نصب آنها راحت نیست و ترمیم کردن آنها نیز سخت است.

به طور کلی موکت بربر گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای پوشش کف خانه است. توصیه می شود افرادی که دارای حیوان خانگی هستند یا حوصله تمیز کردن زود به زود آن را ندارند ، این موکت را خریداری نکنند. موکت بربر یکی از مشهورترین موکت های موجود در بازار است وطرح های مختلفی از آن وجود دارد که می تواند برای دکوراسیون های مختلف انتخاب شود.

مای دکوری

اگر دنبال یک فروشگاه مناسب و عالی برای انجام خرید موکت خود هستید پس می توانید روی مای دکوری حساب باز کنید. مای دکوری فروشگاهی آنلاینی است که سالهاست در حال فروش محصولات دکوراسیون داخلی است . این فروشگاه انواع موکت ها، پارکت ها  ودیگر محصولاتی که برای دکوراسیون داخلی هستند را عرضه می کند.

اگر شما دنبال هر نوع موکتی هستید می توانید از طریق فروشگاه مای دکوری به راحتی آن را پیدا کنید و با قیمتی مناسب خریداری کنید. موکت های بربر در انواع طراح ها توسط مای دکوری عرضه می شود .

افراد می توانند به راحتی در مای دکوری، مشخصات محصولات را مشاهده کنند و در صورت پسندیدن ، آن را خریداری کنند. محصولات مای دکوری هم کیفیت بسیار خوبی دارند و هم با قیمت مناسبی عرضه می شوند. مای دکوری انواع برندها را عرضه می کند و با دادن تخفیف های مناسب، هزینه خرید افراد را کاهش می دهد. پس از سفارش، محصول فرد در ظرف کمتر از چند  روز به دست او می رسد.

در کنار همه این ها، مای دکوری خدمات پس از فروش بسیار مناسبی نیز ارائه می دهد. در صورت بروز مشکل برای محصولتان، شما می توانید به راحتی با این مجموعه تماس گرفته تا در سریع ترین زمان ممکن برای حل مشکل شما اقدام شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()