سبد خرید 0

مقایسه چمن مصنوعی ارزان و گران

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 23 فروردین 1400 در ساعت 15 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر تا به حال فوتبال دیده باشید، پس حتما از کارکرد چمن مصنوعی هم آگاهی دارید. چمن مصنوعی در جاهای زیادی کاربرد دارد و می تواند نیازهای زیادی را مرتفع کند. این محصول که از الیاف مصنوعی مخصوصی ساخته شده است دارای رنگ ها و طرح های مختلفی است و دارای کیفیت های مختلفی است. چمن مصنوعی در قیمت های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها ارزان و برخی گران هستند. در این مقاله به مقایسه چمن مصنوعی ارزان و گران پرداخته شده است.

چمن مصنوعی چیست؟

قبل از آن که به مقایسه چمن مصنوعی گران و ارزان بپردازیم ، مختصری توضیح درباره چمن مصنوعی نیاز است. چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که شبیه چمن طبیعی است با این تفاوت که از الیاف های مخصوص پلیمری ساخته می شود. الیاف این محصول از پلیمر پلی اتیلن یا پلی پروپیلن ساخته می شود و به همین دلیل دوام بالایی دارندو تا سالهای زیادی می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد.

چمن های مصنوعی در رنگ های زیادی چون قرمز، زرد ، سیاه ، آبی ، سبز و دیگر رنگ ها وجود دارد. هم چنین این محصول در بافت ها و طرح های مختلف عرضه می شود تا برای استفاده در مکان های مختلف انتخاب شود.

قیمت چمن مصنوعی

برخی از چمن های مصنوعی گران هستندو قیمت بالاتری دارندو برخی چمن های مصنوعی نیز ارزان هستند و قیمت آنها پایین تر است. اما چه عواملی در این موضوع دخیل هستند؟ چه عواملی باعث می شود تا یک چمن مصنوعی گران باشد و دیگر ارزان؟در زیر به مقایسه چمن مصنوعی ارزان و گران پرداخته شده است.

برند و کشور سازنده چمن مصنوعی

چمن مصنوعی هم مانند خیلی از محصولات دارای برندهای متعددی است و در کشورهای زیادی ساخته می شود. این موضوع روی قیمت چمن مصنوعی اثر می گذار. چمن مصنوعی گران قیمت دارای برند مشهوری هستند و در کشورهای پیشرفته ساخته می شوند در حالی که چمن های ارزان دارای برند مشهوری نیستند و به همین خاطر است که قیمت بالایی دارند. مانند خیلی از محصولات دیگر، هر چه شهرت چمن مصنوعی بیشتر باشد قیمتش هم بیشتر است. خیلی اوقات ممکن است که حتی کیفیت ها چندان با هم تفاوت نداشته باشند اما بهرحال به دلیل شهرت یک برند، چمن مصنوعی ان هم گران تر است  و باید برای خرید آن قیمت بالاتری پرداخت کرد.

کیفیت:

مهم ترین تفاوت بین چمن مصنوعی ارزان و گران قیمت ، تفاوت در کیفیت آنهاست. هر چقدر که کیفیت یک چمن مصنوعی بیشتر باشد، مطمئنا قیمت آن هم بالاتر است و هر چقدر هم که کیفیتش پایین تر باشد قیمتش ارزان تر است. کیفیت یک چمن مصنوعی به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید توسط افراد متخصص بررسی شود. در زیر به موارد بررسی کیفیت یک چمن مصنوعی اشاره شده است:

کیفیت مواد اولیه الیاف:

هر چقدر که کیفیت مواد اولیه برای ساخت الیاف چمن مصنوعی، بیشتر باشد پس کیفیت چمن مصنوعی شما هم بالاتر خواهد بود و  در نتیجه قیمت آن هم بالاتر خواهد بود.

برش الیاف:

نحوه برش الیاف و کیفیت آن نیز روی کیفیت کلی چمن مصنوعی تاثیر می گذارد و باعث می شود در نهایت روی قیمت چمن مصنوعی تاثیر می گذارد.

تراکم :

هر چقدر که تراکم الیاف در یک چمن مصنوعی بیشتر باشد کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود و مسلما قیمت بیشتری خواهد داشت چون هم از مواد بیشتری استفاده شده است و هم کیفیت آن بالاتر است. پس هر چقدر که تراکم یک چمن مصنوعی بیشتر باشد ، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود و این یکی دیگر از تفاوت های بین چمن مصنوعی ارزان و گران قیمت است.

برای تشخیص کیفیت یک چمن مصنوعی به چه چیزهایی باید توجه کنیم؟

همان طور که فهمیدید هر چقدر که یک چمن مصنوعی دارای کیفیت بیشتری باشد ، قیمت بالاتری خواهد داشت و گران تر نیز خواهد بود. برای تشخیص کیفیت چمن مصنوعی، یک فرد باید به عوامل زیر توجه کند:

ارتفاع و تراکم الیاف:

هر چقدر که بیشتر باشد معمولا کیفیت چمن مصنوعی بالاتر است

جنس چمن مصنوعی:

به جنس الیاف مصنوعی و این که از چه پلیمری ساخته شده اند توجه کنید.

میزان نرمی :

چمن مصنوعی باید نرم و انعطاف پذیر باشد. هر چقدر که انعطاف پذیری و نرمی یک چمن مصنوعی بیشتر باشد کیفیت بالاتری نیز دارد.

دوام :

از دیگر ملاک های کیفیت، دوام و و ماندگاری چمن مصنوعی در برابر رطوبت و گرما و دیگر عوامل است.

مزیت های چمن مصنوعی

تا اینجا دانستید که چمن های مصنوعی گران قیمت، دارای کیفیت بالاتری نسبت به چمن های مصنوعی ارزان قیمت هستند و برندهای آنان نیز مشهورتر است. اما چمن های مصنوعی (چه گران و چه ارزان) نسبت به چمن طبیعی چه مزیت هایی دارند که به جای آنها مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به این مزیت ها اشاره شده است:

دوام بیشتر :

یکی از مهم ترین مزیت های چمن مصنوعی اینست که شما شاهد دوام و عمر بالایی از آنها هستند به شکلی که برای سالیان طولانی می توانید از آنها استفاده کنید. برای مثال شما به ورزشگاه های مشهوری که از چمن مصنوعی استفاده می کنند نگاه کنید تا ببینید که این محصول چقدر ماندگاری مناسبی دارد. الیاف پلیمری چمن مصنوعی دارای دوام خوبی هستندو به راحتی از بین نمی روند.

تمیزتر و بهداشتی تر بودن:

چمن های طبیعی حشرات و رطوبت را به سمت خو جذب می کنندو به طور  کلی به سرعت کثیف می شوند و باید آنها را تمیز کرد. چمن های مصنوعی اما تمیزتر هستند و برای تمیز کردن آنها نیازی به استفاده از علف کش و حشره کش ها نیست.

هزینه کمتر:

یکی از دلایلی که از چمن های مصنوعی استفاده بیشتری می شود، هزینه کمتر آن و دردسرهای کمتر نگهداری از آن است. برای چمن مصنوعی دیگر شما نیازی به بذرپاشی و مراقبت از علف ها ندارید و نیازی ندارید که هر از مدتی چمن را کوتاه کنید. به طور کلی این که هزینه چمن مصنوعی کمتر است و نگهداری از آن بسیار ساده تر است.

نصب در جاهای مختلف:

آیا شما می توانید در یک برج یا در روی پشت بام، چمن طبیعی داشته باشید؟ این موضوع خیلی بعید به نظر می رسد و اگر کسی بخواهد آن را انجام دهد کار دشواری پیش رو خواهد داشت. اما شما به راحتی می توانید چمن مصنوعی را روی انواع سطوح نصب کنیدو از آن بهره ببرید. چمن مصنوعی بر روی سطوحی چون کاشی، آسفالت و دیگر موارد به راحتی قابل نصب است.

نتیجه گیری

همان گونه که می دانید چمن مصنوعی دارای طرح ها و رنگ های مختلفی است و در کیفیت های مختلفی عرضه می شود. برخی از این چمن های مصنوعی گران قیمت و برخی ارزان هستند. تفاوت چمن مصنوعی ارزان قیمت و گران قیمت در وهله اول به کیفیت مربوط است و در وهله بعد به شهرت.

هر چقدر که کیفیت یک چمن مصنوعی بالاتر باشد ، قیمت آن هم بیشتر است  و در واقع گران تر است وهر چقدر که هم کیفیت آن کمتر باشد قیمت آن ارزان تر است. در کنار این موضوع، هر چقدر که برند یک چمن مصنوعی مشهورتر باشد مسلما قیمت بالاتری داردو این موضوع روی قیمت تاثیر دارد.

شما برای تشخیص کیفیت یک چمن مصنوعی باید به جنس الیاف، تراکم الیاف، ارتفاع آنها ، نرمی و انعطاف پذیری چمن مصنوعی و دیگر موارد توجه کنید.  با بررسی کیفیت شما می توانید متوجه شوید که آیا قیمت  خوبی برای خرید یک چمن مصنوعی می پردازید یا خیر.

مای دکوری

چمن مصنوعی در طرح ها و رنگ ها و متراژهای مختلفی در بازار وجود دارد و عرضه می شود. اگر دنبال یک چمن مصنوعی با کیفیت خوب و در عین حال با قیمت مناسب هستید، پس می توانید از فروشگاه بزرگ و آنلاین مای دکوری بهره مند شوید. مای دکوری سالهاست که در حال فروش محصولات دکوراسیون داخلی است و انواع کفپوش ها را برای خرید ارائه می دهد. این فروشگاه انواع چمن های مصنوعی را با کیفیتی خوب و در عین حال با قیمتی عالی می فروشند و افرادی که به دنبال خریدی عالی هستند می توانند روی آن حسابی ویژه باز کنند.

در مای دکوری شما می توانید از تخفیف های عالی بهره مند شوید و انواع چمن های مصنوعی را پیدا کنید. شما می توانید این محصولات را با هم مقایسه کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید. پس از سفارش خرید، محصول شما در عرض 1 تا 2 روز به دست شما خواهد رسید. هم چنین شما از خدمات پس از فروش بسیار عالی بهره مند خواهید شدو این یکی دیگر از مزیت های خرید از مای دکوری است.

مای دکوری همواره سعی کرده است تا رضایت مشتریان خود را کسب کند و برای همین است که یک فروشگاه معتبر است. در صورتی که سوالی در باره چمن مصنوعی و دیگر محصولات داشته باشید می توانید با شماره های پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا در کمترین زمان به شما پاسخ داده شود. در فروشگاه مای دکوری شما با صرف کمترین هزینه ، بهترین محصول را دریافت خواهید کرد. به ما اعتماد کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()