سبد خرید 0

مزایای موکت لوپ

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 13 خرداد 1400 در ساعت 0 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انواع مختلفی از موکت در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها در جایی کابرد دارند. صنعت موکت سازی امروزه صنعتی بزرگ است و موکت های متخلف برای دکوراسیون های مختلف ارائه می شوند. یکی از انواع موکت ها، موکت لوپ است که برای پوشش مکان های زیادی استفاده می شود. در این مقاله به ویژگی های موکت لوپ پرداخته شده است و هم چنین مزایا و معایب این موکت بیان شده است.

منظور از لوپ چیست؟

واژه لوپ در زبان انگلیسی به معنای گره و حلقه است. وقتی نام موکت لوپ را می آوریم، منظور موکت هایی است که دارای طرح های گره ای هستند که باعث ایجاد بافت های مناسب موکت ها می شود. این گونه بافت ها و طرح ها مدتی محبوب بودند اما در دهه 1990 از محبوبیت آنها کم شد. امروزه اما دوباره این نوع طرح های گره ای مشتریان زیادی پیدا کرده اندو برای همین است که موکت های لوپ زیادی در بازار وجود دارد.

موکت های لوپ می توانند از الیاف مختلف تولید شوند . الیاف پلی پروپیلن یکی از الیافی است که از آن برای تولید موکت لوپ استفاده می شود. شیوه بافتن لوپ باعث می شود که یک موکت استحکام بیشتری داشته باشد و در نتیجه موکتی مقاوم و مناسب ایجاد شود. وقتی از روش لوپ استفاده می شود ضخامت موکت کمی بیشتر می شود چون شما این گره ها حجم بیشتری را اشغال می کنند. این ضخامت بیشتر خود مزیت هایی دارد که جلوتر به آنها خواهیم پرداخت.

مزایای موکت لوپ

اما این که یک موکت با روش لوپ، بافته شود چه مزیت هایی خواهد داشت. در زیر به این مزایا پرداخته شده است :

1.انعطاف پذیری و نرمی عالی و  مناسب:

موکت های لوپ انعطاف خوبی درند و شیوه بافت آنها باعث می شود تا این موکت انعطاف خوبی داشته باشد. پرزهای طرح گره ای یا لوپ، نرم و منعطف هستند به گونه ای که زمانی که شما روی آن دست می کشید ، حس خوبی خواهید داشت. زمانی که فردی روی این موکت راه برود یا بنشیند این موضوع را احساس خواهد کرد و از آن لذت خواهد برد.

این موضوع در زمستان بیشتر خودش را نشان می دهد. چون این موکت عایق خوبی نیز هست و در نتیجه گرمای حاصل از این موکت نرم در زمستان بسیار لذتبخش است.

2.طرح ها و رنگ های متنوع:

این نوع موکت در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و در بازار عرضه می گردد. شیوه بافت یعنی طرح لوپ را می توان روی انواع الیاف انجام داد و در نتیجه موکت های متنوع داشت که بتوان از آنها استفاده کرد. شما واقعا می توانید هر گونه طرحی را در این نوع موکت مشاهده کنید. در نتیجه افراد می توانند موکت متناسب با دکوراسیون خانه خود را به راحتی پیدا کنند و از آن برای پوشاندن کف خانه های خود استفاده کنند.

3.عایق حرارت و صوت:

همان گونه که بالاتر اشاره شد، موکت های لوپ دارای ضخامت بیشتری هستند و همین موضوع باعث می شوند تا آنها عایق های بسیار خوبی برای صوت و گرما باشند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که از لحاظ دمایی سرد محسوب می شود می توانید موکت لوپ نمدی دولایه را انتخاب کنید. این موکت ها باعث می شوند تا گرما از محیط خانه خارج نشوند و هم چنین از ورود سرما از کف خانه به داخل جلوگیری می کند. با این کار شما خانه ای گرم و نرم خواهید داشت. در کنار حرارت، این موکت ها به خوبی ٌسروصدا را هم کاهاش می دهند چون به عنوان یک عایق صدای خوب عمل می کنند.

4.زیبایی

این موکت ها در طرح ها و رنگ های مختلف عرضه می شوند و و اقعا زیبا هستند. شما در بسیاری از موارد می توانید از آنها به جای فرش استفاده می کنید. این موکت ها به دلیل ضخامت بیشتر به خوبی به خانه شما جلوه می دهند و بنابراین برای دکور خانه شما بسیار مناسب هستند. شما می توانید این موکت ها را به خوبی جایگزین فرش کنید. به طور کلی این موضوع را بدانید که این موکت ها با موکت های معمولی متفاوت هستند و در نتیجه زیبایی خاصی به خانه شما می دهند که خود مزیتی بسیار مهم است. بنابراین اکر شما به دنبال یک موکت لوکس هستید می توانید به این گزینه به طور جدی فکر کنید.

5.مناسب برای اتاق کودکان:

از آنجایی که این موکت ها هم لطافت و نرمی بالایی دارند و هم زیبا هستند می توانند گزینه بسیار خوبی برای اتاق کودکان نیز باشند. کودکان از بازی و فعالیت روی این موکت ها حس خوبی خواهند داشت. بنابراین موکت لوپ را می توان به راحتی برای اتاق  بچه های خردسال استفاده کرد.

6.مقاومت مناسب:

همانطور که گفته شد این موکت ها با طرح های گره ای بافته می شوند و در نتیجه مقاومت خوبی دارند.هر چند بهتر است  از آن برای جاهای شلوغ استفاده نشود. البته استفاده از موکت های لوپ نمدی و چندلایه استحکام و مقاومت بیشتری را فراهم می آورد. به طور کلی این موکت ها در برابر فرسایش و ساییدگی مقاومت خوبی دارند و به خوبی نیاز افراد را تامین می کنند.

معایب موکت لوپ

موکت لوپ به طور کلی دارای یک عیب بیشتر نیست.البته نمی توان نام آن را عیب گذاشت اما بهرحال دردسرهایی را ایجاد خواهد کرد. در زیر به این ایراد اشاره شده است:

کثیفی بیشتر:

به دلیل این که پرزهای این موکت ها کمی بلندتر از دیگر موکتها است ، در نتیجه کثیفی بیشتری می تواند سراغ ان بیاید و گرد و غبار بیشتری بین الیاف آن جا خوش کند. این موکت ها به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند. البته نباید هر روز آنها را جاروبرقی بکشید اما به طور کلی نسبت به تمیزی آن باید حساس تر بود.

نتیجه گیری

موکت لوپ ،موکتی است که برای بافت آن از طرح های گره ای و حلقه ای استفاده می شود. در واقع واژه لوپ که به معنای گره و حلقه است ، نوع طراحی یک موکت را نشان می دهد. وقتی می گوییم موکتی لوپ است یعنی در آن از طرح های گره ای استفاده شده است.

به دلیل وجود این نوع بافتن موکت ها، آنها دارای ضخامت بیشتری هستند و همین موضوع باعث می شود که آنها جایگزین بسیار خوبی برای فرش باشند. این موکت ها زیبایی و جلوه خاصی به خانه می دهند. این موکت ها عایق های بسیار خوبی برای حرارت و صوت هستند و در نتیجه خانه را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه می دارند. از دیگر مزایای این موکت ها، مقاومت مناسب و تنوع در طرح و رنگ است. مهم ترنی مزیت این موکت ها هم اینست که آنها دارای نرمی و لطافتی عالی هستند که باعث می شود افراد از نشستن و حرکت کردن روی آن لذب ببرند. به دلیل همین نرمی و  انعطاف پذیری است که موکت لوپ برای اتاق کودکان هم بسیار مناسب و خوب است و می توان با خیال آسوده از آن استفاده کرد.

تنها عیبی که این موکت دارد این است که به دلیل پرزهای بلندتر امکان جذب گردوغبار و الودگی بیشتری برای آن وجود دارد. افرادی که زیاد حوصله تمیز کردن ندارند بهتر است این موکت ها را انتخاب نکنند.

مای دکوری

در هنگام خرید یک موکت باید توجه داشت که موکتی باکیفیت و مناسب تهیه کرد. برای این کار باید از فروشگاه های معتبر و مناسب خریداری کرد. فروشگاه مای دکوری به عنوان فروشگاهی آنلاین و معتبر گزینه ای بسیار مناسب برای این کار است. مای دکوری سال هاست که در حال عرضه محصولات دکوراسیون داخلی است و بهترین ها را در این زمینه عرضه می کند.

افراد می توانند انواع موکت ها از جمله موکت های لوپ را در این فروشگاه پیدا کنند و مشخصات و ویژگی های آنها را بخوانند. محصولات مای دکوری همگی دارای کیفیت مناسبی هستند چون این فروشگاه نماینده برندهای مطرح و باکیفیت است. شما می توانید با خیال راحت از این فروشگاه خریدهای خود را انجام دهید.

این فروشگاه در عین حال که محصولاتش قیمت مناسبی دارند، با دادن تخفیف های مناسب سعی در این دارد که بار هزینه مشتریان را کاهش دهد. پس از آن که محصولی توسط فردی سفارش داده شد، محصول در سریع ترین زمان برای او فرستاده می شود و ظرف چند روز کاری محصول به دست خریدار می رسد و فرد می تواند از آن استفاده کند.

در کنار این خدمات، خدمات پس از فروش این فروشگاه نیز بسیار خوب است. در صورتی که مشکلی برای محصول شما پیش بیاید کافی است تا یک تماس با مای دکوری بگیرید تا به سرعت به مشکل شما رسیدگی شود و  رفع گردد.

مای دکوری همواره تلاش کرده است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند و با ارائه محصولاتی با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب، رضایت آنها را به دست آورد

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()