سبد خرید 0

معرفی انواع مدل موکت طرح پارکتی با رنگ های مختلف

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 28 ارديبهشت 1400 در ساعت 0 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زمانی که شما تصمیم می گیرید که از کفپوشی با هزینه ی کم در محل کار یا خانه تان استفاده کنید انتخاب موکت بهترین گزینه است. امروزه با پیشرفت فناوری همه ی مدل های کفپوش سعی کرده اند تا پیشرفت کنند در این میان موکت هم تمام تلاش خود را کرده تا از بقیه عقب نماند و ما امروزه موکت های زیادی در طرح و ابعاد مختلفی می بینیم مانند موکت طرح پارکتی که یک نمونه ی کوچک از آن است. اما این نکته را باید در نظر داشته باشیم که قیمت موکت با طرح پارکت از خود موکت ارزان تر است. و همین مورد باعث شده که بسیار از آن استقبال کنند. وقتی شما به فروشگاهی می روید و قصد خرید موکت را دارید با طرح ها و رنگ ها و الگو های مختلفی رو به رو می شوید که با توجه به سلیقه خودتان می توانید انتخاب کنید.


موکت چیست و چرا امروزه مردم بسیاری به آن رو آورده اند؟


موکت هم نوعی کفپوش است شاید با خود بگویید از چه چیزی ساخته شده است ؟ از الیافی درست شده است که خود این الیاف توسط دستگاه های مخصوص بافته شده اند. و موکت ها در طرح ها رنگ ها و الگو های مختلفی وجود دارند. موکت مزایای بسیار زیادی دارد مثلا صدا را جذب می کند و نمی گذارد در محیط پخش شود می تواند محیط را تا حدی گرم کند و همچنین سطح آن طوری است که مانع سر خوردن افراد می شود. و هم چنین موکت نسبت به سایر کفپوش ها ارزان تر است و برای مکان هایی مناسب است که در آن جا تردد کم است و چون نگهداری از آن بسیار مهم است و باید مراقب باشیم حدالامکان آن را کثیف نکنیم زیرا تمیز کردن آن دردسر دارد.


موکت در چه جنس هایی وجود دارد؟ و کاربرد های آن برای استفاده در منزل چیست؟


الیاف هایی که در موکت به کار می روند چهار نوع هستند که شامل نایلون پلی استر الفین و پشم است. برای اینکه بتوانید موکت مناسب با توجه به نحوه ی استفاده ی خود انتخاب کنید باید بسیار دقت کنید و لازم است که نحوه ی زندگی خود را هم در نظر بگیرید.
نایلون جزو بادوام ترین انواع موکت است. و در برابر کثیفی ها و لکه ها بسیار مقاوم هستند.و برای خانه هایی که دارای حیوانات خانگی هستند یا کودکانی با سن کم دارند بسیار مناسب است.نایلون بیشتر برای فضاهایی کاربرد دارد که در آن مکان ها رفت و آمد زیاد است یا به اصطلاح پرتردد هستند مانند راهروها و راه پله ها.
پلی استر باعث می شود که فضای اتاق زیبا و مدرن به نظر برسد و ظاهر آن بسیار جذاب است. و برای جاهایی مناسب است که میزان رفت و امد در آن مکان ها در حد نرمال است و معمولا برای سالن های پذیرایی و اتاق مهمان مناسب هستند.
الفین چون در برابر لک و کثیفی و رطوبت از خود مقاومت نشان می دهد پس برای مصارف تجاری مناسب است. پس شما می توانید برای محل کار خود موکت طرح پارکت با جنس الفین را انتخاب کنید و بدون اینکه استرس کثیف شدن آن را داشته باشید از موکت بهترین استفاده را ببرید.
پشم اگر باکیفیت خوب و عالی ساخته شود در برابر خاک بسیار می تواند مقاوم باشد و هم چنین می تواند سال های طولانی با ظاهری آراسته به نظر برسد. اگر شما فردی هستید که به ظاهر موکت اهمیت می دهید می توانید پشم را انتخاب کنید زیرا باعث زیبایی و لوکس به نظر رسیدن اتاق می شود و البته لازم است بگویم که قیمت آن نسبت به سایر موکت ها بسیار بیشتر است.
یکی از پر فروش ترین موکت ها طرح پارکتی است و برای هرنوع سلیقه ای هم مناسب است
از زمانی که توانستیم طرح پارکت را وارد طرح های موکت کنیم ارزش بسیار زیادی به این محصول بخشیده ایم زیرا بسیاری از افراد علاقه دارند که کل خانه شان را پارکت کنند اما به دلیل هزینه ی بسیار زیاد آن از این کار منصرف می شوند پس آن ها می توانند از موکت طرح پارکت استفاده کنند. شما می توانید طرح پارکت را بر هر نوع موکتی که می خواهید و در بخش قبلی مقاله توضیح دادیم اعمال کنید.
 بیشتر تولیدکنندگان موکت معمولاً سعی می کنند از بهترین مواد خود برای تولید موکت با طرح پارکت استفاده کنند. به همین دلیل ، 90درصد افراد وقتی وارد خانه شما می شوند ، با دیدن این محصول در کف خانه شما فکر می کنند شما از پارکت به عنوان کف استفاده کرده اید.


در خرید موکت طرح پارکت شما باید چند فاکتور را در نظر بگیرید که به توضیح آن خواهیم پرداخت


این نکاتی که با هم مرور می کنیم برای انتخاب انواع موکت مفید است ، اما از آنجا که موکت طرح پارکت از موکت های محبوب و گران است ، باید به این نکات توجه بیشتری داشته باشید:
اندازه خانه هنگام خرید موکت بسیار مهم است. برای مناطق کوچک ، بهترین انتخاب برای شما انواع مدل کفپوش پارکت به رنگ روشن است که فضای بیشتری به منزل و حتی محل کار شما می دهد. اگر موکتی با رنگ تیره انتخاب کنید ، فضای خانه شما کوچکتر و البته دلگیرتر به نظر می رسد.
اگر به عنوان مثال در نظر دارید از دکوراسیون خاص یا رنگ خاصی برای خانه خود استفاده کنید ، هنگام انتخاب موکت طرح پارکت و انتخاب بهترین و مناسب ترین رنگ نیز نکته ی بسیار مهمی است.
با توجه به محیطی که می خواهید در آن موکت بگذارید ، نوع موکت را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، موکتی که برای اتاق کودک خود در نظر گرفته اید باید از موادی ساخته شود که به راحتی با شامپو فرش تمیز شود.
برای اتاق هایی که تردد بیشتری دارند ، بهتر است از موکت با بهترین کیفیت استفاده کنید. زیرا موکت های بی کیفیت نمی توانند استهلاک بالایی داشته باشند و پس از مدتی از بین می روند.
در بعضی مناطق کشور ممکن است برخی از موکت ها کپک بزنند. به عنوان مثال ، در مناطق گرمسیری و مرطوب ، فرشهای پشمی می توانند در مدت طولانی کپک بزنند. بنابراین ، انتخاب آن برای این مناطق کاملاً اشتباه است. بنابراین ، می بینید که شرایط آب و هوایی نیز بر خرید مدل های مختلف موکت طرح پارکت تأثیر می گذارد.


می خواهیم موکت طرح پارکتی را در محیط های اداری بررسی کنیم


بیایید مدل خاصی را که برای دکوراسیون اداری استفاده می شود در نظر نگیریم. این چیز جالبی نیست. در اینجا سلیقه نیز درگیر است ولی معمولاً انواع مختلفی از مدل های موکت طرح پارکت با رنگ های تیره مانند کاشی های کاغذ کرکی کوتاه استفاده می شود.


در بازار چندین نوع رایج از مدل طرح پارکتی وجود دارد که به توضیح آن خواهیم پرداخت:


طرح پارکت قهوه ای سوخته


موکت طرح پارکت با طرح بزرگ گلدار با رنگ های قهوه ای تیره و خاکستری


در دکوراسیون منزل از موکت طرح پارکت در رنگ های روشن و تیره استفاده می شود


موکت طرح پارکت کرم


طرح قرمز تیره روی موکت طرح پارکت زمینه صورتی


موکت طرح کف پارکت قهوه ای تیره با طراحی نفیس مشابه دانه چوب


جمع بندی:


موکت طرح پارکت مانند کفپوش پارکت است. یعنی موکنی با طرحی شبیه پارکت. این نوع موکت ها موکت های محبوب محسوب می شوند و این موکت ها در طرح ها و رنگ های مختلف (موکت طرح پارکت روشن ، موکت طرح پارکت خاکستری ، موکت طرح پارکت تک و مدل های دیگر) تولید می شوند.
مهمترین نکته هنگام انتخاب موکت پارکت قیمت آن است. اکنون ممکن است با خود بگویید: موکت طرح پارکت چه قیمتی دارد؟  این تا حد زیادی به مواد ، طرح ، رنگ و محل نگهداری موکت مدل پارکت بستگی دارد.
مای دکوری در این مقاله سعی کرده است به عنوان راهنمای خرید انواع مدل های موکت طرح پارکت نکات ناب و کاربردی را برای شما توضیح دهد. امیدواریم با این نکات ، اکنون تصمیم بگیرید و بهترین خرید موکت را برای خود انجام دهید.

مای دکوری :



فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کنونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()