سبد خرید 0

انوع پارکت کدام است و قیمت پارکت چقدر است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 27 دی 1400 در ساعت 10 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه گزینه های بیشمار و زیادی از کفپوش وجود دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه خود، یکی از آن ها را بدون هیچ مشکلی انتخاب کنید؛ البته شما باید کفپوشی را انتخاب کنید که بادوام و مقرون به صرفه و جذاب باشد؛ زیرا سرمایه گذاری بر روی یکی از اجزای اصلی خانه شما قطعا مهم است.

در مورد اینکه بگوییم قیمت پارکت چقدر است باید گفت که عوامل بسیار زیادی هستند که می توانند بر قیمت پارکت تاثیر بگذارند. به همین دلیل باید نوع متریالی را که برای پارکت خود در نظر می گیرید بررسی کنید. در بین انواع مختلف پارکت هایی که وجود دارند، هر کدام سبک، رنگ، دوام و قیمت متفاوتی دارند. به همین خاطر ما در این مقاله به طور کامل در مورد انواع پارکت و قیمت آن ها توضیح داده ایم تا شما بتوانید در انتخاب خود هوشمندانه تر عمل کنید.

 

پارکت های لمینت

قیمت پارکت چقدر است

 

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند بر این که قیمت پارکت چقدر است و چقدر خواهد شد تاثیر بگذارند. شما باید برای انتخاب بهترین گزینه، عوامل مختلفی را در نظر بگیرید.

انواع خاصی از کفپوش ها وجود دارند که با وجود قیمت کم، می توانند قابلیت های جالبی از جمله قابلیت تولید کمتر سر و صدا و مقاومت بیشتر و زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورند.

پارکت های لمینت را می توان در طرح های مختلف مثل طرح سنگی و انواع مختلف چوب و... پیدا کرد. در واقع می توان گفت طرح این پارکت ها بی پایان است و می توانید بنا بر سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

مراقبت از آن نیز بسیار آسان است. پارکت های لمینت بدون میخ یا چسب به هم متصل می شوند و مقاومت بالایی دارند. نصب آن ها نیز بسیار سریع و بدون دردسر است. در ضمن این نوع پارکت ها هرگز لکه دار نمی شوند.

در مورد این که قیمت پارکت چقدر است باید گفت که پارکت های لمینت ارزان تر از انواع دیگر پارکت ها هستند.

یکی از معایبی که این نوع کفپوش ها دارند این است که قابل تعمیر نیستند و در صورت ایجاد هرگونه خرابی باید به طور کامل تعویض شوند. البته پارکت های لمینت بسیار مقاوم هستند و به این سادگی ها خراب نمی شوند.

 

پارکت های وینیلی

پارکت های وینیلی

از پارکت های وینیلی همیشه به عنوان پارکت های مقرون به صرفه یاد می شود. در مورد اینکه قیمت پارکت چقدر است و پارکت وینیلی چقدر هزینه خواهد داشت می توان گفت که پارکت های وینیلی از ارزان ترین نمونه های پارکت هستند. این پارکت ها برخلاف قیمت پایینی که دارند، دوام بسیار خوبی دارند و در انواع طرح های مختلف عرضه می شوند.

منبت کاری پارکت های وینیلی به گونه ای است که گرانول های ریز وینیل را در قسمت پشتی آن قرار می دهند. به همین دلیل کف با دوام تری ایجاد می کنند.

ماده وینیل در تمام سطح پارکت قرار دارد. خراش های ایجاد شده بر روی وینیل کمتر دیده می شوند؛ زیرا در پارکت های وینیل رنگ ها از بالا به پایین قرار دارند. همچنین پارکت های وینیل به صورت رول و البته عموما به صورت کاشی فروخته می شوند.

این که قیمت پارکت چقدر است و چه عواملی می توانند بر قیمت پارکت وینیلی تاثیر بگذارند، به نوع آن بستگی دارد. پارکت وینیلی عموما به سه دسته تقسیم می شود. این سه دسته عبارت اند از: اصلاح شده و نمدی و وینیلی خالص.

رایج ترین نوع مورد استفاده، پارکت وینیلی بر پایه نمد است؛ زیرا این نوع از پارکت هم یک لایه بیشتر به عنوان محافظ دارد و هم این که راحت تر و نرم تر است.

برای نصب آن نیز از چسب استفاده می شود. نوع اصلاح شده این پارکت با استفاده از نوار دوطرفه نصب می شود.

 

پارکت های چوبی

پارکت های چوبی

در مورد این که قیمت پارکت چقدر است و پارکت های چوبی چقدر برای شما هزینه خواهند داشت، باید گفت که این نوع پارکت ها به علت استفاده از چوب واقعی هزینه بیشتری نیز دارند. استفاده از چوب واقعی در آن باعث شده است تا نصب آن نیز کمی سخت شود. برای نصب این نوع پارکت نیاز است تا افراد حرفه ای را استخدام کنید؛ زیرا در نصب این پارکت نیاز به استفاده از اره، مته، چکش، میخ و دیگر وسیله ها است.

پارکت های تمام چوب به علت ماهیت خود، در مکان های بدون رطوبت بهترین عملکرد را دارند. اگر از آن ها در محیط های مرطوب استفاده کنید، عمر مفیدشان کاهش خواهد یافت و احتمال خرابی پارکت ها نیز افزایش می یابد.

 

پارکت چوبی مهندسی شده

پارکت چوبی مهندسی شده

پارکت های چوبی مهندسی شده را می توان همان پارکت های چوبی دانست؛ اما یکی از تفاوت های این نوع پارکت در این است که برای ساخت آن از چندین نوع چوب که به نام شمع های چوب شناخته می شوند استفاده می شود. این لایه ها از چوب سخت و تخته سه لا درست می شوند و در لایه اولیه آن از چوب سخت استفاده می شود. درباره این که قیمت این پارکت چقدر است و چقدر هزینه خواهد داشت می توان گفت که هزینه آن با پارکت های چوبی معمولی برابر است.

یکی از مزیت های پارکت های چوبی مهندسی شده، این است که در برابر رطوبت مقاوم تر هستند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که باران، زیاد می بارد و هوا همیشه مرطوب است، پارکت های چوبی مهندسی شده می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

این پارکت ها نیز کف هایشان یا 3 میلی متری و یا 2 میلی متری است. پارکت هایی که کف 3 میلی متری دارند 2 بار و پارکت هایی که کف 2 میلی متری دارند یک بار، با بافر سنباده زده می شوند.

 

جمع بندی

در این مقاله با هم در مورد این که قیمت پارکت چقدر است و چه عواملی می تواند بر آن تاثیر داشته باشد صحبت کردیم. همچنین انواع مختلف پارکت را نام بردیم تا بتوانید با چند نوع از بهترین پارکت های موجود آشنا شوید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()