سبد خرید 0

عوامل موثر در تعیین قیمت چمن مصنوعی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 28 اسفند 1399 در ساعت 12 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که نسبت به چمن طبیعی دوام بیشتری دارد، چمن مصنوعی متراکم تر با طیف رنگی بیشتر و زیبا ترف مقاوم تر و همچنین قابل شست و شو می باشد.

عوامل موثر در تعیین قیمت چمن مصنوعی

در ابتدا باید از ویژگی های چمن مصنوعی بدانیم، در تعریف کلی چمن مصنوعی امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است، در بسیار از ورزشگاه ها، مهد کودک ها و حیاط خانه ها میتوانیم چمن مصنوعی را ببینیم، چمن مصنوعی از تکنولوژی برخوردار است که میتواند بدون وجود آبیاری سالم بماند همچنین؛ چنین تکنولوژی توانسته است در مصرف آب صرفه جویی کند. که میتواند سازگاری خودش را با محیط زیست نشان دهد، علاوه بر تمام این ویژگی های خوب زیبایی خودش را هم توانسته با خود نگه دارد که مصرف کنندگان بتوانند چشم انداز زیبایی را در محیط های کاری خود و... بببینند.

ظاهر چمن مصنوعی شبیه چمن طبیعی می باشد. بنابراین با وجود چمن مصنوعی ما توانسته ایم هم با محیط زیست همکاری کنیم و هم در حفظ آن کوشا باشیم هم توانسته ایم، به تکنولوژی دست پیدا کنیم که در جهت زیبایی حفظ محیط زندگی مان بکوشد. همچنین چمن مصنوعی توانسته به ما در زمینه های اقتصادی به ما کمک کند. زیرا نیازی به مصرف آب ندارید. همچنین میتوانید با خرید چمن مصنوعی در حفظ وقت خودتان هم صرفه جویی کنید، اگر از چمن طبیعی استفاده کنید نیازی به مراقبت و... دارد. چمن مصنوعی نیازی به ترمیم ندارد و هرگز خراب نمیشود. چمن مصنوعی باعث زیبایی محیط اطراف ما می شود که تاثیر مستقیم بر روحیه ی افراد میگذارد.

چمن مصنوعی چیست:

واما قبل از هر چیزی باید بدانیم چمن مصنوعی چیست؟ درواقع جنس چمن مصنوعی از الیاف مصنوعی می باشد که توسط دخالت انسان به وجود می آید. همچنین چمن مصنوعی برای زمین هایی که امکان رشد چمن را ندارد بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. و هزینه ایی برای نگه داری ندارد. چمن مصنوعی توانسته توجه تمامی قشر از جامعه در مکان های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین لازم به ذکر است اولین بار چمن مصنوعی در زمین های ورزشی به کار رفته است.

ویژگی های چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی توانسته است توجه همه ی افراد جامعه را به خود جلب کنند و همچنین دارای ویژگی های بسیار خوبی می باشند از جمله ی این ویژگی ها میتوان به:

1_ چمن مصنوعی قابل شست و شو می باشد. زمانی که چمن مصنوعی کثیف شود به راحتی قابل شست و شو می باشد، و همچنین آشغالی که بر روی چمن مصنوعی میریزد به راحتی با کمک جارو برقی قابل جارو زدن است.

2_ کاملا بدون حساسیت می باشد زیرا در مهد کودک از چمنمصنوعی استفاده میشود و کودکان حین بازی اگر پوستشان با چمن مصنوعی برخورد کند هرگز حساسیت نخواهند داشت.

3_ مقاومت بالایی در برابر کشیده شدن، چنگ زدن توسط حیوانات خانگی و... دارد

4_ از تنوع بالایی برخوردار است. با توجه به تراکم، جنس، رنگ، ارتفاع و... میتوانید چمن مصنوعی خودتان را مطابق سلیقه تان انتخاب نمایید. رنگ چمن از سبز روشن تا تیره می باشد که مطابق شخص خریدار میباشد که کدام نوع رنگ را انتخاب نماید.

5_ عمر چمن مصنوعی بین 5 تا 10 سال می باشد. نیازی به مراقبت یا ترمیم و... ندارد بلکه در همان مدتی که شما از آن استفاده می کنید به راحتی قابل استفاده می باشد.

چمن مصنوعی در کجا به کار میروند:

چمن مصنوعی انواع مختلفی دارند، در زمین فوتبال، در پارک ها، در مدارس و مهد کودک ها، همچنین در بعضی از خانه های لوس، در حیاط برخی خانه ها

قیمت چمن مصنوعی:

با توجه به جنس چمن مصنوعی از قبیل ویژگی های به عنوان مثال، نوع رنگ بندی، ساختار و بافت خاص، نرمی و لطافت، مقاومت در شرایط فصلی، تراکم بافت الیاف، نوع شکلی طولی و شکل عرضی الیاف، همچنین داشتن مهر استاندارد و... می تواند تاثیری دوچندان بر روی قیمت بگذارد. که طبیعتا هر فردی که بخواهد در این زمینه هزینه کند بهترین جنس را سفارش میدهد. لازم به ذکر است در بعضی مواقع کاربری چمن مصنوعی نیز بر روی آن تاثیر میگذارد ازجمله به طور مثال  کاربری چمن مصنوعی در زمین فوتبال، با کاربری آن در پارک ها،وهمچنین کاربری در مدارس و مهد کودک ها، با یکدیگر فرق دارد. چمن مصنوعی در بعضی شرایط جنبه ی تزئینی را دارد.  به حالت کلی باتوجه به توضیحات فوق هزینه های چمن مصنوعی بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. همچنین به علت مقرون به صرفه بودن بسیار مورد توجه مشتریان قراره گرفته است.

عوامل سازنده بر قیمت چمن مصنوعی:

ساخت چمن مصنوعی هزینه هایی دارد، مراحل تولید درکارخانه و تهیه ی متریال چمن مصنوعی، هزینه ی حمل و نقل، فروش، بر قیمت تاثیر میگذارد همچنین هزینه هایی دیگری مانند هزینه های گمرک هم تاثیر بر قیمت میگذارد.

1_ برند ساخته شده در کشور های مختلف:

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذارنده بر قیمت، شرایط ساخت  در کشورهای دیگراست. به بیان دیگر اکثر چمن مصنوعی های داخل ایران برند خارجی می باشد یعنی در کشور های خارجی ساخته میشود و هزینه ی برند و شرایط صادرات آن وهمچنین هزینه های گمرک بر شرایط قیمت آن تاثیر میگذارد.

2_ ارتفاع چمن مصنوعی:

یکی از مهم ترین عوامل متاثر بر قیمت چمن مصنوعی تاثیر ارتفاع آن می باشد، در واقع ارتفاع چمن مصنوعی در واقع بستگی به خواسته ی مشتری است. ارتفاع چمن مصنوعی بستگی به نوع متریال آن دارد که تاثیر مستقیم برروی قیمت میگذارد.

3_ جنس چمن مصنوعی:

همانطور که میدانید کیفیت و جنس چمن بر قیمت چمن مصنوعی تاثیر میگذارد. جنس چمن مصنوعی از؛ نایلون، پلی اتلین، پلی پروپیلن می باشد. هرچه متریال با ارزش تر و با کیفیت تر باشد چمن مصنوعی گران تر و هرچه معمولی تر باشد چمن مصنوعی ارزان تر می باشد.

4_ تراکم چمن مصنوعی:

یکی دیگر از عوامل مواثر بر قیمت چمن مصنوعی تراکم چمن مصنوعی می باشد، تراکم هرچه بالا تر باشد قیمت آن هم بالا میرود. البته هرچه تراکم چمن بالا تر هم باشد عمر چمن بالاتر میرود که تراکم علاوه بر عمر بیشتر و زیبایی هم با خود به همراه دارد، زیرا تراکم چمن مصنوعی بر محیطی که زندگی می کنید فضایی زیبا تر به شما نشان میدهد.

5_ وزن چمن مصنوعی:

وزن چمن مصنوعی هم مقوله ی مهمی می باشد زیرا جنس، تراکم و ارتفاع چمن تاثیر مثبتی بر وزن چمن میگذارد. در واقع جنس و تراکم و ارتفاع هم به نوبه ی خود بر روی وزن تاثیر گذار هستند هرچه وزن بالاتر باشد هزینه هم بیشتر می شود و در واقع تاثیری مثبت برروی وزن میگذارد.

6_ شکل چمن مصنوعی:

شکل چمن مصنوعی یکی از عوامل تاثیرگذاربر قیمت می باشد، که عموما به شکل U،C،V هستند. که هرچه ظاهر و شکل زیبا تر باشد بر قیمت افزایش میابد.

7_متراژ محوطه:

مقدار تعیین کننده بر قیمت چمن مصنوعی هر متر مربع از محوطه می باشد. یعنی بستگی به میزانی که شما براساس متراژ خانه تان که میخواهید قیمت روی آن تاثیر گذار می باشد.

8_ سطوح شیب دار:

سطوح شیب دار بر قیمت  چمن مصنوعی تاثیر به سزایی دارد، زیرا این سطوح شیب دار، بر روی سطح باعث کار های بیشتر میشود.

مزایای چمن مصنوعی:

تا این بخش مقاله تا حدودی با چمن مصنوعی و ویژگی هایش آشنا شده اید. اما در این بخش به صورت جزئی به دیگر ویژگی های چمن مصنوعی میپردازیم و ویژگی هایش را برای شما برمیشماریم.

از جمله مزایای خرید و تهیه ی چمن مصنوعی:

1_ پوششی متراکم می باشد که میتواند خودش را با محیط سازگار کند.

2_نگه داری آن آسان می باشد. درواقع شما نیازی ندارید برای نگه داری اش هزینه ایی پرداخت کنید و درد سری هم برای شما نخواهد داشت.

3_ برای زمین هایی که نتوانسته اند هرگز حاصلخیز باشند مناسب است در بعضی مواقع زمین هایی وجود دارد که حتی با کود و آبیاری هم  حاصلخیز نشده اند در چنین شرایطی میتوانید چمن مصنوعی تهیه کنید.

4_ در هر شرایطی قابلیت استفاده را دارند. به عنوان مثال در خانه، در کناره های استخر به عنوان تزئین، در حیاط خانه، در مهد کودک ها، در مدارس، ورزشگاه ها، در مجتمع های مسکونی در هر کجای مجتمع از جمله فضای سبز یا لابی ساختمان ها.در بالکن و پشت بام ها و... همانطور که میبیند شما میتوانید در هر شرایطی از چمن مصنوعی استفاده نمایید.

چمن مصنوعی ازچه متریالی استفاده میشود؟

چمن مصنوعی به وسیله ی دست انسان ساخته میشود طبیعی است که بدانیم و یا سوال شود که چمن مصنوعی چکونه ساخته میشود و یا چمن مصنوعی از متریالی که استفاده میشود آیا حساسیت زا هستند یاخیر؟

چمن مصنوعی از پلی اتلین .پوپلی بروبیلن و یا آمیزه ایی از آن می باشد. باید از پلیمر خوبی برای متریال اولیه ی چمن مصنوعی استفاده شود، برای ساخت پلیمر خوب حتما باید از مواد پایدار مثل آنتی اکسیدان استفاده گردد. چمن مصنوعی دو گونه و یا دو نوع می باشد که یک مدل از چمن مصنوعی به صورت تزئینی است یه نوع دیگر به صورت ورزشی یعنی در ورزشگاه ها استفاده  میشود و این متریال در واقع در نوع هزینه ی آن تاثیرگذار می باشد.

از چمن مصنوعی در همه ی مکان ها استفاده میشود که هرگز دارای حساسیت برای کودکان نمیشود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()