سبد خرید 0

ست رنگ موکت با فرش ؛ آیا ست کردن موکت و فرش کار درستی است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 8 دی 1400 در ساعت 16 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )

آیا تا به حال به نحوه هماهنگی و ست رنگ موکت با فرش فکر کرده اید؟ در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ ها حرف اول را می زنند و باید به هماهنگی و ست کردن آن ها توجه ویژه ای شود. هماهنگی رنگ موکت با فرش نیز از جمله این موارد است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر به نحوه ست رنگ موکت با فرش بپردازیم.

 

ایده هایی برای ست رنگ موکت با فرش

ست رنگ موکت با فرش

امروزه دیگر با وجود پارکت ها و کفپوش های مختلف شاید کمتر کسی در منزل خود از موکت استفاده کند. اما همه ما با کفپوش های موجود در منازل خود راحت نیستیم. به عنوان مثال ممکن است از طرح آن ها راضی نباشیم و یا در زمستان سرمای بیش از اندازه سرامیک و کفپوش برای ما آزار دهنده باشد.

برای حل این مشکل بهترین راه استفاده از یک موکت شیک در منزل است. انتخاب رنگ فرش و موکت بر اساس عوامل متعددی تعیین می شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • آیا این که رنگ چرک تاب نباشد برای شما مهم است؟
  • آیا نیاز به ایجاد حس فضای بزرگ تر دارد؟
  • آیا می خواهید رنگ کف با سایر دکوری ها یکسان باشد؟
  • آیا می‎خواهید از رنگ های همسان استفاده کنید؟
  • به صورت کلی رنگ ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد که شامل موارد زیر می شود. رنگ های اصلی که شامل، قرمز، زرد و آبی می شود. رنگ‎ های ترکیبی که شامل، سبز، نارنجی و بنفش می شود و سایه هایی که هنگام ترکیب رنگ های اصلی و ترکیبی ایجاد می شوند.

 

توجه به رنگ های سرد و گرم برای ست رنگ موکت با فرش

ست رنگ موکت با فرش

هنگام انتخاب رنگ فرش، در نظر داشته باشید که می خواهید اتاق شما چه حسی داشته باشد و چه حسی ایجاد کند. رنگ های آبی روشن تا نارنجی روشن رنگ های سرد تر محسوب می شوند. رنگ های آبی تیره تا نارنجی تیره رنگ های گرم تر هستند.

نکته: به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ های اتاق و ست رنگ موکت با فرش، میزان نور طبیعی را در نظر بگیرید و اینکه در چه زمانی اتاق بیشترین نور خورشید را دریافت می کند.

 

تفاوت فرش و موکت تیره در مقابل انواع روشن آن

آیا می خواهید فرش شما یک اتاق تاریک را روشن کند یا فضای بیش از حد روشن را دنج کند؟ رنگ فرش شما تفاوت زیادی در فضای اتاق شما ایجاد می کند، بنابراین ارزش آن را دارد که در مورد آن فکر کنید.

فرش و موکت های تیره

کفپوش های تیره تر می توانند اتاق های بزرگ را کوچک جلوه دهند. فقط مراقب شرایط نوری باشید، زیرا اتاق هایی با نور طبیعی کمتر، به روشنایی بیشتری نیاز دارند تا خیلی تاریک به نظر نرسند. موکت ها و فرش های تیره تر عموماً در پنهان کردن لکه های کثیفی و جای کفش ها بهتر عمل می کنند، اما موی رنگ روشن حیوانات خانگی یا لک های سفید روی آن بسیار بیشتر نمایان می شود.

فرش و موکت های روشن

اتاق های کوچک تر را می توان با استفاده از فرش هایی با رنگ روشن، بزرگ تر کرد. رنگ های خنثی روشن تر، برای ایجاد دکوراسیون مینیمالیستی عالی هستند. در حالی که رنگ های روشن برای انتخاب طراحی جسورانه عالی هستند. فرش های روشن تر نسبت به فرش های تیره تر لکه ها و کثیفی ها را راحت تر نشان می دهند.

 

مزایای استفاده از فرش و موکت در کنار هم

مزایای استفاده از فرش و موکت در کنار هم

داشتن لایه بندی های مختلف در فرش و موکت یک انتخاب کاربردی و همه کاره در طراحی داخلی محسوب می شود. این کار به شما اجازه می دهد در دکوراسیون داخلی خود به زیبایی از تنوع رنگ و سبک استفاده کنید و منزل خود را همان گونه که دوست دارید چیدمان نمایید. وجود هارمونی بین ست رنگ موکت با فرش، حس زنده بودن و تازگی را به محیط زندگی شما اضافه می کند. با این کار فضای منزل را گرم تر می شود و از پاهای شما در برابر سرما محافظت می کند. علاوه بر این تمیز کردن آن از پارکت و کفپوش راحت تر است.

استفاده از یک موکت شیک نسبت به تعویض کفپوش هایی که دوست نداریم بسیار ارزان تر است و کمک می کند با کمترین هزینه دکور منزل خود را زیباتر کنیم.

اما اصول ابتدایی ست رنگ موکت با فرش چیست و چگونه باید این کار را انجام داد؟

 

مطابقت رنگ فرش و موکت

معمولاً وجود تنوع رنگ بین موکت ها و فرش ها می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. دیدن رنگ های تند و عجیب و غریب همه را به وجد می آورد، اما زمانی که قصد دارید برای ست رنگ موکت با فرش منزل خود تصمیم گیری کنید، بهتر است هیجان خود را کنترل کرده و رنگ هایی را انتخاب کنید که خیلی با هم تداخل نداشته باشند. با توجه به سبک کلاسیکی که امروزه در بیشتر منازل استفاده می شود، هماهنگی رنگ اهمیت زیادی دارد.

طراحان داخلی معتقدند رنگ ها باید با هم کار کنند و هارمونی خاصی داشته باشند. بنابراین سعی کنید در انتخاب خود از رنگ های مکمل استفاده کنید. امروزه به راحتی می توانید در بازار موکت هایی با طیف رنگی متنوع پیدا کنید که تناسب خوبی با رنگ فرش شما داشته باشند. این دقیقاً همان کاری است که کارشناسان و طراحان داخلی انجام می دهند.

بنابراین اگر برای جایگزینی کفپوش منزل خود بودجه کافی ندارید و یا می خواهید محیط منزل خود را گرم تر کنید، بهترین کار استفاده از یک موکت با ضخامت و رنگ مناسب برای ایجاد تغییری بزرگ است.

اگر انتخاب ست رنگ موکت با فرش برای شما سخت است می توانید از یک متخصصین در این زمینه کمک بگیرید.

ارسال نظر

رضا :
0 0
سلام خسته نباشید بنده برای اتاق دختر5ساله ام موکتی میخام بخرم که با وجود صورتی بودن فرش نمیدونم چه رنگ موکتی بخرم که با فرش صورتی ترکیب قشنگی بشه لطف میکنید راهنمایی کنید
مدیریت :
0 0
با سلام با توجه به رنگ صورتی فرش شما شما یکی از رنگ های زیر را میتوانید برای هماهنگی بیشتر استفاده کنید. طوسی، نقره ای
قدیر جبارزاده :
0 0
باسلام من برای اتاق خواب با کمد دیواری سفید وفرش سنتی لاکی روشن که رنگهای سبز سدری وکرم وقرمز وآبی ملایم درآن هست پرده پشت دری کرم سفارش دادم موکت چه رنگی بردارم
فاطمه :
0 0
باسلام ودرود رنگ فرش طوسی ومبل طوسی ولی پایه وکوسن عسلی به نظرتون موکت چه رنگی باشع میترسم موکت طوسی بزنم فرش از موکت مشخص نباشه
مدیریت :
0 0
با سلام بهترین انتخاب برای شما طوسی است و میتواند با ترکیب رنگ های مختلف (طوسی)کار شود
:
0 0
برافرش مشکی زرد قرمزچه رنگ موکت میاد
مدیریت :
0 0
سلام با این ترکیب رنگ بهتره که یکی از همین رنگها رو استفاده کنید البته میتونه تیره تر یا روشن تر باشه
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()