سبد خرید 0

از چه نوع رنگی برای خط کشی چمن مصنوعی استفاده می شود؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


همان‌طور که می‌دانیم بیشترین کاربرد چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی و کاربری‌هایی است که باید بر روی سطح چمن مصنوعی از خط‌کشی استفاده شود
از همین رو به مقوله مهم خط‌کشی چمن مصنوعی و روش‌های مختلف اجرای آن پرداخته‌ایم. که تاثیرات مهمی بر کیفیت اجرا و طول عمر چمن مصنوعی خواهد داشت


انواع روش‌های خط‌کشی چمن مصنوعی کدام است؟


به طور کلی سه روش برای خط‌کشی چمن مصنوعی وجود دارد که بسته به نیاز پروژه مورد نظر از آن استفاده می‌شود.
این روش‌ها عبارتند از:


خط‌کشی با رنگ سفید
خط‌کشی با چمن مصنوعی سفید
خط‌کشی به صورت ترکیبی


روش اول – خط‌کشی با رنگ سفید


همان‌طور که از نام آن پیداست در این روش پس از اجرای کامل, خطوط موردنظر به وسیله رنگ مناسب بر روی سطح چمن مصنوعی اجرا می‌شود.


ویژگی‌های مثبت خط‌کشی با رنگ سفید


سرعت اجرای بالا
در روش خط‌کشی چمن مصنوعی با رنگ نیازی به برش چمن مصنوعی نخواهد بود در نتیجه از تکه‌کاری جلوگیری شده و همین موضوع تاثیر زیادی بر افزایش طول عمر چمن مصنوعی خواهد داشت.
هزینه بسیار پایین


ویژگی‌های منفی خط‌کشی با رنگ سفید


خط‌هایی که با این روش اجرا می‌شود به مرور زمان کم‌رنگ و یا حتی از بین می‌روند.
در صورت استفاده از رنگ نامناسب ممکن است ساختار چمن مصنوعی دچار آسیب شود.


روش دوم – خط‌کشی با چمن مصنوعی سفید


در این روش خط‌کشی‌ها از جنس چمن مصنوعی سفید خواهد بود. دستگاه‌های تولید چمن مصنوعی می‌توانند در طول رول و بر اساس نقشه داده شده چمن مصنوعی سفید را بافت کنند. برای اجرای قوس‌ها مانند محوطه جریمه در فوتبال و گوشه‌های زمین در دو میدانی، چمن مصنوعی اصلی را پس از نصب برش داده و چمن‌های مصنوعی سفید جایگزین آن می‌شود. که اجرا و نصب چمن مصنوعی دومیدانی و فوتبال توسط یک نیروی ماهر امکان‌پذیر خواهد بود.


ویژگی‌های مثبت خط‌کشی با چمن مصنوعی سفید


ماندگاری بالای رنگ
زیبایی ظاهری بالا


ویژگی‌های منفی خط‌کشی با چمن مصنوعی سفید


از آنجایی که در این روش برای اجرای قوس‌ها، چمن مصنوعی اجرا شده برش می‌خورد و ما نیاز به چسب‌زنی در دو طرف قواره ۶ تا ۱۰ سانتی‌متری چمن مصنوعی سفید داریم که همین بخش اگر تحت فشار بالا قرار گیرد ممکن است در درازمدت از نقطه اتصال درز پیدا کند.


روش سوم – خط‌کشی ترکیبی


زمانی که روش‌های قبلی را بررسی می‌کنیم متوجه ایراداتی در زمین‌های پر‌تردد می‌شویم به همین دلیل از روش ترکیبی برای کاهش حداکثری ایرادات قبلی استفاده می‌کنیم. در روش ترکیبی خط‌های طولانی و مستقیم در کارخانه بافت می‌شود و بقیه خطوط با استفاده از رنگ اجرا می‌گردد.
برای درک بهتر موضوع کافی است به تصویر زیر دقت کنید. برای اجرای خط‌کشی ترکیبی در زمین فوتسال خطوط سفید در کارخانه بافته شد و خطوط نارنجی به صورت دستی و یا رنگ خط‌کشی شده است.


ویژگی‌های مثبت خط‌کشی ترکیبی:


جلوگیری حداکثری از برش‌خوردن چمن مصنوعی که در نتیجه‌ی آن ماندگاری چمن مصنوعی افزایش پیدا خواهد کرد.


ویژگی منفی خط‌کشی ترکیبی:


از آنجایی که خط کشی زمین چمن مصنوعی اجرا شده دارای دو جنس متفاوت است در زمان اجرا شاهد تفاوت جزئی در رنگ‌ها خواهیم بود.


بهترین راه خط‌کشی چمن مصنوعی چیست؟


اگر قرار باشد چمن مصنوعی را برای فضای ورزشگاه‌ها انتخاب نماییم، مسلماً خط‌کشی آن به‌گونه‌ای اصولی از نکات مهم است تا آن نیز بتواند مانند چمن طبیعی امکان ورزشی مطابق با معیارهای مشخص را ارائه دهد. در این میان مسلماً اگر بتوانیم بهترین راه خط‌کشی چمن مصنوعی را گزینش نماییم، قادریم کیفیت اجرا و طول عمر این محصول را در سطحی عالی حفظ کنیم.
به همین دلیل متخصصان امر راه‌های مختلفی را برای خط‌کشی چمن مصنوعی پیش پای افراد گذاشته تا آنها برحسب نیاز و پروژه مدنظرشان یک روش بهینه‌تر و سازگارتر را انتخاب نمایند.


بیشترین کاربرد چمن مصنوعی در ساخت زمین های ورزشی است. انواع چمن مصنوعی فوتبال و بسکتبال، زمین چمن هاکی، گلف و …. در اغلب باشگاه های ورزشی داخلی و خارجی نصب شده است. اگر دقت کرده باشید همه این محصولات دارای خط کشی های مخصوصی هستند. خط کشی چمن مصنوعی در زمین های ورزشی یک ضرورت است و نمی توان این خط ها را حذف کرد.


موقع خرید چمن مصنوعی چه معیارهایی را در نظر می گیرید؟

تصور کنید یک زمین فوتبال بدون خط کشی، ساخته شده باشد. در این صورت بازیکنان نمی توانند خطوط کرنر، پنالتی، خط وسط ، شش قدم و … را تشخیص دهند. به طور کلی قوانین داوری و بازی در فوتبال ارتباط مستقیم با همین خطوط روی چمن دارد. در حالت معمول چمن مصنوعی به صورت رول و در اندازه های متفاوت تولید می شود. این محصول را می توان برای زمین های بازی کودکان، چمن ورزشی و چمن مصنوعی مدارس استفاده کرد. در مورد چمن های تزئینی، نیازی به کار اضافی نیست ولی همه چمن های ورزشی نیاز به علامت گذاری و خط کشی دارند.


روش های اجرای خط کشی چمن مصنوعی


چمن مصنوعی سازه ای شبیه به چمن های کاشته شده و گیاه طبیعی است. این محصول نیازی به نگهداری خاصی ندارد. بسیاری از موارد نظیر آبیاری، کوددهی، سمپاشی برای دفع آفات و …. در این محصول اصلا جایگاهی ندارد. انواع چمن مصنوعی در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد نظیر تابش شدید آفتاب تابستان یا بارش برف و باران در زمستان، کاملا مقاوم است.
نظافت و شستشوی چمن مصنوعی کار ساده ای است و به قلق خاصی نیاز ندارد. با یک جاروی دست بلند می توان برگ و آشغال های روی زمین را تمیز کرد و برای شستن چمن هم با شلنگ و آب کار خیلی راحت تر می شود. این محصول در برابر شوینده ها و مواد پاک کننده نیز دوام زیادی دارد.
به طور معمول برای خط کشی روی چمن مصنوعی از ۳ روش استفاده می شود که بستگی به پروژه مورد نظر دارد. در ادامه با شیوه های خط کشی کردن چمن مصنوعی آشنا می شویم


خط کشی چمن مصنوعی با رنگ


در این شیوه ابتدا چمن به طور کامل روی زمین مورد نظر اجرا می شود. سپس با توجه به نوع کاربری زمین، خطوط لازم روی سطح چمن کار می شود. برای کشیدن خط ها از رنگ مخصوص سفید استفاده می شود. این شیوه دارای مزایا و معایبی است که عبارتند از:


مزایای خط کشی با رنگ سفید روی چمن مصنوعی


در این شیوه نیازی به برش دادن چمن مصنوعی نیست و همه خطوط با رنگ روی چمن اجرا می شود. بنابراین تکه های اضافی و دور ریختنی در موقع نصب، وجود ندارد
سرعت اجرای کار بسیار بالاتر است و هزینه های نصب چمن منصوعی کاهش زیادی دارد


معایب خط کشی روی چمن مصنوعی با رنگ


کمرنگ شدن خطوط در طی زمان، یکی از اصلی ترین معایب این خط کشی است. در اثر اشعه نور خورشید و تغییرات جوی، رنگ های روی چمن، محو و کمرنگ می شوند
همه رنگ ها دارای کیفیت مناسب نیستند. استفاده از رنگ های نامرغوب موجب آسیب جدی به سطح چمن مصنوعی می شود


خط کشی با استفاده از چمن مصنوعی سفید


رنگ چمن مصنوعی در حالت کلی سبز است اما انواع چمن مصنوعی تزئینی با رنگ های متفاوت در بازار به فروش می رسد. از لحاظ تولید تفاوتی بین چمن های رنگی و سبز وجود ندارد. در این شیوه خطوط سفید در کارخانه بافته می شود. به این صورت که رول های تولید شده از قبل دارای خط کشی هستند. این خط ها طبق نقشه و بر اساس داده های دقیق اجرا شده است. در نهایت پس از نصب چمن مصنوعی شکل نهایی زمین چمن به صورت خط کشی شده، دیده می شود
برای اجرای گوشه های زمین دو و میدانی یا زمین فوتبال و … رول های چمن اصلی برش داده می شود و از ساختار مشابه به رنگ سفید در این قسمت ها کار می شود. شیوه اجرای چمن مصنوعی سفید برای خط کشی زمین ورزشی، نیاز به مهارت و تخصص دارد


ترکیبی از دو شیوه قبلی


هر کدام از دو شیوه قبلی دارای معایبی بودند و همین امر سازندگان و مجریان زمین های چمن را وادار به انتخاب روش دیگری کرده است. به نظر می رسد برای پوشش معایب خط کشی با رنگ و چمن سفید، می توان از ترکیب این دو شیوه استفاده کرد. شیوه کار به این صورت است که خطوط اصلی در موقع ساخت چمن مصنوعی در کارخانه، بافته می شود. این خطوط طولانی و مستقیم هستند

مای ذکوری


فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کونونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان پ در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()