سبد خرید 0

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی چه رنگی است

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 اسفند 1399 در ساعت 13 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از پر طرفدارترین کفپوش ها در طراحی دکوراسیون داخلی موکت ها هستند که در انواع مختلف پرز بلند و یا پرز کوتاه عرضه می شوند. شاید برای شما هم پیش آمده است که موکت را برای فرش کردن فضای پذیرایی خود انتخاب کنید و در صدد هماهنگ کردن موکت مورد نظر با سایر مبلمان و لوازم موجود در این فضا به خصوص فرش باشید؛ به همین منظور در این مطلب می خواهیم در رابطه با بهترین رنگ موکت برای پذیرایی به همراه انواع موکت های مناسب پذیرایی را با شما در میان بگذاریم، شاید این سوال دغدغه شما عزیزان هم باشد، پس با مای دکوری همراه  باشید.

 

 انواع موکت های مناسب برای پذیرایی

  • ·        موکت تافتینگ برای پذیرایی

موکت های پرز بلند اغلب با اندازه های استاندارد تولید می شوند و همچون فرش های نفیس به صورت یک تخته به فروش می رسند. موکت تافتینگ فرش گونه است و لطافت و نرمی خاصی دارد. اگر کف منزل پارکت لمینت شده می توانید برای اتاق نشیمن و پذیرایی از موکت های با کیفیت استفاده کنید. زیباترین موکت برای پذیرایی همین موکت لطیف و پرز بلند است. نگران ریزش پرز موکت نباشید. موکت های استاندارد و با کیفیت به هیچ وجه پرزدهی ندارند و در مقابل سایش و تردد، آسیب نمی بینند.

موکت تافتینگ بهترین موکت برای پذیرایی است و در برابر فشار اجسم سنگین بسیار مقاوم است. این کفپوش زیبا با تکنولوژی روز دنیا تولید شده و دارای بافت مستحکم و با انسجام است. موکت های پرز بلند در مقایسه با فرش قیمت مناسب تری دارند و می توانند جایگزین فرش ماشینی در دکوراسیون داخلی مدرن باشند.

بافت موکت تافتینگ به صورت حلقه ای است و پرزهای بلند آن ضخامت موکت را افزایش می دهد. نخ های تابیده شده، تراکم موکت را بالاتر برده و استحکام بیشتری ایجاد کرده است. اگر قصد دارید کل اتاق پذیرایی را موکت پوشش دهید از متریال دیگری استفاده کنید. موکت پرز بلند به صورت تزئین برای پذیرایی استفاده می شود و مناسب خانه های کم جمعیت تر است.

موکت تافتینگ پذیرایی 

  • ·        موکت تایل برای پذیرایی

الیاف موکت به صورت بافت است و متریال متنوعی در تولید موکت ها به کار می رود. نخ های موکت از الیاف نایلون، پلی استر و پشم بافته می شود. استحکام موکت به تراکم بافت و جنس الیاف آن بستگی دارد. تایل بهترین موکت برای پذیرایی است که در طرح و رنگ های متنوعی تولید شده است. موکت تایل به صورت مربع های آماده با اندازه های استاندارد تولید می شود. اندازه تایل ها یکسان است ولی رنگبندی و طرح بافت تنوع زیادی دارد.

 

نصب موکت تایلی در پذیرایی به سادگی امکان پذیر است. کف خانه سرامیک، سیمانی، بتن یا هر متریال دیگری که باشد می توانید از کفپوش تایل برای دکوراسیون خانه کمک بگیرید. موکت تایل برای خانه های پر جمعیت و شلوغ یک گزینه عالی است. برای شستشوی موکت تایل هیچ مشکلی وجود ندارد به سادگی می توانید قسمت کثیف را برداشته و شستشو دهید. در صورتی که ناخواسته قسمتی از موکت پذیرایی سوخت یا دچار آسیب شد می توانید تایل مخدوش را با تایل جدید عوض کنید.

موکت برای پذیرایی یک انتخاب دوست داشتنی است که فضا را صمیم تر نشان می دهد. خلاقیت زیادی برای ترکیب رنگی و ایجاد طرح های متنوع در تایل های موکت وجود دارد. بهتر است رنگ موکت تایل را هماهنگ با دکوراسیون داخلی انتخاب کنید تا احساس آرامش در فضا بیشتر شود. اگر از تایل های رنگارنگ موکت برای پذیرایی استفاده می کنید حتما رنگ دیوارها را روشن انتخاب کنید. انتخاب کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و ترکیب بیش از دو رنگ موکت تایل مناسب نیست و فضا را شلوغ و خسته کننده خواهد کرد.

  • ·        موکت رول برای سالن پذیرایی

موکت رول از انواع بافت های برش نخورده با الیاف فشرده است که در گذشته انواع ساده تر آن تولید می شده است. موکت کبریتی یکی از معروف ترین موکت ها رول است که قدیمی ترها به خوبی با آن آشنایی دارند. امروزه برندهای ایرانی موکت برای پذیرایی ، طرح های متنوعی را تولید کرده اند که به صورت رول در فروشگاه های لوازم دکوراسیون عرضه می شود. اگر می خواهید کل پذیرایی را مفروش کنید از رول های موکت استفاده کنید. موکت های رول بدون درز هستند و به راحتی نصب می شوند. برای خرید موکت خارجی و موکت ایرانی از فروشگاه دیدن کنید.

رنگ موکت پذیرایی

اگر قرار است موکتی برای پذیرایی خریداری شود بهتر است ابتدا مبلمان اتاق انتخاب شود. سپس بعد از خریداری مبل ، متناسب با رنگ آن ، می توان رنگ مناسبی برای موکت انتخاب کرد. معمولا برای اتاق پذیرایی از رنگ هایی خنثی مانند: خاکستری ، بژ ، کرم و… استفاده می شود تا به راحتی بتوان با وسایل دیگر منزل آن را هماهنگ کرد.

رنگ کف اتاق پذیرایی تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی دارد. کوچکترین اشتباه می تواند فضا را دلگیر و زشت نشان دهد. در صورتی که بدون توجه به سایر المان های طراحی، رنگ موکت پذیرایی را انتخاب کنید خیلی زود از انتخاب پشیمان می شوید. موکت مناسب می تواند پذیرایی را بزرگ تر و مجلل تر نشان دهد طرح، جنس، بافت و رنگ موکت همگی روی فضا تاثیر می گذارند.

بهترین رنگ موکت پذیرایی؟

بهترین رنگ موکت پذیرایی یک رنگ خاص و تک رنگ با توجه به طراحی داخلی میباشد . انتخاب موکت تک رنگ برای دکوراسیون ایده آل است. به این ترتیب می توانید سایر عناصر دکوراتیو را با رنگ موکت هماهنگ کنید. طیف تیره و روشن موکت برای پذیرایی مناسب است و این بستگی به اندازه فضا و نور محیط دارد.

 

اگر پذیرایی فاقد نور طبیعی است رنگ موکت پذیرایی را از طیف تیره انتخاب نکنید. رنگ های تیره فضا را کم نورتر و دلگیرتر نشان می دهند. اگر فضا به اندازه کافی بزرگ است و امکان استفاده از نور روز هم وجود دارد در انتخاب طیف رنگی قهوه ای تیره برای اتاق پذیرایی تردید نکنید.

 

رنگ روشن محبوب ترین رنگ موکت پذیرایی است که مناسب سبک طراحی مدرن و سنتی است. در طراحی سنتی با استفاده از یک قالیچه رنگارنگ در روی موکت و وسط اتاق، فضا را گرم و صمیمانه کنید.

 

برای اینکه موکت تک رنگ فضا را یکنواخت و رسمی نکند از کوسن های رنگی برای روی مبلمان استفاده کنید. به این ترتیب می توانید با تغییر فصل، کوسن ها را هم از رنگ دیگر انتخاب کنید و با کمترین هزینه بیشترین تغییر را در دکوراسیون داخلی داشته باشید.

وقتی در فضای پذیرایی پارچه ی رو مبلی و فرش شما طرح دار است یا طیف رنگی گیرا و تندی دارد؛ بنابراین رنگ موکت پذیرایی انتخابی شما باید رنگی، خنثی و ساده باشد و یا نهایتا یک بافت معمولی داشته باشد، این موضوع سبب برقراری بالانس و تعادل در فضای داخلی شما می شود، اما در غیر این صورت فضای شما دچار اغتشاش بصری می شود و اجزا فضای داخلی جذابیت خود را از دست می دهند.

هر چه در مورد انتخاب رنگ موکت پذیرایی حساسیت به خرج دهید نتیجه کار رضایت بخش تر است. استفاده از رنگ های خنثی در اتاق پذیرایی برای کاستن از بی نظمی ها توصیه می شود. وقتی مبلمان طرح دار و رنگارنگ است باید برای حفظ تعادل کف منزل را ساده در نظر بگیرید. موکت کرم رنگ، طوسی، بژ و … از رنگ های خنثی برای حفظ تعادل بصری در محیط بسیار عالی است. در این صورت اجزای دکوراتیو جذابیت بیشتری دارند و به لحاظ بصری اتاق شیک تر و منظم تر دیده می شود.

بهترین رنگ موکت پذیرایی 

مشکل استفاده از رنگ های خنثی

استفاده از رنگ های خنثی در کف اتاق پذیرایی یک مشکل بزرگ دارد و آن اینکه پس از مدتی فضا خسته کننده و یکنواخت به نظر می رسد. بنابر این هرگز به همراه پرده های ساده و مبلمان تک رنگ از موکت به رنگ خنثی استفاده نکنید. البته یک ترفند عالی برای جلوگیری از یکنواختی در چیدمان منزل وجود دارد و آن هم استفاده از کوسن های رنگی و تزئینات دکوراسیون رنگارنگ است. مجسمه های کوچک تزئینی، آباژور طرح دار و  حتی یک قالیچه کوچک روی موکت می تواند احساس فضا را تغییر دهد.

عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت

ابعاد

یکی از عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت ، ابعاد فضای مورد نظر است. فضای هر خانه ای از اتاق­ های بزرگ و کوچک تشکیل می­ شود. برای اینکه بتوان موکتی با رنگ مناسب برای اتاق انتخاب کرد ، باید به متراژ اتاق توجه کرد.

معمولا برای اتاق هایی که فضای کوچکی دارند استفاده از رنگ­ های روشن و خنثی مانند: سفید ، کرم ، خاکستری ، آبی و سبز ملایم بسیار مناسب است زیرا؛ باعث بزرگتر جلوه دادن فضا اتاق می شود. همچنین برای اتاق های خیلی بزرگ ، می توان از رنگ هایی تیره مانند: قهوه ای ، مشکی ، نوک مدادی و آبی یا قرمز استفاده کرد ، تا محیط از حالت طبیعی کمی کوچک­تر دیده شود.

رنگ دیوار

دیوار های اتاق همانند موکت بخش زیادی از اتاق را تشکیل می دهند. بنابراین انتخاب رنگی که متناسب با رنگ دیوار باشد ، در زیبایی فضا بسیار تاثیر گذار است. بدین منظورکسانی که قصد دارند فضای اتاق آن ها از حالت یکنواختی خارج شود ، بهتر است رنگی را برای موکت انتخاب کنند که مکمل رنگ دیوار اتاق باشد.

برای مثال برای اتاقی که دیوار آن به رنگ به سفید است میتوان از موکت مشکی یا رنگ های تیره استفاده کرد. همچنین برای شاد جلوه دادن اتاق کودکان ، می توان از رنگ های مکملی چون سبز و قرمز یا آبی و نارنجی برای رنگ دیوار و موکت استفاده کرد.

 

نوع فضا

 

هرخانه ای از اتاق خواب ، هال ، پذیرایی ، راه پله و… تشکیل میشود. برای اینکه بتوان رنگ مناسبی را برای موکت انتخاب کرد ، باید نوع فضا مشخص شود. اولین نکته ­ای که در انتخاب رنگ موکت اتاق پذیرایی باید به آن توجه شود ، رنگ مبلمان است.

هوشمندانه رنگ موکت را  انتخاب کنید

رنگ موکت می‌تواند حال و هوای اتاق را به کلی عوض کند پس مطمئن شوید که انتخاب هوشمندانه و بادقتی برای آن داشته باشید.توجه داشته باشید که مُدها همواره در حال دگرگونی هستند پس مطمئن شوید رنگی که امروز دوست دارید و انتخاب می‌کنید، فردا هم همچنان مورد علاقه‌ی شما باشد.

طرح های رنگی برای موکت پذیرایی

نظرتان در مورد موکت های طرح دار و چند رنگ چیست؟ اگر علاقه به انتخاب موکت های چند رنگ دارید می توانید از طیف رنگی مورد نظرتان یک موکت شیک را برای اتاق پذیرایی انتخاب کنید. طرح و رنگ موکت پذیرایی هر چه شلوغ تر باشد، بیشتر به بافت فرش شباهت پیدا می کند. استفاده از رنگ های پر انرژی برای دکوراسیون کف اتاق پذیرایی یک ایده هوشمندانه برای ایجاد فضایی شاد و صمیمانه در خانه است.

طرح های رنگی موکت 

 

رنگ موکت پذیرایی می تواند تک رنگ و یا رنگارنگ باشد. موکت های رنگارنگ به صورت طرح دار هستند و از چندین رنگ تیره و روشن تولید شده اند. به طور معمول فرش کردن همه اتاق ها و کل منزل با موکت رنگارنگ چندان رایج نیست. اغلب یک موکت رنگارنگ به عنوان فرش در اتاق پذیرایی استفاده می شود.

موکت های چند رنگ از زیباترین طرح ها و رنگ موکت پذیرایی هستند که کمتر در ساختمان های اداری به کار می روند. موکت اداری اغلب از رنگ های خنثی و به صورت تایل استفاده می شود. در حالی که انواع موکت پذیرایی به صورت موکت رول و ظریف تر تولید می شوند.

تنها یک نکته مهم در انتخاب موکت های چند رنگ و طرح دار وجود دارد. یادتان باشد که این موکت ها به تنهایی و به عنوان فرش استفاده می شوند بنابر این نباید روی موکت طرح دار و چند رنگ را با قالیچه تزئین کنید. انداختن قالیچه روی موکت طرح دار اصلا ایده مناسبی نیست.

از همه اینها که بگذریم شما باید رنگ موکت پذیرایی خود را طیف رنگ مورد علاقه تان انتخاب کنید پس تصمیم گیرنده نهایی شمایید؟ بنظرتان کدام رنگ حس و حال تان را تازه میسازد؟

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()