سبد خرید 0

پنج باور اشتباه درباره چمن مصنوعی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 16 تير 1400 در ساعت 20 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه شما با چمن مصنوعی آشنا هستید و حداقل را در هنگام فوتبال دیدن در تلویزیون مشاهده کرده اید. چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که از الیاف پلیمری خاصی ساخته شده است و به دلیل مزیت های زیادی که دارد از ان در جاهای مختلفی استفاده می شود. استفاده برای زمین های ورزشی فقط یکی از آنهاست. در مورد چمن مصنوعی باورهای اشتباهی وجود دارد که باید تصحیح شود. در این مقاله به توضیح پنج باور اشتباه درباره چمن مصنوعی پرداخته شده است.

مزایای چمن مصنوعی

همان طور که بالاتر به آن اشاره شد، چمن مصنوعی دارای مزیت های زیادی است و به همین دلیل است که می توان از آن در جاهای بسیاری استفاده کرد. از جمله مزیت های چمن مصنوعی تمیزی ، ماندگاری خوب و مناسب، قیمت خوب، تنوع در طرح و رنگ، نیاز به مراقبت کم و قابلیت نصب روی سطوح مختلف است. هر کدام از این مزیت ها به خوبی به افراد کمک خواهد کرد تا از این محصول به خوبی برای پوشش جاهای مختلف استفاده کنند.

چمن های مصنوعی را هم می توان برای محیط های باز و هم محیط های بسته استفاده کرد. خوبی چمن های مصنوعی این است که فقط در رنگ سبز وجود ندارند و در رنگ های مختلفی چون نارنجی، سیاه، خاکستری، قرمز و دیگر رنگ ها وجود دارد. بنابراین می توان از آن برای دکورهای مختلف استفاده کرد.

به طور خلاصه این که چمن مصنوعی به نسبت چمن طبیعی مزیت های زیادی دارد و همین باعث استفاده زیاد آن است. هر چند که حسی که چمن طبیعی به انسان می دهد بهتر و دلپذیرتر است اما به هر حال نگهداری از آنها هزینه و انرژی زیادتری می برد و نیز نمی توان آنها را در هر جایی داشت.

پنج باور اشتباه درباره چمن مصنوعی

درباره چمن مصنوعی باروهای اشتباهی وجود دارد. این باورهای اشتباه به دلیل این است که افراد چمن های مصنوعی را به خوبی نمی شناسند. در زیر به این باورها پرداخته شده است و توضیح داده شده است که چرا اشتباه هستند:

1.چمن مصنوعی نیاز به مراقبت ندارد :

یکی از باورهای اشتباهی که ممکن است درباره چمن مصنوعی وجود داشته باشد این است که می توان آن را کاملا به حال خود رها کرد. این تصور اشتباه از آنجا بوجود امده است که چون چمن مصنوعی از الیاف پلیمری محکم و مقاومی ساخته شده است پس آسیب نمی بیند و نیاز به مراقبت ندارد. این باور اشتباهی است. باید بدانید که چمن مصنوعی نیاز به مراقبت اندکی دارد اما این گونه نیست که به مراقبت نیاز نداشته باشد. شما هر از گاهی باید کثیفی های چمن مصنوعی را برطرف کنید و ان را بشویید یا این که جاهای آسیب دیده ان را ترمیم کنید. هم چنین هر از گاهی باید الیاف چمن مصنوعی را شانه کنید تا حالت ایستایی خوبی بگیرند و زیباتر و محکم تر شوند. شما نباید چمن مصنوعی را به امان خدا رها کنید به این خیال که آنها مصنوعی هستند و باید هر از مدتی به آنها رسیدگی کنید.

2.چمن مصنوعی قیمت زیادی دارد:

یکی دیگر از باورهای اشتباهای که درباره چمن مصنوعی وجود دارد این است که چمن مصنوعی قیمت گران و بالایی داردو هر کسی توان خرید آن را ندارد. شاید قیمت اولیه آن کمی گران باشد اما خرید چمن مصنوعی یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شود چون شما از سوی دیگر هزینه چندانی برای نگهداری و خرید مواد شیمیایی یا خوراکی برای مراقبت از آن نمی دهید. شما مانند چمن طبیعی نیازی به خرید علف کش یا آفت کش ندارید و در نتیجه هزینه شما بسیار پایین خواهد بود. در عین حال به دلیل ماندگاری بالایی که چمن مصنوعی دارد شما عملا محصولی را خریداری می کنید  که برای سالها می توانید از آن استفاده کنید. بنابراین  ، این باور که چمن مصنوعی قیمت بسیار گرانی دارد اشتباه است. شما می توانید با خرید چمن مصنوعی ، یک سرمایه گذاری خوب را برای خود انجام دهید.

3.چمن های مصنوعی برای کودکان و حیوانات مناسب نیستند و ممکن است به سلامتی آنها آسیب برساند:

یکی دیگر از باورهای اشتباهی که وجود دارد این است که چمن های مصنوعی برای کودکان یا حیوانات ضرر دارند.  این باور کاملا اشتباه است و برعکس ، چمن های مصنوعی چون تمیزتر هستند و حشرات در آن جولان نمی دهند واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کنند. چمن های مصنوعی تمیز و زیبا هستند و کودکان و حیوانات به راحتی می توانند روی آن حرکت کنند. با استفاده از چمن مصنوعی شما دیگر نیازی به استفاده از علف کش ها و آفت کش ها نخواهید داشت و این برای سلامت کودکان و حیوانات نیز بهتر است. خرید یک چمن مصنوعی با کیفیت مناسب می تواند خیال شما را از بابت سلامت کودکان یا حیوانات خانگی راحت کنند. بنابراین باور آسیب زننده بوده چمن مصنوعی برای کودکان یا حیوانات اشتباه است.

4.چمن مصنوعی ماندگاری زیادی ندارد:

یکی دیگر از باورهای اشتباه در مورد چمن مصنوعی این است که این چمن ها ماندگاری خوبی ندارندو خیلی زود دچار آسیب می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. این یکی دیگر از باورها و تصورات غلطی است که در مورد چمن مصنوعی وجود دارد. چمن مصنوعی دارای ماندگاری بسیار خوبی است و اگر شما به خوبی از آن مراقبت کنید می توانید تا سالها ان را داشته باشید. اصلا یکی از مزیت های چمن مصنوعی همین ماندگاری بالاست. البته باید توجه داشت که هر چقدر که کیفیت چمن مصنوعی بالاتر باشد، ماندگاری آن هم بالاتر خواهد بود و این موضوعی طبیعی است. بنابراین یکی دیگر از تصورات اشتباه همین است که چمن مصنوعی دوام زیادی ندارد.

5.کارهای نگهداری از چمن مصنوعی بسیار دشوار است:

در مورد اول بیان شد که عده ای فکر می کنند که چمن مصنوعی نیازی به مراقبت و نگهداری ندارد اما در سوی مخالف آن، عده ای هستند که فکر می کنند نگهداری از چمن مصنوعی بسیار دشوار است و هر کسی نمی تواند از عهده آن بربیاید. در این مورد باز هم باید گفت که اشتباه است و نگهداری از چمن مصنوعی کار دشواری نیست و سختی خاصی ندارد. شما نیازی به علف کش و آفت کش ندارید و این کار شما را آسان تر می کند. شما برای مراقبت از چمن مصنوعی نیاز دارید تا هر از گاهی ، گرد و غبار و کثیفی های آن را برطرف کنید، هر از گاهی با روش هایی ساده آن را بشویید و هر از مدتی هم آن را برس کشی کنید. همه این کارها ساده هستند و به راحتی انجام می شوند. بنابراین سختی خاصی در مورد نگهداری از چمن مصنوعی وجود نداردو این باور که مراقبت از چمن مصنوعی خیلی سخت است و نیاز به افراد بسیار مجرب دارد اشتباه است.

نتیجه گیری

چمن مصنوعی همان طور که از نامش مشخص است کفپوشی است که از الیاف مصنوعی ساخته می شودو شبیه چمن طبیعی است. این محصول نسبت به چمن طبیعی مزیت های زیادی دارد و برای همین است که از آن در جاهای زیادی استفاده می شود. شما می توانید در مکان های مختلف و روی سطوح مختلف، از چمن مصنوعی استفاده کنیدو از زیبایی و کارایی آن بهره مند شوید. در مورد چمن های مصنوعی باورهای اشتباهی وجود دارد که باعث می شود افراد در خرید آن و استفاده از آن دچار تردید شوند یا این که باور اشتباه به چمن مصنوعی آسیب بزند.

یکی از باورها این است که چمن مصنوعی نیاز به مراقبت ندارد که اشتباه است. از دیگر باورهای اشتباه این است که فکر می کنند چمن های مصنوعی ، قیمت بالایی دارند و هر کسی نمی تواند انها را خریداری کند. چمن های مصنوعی قیمت گرانی ندارد و این باور باید تصحیح شود.

از دیگر باورهای اشتباه این است که چمن های مصنوعی به کودکان یا حیوانات آسیب می زنند.برعکس این باور باید گفت که این محصولات بسیار بهداشتی وتمیز هستند و واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کنند.

باور اشتباه دیگر آن است که چمن های مصنوعی ماندگاری زیادی ندارد که اشتباه است و چمن های مصنوعی به خوبی و در صورت مراقبت مناسب ، تا سالهای زیادی دوام دارند و قابل استفاده هستند.

از دیگر باورهای اشتباهی که وجود دارد این است که چمن مصنوعی نیاز به مراقبت های ویژه و سخت دارد. مراقبت از چمن مصنوعی کار سختی نیست و به راحتی انجام می شود.

مای دکوری

اگر دنبال خرید چمن مصنوعی هستید، فروشگاه انلاین مای دکوری می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. شما می توانید در وبسایت مای دکوری به خوبی انواع چمن های مصنوعی را در رنگ های مختلف خریداری کنید. این وبسایت، قیمت های بسیار خوبی را به شما عرضه می کند و شما می توانید هر کدام از این محصولات را که خواستید به راحتی خریداری کنید. 

علاوه بر چمن های مصنوعی ، انواع محصولات دیگر دکوراسیون داخلی نیز در این وبسایت عرضه می شود. پس از  خرید هر کدام ، محصول به سرعت برای شما ارسال می شودو پس از چند روز کاری به دست شما می رسد. مای دکوری به اقصی نقاط ایران محصول ارسال می کند. هم چنین مای دکوری خدمات پس از فروش بسیار خوبی داردو در صورت بوجود آمدن مشکلی برای تماس به سرعت برای رفع آن اقدام می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()