سبد خرید 0

آیا چمن مصنوعی را می توان بعد از نصب به جای دیگر انتقال داد

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 19 خرداد 1400 در ساعت 10 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه شما میدانید که چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که به شکل چمن طبیعی است. خیلی از شما حتما چمن های مصنوعی موجود در ورزشگاه ها را دیده اید که ورزشکاران روی آن مشغول بازی هستند. مخصوصا بازی فوتبال با چمن مصنوعی پیوند زیادی خورده است. چمن  های مصنوعی می توانند در جاهای مختلفی نصب شوند تا نیازهای افراد را برآورده کنند. در این مقاله به این سوال پرداخته شده است که آیا چمن مصنوعی را می توان بعد از نصب به جای دیگر انتقال داد.

چمن مصنوعی چیست؟

در ابتدا تعریف کوتاهی از چمن مصنوعی داشته باشیم. چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که از الیاف مصنوعی و پلیمری خاصی ساخته شده است و به شکل چمن طبیعی است. این نوع کفپوش در ابعاد و سایزهای گوناگون ساخته می شوند و بر خلاف چمن طبیعی که فقط رنگ سبز است دارای رنگ های مختلفی است. از جمله این رنگ ها می توان به رنگ های سیاه، نارنجی، سبز، آبی، قرمز، خاکستری و دیگر رنگ ها اشاره کرد.

چمن مصنوعی می تواند بر روی انواع سطوح نصب شود و مورد استفاده قرار گیرد. برای نصب کردن چمن مصنوعی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد و این بستگی به نظر فرد صاحب کفپوش دارد که چگونه می خواهد چمن خود را نصب کند. برخی از نصب ها برای مواقع کوتاه مدت است و برخی از آنها برای مدت زمان طولانی است. البته نصب چمن مصنوعی به مکان مورد نظر نیز بستگی دارد. به طور کلی اگر بخواهیم روش های کلی نصب چمن مصنوعی را بیان کنیم باید بگوییم چمن های مصنوعی به سه روش ساده و بدون اتصالات، اتصال با چسب و اتصال با میخ و بست اشاره کرد. هر کدام از این نوع روش ها برای جای خاص خود و نیاز خاص مناسب است.

آیا چمن مصنوعی را می توان بعد از نصب به جای دیگر انتقال داد؟

در جواب این سوال باید گفت البته که می توان چمن مصنوعی را پس از نصب جابجا کرد. در زیر به سه روش نصبی که در بالا اشاره شد می پردازیم و  شما خواهید دید که در هر مورد می توان پس از نصب ، چمن مصنوعی را جابجا کرد.

1.نصب چمن مصنوعی بدون اتصالات:

در این روش ، چمن مصنوعی بدون هیچ اتصالاتی مانند چسب یا بست یا میخ روی سطح مورد نظر انداخته می شود. همان گونه که شما موکت یا فرشی را پهن می کنید به راحتی هم می توانید رول های چمن مصنوعی را بر روی سطحی که می خواهید بیندازید . این نوع نصب نیاز به هیچ نوع تجربه و کار خاصی ندارد. شما فقط ابعاد مورد نظر را در نظر می گیرید و پس از تمیز کردن سطح و آماده سازی آن، چمن مصنوعی را روی ان می اندازید.مطمئنا این نوع نصب برای زمانی است که قرار نیست از چمن مصنوعی برای زمان طولانی استفاده شود و استفاده از آن نهایتا چند هفته باشد. برای همین است که افراد نیازی به نصب محکم و دائمی نمی بینند.

در این روش مطمئنا چمن مصنوعی را می توان به راحتی پس از نصب جابجا کرد و به جای دیگر انتقال داد. کافی است  فرد مانند موکت ، رول های چمن مصنوعی را جمع کند و آن را به جایی دیگر ببرد.

2.نصب چمن مصنوعی با چسب:

چسب های مختلفی برای چسباندن چمن مصنوعی به سطح زیرینش وجود دارد. شما می توانید به راحتی  با ریختن چسب، چمن مصنوعی را نصب کنید. نصب چمن مصوعی با چسب برای جاهایی است که نیاز است که چمن مصنوعی محکم باشد. این روش هم می تواند برای زمان های کوتاه مدت باشد و هم بلندمدت. در چنین شرایطی هم  می توان چمن مصنوعی را انتقال داد. اگر چسب ضعیف بشد که کار راحت تر است و به راحتی چمن مصنوعی از سطح زیرین خود جدا می شود . اگر چسب قوی استفاده شده باشد هم می توان با کمی انرژی و  زحمت بیشتر، چمن را جدا کرد و سپس برای استفاده به جای دیگر انتقال داد.

پس می بینید که در این شرایط هم می توان چمن مصنوعی را پس از نصب به جای دیگر انتقال داد.

3.نصب چمن مصنوعی با میخ و بست های دوپایه:

ار روش های دیگر برای نصب چمن مصنوعی بر روی سطوح مختلف ، استفاده از میخ و بست های دوپایه است. این روش برای جاهای مناسب خود استفاده می شود. میخ ها و بست ها در فواصل جدا از هم و مناسب بر روی چمن مصنوعی کوبیده می شوندو باعث محکم شدن چمن مصنوعی می شوند. این روش بیشتر برای زمان هایی است که قصد استفاده طولانی مدت ازچمن مصنوعی وجود داشته باشد و از سوی دیگر نیاز به محکم بودن چمن مصنوعی وجود دارد. با این کار، چمن مصنوعی به خوبی سرجای خود محکم می شود.

در این حالت هم می توان به راحتی چمن مصنوعی را پس از نصب جدا کرد و به جای دیگر انتقال داد. برای این کار کافی است تا میخ ها و بست ها را از چمن جدا کرد و سپس چمن مصنوعی را جمع کرد و به هر جایی که مورد نظر است انتقال داد.

همان گونه که مشاهده کردید در هر سه روش ، می توان چمن مصنوعی را پس از نصب به جای دیگر انتقال دادو آن را نصب کرد. به هر حال چمن مصنوعی کفپوشی است که بارها و بارها می تواند در جاهای مختلف مورد استقاده قرار گیرد. البته باید توجه داشت در برخی حالت ها ، جدا شدن چمن مصنوعی از سطح زیرینش باید توسط افراد ماهر و باتجربه صورت گیرد تا به چمن مصنوعی آسیبی وارد نشود.

مزیت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی مزیت های زیادی نسبت به چمن طبیعی دارد که اتفاقا یکی از مزیت ها همین جابجایی آن پس از نصب است. چمن طبیعی را نمی توان جابجا کرد اما چمن های مصنوعی را به راحتی و با کمی زحمت می توان جمع کرد و به جای دیگر انتقال داد. از دیگر مزیت های چمن مصنوعی این است این چمن ها نیاز به مراقبت کمتری دارند و از سویی دیگر کمتر کثیف می شوند چون مانند چمن طبیعی حشرات را به خود جذب می کنند. چمن های مصنوعی دارای رنگ هاو طرح های مختلفی هستندو این خود مزیت دیگر این کفپوش است.

به طور کلی می توان گفت که چمن مصنوعی مزیت های بیشتری از چمن طبیعی دارد و برای همین است که استفاده از آن نیز بسیار بیشتر است.

نتیجه گیری

چمن های مصنوعی در جاهای مختلفی می توانند نصب شوندو نیاز افراد را برآورده کنند. شما می توانید چمن های مصنوعی را روی انواع سطوح نصب کنید و این یکی از مزیت های این کفپوش است. چمن مصنوعی از راه های مختلفی نصب می شوندو مورد استفاده قرار می گیرند.

گاهی اوقات ، این کفپوش بدون هیچ اتصالاتی و مانند یک موکت روی سطح مورد نظر انداخته می شود.، گاهی اوقات با چسب به سطح زیرین خود چسبانده و محکم می شود و گاهی اوقات نیز با میخ و بست های دوپایه به سطح زیرینش محکم می شود. هر کدام از این روش ها با توجه به زمان استفاده از چمن و میزان مورد نیاز محکم بودن چمن مصنوعی است.

چیزی که باید دانست این است که در همه این حالت ها می توان به راحتی چمن مصنوعی را پس ازنصب جدا کرد و به جای دیگر انتقال داد. در روش بدون اتصالات که فقط کافی است رول های چمن مصنوعی را جمع کرد. در روش نصب با چسب، باید چمن را با دقت جدا کرد و سپس آن را جمع کرد. برای نصب توسط میخ هم باید کافی است میخ ها و بست ها را جدا کرد و سپس به راحتی چمن مصنوعی را جمع کرد و به جای دیگر انتقال داد. پس در جواب این سوال که آیا چمن مصنوعی را می توان بعد از نصب به جای دیگر انتقال داد باید گفت که  آری این کار انجام پذیر است و می توان این کار را صورت داد.

مای دکوری

اگر دنبال جایی برای خرید چمن مصنوعی یا دیگر کفپوش ها با قیمتی مناسب وکیفیتی خوب هستید، مای دکوری گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. مای دکوری فروشگاهی معتبر و آنلاین است که به عرضه انواع محصولات دکوراسیون داخلی مشغول است . این فروشگاه محصولات را با قیمت مناسب  و کیفیتی عالی وتضمین شده به افراد می فروشد.

در سایت ، شما می توانید انواع محصولات را پیدا کنید و مشخصات انها را مشاهده کنید. پس از دیدن کافی است ،محصول مورد نظر خود را سفارش دهید تا برای شما ارسال شود. مای دکوری به همه نقاط کشور ، محصول می فرستند پس جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مای دکوری هم چنین تخفیف های بسیار خوبی را ارائه می دهد که میتواند باعث پایین امدن هزینه مشتراین شود. هزینه ارسال نیز بسیار پایین است و سفارش افراد در مدت زمان بسیار کوتاهی( 1 تا 2 روز کاری) به دستشان خواهد رسید و افراد می توانند از آن استفاده کنند.

در  کنار همه این ها مای دکوری خدمات پس از فروش بسیار خوبی هم ارائه می دهد که باعث می شود اطمینان افراد به این فروشگاه آنلاین افزایش یابد. مای دکوری همواره سعی کرده است تا رضایت مشتریان خود را جلب کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()