سبد خرید 0

اشتباهات رایج در هنگام انتخاب و خرید موکت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 28 اسفند 1399 در ساعت 13 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به طور معمول اشتباهاتی که اکثر افراد در هنگام خرید موکت برای منازل و محیط کارشان دارند سبب شده تا این عمل برای اکثر افراد گیج کنند به حساب آید. بنابراین بهتر است قبل از خرید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا با توجه به هزینه ای که میپردازید، متضرر نشود. بنابراین در این مطلب به چند اشتباه رایج در انتخاب و خرید موکت اشاره خواهیم کرد که توصیه میشود تا انتهای مطلب با مای دکوری همراه باشید.

خرید موکت اتفاقی نیست که بخواهد دو بار پیش بیاید، در نتیجه اشتباه کردن در این قضیه متداول و امری عادی میباشد. اما با نکاتی که در ادمه به شما گوشزد میکنیم امیدواریم تا این اتفاق حداقل برای شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید رخ ندهد.

انتخاب موکت مناسب با سبک زندگی

زمانی که اقدام به خرید موکت برای منزل خود می کنید، باید یک سری عوامل را در نظر بگیرید که یکی از این عوامل توجه به سبک زندگیتان میباشد. به عنوان مثال ، اگر کودک یا حیوان خانگی دارید و یا به تنهایی زندگی می کنید یا  اینکه همراه با خانواده ای پر جمعیت در زیر یک سقف قرار دارید، در بعضی مواقع بهترست تا موکت مقاوم تری را انتخاب کنید پس به تعداد افراد خانواده و داشتن فرزند توجه کنید.

انتخاب فضا یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید موکت محسوب میشود به عنوان مثال کدام اتاق، برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب؟ چون تراکم موکتی که می خرید برای این دو فضا با یکدیگر تفاوت دارند در نظر بگیرید که هر چند وقت یک بار موکت نو می خرید و قدیمی ها را عوض می کنید پس از موکتی که خریداری میکنید اطمینان کافی را حاصل نمائید.

اندازه گیری موکت

یک اشتباه رایج در خرید موکت، اشتباه بوجود آمده در اندازه گیری و نصب آن میباشد. برخی افراد دوست ندارند هزینه اضافی برای اندازه گیری یا نصب دهند و تصور می کنند  که خودشان از پس این کار بر می آیند در نتیجه، خودشان اندازه گیری می کنند و پس از خرید موکت سعی در برش و نصب آن دارند و در نهایت در اندازه گیری آن اشتباه می کنند و دچار مشکل میشوند یا برش هایی می زنند که موکت کنار دیوار و به موازات آن قرار نمی گیرد.

اندازه گیری ، برش و نصب موکت توسط خودتان برای زمانی خوب است که بخواهید برای یک فضای مربع شکل ساده این کار را انجام دهید چرا که اندازه گیری و برش زدن آن کار انچنان دشواری نیست.

بنابراین توصیه میشود از افراد حرفه ای کمک بگیرید. محاسبه اندازه موکت مورد نیاز برای فضاهای پیچیده تر کمی سخت است و باید خیلی چیزهای دیگر مثل عرض موکت و یا به اصطلاح خواب موکت، پرتی فضا و غیره در نظر گرفته شوند که افراد متخصص از پس این کار بر میآیند. آن ها با در اختیار داشتن ابزارهای مخصوص ، این کار را به خوبی برایتان انجام می دهند و یک اندازه تقریبی به شما می دهند.

تمرکز بیش از حد روی وزن موکت

 

میتوان گفت اکثر مصرف کنندگان تصور می کنند که هرچه وزن موکت بیشتر باشد موکت با کیفیت تر است اما این نکته همیشه درست نیست زیرا هر وزن موکت مناسب استفاده برای یک فضای کاربری خاص محسوب میشود.

عدم توجه به لایه زیرین موکت

توجه نکردن به لایه زیرین موکت میتواند یکی از بزرگترین اشتباهات باشد چرا که اغلب افراد به این نکته بی توجه هستند و نمی خواهند هزینه بیشتری برای چیزی که به چشم نمی آید بپردازند اما نکته مهم این است که لایه زیرین موکت نقش مهمی در راحتی،دوام و کیفیت کلی موکت برای شما به همراه دارد.

مقایسه ظاهری

بسیار اتفاق افتاده است که در زمان خرید فروشنده دو موکت ظاهرا مشابه از برند های مختلف را پیشنهاد بدهد اما مقایسه ظاهری موکت کاری کاملا اشتباه میباشد، بهتر است برای مقایسه دو موکت، فاکتورهایی مانند جنس الیاف، تراکم و نوع بافت را در نظر بگیرید.

انتخاب نادرست طرح و رنگ

​​​​انتخاب طرح و رنگ نادرست برای موکت می تواند تاثیر زیادی بر کل دکوراسیون منزل شما به همراه داشته باشد با فرض مثال انتخاب موکتی در رنگی مشابه رنگ دیوارها و مبلمان، باعث بی رنگ و  بی روح شدن دکوراسیون خانه می شود. طرح و رنگی را برای موکت خود انتخاب کنید که مکمل دیگر عناصر دکوراسیون شما قرار گیرد. بی نهایت گزینه برای شما موجود است پس پیدا کردن یک موکت این چنینی، مسلماً کار دشواری نخواهد بود.

شرایط آب و هوایی و محل سکونت

در خرید موکت به آب و هوای محل سکونتتان هم توجه داشته باشیدچرا که شاید بهتر باشد بدانید موکت ها با الیاف طبیعی مثل پشم برای آب و هوای مرطوب و معتدل نظیر استان های شمالی کشورمان مناسب نیستند و مستعد کپک زدن میباشند. برای آشنایی بیشتر در زیر برخی از الیاف موکت ها را برای شما قرار دادیم:

به طور کلی موکت ها براساس فیبر و الیافی که دارند به چند دسته تقسیم می شوند :

  • ·         موکت با فیبر پشمی
  • ·         موکت با فیبر نایلونی
  • ·         موکت با الیاف طبیعی

موکت ها با الیاف پشمی:

الیاف یا فیبر های پشمی بکار رفته در موکت ها از جمله فیبر های طبیعی در این صنعت به شمار می روند. موکت های پشمی نرم ترین موکت های در حال عرضه در بازار هستند و از عمر طولانی برخوردارند. بیشتر فروشندگان بر این باورند که موکت ها با فیبر پشمی دوستدار طبیعتند؛ به همین دلیل برای خرید این موکت ها باید پول بیشتری هم خرج کنید. البته جنس بیشتر موکت های تولیدی در ایران از فیبرهای نایلونی میباشد که انواع مختلفی دارند. به نظر من اگر می خواهید یک موکت پشمی خریداری کنید بهتر است فرش بخرید تا موکت!

موکت ها با فیبر نایلونی(پلی آمید):

اکثر موکت های تولیدی در ایران از این جنس میباشند که با رنگ و طرح های متنوعی در دسترس عموم قرار میگیرد  و در دو نوع پرزبلند و پرز کوتاه تولید می شوند. این موکت ها نسبتا نرم هستند ولی زود هم کثیف می شوند.

موکت ها با سایر الیاف مصنوعی:

الیاف پلی استر و اولفین هم جزء فیبر هایی هستند که در صنعت موکت سازی به وفور ا آن استفاده می شود؛ البته میتوان گفت نسبت به سایرین انچنان دوام و نرمی بالایی ندارند. اگر به علت قیمت مناسب قصد خرید یکی از این دو نوع فیبر را داشتید بهتر است موکت با فیبر پلی استرتریسکا خریداری کنید چرا که در برابر الودگی مقاوم هستند و از دوام نسبتا خوبی برخوردارند.

سخن آخر

در پایان ، همانطور که مشاهده کردید ممکن است یک سری اشتباه در خرید موکت داشته باشید که انتظار میرود با مطالبی که گفته شد دفعه بعد برای خرید موکت بیشتر حواس خود را جمع کنید و تنها به زیبایی موکت دقت نکنید. اگر این مطالب برای شما مفید واقع شده است میتوانید با سایر افرادی که فکر میکنید لازم به دانستن این نکات باشند به اشتراک بگذارید. ازینکه وقتتان را با مای دکوری سپری کردید سپاس گزاریم.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()