سبد خرید 0

آیا موکت عایق صوتی است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 23 آذر 1400 در ساعت 17 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هنگامی که به خانه فکر می کنید، محلی آرام، راحت و مطمئن را به خاطر خواهید آورد. در خانه باید احساس امنیت داشته باشید و مطمئن باشید که مکالمه های شما از خانه خارج نمی شود، اما این اتفاق چگونه ممکن است؟ بسیاری از مردم از موکت برای جلوگیری از عبور صدا های داخل منزل استفاده می کنند. سوال این جا است که آیا موکت عایق صوتی است؟ آیا می توان به موکت برای حفظ حریم خصوصی خود اعتماد کرد؟ در ادامه مطلب این سوالات را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. جهت پاسخ به این سوال که آیا موکت عایق صوتی است، لازم است بدانید استفاده از فرش یا موکت، حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد می تواند موثر باشد. کف خانه های معمولی مانند چوبی یا بتنی، به صدا های مختلف اجازه عبور می دهند؛ اما الیاف بافت موکت، این صدا را پخش می کند و از پژواک آن جلوگیری خواهد کرد تا مکالمه های شما، از خانه خارج نشود و برعکس، مکالمه های کس دیگری نیز به خانه شما نفوذ نکند.  

موکت چگونه از عبور صدا جلوگیری می کند؟

آیا موکت عایق صوتی است

تا به حال در مقابل یک بلندگوی بزرگ ایستاده اید؟ اگر چنین باشد، احتمالا لرزش صدا را درون خود احساس کرده اید. با ارتعاش مولکول های موجود در هوا، صدا انتقال می یابد. استفاده از موکت می تواند این ارتعاش را کاهش دهد و با استفاده از الیاف موجود در ساختار خود، صدا ها را سرکوب کند و مانع از عبور آن ها شود. در ادامه پاسخ به سوال آیا موکت عایق صوتی است، باید ذکر شود که موکت ها الیافی در هم تنیده، همراه با حفره های کوچک دارند. هنگامی که صدا تولید می شود، مولکول های هوا به اسارت حفره های داخل الیاف در می آیند و دیگر قادر به حرکت آزادانه و عبور از کف زمین نخواهند بود. در نتیجه صدایی بسیار ضعیف از کف خانه شما عبور خواهد کرد. برای پاسخ به سوال آیا موکت عایق صوتی است، لازم به ذکر است که همه موارد بالا، به ویژگی های موکت نیز مرتبط است. به عنوان مثال، موکتی که دارای الیافی مستحکم تر است، بهتر از عبور صدا جلوگیری خواهد کرد. همچنین نوع، جنس و مدل موکتها نیز برای عایق صدا بودن بسیار موثر هستند.  

کاهش صدا های بیرونی

آیا موکت عایق صوتی است

در پاسخ به سوال آیا موکت عایق صوتی است، لازم است بگوییم که اگر در یک منطقه بسیار شلوغ و پر سر و صدا زندگی می کنید، نیاز است تا از ورود صدا به خانه خود نیز جلوگیری کنید. صدا در خانه خالی طنین انداز می شود و پژواک پیدا می کند. به همین دلیل، باید از اجسام نرم به طور گسترده تری در منزل و نزدیک به دیوار های خود استفاده کنید تا در مختل کردن ارتعاش مولکول های هوا، کمک کننده باشند و در نتیجه از ورود صدا های بیرون جلوگیری کنند.  

آویزان کردن تزئینات مختلف به دیوار منزل

آویزان کردن تزئینات مختلف به دیوار منزل

برای پاسخ به سوال آیا موکت عایق صوتی است، باید گفت که علاوه بر موکت، یکی دیگر از راه های کاهش صدا هایی که از بیرون به داخل منزل وارد می شود و برعکس، استفاده از دکوری های مختلف بر روی دیوار است تا در جذب صدا ها کمک کند. دکوری هایی که از الیاف ساخته شده اند، مانند تابلو فرش می توانند در این امر کمک کننده باشند. مخصوصا اگر بافتی متراکم داشته باشند. تابلو، دکوری یا هر چیزی که از الیاف ساخته شده باشد، راحت تر از نمونه های دیگر به جذب صدا کمک خواهد کرد. این دکوری ها علاوه بر جذب صدا و ممانعت از وارد یا خارج شدن صدا، به زیبایی منزل شما نیز کمک بسیار ویژه ای می کنند.  

در دکوراسیون خود از مبلمان یا وسایل پارچه ای بهره ببرید

در دکوراسیون خود از مبلمان یا وسایل پارچه ای بهره ببرید

جهت پاسخ به سوال آیا موکت عایق صوتی است، باید بگوییم که علاوه بر آن، دکوراسیون منزل شما نیز بسیار تاثیر گذار است. استفاده از مبل هایی که پارچه های ضخیم دارند، نسبت به مبل های چوبی یا نمونه های بدون‌ پارچه و تشک، بهتر عمل می کند و از خروج و ورود صدا جلوگیری می کند. همچنین استفاده از کوسن نیز بی تاثیر نیست. مبلمان خود را از کوسن های مختلف پر کنید تا از ارتعاش ذرات هوا جلوگیری کنید.  

استفاده از کاشی های فومی

آیا موکت عایق صوتی است

اگر برایتان سوال پیش آمده است که آیا موکت عایق صوتی است، باید بگوییم که علاوه بر آن کاشی های فومی، دارای سطحی نسبتا نرم هستند که با نصب آن ها بر روی دیوار، می توانید به جذب صدا کمک ویژه ای کنید. مزایای استفاده از کاشی این است که بدون صرف هزینه اضافه یا اشغال فضای زیاد، به عایق صدا شدن منزلتان کمک خواهید کرد. اگر این کاشی ها برای شما مقرون به صرفه نبود، می توانید از کاغذ دیواریهای پارچه ای نیز بهره ببرید، نمونه های پارچه ای بسیار بهتر از نمونه های کاغذی از خارج یا وارد شدن صدا جلوگیری می کنند.  

استفاده از کتاب خانه بزرگ

استفاده از کتاب خانه بزرگ

جهت پاسخ به سوال آیا موکت عایق صوتی است، باید بگوییم که علاوه بر آن، نصب یک کتاب خانه بزرگ از بالا تا پایین دیوار، می تواند یکی دیگر از راه های جلوگیری از خارج شدن یا وارد شدن صدا باشد. کتاب خانه های بزرگ که سرتاسر دیوار شما را اشغال می کنند، به راحتی در عبور صدا اختلال ایجاد می کنند و مانع عبور آن می شوند.  

نصب عایق های پلاستیکی بر روی در و پنجره ها

نصب عایق های پلاستیکی بر روی در و پنجره ها

اغلب در ها دارای عایق های پلاستیکی در قسمتی بیرونی خود هستند تا از ورود رطوبت، سرما و حشرات به داخل منزل جلوگیری کنند. با نصب عایق های پلاستیکی در قسمت داخلی در و پنجره ها، می توانید سد بزرگی در برابر صدا های داخل و خارج خانه قرار دهید. اگر چه باید ذکر شود که پنجره های دو جداره نیازی با این کار ندارند و خودشان عایق صدا هستند. در پاسخ به سوال آیا موکت عایق صوتی است، لازم است بگوییم که اغلب موکت های نمدی توانایی خارق العاده ای در جذب صدا دارند، همچنین زیر سازی مناسب و چیدمان کردن خانه به صورت هوشمندانه، وارد یا خارج شدن صدا را کاهش می دهد. فرش ها نیز درست مانند موکت ها عمل می کنند و با الیاف و پشم های خود از انتقال صدا جلوگیری می کنند.

در این مقاله بررسی کردیم که موکت چگونه می تواند عایق صدا باشد و آلودگی های محیط را کاهش دهد و در میزان مصرف انرژی هم تاثیر گذار باشد. بدین ترتیب خرید موکت می تواند نوعی سرمایه گذاری و همچنین در سلامتی افراد تاثیر گذار باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()