سبد خرید 0

نکات مهم پاسخ به پرسش چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 11 بهمن 1400 در ساعت 13 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ما می دانیم که کف پارکت ها در صورتی که به درستی نظافت نشود، می ‌تواند محل تجمع میکروب ‌ها و باکتری‌ های بسیاری باشد؛ به همین دلیل اطلاع از اینکه چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم بسیار مهم است و ما در ادامه قصد داریم به بررسی این موضوع مهم بپردازیم.

تردد حیوانات خانگی در منزل و ورود گرد و خاک از بیرون و بسیاری موارد دیگر می ‌توانند عامل اصلی ورود میکروب و باکتری به منازل ما باشد. اگرچه راه‌ های بسیاری برای از بین بردن آن‌ ها وجود دارد؛ اما آسان ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه، استفاده از مواد ضد عفونی کننده است. توجه داشته باشید که جارو زدن و یا گردگیری به تنهایی نمی‌ تواند سطوح پارکت را به درستی تمیز کند.

به همین دلیل شما باید مرحله دیگری را به فرآیند تمیز کردن خود اضافه کنید تا کف را ضد عفونی کنید.

برای ضد عفونی کردن پارکت چه موادی توصیه می‌ شود؟

پس از پاسخ به این پرسش که چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم، در این قسمت می‌خواهیم بهترین موادی را که برای این مورد استفاده می‌شود به شما معرفی کنیم.

در حالی که انواع مختلفی از این محصولات وجود دارد، اکثر آن ها به دلیل مواد خشن یا ماهیت سمی ممکن است برای کف چوبی مناسب نباشند. دو نمونه رایج از این محصولات، سفید کننده و لیزول است.

نحوه ضد عفونی کردن پارکت

چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم

سفید کننده خانگی در ضد عفونی کردن سطوح سخت کف بسیار عالی است؛ اما نمی توانیم از آن در کف چوبی استفاده کنیم؛ زیرا می‌ تواند به چوب آسیب برساند.

لیزول یکی دیگر از مواد پاک کننده ضد میکروبی است که در خانه‌ ها استفاده می شود؛ اما برای کفپوش‌ های چوبی نامناسب است.

گذاشتن هر چیز خیس روی سطح کف چوبی خطرناک است. مایعات و محلول‌ های مبتنی بر آب تخته ‌های کف یا تخته‌ های چوبی را به راحتی از بین می ‌برند و به آن‌ ها آسیب می ‌رسانند بنابراین چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم؟

برای محافظت از ظرافت و زیبایی کفپوش های چوبی خود، باید از ضد عفونی کننده‌ های مناسب استفاده کنید. آن ها نباید از مواد شیمیایی قوی ساخته شده باشند تا آسیبی به چوب پارکت نرسد.

دو روش متداول برای ضد عفونی کردن پارکت به طور طبیعی وجود دارد: تمیز کردن با بخار یا محلول سرکه سفید.

در این روش‌ها از مواد طبیعی استفاده می کنیم؛ بنابراین نیازی به نگرانی در مورد مواد شیمیایی نیست. با این حال، از آنجایی که این روش‌ ها مبتنی بر آب هستند، باید بیشتر مراقب باشید.

سرکه سفید مقطر یک ماده پاک کننده طبیعی و غیر سمی است که برای ضد عفونی کردن کف چوبی مناسب است. ماهیت اسیدی آن باعث می ‌شود تا برای از بین بردن عوامل بیماری زا موثر باشد.


چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم

برای استفاده از سرکه در کف چوبی سخت اقدامات زیر را انجام می دهیم:

از یک گردگیر یا جاروبرقی با پارچه میکروفیبر برای حذف گرد و غبار و زباله استفاده می کنیم. یک پارچه میکروفیبر برای به دام انداختن و جمع آوری گرد و غبار و زباله‌ های ریز که می ‌توانند مانند کاغذ سنباده روی زمین شما عمل کنند، مناسب است.

یک دوم فنجان سرکه سفید مقطر را با یک گالن آب در یک سطل مخلوط می کنیم. قبل از رقیق کردن آن با آب، نباید سرکه را مستقیماً روی زمین مالید.

یک دستمال را به محلول آغشته می کنیم و آن را کاملاً می چلانیم. با این کار از احتمال نفوذ آب در زیر کفپوش جلوگیری خواهیم کرد.

سطح پارکت را با استفاده از یک حوله نرم، خشک می کنیم تا هرگونه رطوبت از بین برود.

محلول سرکه سفید مقطر بهترین پاک کننده برای کفپوش‌ های چوبی است که هم آلودگی و کثیفی و هم باکتری ‌ها و قارچ‌ ها را از بین می برد. این محلول ارزان و به راحتی در دسترس است. به دلیل غیر سمی بودن، برای حیوانات خانگی و انسان بی‌خطر است؛ برخلاف اکثر پاک‌ کننده ‌های شیمیایی که حاوی مواد سمی ای هستند که برای محیط زیست مضر هستند.

استفاده نادرست از سرکه و آب در کفپوش های چوبی، اکثر افراد را نگران می‌کند. برای جلوگیری از آسیب به کف، باید مطمئن شویم که از غلظت مناسبی استفاده می کنیم؛ یعنی فقط ½ فنجان ضد عفونی کننده در هر گالن آب کافی است.

ضد عفونی کردن به وسیله بخار

ضد عفونی کردن به وسیله بخار

مورد بعدی که می ‌توانیم در پاسخ به سوال چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم، بگوییم، استفاده از بخارشوی است. دمای بالا بخار به طور طبیعی باکتری ‌ها و میکروب‌ های خانگی را از بین می‌برد.

در این روش صرفاً از آب استفاده می شود؛ بنابراین طبیعی است. هیچ پاک کننده یا محلولی در بخار شوی استفاده نشده و فقط از آب استفاده می کنیم.

اکثر تولید کنندگان کف چوبی، صاحبان خانه را از این روش منصرف می‌کنند؛ زیرا استفاده نادرست از بخار نیز می ‌تواند به کف چوبی آسیب زیادی وارد کند.

قبل از استفاده از این روش بسیار مهم است که از آب بندی درست پارکت اطمینان داشته باشیم.

سپس باید دستگاه را طوری تنظیم کنیم که بخار خشک آب کمی تولید کند تا سریع تر خشک شود.

محافظت از کف چوبی در برابر باکتری‌ ها و میکروب‌ ها

اگرچه در پاسخ به سوال چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم، آگاهی از روش ‌های ضد عفونی کردن مهم است؛ اما با رعایت یک سری نکات پیشگیرانه نیز می‌ توانیم از کثیف شدن بیش از حد پارکت جلوگیری کنیم.

بیشتر باکتری ‌ها و میکروب ‌ها از طریق خاک کفش و یا پنجه حیوانات وارد می ‌شوند؛ به همین دلیل بهتر است که حتماً قبل از وارد شدن به منزل کفش‌ های خود را درآورده باشیم.

همچنین مورد بعدی، جلوگیری از آسیب به سطح پارکت و ترک خوردن آن است که بدین منظور باید در مناطق پرتردد از قالیچه یا پادری استفاده کنیم.

پاک کردن پنجه‌ های حیوان خانگی بر روی پادری نیز احتمال وارد شدن باکتری‌ ها را به کف به حداقل می‌ رساند. همچنین باید حیوان خانگی خود را با حمام کردن منظم به خوبی نظافت کنیم.

چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به تمامی سوالات شما مبنی بر اینکه چگونه پارکت را ضد عفونی کنیم، پاسخ دهیم.

کفپوش‌ های چوبی در صورت مراقبت مناسب می ‌توانند برای چندین دهه زیبا بمانند و می ‌توانند به بالا ماندن ارزش ملک کمک کنند.

حفظ بهترین ظاهر کفپوش ها عمدتاً از طریق تمیز کردن منظم و استفاده از محصولات و روش‌ های ایمن انجام می ‌شود.

پاک کننده های مبتنی بر آب باید با دقت استفاده شوند تا از ورود آب به کف جلوگیری شود. از سوی دیگر، آن ها کاملاً ایمن و غیر سمی هستند؛ بنابراین می ‌توانند ابزار ارزشمندی در مبارزه با میکروب ‌های بالقوه مضر پا باشند.

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()