سبد خرید 0

لاک پارکت چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 31 فروردین 1400 در ساعت 19 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مطمئنا داشتن یک پارکت به زیبایی خانه شما می افزاید. امروزه پارکت های چوبی نقش مهمی در پوشش کف خانه ها دارند و  خیلی ها برای پوشش خانه خود از این محصول استفاده می کنند. پارکت ها نیز مانند همه محصولات دیگر نیاز به مراقبت و رسیدگی و تمیز شدن دارند. یکی از چیزهایی که برای این کار استفاده می شود، لاکِ پارکت است. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که لاک پارکت چیست و چه کاربردی دارد.

لاک پارکت چیست؟

همان گونه که از نامش پیداست ، لاک پارکت ماده برای درخشان کردن و زیباتر کردن پارکت استفاده می شود. لاک روی سطح پارکت کشیده می شود و زیبایی و درخشندگی خاصی به سطح آن می دهد . هم چنین لاک باعث می شود تا پارکت در برابر آب محافظت شود و در واقع نوعی آب بندی با لاک صورت می گیرد.

لاک پارکت یک نوع ماده پوششی است که از پلی اورتان ساخته می شود. همان گونه که می توان حدس زد این ماه سطحی براق دارد و به سرعت هم خشک می شود. این ماده دارای مقاومت خوبی است و به درون پارکت و سطح چوب نفوذ می کندو باعث می شود تا میزان آسیب به آن کمتر شود.

پارکت ها بر اثر اسنفاده شدن به مرور آن زیبایی و کیفیت و درخشندگی اولیه خود را از دست می دهند و برای همین است که لاک می تواند کمک کند تا هم زیباتر شود و هم ساختار  چوبی پارکت تقویت شود. علاوه بر لاک چیزهای دیگری مانند روغن های مخصوص و ساب ها نیز می توانند کمک کنند تا پارکت ظاهری بهتر و کیفیتی بیشتر پیدا کند.

لاک ها نیز دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام بر حسب نوع ساختار خود مزیت هایی دارند. برخی از آنها مات و برخی از آنها براق هستند و شما بر حسب نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید.

انواع لاک پارکت ها

لاک پارکت ها نیز دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از این لاک ها مزیت خودشان را دارند. در زیر به این لاک ها اشاره شده است:

1.لاک آکریلیک :

آکریلیک نوعی پلیمر است و لاک آکریلیک پوشش پلیمری خوبی را روی پارکت اعمال می کند. این لاک به دلیل این که از تغییر رنگ پارکت جلوگیری می کند بسیار مناسب است و دارای کیفیت بسیار مناسبی است. هم چنین این لاک باعث می شود تا سطح پارکت در برابر خراش و سایش نیز حفظ شود. از آنجایی که این لاک کیفیت بالایی دارد قیمت آن نیز بالاتر است و باید برای آن هزینه زیادی کرد.

لاک بر پایه آب:

این لاک دارای قیمت پایین تری است و کیفیت خوبی نیز دارد. این لاک دوام بسیار خوبی دارد و می توان برای 5 سال روی ان حساب باز کرد. این لاک به سرعت خشک می شود و مواد سمی کمتری را در خود دارد. شما می توانید این لاک را به راحتی از بازار تهیه کنید و از آن استفاده نمایید.

لاک نیتروسلولز:

این لاک روی پارکت ، یک پوشش ایجاد می کند که باعث محافظت آن از خراش ها و آسیب ها می شود و در کنار آن باعث می شود تا رنگ پارکت تقویت شود. در هنگام استفاده از این لاک باید احتیاط کرد چون دارای قابلیت آتش گرفت بالایی است. مسائل ایمنی در هنگام اعمال لاک روی پارکت باید  به خوبی رعایت شود.

مزایای لاک پارکت

استفاده از لاک پارکت، مزایای زیادی را به همراه دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

زیباتر کردن ظاهر پارکت :

همان گونه که لاک انگشتان خانم ها را پس از استفاده زیباتر می کند،لاک پارکت نیز پارکت را زیباتر می کند و باعث جذابیت بیشتر آن می شود. شما می توانید انواع لاک ها مانند لاک مات و روشن را از بازار تهیه کنید و از آنها استفاده نمایید. لاک مات باعث انعکاس کمتر نور می شود اما لاک روشن بازتاب بیشتری از نور دارد.

محافظت از پارکت :

زمانی که شما از لاک استفاده کنید و آن را روی پارکت خود اعمال کنید، مطمئنا باعث محافظت از ان می شوید. با این کار هم دوام پارکت را بالا می برید و هم باعث می شوید تا آسیب های کمتری به پارکت وارد آید. با لاک، خراش و سایش کمتری متوجه پارکت می شود و همین موضوع عمر پارکت را بیشتر می کند. هم چنین در کنار این ها لاک باعث می شود تا لایه ای ضد آب روی پارکت ایجاد شود و از پارکت در برابر رطوبت و آب محافظت کند. در واقع لاک ، پارکت را آب بندی می کند.

جلوگیری از گردو غبار: 

زمانی که شما از لاک بر روی پارکت استفاده می کنید ، در واقع یک لایه روی پارکت می گذارید که از آن در برابر گرد و غبار نیز محافظت می کند. لاک باعث می شود تا گرد و غبار به میزان کمی روی سطح پارکت بنشیند و این خود بسیار برای پارکت خوب است.

نکته : در کنار این مزیت ها استفاده از لاک، یک عیب هم دارد و آن اینست که باعث می شود تا خراش ها و آسیب های پارکت ها به وضوح دیده شوند. لاک باعث شفاف تر شدن ظاهر پارکت می شود و از همین رو خراش های آن نیز بیشتر دیده می شود.

چگونه باید لاک پارکت را استفاده کرد؟

برای استفاده از لاک روی پارکت، در مرحله اول شما باید به خوبی پارکت را تمیز کنید. شما باید روی پارکت را از گردو غبار و  دیگر چیزها تمیز کنید تا لاک به خوبی روی پارکت بنشیند. حتی اگر دوست دارید می توانید پارکت را سنباده بزنید تا سطح پارکت کاملا برای اعمال لاک ، مهیا شود.

پس از این کار و آماده کردن پارکت، شما با یک غلتک نقاشی می توانید لاک را روی پارکت اعمال کنید. این کار سختی نیست و کافی است تا سطح غلتک را به لاک آغشته کنیدو به ارامی روی پارکت بکشید. این کار با دقت انجام دهیدو همه جای پارکت را به خوبی و به میزان مناسبی به لاک آغشته کنید. در آخر باید منتظر بمانید تا لاک خشک شود. پس از خشک شدن دیگر کار تمام است و شما پارکتی زیبا با ظاهری درخشنده خواهید داشت. این که میزان براق بودن لاک چقدر باشد به انتخاب خود شما بستگی دارد.

نتیجه گیری

همان گونه که از نامش پیداست، لاک پارکت برای زیبایی و درخشندگی پارکت استفاده می شود. این لاک از موادی ساخته می شود که هم باعث محافظت از پارکت می شودو هم آن را براق و درخشنده می کند.

لاک پارکت به طور کلی به سه نوع لاک آکریلیک، لاک بر پایه آب و لاک نیتروسلولز تقسیم می شود. هر کدام از این لاک ها مزیت های خودشان را داند. لاک آکریلیک کیفیت و دوام بسیار خوبی دارد و لاک بر پایه آب و نیتروسلولز نیز به نوبه خود باعث زیبایی و دوام بیشتر پارکت می شوند.

لاک پارکت این مزیت ها را دارد که لایه محافظتی که ایجاد می کند از پارکت مراقبت کند، با افزایش درخشندگی پارکت بر زیبایی و جذابیت بصری پارکت بیفزاید و نیز مانع از نشستن گرد و غبار بر روی سطح پارکت شود. تنها عیب لاک این است که باعث می شود تا آسیب ها و خراش های یک پارکت بیشتر و  واضح تر دیده شوند.

برای اعمال لاک بر روی پارکت در ابتدا باید سطح پارکت را به خوبی از گرد و غبار و دیگر چیزها تمیز کرده و آن را سمباده بزنید و سپس با یک غلتک ، لاک را روی سطح آن بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود.

مای دکوری

اگر دنبال جایی هستید که بتوانید بهترین پارکت هاو کفپوش های چوبی را خریداری کنید، پس مای دکوری گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. شما با مای دکوری قادر خواهید بود بهترین ادوات دکوراسیون داخلی را پیدا کنید و در صورت نیاز آنها را خریداری کنید.

 فروشگاه آنلاین مای دکوری، محصولات با کیفیت خود را با قیمتی عالی در اختیار شما می گذارد و شما می توانید به خوبی خصوصیات آنها را در سایت مای دکوری مشاهده کنید. انواع پارکت ها در طرح ها و رنگ های مختلف به شما ارائه می شود. شما می توانید با تخفیف های عالی مای دکوری، هزینه خود را بسیار پایین بیاورید و از این طریق محصولی با کیفیت و مقرون به صرفه را خریداری کنید. پارکت های مای دکوری هم کیفیت خوبی دارندو هم قیمت مناسبی و برای همین است که مای دکوری گزینه بسیار مناسبی برای شما جهت تهیه پارکت است.

هم چنین مای دکوری خدمات پس از فروش بسیار خوبی را به مشتریان ارائه می دهدو افراد در صورت بروز مشکل خیالشان راحت خواهد بود که می توانند با یک تماس آن را رفع کنند. تیم مای دکوری به سرعت برای رفع مشکل پارکت ها اقدام خواهد کرد. در کتار فروش خود پارکت ها،  ادوات جانبی آن مانند لاک پارکت و دیگر موارد نیز در فروشگاه آنلاین مای دکوری عرضه می شود و شما می توانید به راحتی آنها را سفارش دهید. سفارش خرید شما به سرعت توسط مای دکوری به دست شما خواهد رسید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()