سبد خرید 0

پارکت لمینت ایرانی بخریم یا خارجی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 31 فروردین 1400 در ساعت 9 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید اولین سوال درهنگام خرید کفپوش پارکت لمینت به ذهنتان بیاید این باشد که پارکت لمینت ایرانی بخرم یا خارجی؟ اگر از لحاظ کیفیت بخواهیم بسنجیم، قطعا پارکت‌ لمینت های خارجی کیفیت بالاتری نسبت به پارکت لمینت های ایرانی دارند، هرچند که نباید به طور کلی از کیفیت خوب پارکت لمینت های ایرانی نیست غافل شد. مدتی میشود که واردات پارکت لمینت منع شده است و اکثر برند‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند، در خود ایرانی تولید می‌شوند.

کاربرد بیش از اندازه انواع پارکت  لمینت ها در ایران و سایر کشورها به طوری است که نمی‌توان محبوبیت آن را انکار کرد. از اینرو تولید کنندگان بسیاری در ایران و سایر کشورهای دنیا اقدام به تولید انواع کفپوش‌های مدرن نمودند و در هنگام خرید کفپوش موارد بسیاری مورد توجه قرار می‌گیرند که برند تولید کننده و ایرانی یا خارجی بودن آن را می‌توان یکی از این موارد دانست.

 

انواع پارکت لمینت ها در برندهای ایرانی و خارجی در کشورمان عرضه می‌شوند که هریک ویژگی‌ها و طرفداران مخصوص به خود را دارند اما همان طور که گفته در برخی از موارد برندهای خارجی به علت کیفیت بالایی که دارند از تقاضا و فروش بالایی در کشورمان برخوردار هستند. ما در این مقاله به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان، پارکت لمینت های ایرانی و خارجی را معرفی خواهیم کرد و به مقایسه پارکت‌های ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت پس توصیه میشود تا انتهای مطلب با مای دکوری همراه باشید.

 

پارکت ایرانی یا خارجی

 

انواع برند خارجی پارکت لمینت در ایران

برندهای متفاوتی در ایران مشغول به فعالیت هستند که از نظر کیفیت، کاربرد، قیمت، ضخامت و… تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند اما به عنوان معروف‌ترین و پرفروش‌ترین برندها می‌توان به پارکت‌های ساخته شده توسط کشور آلمان، ترکیه، چین و ایران اشاره نمود البته خب به طورکلی نمی‌توان گفت کدام یک بهتر و کدام یک بدتر است زیرا این امر موضوعی است که به جنس، بودجه، تنوع طرح و رنگ و… بستگی دارد. همچنین لازم به ذکر است که پارکت لمینت ‌های ایرانی به علت عدم وارداتی بودن مقرون به صرفه‌تر از نمونه‌های خارجی و همچنین تولید شدن متناسب با آب و هوای کشورمان، سازگارتر میباشند.

برای معرفی برندهای پارکت لمینت ایرانی می‌توان به پارکت دکور فلور، امپریال، آیدا، یونیک و آرتا اشاره کرد که هریک ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

پارکت‌ لمینت های خارجی

کشور ترکیه یکی از پیشگامان و کشورهای موفق در زمینه تولید و عرضه محصولات چوبی و دکوراسیون در جهان می‌باشد که با استفاده از بهترین و بروزترین متدهای روز دنیا، پارکت‌ لمینت هایی با کیفیت را تولید میکند از اینرو پارکت لمینت ‌های محصول کشور ترکیه از محبوبیت بالایی در بین هموطنان ایرانی برخوردار هستند و طرفداران و خریداران مخصوص به خودش را دارند. برندهای ای جی تی، ایشیک و چامسان از جمله تولیدکنندگانی هستند که می‌توان به عنوان بهترین برند ترکیه‌ای از آن‌ها یاد کرد.

 

از نظر کیفیت میتوان گفت که پارکت لمینت ‌های ترک در رد بالایی قرار دارند و پس از گذشت چندین سال هیچگونه تغییری در رنگ و کیفیت آن به وجود نخواهد آمد که با وجود هزینه‌ی بالای تعویض پارکت لمینت، می‌توان آن را یکی از عوامل برتری بر پارکت‌های سایر کشورها به حساب آورد. همچنین این دسته از کفپوش‌ها در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند و در مقایسه با سایر برندها زیبایی ظاهری بیشتری دارند.

بدین ترتیب بدیهی است که کفپوش‌ ترک قیمت بالاتری داشته باشند و لازم به ذکر است با وجود تحریم‌های حاکم بر کشورمان و ممنوعیت واردات، پارکت‌های ترکیه‌ای با کیفیت موجود در ایران، آن چنان تنوعی ندارند.

پارکت لمینت های ایرانی بهترین جایگزین برای برندهای خارجی در دوران تحریم‌ها میباشند، ممکن است عده‌ای بر این باور باشند که هرگز پارکت لمینت ایرانی قدرت رقابت با برندهای خارجی را ندارد، اما با توسعه و پیشرفت های حاصل شده در تولید لمینت‌های داخلی به راحتی میتوان این موضوع را انکار کرد چرا که میتوانید تا سال‌های طولانی از یکی از انواع لمینت با برندهای ایرانی، با خیالی آسوده استفاده کنید. پارکت لمینت‌های ویلا، فرست وود، ZX، یشیل، داچ فلور، دنیز، دکو، انزو، یونیک، ایزوفام، هانتر، آرتا در دسترس‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار هستند، که به سادگی میتوانید ار فروشگاه بزرگ مای دکوری اقدام به خرید هر یک آز انها کنید.

آیا پارکت لمینت ایرانی کیفیت پارکت لمینت خارجی را دارد؟

موضوع مهمی که امروز به دلیل وجود تحریم ها ذهن بسیاری را مشغول به خود کرده است این میباشد، آیا پارکت لمینت ایرانی کیفیت پارکت لمینت خارجی را دارد یا خیر؟

متاسفانه از گذشته تا کنون بیشتر اقلام مورد نیاز در صنعت دکوراسیون داخلی از طریق کشورهای اروپایی و آسیایی مورد تامین و عرضه قرار میگرفت، اما با اعمال تحریم‌ها بر ایران، بسیاری از واردکنندگان و افراد فعال در این صنف را به فکر تولید انواع کفپوش و مخصوصا پارکت لمینت انداخته است. با توجه به این که در گذشته و قبل از تحریم‌ها، پارکت لمینت ایرانی تولید می‌شد، اما بین مردم طرفداران چندانی نداشت. اما از آنجایی که دیگر واردات لمینت به داخل کشور ممنوع شده است، تولید کنندگان برای کسب رضایت مشتریان بر روی بالا بردن کیفیت پارکت لمینت ایرانی تمرکز بیشتری نموده اند و امروز بر خلاف گذشته ها شاهد کیفیت بالایی از پارکت لمینت‌های ساخت ایران هستیم.

تنوع زیاد در طرح و رنگ‌های مختلف با افزایش میزان مقاومت سایشی و ضد لک بودن و تمیز شدن راحت بسیاری از لمینت‌های داخلی، مشکل بسیاری از افراد را حل کرده چرا که به جرات می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که پارکت لمینت ایرانی نه تنها از نظر طرح و رنگ، بلکه از نظر کیفیت هم دست کمی از پارکت لمینت‌های خارجی ندارد.

 مقایسه پارکت ایرانی و خارجی

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اینست که برند‌های خارجی از موجودی ناقصی برخوردار هستند و قیمت این پارکت لمینت‌ها بسیار بالا می‌باشد، از پارکت‌های خوب می‌توان به برند‌های وینئو، وی‌پارکت و ویتالیتی اشاره نمود. در کشور ما نیز انواع پارکت لمینت در طرح و رنگ های مختلف تولید میشوند که ناگفته نماند نوع خارجی آن از کیفیت و تقاضای بیشتری برخوردار میباشد. در ادامه به مقایسه پارکت ترک و پارکت ایرانی خواهیم پرداخت تا بتوانید تصمیم گیری درستی در خرید پارکت مناسب داشته باشید. اولین موردی که در مقایسه پارکت ترک و ایرانی به آن خواهیم پرداخت مربوط به کیفیت آن میشود که باید بگوییم کیفیت پارکت ترک بالاتر میباشد و این کیفیت زمانی خود را نشان میدهد که بعد از گذشت چندین سال هیچگونه افت کیفیت در رنگ و همچنین سطح آن به وجود نمی آید. بیشتر پارکت های ایرانی متاسفانه بعد از گذشت چند سال در بافت و همچنین رنگ خود دچار تغییر میشوند و باید دوباره با پارکت های نو جایگزین شوند. جایگزین کردن پارکت لمینت نو با کهنه هزینه زیادی را در بر میگیرند که برای هر شخصی مقرون بصرفه نمیباشد.

در دومین نکته از مقایسه پارکت ترک و پارکت ایرانی میتوانیم به مقاومت پارکت های ترک اشاره کنیم. مقاومت برای یک پارکت بسیار حائز اهمیت میباشد و باید در برابر انواع ضربه هایی که از طریق ضربات پا و یا اجسام وارد میشود از خود مقاومت و ماندگاری نشان دهد.

 

از دیگر موارد مقایسه پارکت لمینت ترک و ایرانی میتوانیم به ظاهر پارکت های ترک بپردازیم. ظاهر پارکت های ترک به گونه ای هستند که زیباتر از پارکت ایرانی جلوه میدهند. اگر دو پارکت ایرانی و ترک را کنار یکدیگر قرار دهید میتوانید تفاوت این دو پارکت را به راحتی مشاهده کنید از این رو پارکت ترک از جلوه زیباتری برخوردار است و جلب توجه بیشتری میکند.

امروزه پارکت هایی به بازار عرضه میشوند که به ضدآب معروف هستند. بسیاری از انواع پارکت وجود دارند که تنها نام پارکت ضد آب را با خود یدک میکشند ولی در واقع اینگونه نمیباشند. پارکت ترک اگر اصل باشد در برابر آب مقاومت بسیار خوبی نسبت به خود نشان میدهد ولی نمیتوان گفت ضد آب هستند.

به طور کلی اگر هزینه برای شما مهم نیست و به دنبال پارکت مناسب هستید بهتر است نوع ترک این کفپوش ها را انتخاب کنید. شرکت هایی نیز هستند که در ایران پارکت های بسیار خوبی تولید میکنند که هم سطح پارکت های ترک میباشند ولی برای خرید باید بررسی های لازم را انجام دهید و به اصالت آنها پی ببرید که مای دکوری به عنوان فروشگاه بزرگ ارائه دهنده خدمات کفپوش مفتخر است اعلام کند که از پیشرفت و موفقیت بسیاری تا کنون در زمینه فروش پارکت لمینت های اصیل ایرانی و خارجی برخوردار بوده است .

 

پیشنهاد ما تهیه‌ی پارکت لمینت ایرانی است چرا که موجودی این برندها همیشه پر است و اگر پارکت لمینت شما آسیب ببیند، ما قادر به تعمیر آن می‌باشیم.

از بهترین پارکت‌های ایرانی می‌توان به برند‌های یونیک اشاره نمود، این پارکت در مقاومت سایشی  موجودی این برند همیشه فول است و اگر پارکت شما صدمه ببیند شما می‌توانید به راحتی همان مدل را تهیه کنید و جایگزین پارکت صدمه دیده کنید.

ارسال این پارکت‌ها طی یک تا سه روز ارسال می‌شود و کمتر از یک روز نصب می‌شود.

مقاومت سایشی در پارکت لمینت های ایرانی و خارجی:

مقاومت سایشی یا درجه بندی AC در پارکت لمینت بیانگر مقاومت پارکت در برابر ضربه و آب است که هرچه این درجه بالاتر باشد مقاومت آن بالاتر خواهد رفت، متداول ترین مقاومت سایشی که استفاده می‌شود، AC3 و AC4 است. این مقاومت سایشی در خانه و مکان‌های تجاری استفاده می‌شود.

سخن آخر:

از آنجایی که برند های بسیاری از پارکت لمینت ایرانی در بازار موجود است، با توجه به تنوع طرح و رنگ های مختلف و زیبا، تقریبا بخش زیادی از نیاز بازار دکوراسیون را به خوبی تامین کرده‌اند. تولیدکنندگان با تمرکز بیشتر بر روی کیفیت لمینت‌های در حال تولید قدم بزرگی در جهت کسب رضایت مشتریان خود برداشته‌اند. اغلب کفپوش‌های پارکت لمینت ایرانی بالاترین استانداردهای کلاس‌ها را دارا هستند، و مقاومت خوبی در برابر هر نوع ضربه‌ای را دارند. مخصوصا اینکه بیشتر آنها را می‌توانید پس از نقل مکان به خانه جدید با خود ببرید و مجدد به عنوان کفپوش از آنها استفاده کنید. حسن بازر در طراحی پارکت لمینت داخلی در این است که با لمینت خارجی مو نمی‌زند. بنابراین با اطمینان انتخاب و برای مدت‌ها با خیالی آسوده استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید از تیم تخصصی مای دکوری کمک بگیرید تا خریدی راحت تر و مناسب تر داشته باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()