سبد خرید 0

آیا پارکت عایق صدا است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 8 دی 1400 در ساعت 16 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هنگامی که قصد خرید پارکت برای کف پوش منزل خود را دارید، لازم است علاوه بر زیبایی و طرح پارکت به عایق صوتی مناسب نیز توجه داشته باشید. به طور کلی فعالیت روی سطح پارکت سروصدای زیادی ایجاد می کند. این صدا به حدی است که زمان قدم زدن ممکن است صدای پای خود را بشنوید یا زمانی که از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، لرزش و صدای آن را در کل فضای ساختمان احساس کنید. به نظر شما آیا پارکت عایق صدا است؟ آیا راهی برای کنترل صدای و ضربه های وارد شده به پارکت وجود دارد؟

به منظور جلوگیری از ایجاد سروصدا لازم است در قسمت زیرین پارکت، عایق صوتی پایی استفاده شود. البته عایق صوتی علاوه بر جلوگیری از انتشار سر و صدا مزایای دیگری نیز دارد. استفاده از عایق صوتی پایی تا حد زیادی بر یکنواخت سازی سطح پارکت و ترمیم ناهمواری ها مؤثر است. همچنین عایق پارکت در برابر نفوذ سرما از قسمت کف ساختمان جلوگیری می کند.

 

راه های عایق سازی کف پوش چوبی در برابر صدا

آیا پارکت عایق صدا است

چوب به راحتی صدا را از خود انتقال می دهد و این ویژگی ممکن است باعث ایجاد مزاحمت و نارضایتی همسایه ساختمان هایی شود که از کف پوش چوبی یا همان پارکت استفاده می کنند. بنابراین عایق سازی کف پوش و پارکت ساختمان امری لازم و ضروری است که در هنگام خرید پارکت لازم است آن را مدنظر قرار دهید. در این مقاله به دنبال پاسخ دادن به این سؤال هستیم که آیا پارکت عایق صدا است؟ راه های عایق سازی پارکت در برابر صدا چیست؟ برای آگاهی از پاسخ این سؤال با ما همراه باشید.

 

استفاده از فرش

آیا پارکت عایق صدا است

 برای پاسخ به سؤال آیا پارکت عایق صدا است، باید به این مورد اشاره کنیم که پارکت به تنهایی صدا را از خود عبور می دهد و به عنوان عایق در برابر صدا عمل نمی کند. برای عایق سازی پارکت در برابر صدا راه های زیادی وجود دارد که استفاده از فرش یکی از مؤثر ترین آن ها است. دلیل اینکه در اتاقی با کف پوش چوبی نسبت به اتاقی با کف پوش فرش صدای بیشتری را احساس می کنید این است که فرش به طور طبیعی صدا را جذب می کند. در صورتی که قصد دارید برای پارکت ساختمان از عایق صوتی استفاده کنید، فرش می تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. بهترین ویژگی فرش این است که دائمی نیست و هنگام تعویض ساختمان می توانید آن را به مکان جدید منتقل کنید. قرار دادن فرش در قسمت زیر بلندگو های تلویزیون یا سایر اشیا پر سروصدا باعث می شود صدا و لرزش آن ها به میزان زیادی کنترل شود و برای شما و همسایه هایتان آزار دهنده نباشد.

 

استفاده از تشک های ورزشی (تاتمی)

آیا پارکت عایق صدا است

استفاده از تاتمی تأثیر به سزایی در کنترل لرزش و صدای محیط دارد. این تشک های لاستیکی معمولاً در سالن های ورزشی، مکان های بازی کودکان و محل نگهداری حیوانات خانگی استفاده می شود. البته استفاده از تاتمی برای ساختمان ها و منازل مسکونی چندان منطقی به نظر نمی رسد. اما استفاده از آن در اتاق کودک و یا سالن های ورزشی به شدت پیشنهاد می شود.

 

استفاده از عایق های صوتی کف پوش

استفاده از عایق های صوتی کف پوش

آیا پارکت عایق صدا است؟ بله پارکتی که همراه با عایق های صوتی نصب شده باشد، صدا را منتقل نخواهد کرد. استفاده از عایق های صوتی برای کنترل صدا در کف پوش چوبی راهی استاندارد برای عایق سازی ساختمان به حساب می آید. استفاده از عایق های صوتی بسته به نوع کف پوش مزایا و کاربرد های زیادی دارد. در بسیاری از موارد استفاده از عایق صوتی پارکت علاوه بر کنترل صدا باعث محافظت از کف پوش و دوام بیشتر آن می شود. همچنین استفاده از آن می تواند به عنوان نوعی عایق در برابر دما و رطوبت عمل کند.

 

استفاده از لمینت و زیر انداز

استفاده از لمینت و زیر انداز تأثیر بسیار زیادی در جذب صدای محیط ندارد. اما استفاده از آن ها تا حدی در کنترل صدای کف پوش مؤثر است.

هنگام خرید زیر انداز و لمینت برای ساختمان لازم است که موارد مختلفی را در نظر بگیرید. انواع مختلف لمینت در بازار موجود است که هرکدام بسته به کیفیت و ضخامت آن، تأثیر متفاوتی در کنترل صدای ساختمان دارد.

 

انواع مختلف عایق صوتی

انواع مختلف عایق صوتی

در قسمت های قبل تا حدی به این سؤال که آیا پارکت عایق صدا است، پاسخ دادیم و به راه های مختلف عایق سازی پارکت در برابر صدا اشاره کردیم. در این قسمت به بررسی جنس و مواد تشکیل دهنده عایق های صوتی اشاره می کنیم. زمانی که به دنبال عایق مناسب برای کف پوش چوبی خود هستید، به انواع مختلفی از انواع عایق و زیر انداز های محافظ بر می خورید که هرکدام بسته به مواد تشکیل دهنده خود کاربرد های متنوعی دارند. وجه مشترک همه آن ها این است که در پارکت را در برابر صدا و ضربه عایق می کنند و نصب راحت و بدون دردسری دارند. عایق های صوتی پایی بسته به کاربردی که دارند از مواد مختلفی تهیه می شوند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • پلاستیک

عایق صوتی ضد ضربه پلاستیکی از فوم پلی اتیلن تهیه می شود. این عایق در ضخامت ها و پرداخت های مختلف به صورت ورقه ای در بازار ارائه می شود. برای پارکت های تخت و پر سروصدا استفاده از پنل های فوم پلی اتیلن قوی تر و ضخیم تر توصیه می شود. زیرا این پنل ها صدای ضربه را به نحو مؤثری عایق می کنند. برای کف پوش های نرم تر استفاده از فیلم های آلومینیومی نازک تر با لایه پلی اتیلن چسب دار توصیه می شود.

  • چوب پنبه

چوب پنبه نوعی محصول طبیعی است که به عنوان عایق صدا و حرارت ساختمان نیز از آن استفاده می کنند. عایق صدای پایی تهیه شده از چوب پنبه به صورت پنل و یا رول در بازار موجود است و می توان بسته به مکان استفاده آن را به راحتی برش داد.

  • الیاف چوبی

پنل های تهیه شده از چوب فشرده و یا خرد شده در الیاف چوبی به عنوان نوعی عایق صدای مؤثر برای استفاده در کف پوش ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. نصب پنل های چوبی به نسبت سریع و بدون دردسر انجام می شود. عایق صوتی فونتال نوعی عایق تهیه شده از پنل های فیبر چوبی است که علاوه بر کنترل صدا باعث تنظیم دما و رطوبت ساختمان نیز می شود.

  • نمد کنفی

نمد کنفی در عرض های مختلف و رول های بلند در بازار موجود است. این رول ها نه تنها ساختمان را در برابر سروصدا بلکه در برابر نفوذ سرما نیز محافظت می کند. همچنین استفاده از نمد کنفی باعث کنترل و ترمیم ناهمواری های سطح نیز می شود.

با توجه به مواردی که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم، به سؤال آیا پارکت عایق صدا است، پاسخ دادیم. امیدواریم از مطالب گفته شده در این مقاله آگاهی لازم را در خصوص این که آیا پارکت عایق صدا است و انواع عایق های پارکت کسب کرده باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()