سبد خرید 0

نگهداری و نظافت کفپوش پی وی سی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 24 خرداد 1400 در ساعت 13 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان گونه که خودتان خوب می دانید کفپوش های مختلفی وجود دارند که هر کدام مزیت های خودشان را دارند. یکی از این کفپوش ها ، کفپوش پی وی است. این کفپوش هم قیمت مناسبی دارد و هم دارای دوام بسیار خوبی است. در این مقاله به موضوع نگهداری و نظافت کفپوش پی وی سی پرداخته شده است.

کفپوش پی وی سی

قبل از ان که به تمیز کردن و نظافت کفپوش پی وی سی بپردازیم بهتر است که کمی به توضیح کفپوش پی وی سی بپردازیم. کفپوش پی وی سی همان گونه که از نامش پیدا است از PVC یا پلی وینیل کلرید ساخته شده است و برای همین است که به آن کفپوش وینیلی نیز می گویند. پلی وینیل کلرید نوعی پلیمر است که کاربرد زیادی دارد و یکی از این کاربردها ساخت کفپوش است.

کفپوش پی وی سی دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود است. یکی از ویژگی هایی که این کفپوش را از دیگران متمایز می کند انعطاف پذیری آن است. این مزیت خاص باعث می شود در بسیاری از جاها برای دکوراسیون از این نوع کفپوش استفاده شود. این کفپوش در انواع مکان ها مانند خانه ها، ادارات، کافی شاپ ها و مراکز تجاری و تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر مزیت های این کفپوش خوب می توان به ماندگاری بالا و تنوع زیاد در طرح و رنگ اشاره کرد. کفپوش پی وی سی به راحتی و در صورت مراقبت مناسب بین 15 تا 20 سال ماندگاری دارد. در کنار این دوام عالی شما طرح ها و رنگ های مختلفی از آن را می توانید پیدا کنید که برای دکوراسیون های مختلف مناسب خواهد بود. کفپوش های پی وی سی را می توان به صورت سفارشی نیز تهیه کرد.

عایق حرارتی و صوتی بودن از دیگر مزیت های این کفپوش است. هم چنین این کفپوش به آسانی نصب می شود و نیاز به زیرسازی ویژه ای ندارد. افراد به راحتی می توانند با چسب این کفپوش را در محل مورد نظر خود نصب کنند. این کفپوش در برابر آتش مقاوم است و به همین دلیل ایمنی یک مکان را بالا می برد.

در آخر این که نظافت این کفپوش ، کار آسان و راحتی است و سختی خاصی ندارد و این یکی دیگر از مزیت های این کفپوش است. در زیر به این موضوع یعنی نگهداری ونظافت این کفپوش پرداخته شده است.

نگهداری و نظافت کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی به دلیل زیبایی و درخشندگی که دارد همواره باید تمیز و نظیف باشد. از انجایی که این کفپوش ها ضد آب هستند پس نظافت آنها کار راحتی است و به راحتی می توان گرد و غبار و کثیفی ها را از سطح ان پاک کرد. در زیر به دو روش تمیز کردن و نظافت کفپوش پی وی سی اشاره شده است:

روش خانگی :

این روش، روشی راحت و آسان است و به سرعت انجام می شود. شما می توانید از مواد درون خانه برای تمیز کردن کفپوش پی وی سی استفاده کنید. یکی از این مواد سرکه است . سرکه در همه خانه ها یافت می شود و به همین دلیل است که شما می توانید به راحتی از طریق روش خانگی، کفپوش پی وی سی را تمیز کنید.

سرکه اسیدی خورنده برای الودگی هاست که شاید برای برخی کفپوش ها مانند پارکت لمینت مناسب نباشد اما برای کفپوش پی وی سی مناسب است.

برای ساختن محلول شوینده خانگی، یک فنجان سرکه سیب را با در 4 لیتر آب حل کنید( شما می توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید). به این نکته توجه کنید که استفاده از سرکه خالی و بدون ترکیب کردن آن با آب باعث می شود تا درخشندگی کفپوش پی وی سی آسیب ببیند.

پس از مخلوط کردن سرکه با آب ، پارچه یا دستمالی تمیز برداشته و ان را به محلول خود آغشته کنید. حال با پارچه یا دستمال یا طی

پارچه ای شروع به تمیز کردن سطح کفپوش پی وی سی کنید. توجه داشته باشید که هر از مدت کوتاهی پارچه یا طی خود را با آب بشویید و دوباره ان را به مایع آغشته کنید. برای بالا بردن سطح درخشندگی پی وی سی می توانید چند قطره روغن بچه در محلول سرکه خود بریزید و اگر جرم های روی کفپوش قدیمی بودند وسخت پاک می شوند چند قطره مایع ظرفشویی نیز به ان اضافه کنید.

نکته ای که باید به ان توجه داشته باشید این است که برای از بین بردن لکه های چربی باید از ترکیب جوش شیرین و آب به جای سرکه استفاده کنید. روش خانگی روش بسیار خوب وارزانی است و به سرعت انجام می شود.

نکته اول : در صورتی که در خانه سرکه نداشتید از ترکیب آب و مایع ظرفشویی نیز می توانید استفاده کنید. محلولی کف دار بسازید و سپس  با آن سطح کفپوش پی وی سی خود را تمیز کنید.

نکته دوم : از سیم ظرفشویی و مواد ساینده برای تمیز کردن سطح کفپوش پی وی سی استفاده نکنید.

نکته سوم: از مواد نفتی و مشتقات آن  و هم چنین از استون و حلال های شبیه این برای تمیز کردن کفپوش پی وی سی استفاده نکنید.

روش صنعتی:

به هر حال برای شستشوی کفپوش ها، شوینده های مخصوصی ساخته شده اند که در بازار وجود دارند. شما می توانید از طریق این شوینده ها به خوبی کفپوش پی وی سی را تمیز کنید و آلودگی ها و گردو غبار آن را بزدایید. حتما سعی کنید که از شوینده باکیفیت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. شوینده های بی کیفیت هم خوب سطح پی وی سی را تمیز نمی کنند و هم ممکن است به کفپوش شما آسیب بزنند.

در کنار شوینده مخصوص، واکس های مخصوصی نیز برای جلا دادن و درخشندگی کفپوش پی وی سی در بازار وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. شما می توانید به خوبی با این واکس، سطح کفپوش پی وی سی خود را برق بیندازید.

مراقبت از کفپوش پی وی سی

تا اینجا شما چگونگی نظافت کفپوش پی وی سی را دانستید اما چگونه باید از این کفپوش مراقبت کرد ؟ در زیر به موارد مهمی در این باره اشاره شده است:

استاندارد بودن سطح زیرین کفپوش : در هنگام نصب کفپوش پی وی سی باید به این نکته توجه داشت که کف اصلی یا زیرین کفپوش استاندارد باشد تا بعدا کفپوش دچار مشکل نشود.

نصب درست و استاندارد: از موارد دیگر برای مراقبت از کفپوش، دقت در نصب مناسب آن است. نصب این کفپوش باید توسط افراد متخصص و طبق اصول انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

عدم سایش کفپوش توسط وسایل سنگین : وسایل سنگین نباید در هنگام جابجایی باعث سایش کفپوش شوند. برای حمل وسایل سنگین باید از تخته های کمکی استفاده کرد و نیز زیر پایه آنها یک لایه اضافی قرار گیرد تا به کفپوش آسیبی وارد نشود.

نظافت مناسب و مرتب: در بالا گفته شد که چگونه باید نظافت کرد اما به این نکته اشاره نشد که باید به صورت مرتب، کفپوش ها را تمیز کرد تا آلودگی و گردوغبار و کثیفی به آن آسیب نرساند.

نتیجه گیری

کفپوش پی وی سی از پلیمری به نام پلی وینیل کلرید تشکیل شده است و مزیت های زیادی دارد . این کفپوش دارای ماندگاری زیادی است و در رنگ ها و طرح های متنوعی وجود دارد. این کفپوش دارای انعطاف پذیری بالایی است و این یکی از مزایای خاصی است که این کفپوش را از خیلی دیگر از کفپوش ها متمایز می کند. شما می توانید از این کفپوش برای جاهای زیادی مانند خانه ها، دفاتر، ساختمان های تجاری و تفریحی و دیگر جاها استفاده کنید. از دیگر مزیت های این کفپوش می توان به عایق صدا و گرما بودن، ضد آب بودن، مقاومت در برابر آتش گرفتن و نظافت آسان آن اشاره کرد.

به هر حال این کفپوش هم نیاز به مراقبت نظافت دارد. برای نظافت این کفپوش می توان از محلول های خانگی یا شوینده های صنعتی استفاده کرد. در روش خانگی کافی است مقداری سرکه را با چند لیتر آب مخلوط کنید وسپس با پارچه ای نرم یا طی پارچه ای شروع به تمیز کردن کفپوش کنید. البته از مخلوط آب و مایع ظرفشویی هم می توان استفاده کرد( در بالا به طور کامل توضیح داده شده است) . به جز روش خانگی برای نظافت می توان از شوینده های مخصوص نظافت کفپوش استفاده کرد. حتما از شوینده های باکیفیت استفاده کنید تا به کفپوش آسیبی وارد نشود.

برای مراقبت از کفپوش هم باید سطح زیرین آن استاندارد باشد، نصب به درستی صورت گیرد، وسایل سنگین به درستی روی آن جابجا شود، به طور مرتب تمیز شود و هر از گاهی هم واکس بخورد تا جلا و درخشندگی خود را حفظ کند.

مای دکوری

اگر دنبال کفپوشی مناسب برای خانه یا اداره خود هستید پس مای دکوری همان گزینه مطلوب شما خواهد بود. مای دکوری انواع محصولات دکوراسیون داخلی را ارائه می دهد که کفپوش ها یکی از آنان می باشد. شما می توانید انواع کفپوش ها در طرح ها و رنگ ها و جنس های مختلف را با قیمتی بسیار مناسب در مای دکوری پیدا کنید. مای دکوری قیمت های بسیار خوبی را ارائه می دهد و در کنار آن خدمات پس از فروش بسیار مناسبی هم دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()