سبد خرید 0

بهترین موکت برای اتاق کودک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 12 شهریور 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بهترین موکت برای اتاق کودک

راهنمای انتخاب موکت مناسب مهد کودک ها

 موکت کودک

امروزه با وجود تمام گزینه ها برای پوشش کف مهد کودک، موکت به چند دلیل بهترین انتخاب برای اتاق کودکان است. اولاً  به طور بدیهی موکت نرم است. وقتی کودک شروع به سینه خیز رفتن روی زمین می کند، می خواهید چیزی نرم برای محافظت از زانوها وجود داشته باشد و با رشد کردن کودک و نو پا شدن او، موکت مثل یک بالشتک زیبا بعد افتادن های اجتناب ناپذیرش از شکستن استخوان هایش جلوگیری می کند. ثانیاً، موکت برعکس بسیاری از شایعات، یکی از بهترین مواد پوشش کف برای کیفیت هوا در محیط داخلی است. مطالعات بیشماری بارها نشان داده موکت مانع گرد و غبار و سایر مواد آلرژی زایی است که در جابجایی هوا وجود دارند و به راحتی قبل استنشاق هستند. بنابراین موکت می تواند به کودک و خود شما کمک کند تا راحت تر نفس بکشید.

حتی اگر در اتاق از چوب سخت چوب یا نوع دیگری از کفپوش ها استفاده می کنید، بخشی از اتاق را برای پوشاندن با موکت مناسب برای دستیابی به مزایای ذکر شده در نظر بگیرید.

بنابراین این سؤال پیش می آید چه نوع موکتی برای اتاق کودک مناسب است؟ خوب برای پاسخ به این سؤال، ابتدا به ویژگی های اصلی که موکت یک مهد کودک باید داشته باشد نگاهی می اندازیم.

نرمی

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از بزرگترین مزایای موکت این است که نسبت به سایر مواد برای پوشش کف نرم تر است. در حالی که عموماً همه موکت ها نرم اند، برخی موکت ها نرم تر از سایرین هستند. در سال های اخیر گرایش بسیار زیاد موکت ها به سمت الیاف نرم تر بوده و در هر سبک موکت گزینه های زیادی وجود دارد. از خرده فروش موکت خود بخواهید یک موکت با الیاف نرم تهیه کند و البته آنها باید بدانند که درباره چه چیزی صحبت می کنید. همچنین از فروشنده در مورد چگونگی تعیین کیفیت یک موکت مرغوب به شما توضیح دهند.

VOC (ترکیبات آلی فرار)

بیشتر مصالح ساختمانی منزل حاوی VOC هستند که در اصل مواد شیمیایی هستند که به شکل گاز آزاد می شوند. این گازها در هوای مورد تنفس شما وجود خواهند داشت؛ چیزی که دقیقاً وقتی کودک جدید شما در اتاق می خوابد ذهن شما را راحت نمی گذارد.

برای کاهش قرار گرفتن در معرض این گازها، به دنبال موکتی باشید که دارای VOC کم باشد. موکت های ساخته شده از مواد با منبع طبیعی معمولاً در مقایسه با الیاف مصنوعی سنتی از نظر VOC کمتر هستند. علاوه بر این، ایده خوبی است که موکت را قبل از آمدن کودک نصب کنید (یا حداقل قبل از اینکه کودک در اتاق بخوابد). برای دو روز اول بعد نصب، درب اتاق را بسته نگه دارید و در صورت امکان، پنجره اتاق را باز کنید تا فرش از گازها رها شود.

قابلیت پاکسازی

ناگفته پیداست که بچه ها می توانند کثیف کاری کنند. بطری های ریخته شده، اثرات ناخوشایند پوشک و بچه های کمی کنجکاو که از کرم بچه به عنوان رنگ انگشتی استفاده می کنند، همگی می توانند ما را نگران ایجاد لکه ها روی موکت کنند. بنابراین موکت با مقاومت بالا در برابر لکه ها مناسب مهد کودک است. حتماً درباره ضمانت پاکسازی سؤال کنید، زیرا بین رنگ آمیزی و گرد و خاک و همچنین ضمانت هایی که آنها را پوشش می دهد تفاوت وجود دارد. همچنین باید در برابر جاروکشی کیفیت و لطافت خود را حفظ کنند.

دوام

به طور معمول، دوام موکت در اتاق خواب به اندازه مناطق پر رفت و آمد منزل (مانند پله ها یا اتاق نشیمن) جای نگرانی ندارد. با این حال اگر شما می خواهید مطمئن باشید که موکتی که انتخاب می کنید برای مدت طولانی ماندگار باشد، خوب است. از این گذشته، موکت شما یک سرمایه گذاری است و شما سزاوار این هستید که عملکرد بالایی از آن کسب کنید.

شادابی در طرح و رنگ

یک موکت مناسب برای کودکان  باید دارای رنگ و طرحی دلنشین و جذاب باشد تا کودکان احساس خوبی از دیدن و برخورد با آنها داشته باشند. انیمیشن های موجود، شخصیت های کارتونی و یا طرح های فانتزی رنگی می توانند گزینه مناسبی باشند.

انتخاب شخصی

بنابراین، با در نظر داشتن همه این ویژگی ها بهترین موکت برای اتاق کودک چیست؟ خوب، موکت های بسیاری وجود دارند که تمام موارد ذکر شده در بالا را دارند و شما باید همه آنها را بشناسید تا بهترین مورد برای شما پیدا شود.

گفته می شود، مجموعه های ظریف مصور و پالاز به راحتی تمام معیارهای ذکر شده در بالا را برآورده می کنند. نرم و بادوام بوده و دارای ضمانت ماندگاری رنگ هستند و سطح پایین تر VOC را نسبت به سایر مصنوعات معمولی دارند.

فروشگاه اینترنتی مای دکوری مجموعه ای متنوع و جذاب از موکت های طرح کودک را در لیست فروش خود دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()