سبد خرید 0

تعمیر پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 24 شهریور 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مراقبت از پارکت لمینت

پارکت لمینت متریال زیبای منحصربفردی که این روزها محبوب نظر مصرف کنندگان واحدهای مسکونی، تجاری و طراحان داخلی ساختمان زیادی شده است. در این مقاله سعی بر توضیح راه های مراقبت از پارکت لمینت و یا علل آسیب دیدگی آن داریم که البته بنا به تجربه راهکارهای خوبی برای هر کدام از مشکلات آن در نظر گرفته ایم و به تفصیل در طول مقاله شرح می دهیم.

مراقبت و نگهداری از پارکت لمینت قلق های خاص خودش را دارد. اولین نکته در چگونگی نصب آن است که باید توسط یک نصاب کاردان و حرفه ای انجام بگیرد. نصب درست لمینت به شرط وجود کف قبلی یک زیرسازی تمیز و حرفه ای را می طلبد. نصب صحیح پارکت لمینت شامل خرید و نصب فوم مناسب برای زیرپارکت لمینت است. یک پارکت لمینت زمانی بهتر پایدار می ماند و عمر می کند که نگهداری و مراقبت بهتری از آن شود. نظافت منظم و زدودن گرد و غبار و لکه از روی آن  و دور نگه داشتن آتش و حرارت از پارکت لمینت باعث دوام بهتر  و طولانی مدت پارکت خانه شما می شود.

این متریال ویژه با داشتن تنوع رنگ بسیار فضاهای شما را به دلخواهتان تغییر می دهد. آفرینش فضایی رومانتیک و لوکس با ترکیب رنگ های خنثی خاکستری و استفاده از تضاد قهوه ای و گردویی شما را به سر ذوق می آورد. کاربرد رنگ بژ یک جلوه منحصربفردی برای چشم ساکنین ایجاد می کند. نکته آن که دوام پارکت لمینت شما از نصب تا نگه داری با آگاهی از خرید نوع پارکت لمینت ممکن می شود پس در هنگام خرید به نوع درجه مقاومت وتناسب کاربرد آن با محیط دقت کنید.

Ac نشان مقاومت لمینت است که روی آن درج شده است. در محیط های خلوت و کم رفت و آمد مثل اتاق خواب از درجه AC کمتری نیز می توانید استفاده کنید و در محیط های عمومی پررفت و آمد حتما از درجه مقاومت بالاتر استفاده کنید. در نظر داشته باشید فضای شما آفتاب گیر است و تابش نور چقدر ممکن است پارکت لمینت را تحت الشعاع قرار دهد. گاهی در معرض نور زیاد قرار گرفتن لمینت آن را خدشه دار می کند در مورد این مسئله با فروشنده صحبت کنید تا خرید درست تری انجام دهید و پیشنهادات بهتری دریافت کنید.

تعمیر پارکت

هنگام گرم کردن خانه خود، از درجه کم شروع به گرم کردن کنید تا به آهستگی و به تدریج گرما در خانه گسترش پیدا کند و کف لمینت سالن و اتاق ها ناگهانی تغییر دما را احساس نکنند.

 علی الخصوص اگر در آشپزخانه لمینت کارکرده اید مراقب این تغییر دما باشید. اثاثیه سنگین مثل یخچال و کمد و ماشین لباسشویی و ... را با یک پد یا یک تکه فوم روی سطح چشم نواز و دل انگیز لمینت بگذارید. مراقب باشید پاشنه کفش بلند لمینت اتاق ها یا سالن را خراش نیندازد.

لمینت را نمی توانید با مواد لکه بر پاک کنید مگر ماده پاک کننده مخصوص خودش پس لازم است حواستان به ریختن روغن و مایعاتی مثل چایی یا شربت روی سطح لمینت باشد. این ها مورادی هستند که معمولا به جهت آشنایی با نحوه نگهداری لمینت ذکر می شود وگرنه جای نگرانی نیست.

مقداری آب و یا چند قطره مایع شوینده برای تمیزی لمینت کافی است از روش های سنتی شستشو مثل شیلنگ و سطل آب پرهیز کنید. یعنی ریختن آب فراوان را فراموش کنید.  قطعا شستشوی لمینت با سرامیک فرق دارد. تنها یک تی نم دار گرد و غبار  و آلودگی را  از روی پارکت لمینت می توان تمیز کرد. از افتاده شدن اجسام نوک تیز مثل چاقو و یا کشیده شدن پایه های سفت مبل و صندلی روی سطح لمینت بپرهیزید.

همه موارد بالا به نوعی باعث فرسایش و یا آسیب دیدگی تدریجی پارکت لمینت می شود پس مراقب مواردی که گفته شد باشید تا بهترین استفاده را از پارکت لمینت زیبای خود ببرید و سال های سال آن ها را سالم بیابید.

تعمیرات پارکت لمینت چگونه است؟

سوالی که خیلی از مشتریان و خریدارن می پرسند این است که چنان چه پارکت ها دچار مشکل شدند چگونه باید آن ها را تعمیر کرد؟در پاسخ باید بگوییم که به طور کلی دو راه برای تعمیر پارکت لمینت موجود است: تعمیر سطح تایل ها و تعویض تایل ها.

شاید ندانید مفهوم تایل چیست. تایل ها همان آجرهای پارکت لمینت هستند که به وسیله چفت هایی که کلیلک نامیده می شوند در هم جفت شده و یک سطح  هموار را ایجاد می کنند. در نصب لمینت گاهی خلاقیت در چینش و چفت کردن تایل ها خود یک طرح و الگوی جالب برای فضا ایجاد می کند. گاهی ممکن است بنا به دلایلی که گفتی مثل زیرسازی نشدن کف قبلی یا عدم به کارگیری نصاب حرفه ای یک یا چند تایل یا آجر لمینت دچار برآمدگی: اعوجاج یا شکستگی شود. در این صورت این یک آسیب دیدگی جدی  برای لمینت است و نیاز به تعویض در تایل را می طلبد. در این مواقع چه کار باید کرد؟ شما با تعویض همین چند تایل کوچک می توانید کل سطح را حفظ کنید و پارکت لمینت هموار و سالم داشته باشید. در نظر بگیرید این یک کار تخصصی است و با حضور استاد کار حرفه ای باید صورت گیرد. برای تعویض تایل ها از آچار و یا پیچ گوشتی دوسو و یا آچارهای مخصوص پارکت استفاده می شود در ابتدا کلیلک های تایل های خراب را باز می کنند و در نهایت تایل های جدید را به جای قبلی ها نصب می کنند.

    توصیه می شود موقع خرید لمینت، یک کارتن اضافه برای کنارگذاشتن و استفاده در یک چنین مواقعی بخرید تا از همان نوع و طرح یا دسته رنگ لمینت داشته باشید. ممکن است در مواقع ضروری و مورد احتیاج ، یدک آن را پیدا نکنید و یا آن سری تمام شده باشد.

اما در نظر بگیرید گاهی وجود برخی لکه های چربی عمیق و یا خراش های سطحی روی پارکت، نمای آن را نازیبا و ناهماهنگ کرده اند. ایرادی ندارد! با تعمیر آن چند تایل که مشکل جزیی پیدا کرده اند همه چیز قابل حل است.

شما می توانید به راحتی پارکت لمینت براق و تمیزی داشته باشید. برای این کار سطح لمینت را ابتدا با یک تی تمیز کنید و خشک بیندازید در مرحله بعدی اقدام به سمباده کشی ملایم کنید لکه چربی و خراش را از بین ببرید و به محض رسیدن به سطح صاف و دلخواه خود از لاک مخصوص پارکت روی سطح بمالید. پارکت لمینت شما به حالت اول برگشت . به همین سادگی!

تعمیر پارکت

در کل باید بدانید لمینت یک پارکت بسیار شیک و بادوام است. امروزه در خانه ها و مراکز عمومی به نحو احسنت مورد توجه علم و هنر دکوراسیون داخلی قرار گرفته است و کاربرد آن در همه فضاهای خلوت و پرازدحام وجود دارد. واحد های تجاری ، هتل ، رستوران ها، سالن های مطالعه و دفاتر اداری و... می توانند در خوش نما کردن  فضای خود استفاده کنند و به اتاق ها عمق ، بعد و حتی روشنی و جلوه بی نظیر ببخشند. اما درک درست از نگه داری این نوع متریال خاص شما را به هزینه مجدد سوق نمی دهد پس توصیه های این مقاله را در نگهداری بهتر پارکت لمینت جدی بگیرید. البته هزینه های تعمیر و یا تعویض آن قدرها هم زیاد نیست و از این بابت جای نگرانی نیست. از لمینت خود و قدرت اعجاز آن در خلق نماهای خاص و لوکس در فضای مسکونی  و یا تجاری خود لذت ببرید!

 

 در حال حاضر بهترین پارکت لمینت ها با نام های آشنا و کیفیت های تضمین شده در فروشگاه مای دکوری  موجود می باشند. انواع پارکت لمینت مانند: پارکت آرتا ، پارکت مکس فلور ، پارکت دنیز ، پارکت ، پارکت امپریال و ده ها برند معتبر دیگر با مقاومت های سایشی AC4 و AC5 .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()