سبد خرید 0

بهترین موکت برای پله چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 18 مهر 1399 در ساعت 11 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بهترین موکت برای پله چیست؟

 موکت پله

پله ها متداول ترین مکان در خانه برای موکت کردن هستند و با این وجود پیچیده ترین آنها نیز هستند. انتخاب موکت برای پله ها می تواند کمی دشوارتر از انتخاب موکت برای سایر مناطق خانه باشد. به این دلیل که موکت مورد استفاده در این منطقه از خانه علاوه بر انتخاب سبک و رنگ، باید از دوام و ضخامت مناسبی نیز برخوردار باشد تا روی پله نصب شود. البته قسمت هایی که در لبه راه پله قرار می گیرد و همچنین در صورت وجود نرده، باید ظاهر زیبایی نیز داشته باشد.

موکت ایمنی پله ها را تأمین می کند

حتی اگر سطوح سخت مانند چوب سخت یا لمینت را ترجیح می دهید، موکت روی پله ها حتی اگر به صورت غیرثابت باشد، فکر بهتری است. داشتن موکت روی پله بی نهایت ایمن تر از پوشاندن پله با کفپوشی سخت است. سطوح سخت لغزنده هستند و می توانند به راحتی منجر به سقوط شوند. در صورت سقوط، موکت محل فرود بسیار نرم تری نسبت به چوب سخت یا لمینت ارائه می دهد که می تواند منجر به کاهش آسیب شود.

کیفیت موکت

پله ها بالاترین میزان تردد در هر خانه را دارند. نه تنها به این دلیل که اغلب از آنها استفاده می شود. تأثیر ترافیک پاها در پله ها بیشتر از مناطق مسطح است که به دلیل نیروی جاذبه اضافه شده هنگام پایین آمدن از پله ها اتفاق می افتد. این بدان معنی است که شما باید از بالاترین کیفیت موکت و کوسن استفاده کنید. گرچه موکت و بالشتک های به روز شده یک هزینه اضافی خواهد بود، اما قطعاً در طولانی مدت در هزینه شما صرفه جویی می شود، زیرا موکت به دفعات کمتری تعویض می شود.

دوام موکت روی پله

پله ها بیشترین میزان تردد در هر خانه را دارند. بنابراین، بسیار مهم است که موکت هایی که روی آنها را می پوشانند به اندازه کافی مقاوم باشند تا در برابر ترافیک سنگین مقاومت کنند و همچنان خوب به نظر برسند. این بدان معنی است که اگر اتاق خواب ها، سالن و پله های خود را موکت می کنید، موکت مناسب اتاق خواب شما ممکن است مناسب پله های شما نباشد. هنگام انتخاب موکت برای پله، به طور معمول بالاترین دوامی که می توانید داشته باشید و سبکی که دوست دارید (مگر اینکه بالاترین درجه برای پله ها خیلی ضخیم باشد) را انتخاب خواهید کرد.

ملاحظات مربوط به ضخامت

بسیاری از مردم تصور می کنند که موکت ضخیم تر دوام بیشتری دارد. همیشه اینطور نیست. در حقیقت، برخی از بادوام ترین موکت ها نازک ترین سطح مقطع را دارند و برخی از ضخیم ترین موکت ها پر از هوا هستند.

ضخامت عامل مهمی در مناسب بودن موکت برای پله ها است. موکتی که بیش از حد ضخیم باشد می تواند یک خطر برای ایمنی شما باشد، زیرا ممکن است به اطراف و لبه جلویی پله پیچیده و به عنوان یک سطح شیب دار برای پای شما عمل کند و هیچ چیز مطمئنی برای حمایت از پای شما در زیر وجود ندارد. یک موکت بسیار ضخیم می تواند منجر به لغزش و سقوط شود، اتفاقی که هیچ کس نمی خواهد روی پله ها رخ دهد.

همچنین، نصب کنندگان موکت دوست ندارند با موکت های ضخیم روی پله ها کار کنند. همانطور که می توانید تصور کنید، پیچیدن یک موکت ضخیم به دور برآمدگی ها و ستون های نرده دشوارتر است. بهتر است یک موکت با ارتفاع پرز 1/2 اینچ یا کمتر و یک بالشتک موکت با 7/16 اینچ یا کمتر و درجه تراکم پرز حداقل 8 پوند تهیه کنید.

مقاومت در برابر خاک

بین لکه گیری و کثیف شدن تفاوت وجود دارد. اگر موکتی را انتخاب می کنید که فقط پله های شما را بپوشاند (و نه قسمت های دیگر مانند اتاق نشیمن) مقاومت در برابر لکه در اولویت نیست. زیرا احتمالاً موکت در معرض قطرات زیادی قرار نخواهد گرفت. با این حال، شما هنوز هم باید به دنبال موکتی باشید که مقاومت خوبی در برابر خاک داشته باشد.

در پایین و بالا رفتن از پله ها چربی های ته پاهای شما می توانند پس مانده ای روی موکت باقی بگذارند. با پوشیدن جوراب یا دمپایی در خانه می توانید از این امر جلوگیری کنید. با این حال، اگر به سادگی ترجیح می دهید پابرهنه راه بروید، پس اطمینان حاصل کنید که موکتی مقاوم در برابر خاک دارید تا پس مانده آن به الیاف نچسبد و ذرات کثیفی را جذب نکند.

سبک و ظاهر

از هر سبک موکتی می توان در پله ها استفاده کرد. بسیاری از مردم نگران این هستند که موکت در جایی که در لبه پله قرار می گیرد یا اینکه در جاهایی که باید در اطراف تیرهای نرده بریده شود چگونه به نظر می رسد. نگرانی های رایج عبارتند از: دیدن پشت موکت در اطراف لبه (به خصوص در موکت حلقه دار مانند بربر) و دیدن درزهایی که در آن بهم پیوسته است.

شما نمی توانید پشت موکت را ببینید، به جز (شاید) در محصول با درجه مطلق پایین. اکثر محصولات سطح اول و یا پایین نیز هنگام پیچیدن در لبه پله پشت خود را نشان نمی دهند؛ البته به شرطی که به درستی نصب شده باشند.

موکت جهت مشخصی به سمت پرز دارد و جهت آن باید از بالای پله ها به پایین (نه به صورت پهلو) هدایت شود. این امر نه تنها باعث افزایش عملکرد موکت و اطمینان از سایش مناسب می شود، بلکه از دیدن ناحیه بین ردیف های الیاف هنگام خم شدن موکت نیز جلوگیری می کند.

هنگامی که افراد نمونه موکت بربر را برمی دارند و آن را به عقب خم می کنند، گاهی اوقات می توانند پشت بین ردیف ها را ببینند. در صنعت از این حالت به عنوان «لبخند» یاد می شود. با این حال، به طور معمول وقتی شخصی این کار را انجام می دهد، به روش اشتباه موکت را خم می کند.

ردیف های حلقه های یک موکت را به صورت طولی روی رول بخیه زده اند. وقتی موکت خندان دیده می شود، به این دلیل است که به پهلو خم شده است، بنابراین ردیف ها از یک طرف به طرف دیگر روی نمونه قرار می گیرند. اگر موکت چرخانده شود تا ردیف ها از بالا به پایین روی نمونه موکت قرار بگیرند، دیگر اثر لبخند رخ نمی دهد زیرا حلقه ها به صورت یکنواخت بر روی هم جمع می شوند.

موکت روی پله ها از طول نصب می شود، بنابراین ردیف های حلقه ها از بالای پله ها به پایین می رسند. این از جلوه لبخند در دماغه جلوی پله جلوگیری می کند.

اگر پله های شما از یک طرف (یا هر دو طرف) باز باشد و موکت باید به لبه خارجی راه پله بپیچد، این احتمال وجود دارد که در موکت بربر برخی از قسمت های پشت موکت نشان داده شود، زیرا موکت اکنون در جهت مخالف خم شده است. با یک موکت بربر با کیفیت بالاتر نباید مشکلی ایجاد شود.

با نصب مناسب، درزهایی که موکت را در اطراف پایه ها بهم پیوسته است نباید خیلی قابل توجه باشد. انواع خاصی از موکت درزها را بهتر از دیگران پنهان می کند. توده های طولانی تر مانند فرس و ساکسونی درزها را بهتر از توده های کوتاه یا حلقه ای پنهان می کند.

پلکان باز

اگر پله ها در پهلو باز باشد، موکت باید به دو روش خم شود: طول از قسمت جلوی پله و عرض آن از طرف. در این موارد امکان لبخند زدن در کنار پله وجود دارد.

برای جلوگیری از لبخند زدن به پهلو، به دنبال یک موکت بربر با کیفیت بالا و حلقه های بزرگتر باشید که می تواند به شما کمک کند تا فضای خالی ردیف ها را هنگام خم شدن به پهلو بپوشانید. کیفیت الیاف بالاتر فضای کمتری بین ردیف ها خواهد داشت.

نصب موکت روی پله ها

دو روش نصب موکت روی پله وجود دارد: آبشاری یا کلاه فرانسوی. روش آبشاری شامل خم شدن موکت از لبه پله و آوردن مستقیم آن به سمت پایین برای رسیدن به مرحله بعدی است. این یک روش آسان و سریع برای نصب موکت است و به همین دلیل، بسیاری از خانه سازان جدید از این روش استفاده می کنند.

روش کلاه فرانسوی موکت را در لبه پله می پیچد و آن را زیر لب جمع می کند و به شکل پله شکل می گیرد. این روش ممکن است نیاز به زمان و مهارت بیشتری از طرف نصب کننده داشته باشد اما ظاهری متناسب با چیزی ارائه می دهد که شما ترجیح می دهید.

استرینگرها

استرینگر تکیه گاه جانبی پله ها است. اگر پله های شما بسته است استرینگر در امتداد دیوار با همان زاویه پله ها قرار می گیرد. آیا باید این قسمت را با موکت بپوشانید یا آن را رنگ کنید؟

پاسخ: مانند بسیاری عوامل دیگر، به آنچه شما ترجیح می دهید بستگی دارد. موکت روی سیم کاملاً ارتباط با فاکتور زیبایی شناسی دارد و هیچ هدف دیگری ندارد. اگر پله ها یا استرینگرهای شما ناهموار است، مانند خانه قدیمی یا یک نصب خشن، ممکن است ایده خوبی باشد که برای پوشاندن نقص ها، سیم ها را با موکت بپوشانید. در غیر این صورت، می توان قرار گرفتن موکت روی سیم را تا حدودی قدیمی دانست. سبک مدرن تر این است که میله ها را بدون پوشش رها کنید و آنها را با همان رنگ تزئینات خود رنگ کنید یا به رنگ پله های چوب سخت رنگ آمیزی کنید.

ارائه گارانتی

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از موکت ها پوشش گارانتی برای پله ها ندارند. اگرچه عجیب به نظر می رسد (گرچه اکثر خانه ها و حتی برخی از کانکس ها/آپارتمان ها دارای پله هستند). از لحاظ تاریخی، تولیدکنندگان تمام پله ها را از ضمانت موکت خارج کردند.

در سال های اخیر، موکت های بیشتری با گارانتی برای پله ها ارائه می شود. اگر نگران داشتن پوششی که ضمانت نامه می تواند ارائه دهد، هستید مطمئن شوید که گارانتی موکتی که برای پله خود انتخاب کرده اید، پله ها را نیز پوشش می دهد. تمام مواردی که برای موکت پله در نظر گرفته شده است.

بهترین موکت برای پله ها موکتی است که تمام فاکتورهای ذکر شده در بالا را داشته باشد: دوام، ضخامت مناسب، مقاومت در برابر خاک و پوشش گارانتی. خوب، این موکت چیست؟ موکت دقیقی وجود ندارد که بدون شک بهترین موکت برای پله ها باشد. شاید بخواهید مجموعه پالاز موکت را بررسی کنید. موکت های پالاز از مقاومت بسیار خوبی در برابر خاک و رطوبت روی پله ها برخوردار هستند و دارای تعداد زیادی از سبک های موجود از نظر ضخامت و دوام مناسب هستند. با انتخاب و نصب مناسب، موکت می تواند جلوه زیبایی در پله ها ایجاد کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()