سبد خرید 0

انتخاب کفپوش مطب دندان پزشکی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 1 خرداد 1400 در ساعت 7 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


کفپوش اصطلاح عمومی برای یک پوشش دائمی برای کف و بر روی کف زمین آن را نصب می کنند. پوشش کف اصطلاحی است برای توصیف عام و مواد نهایی که روی سازه کف برای ایجاد سطح راه رفتن استفاده می شود. هر دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می شوند اما پوشش کف بیشتر به مواد شل شده گفته می شود. موادی که تقریباً همیشه به عنوان کفپوش استفاده می شوند به دسته هایی طبقه بندی می شوند که شامل فرش ، ورقه ، کاشی و وینیل است. موادی که به عنوان کفپوش استفاده می شود شامل آسفالت ، بتن (سنگفرش) ، سنگ طبیعی ، قلوه سنگ ، سنگ مصنوعی ، آجر ، کاشی و گاهی چوب است. در معماری و طراحی فضاهای باز ، از کفپوش به عنوان پوششی سخت در پیاده روها ، سطح جاده ها ، پاسیوها ، حیاط ها و ... استفاده می شود. رومی ها معمولاً از کفپوش تحت الگوی خاص (طرح) مانند موزاییک استفاده می کردند.
دندان پزشکی چیست؟ دندانپزشکی به معنای تشخیص ، درمان و پیشگیری از بیماری ها ، اختلالات و بیماری های دندان ها ، لثه ها ، دهان و فک است. دندانپزشکی اغلب برای سلامت کامل دهان و دندان ضروری تلقی می شود زیرا می تواند بر سلامت کل بدن شما تأثیر بگذارد. دندانپزشک عمومی یا جراح دندانپزشکی پس از گذراندن دوره عمومی ، می تواند در یکی از رشته ها تحصیل کند که این امر مستلزم گذراندن یک آزمون تخصصی جامع است. مدت زمان تحصیل در رشته های تخصصی بسته به رشته تخصصی بین 3 تا 5 سال متغیر است. در این دوره دندانپزشک با آموزش های لازم زمینه کار خود را به درمان های خاص محدود می کند. در نتیجه ، قادر به انجام درمان های تخصصی و پیچیده تری در یک زمینه خاص از کار است.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که نگاهی بیندازید به محلی که قرار است در آن جا کفپوش قرار دهید. آیا کل دفتر کار شما احتیاج به کفپوش یکسانی دارد؟ آیا مخلوطی از سطح فرش و کفپوش سخت نیاز دارید؟
شما ممکن است از یک بازسازی کامل برای دندان پزشکی خود بهره مند شوید یا به کل فضای شما را تغییر دهند .اینجا تعدادی ایده برای نحوه شروع کار شما موجود است.


فرش:

این برای اتاق های انتظار و فضاهای اداری خصوصی ایده آل است یعنی همان جایی که بیماران می نشینند. فرش بهترین صدا را جذب می کند و برای مدت طولانی می توانید روی آن بایستید بدون آنکه پادرد بگیرید. کاشی فرش گزینه خوبی برای حفظ سطح تزئینات و انعطاف پذیری است. اگر تمیز کردن فرش ها یک مشکل بزرگ است ، یک راه حل دیگر برای کفپوش در نظر بگیرید. کاشی فرش ممکن است از قبل هزینه زیادی نداشته باشد ، اما تعمیر و نگهداری آن می تواند هزینه های زیادی را داشته باشد.
کاشی سرامیک: با کاشی و سرامیک می توانید مطب خود را به شکل زیبایی دراورید. در صورت وسواس نسبت به ظاهر مطب شخصی خود ، گزینه های دیگری از سرامیک که تزئینی هم هستند نیز ارائه می شود. کاشی و سرامیک باید حداقل با نمره 4 PEI خریداری شود. این ویژگی ​سختی کاشی و مقاومت در برابر فشار مکرر را تعیین می کند. به طور کلی ، کاشی و سرامیک به راحتی تمیز می شود و به کارگر حرفه ای احتیاج ندارد مگر اینکه لکه دار شود.


  چوب سخت:

برای یک سطح جذاب و بسیار بادوام ، هیچ چیز جای کف های چوب سخت را نمی گیرد. کفپوش چوب سخت می تواند با توجه به نوع چوب و نحوه نصب متفاوت باشد. اگر فکر می کنید بودجه شما برای کفپوش های مدرن چوب سخت خیلی کم است ، برخی از گزینه ها ی دیگر را بررسی کنید.


کفپوش چوبی لمینت:

این یکی از محبوب ترین به روزرسانی هایی است که صاحبان خانه در طبقات خود انجام می دهند. در حالی که تکنولوژی استفاده شده برای تقلید از کف چوب در طول سال ها بهتر شده است ، چوب های ورقه ورقه هنوز هم به سرعت فرسوده می شوند. شما می توانید کفپوش چوبی لمینت با دوام تر خریداری کنید ، اما احتمالاً فقط در چند سال آینده اگر از آن به صورت مکرر استفاده کنید شاهد لکه های نقره خواهید بود. چوب لمینت می تواند گزینه ی خوبی برای فضاهای اداری باشد تا احساس جذابیت بیشتری در آنها ایجاد کند.


  چوب مهندسی شده:

این بهترین جایگزین برای کفپوش چوب سخت طبیعی برای ساختمانهای تجاری است. چوب سخت مهندسی شده اساساً شکل ساده کفپوش چوب سخت است. برش ها کوچکتر هستند و بنابراین نصب بسیار ارزان تر است. می توانید بدون هزینه زیاد ظاهر عالی را بدست آورید. هیچ اشکال عمده ای برای چوب سخت مهندسی شده وجود ندارد. آنقدر بادوام است که نگران تعمیرات و نگهداری طولانی مدت نیستید. این نوع کفپوش در رزومه نیز خوب به نظر می رسد ، زیرا سازگار با محیط زیست نسبت به چوب سخت استاندارد است.


سنگ طبیعی:

بسیار خوب ، ما می دانیم که سنگ طبیعی گزینه ای بسیار هزینه بر می تواند برای مطب شما باشد ، اما قابل تأمل است. اگر می توانید برای کار دندانپزشکی خود یک وام تجاری خوب دریافت کنید ، کف های سنگ طبیعی می توانند ارزش شما را تغییر دهند. مکانی که در خدمت کار دندانپزشکی است و ظاهری مجلل دارد دقیقا همان جایی است که باید بخاطر بسپارید. نگهداری از سطوح سنگ طبیعی شامل برخی از آب بندی های منظم برای محافظت در برابر لکه ها و ضایعات است. مواد جایگزین مانند Corian و مواد کوارتز نیز می توانند به طول عمر کمک کنند.


لاستیک:

اگر بافت های جذاب اولویت شما نیستند ، تهیه کفپوش لاستیکی را برای مطب خود در نظر بگیرید. دوام فوق العاده ، تعمیر و نگهداری آسان و تمیز کردن راحت و همچنین مقاومت در برابر لغزش را ارائه می دهد. کفپوش های لاستیکی می توانند عملی ترین راه حل برای فضاهای بزرگ باشند که در آن مردم دائماً در حال تردد های مکرر هستند.


وینیل:

اگر کیفیتی را می خواهید که هم سطح لاستیک عالی باشد و جذابیت آن همانند لمینت ها باشد باید به دنبال وینیل بروید. این نوع کف مقرون به صرفه است و همچنین می تواند در برابر خراش مقاوم باشد. کفپوش های وینیل در مطب های دندانپزشکی بسیار رایج هستند زیرا هم سبک است و هم عملکرد عالی را ارائه می دهند.
تا چه حد کدام کف پوش ارزان تراست؟و بین وینیل و لمینت کدام بهتر است؟ خوب ، وینیل برای فضاهایی که رطوبت زیادی دریافت می کنند ، نمی تواند مناسب باشد. روی لمینت به طور کلی راحت تر می توان روی پا ایستاد ، اما می توان بر روی وینیل لایه مخصوص را اضافه کرد که دیگر رطوبت روی آن اثر مخرب نداشته باشد در آن صورت وینیل گزینه ی بهتری است. نصب ، مراقبت و تعمیر هر دو گزینه کفپوش بودجه ی زیادی نمی خواهد و ارزان است. به دنبال چیزی بروید که بهترین جذابیت بصری را برای شما دارد.


  HDP:

در آخر ، بیایید موارد جدیدتری را به گزینه های کفپوش اداری اضافه کنیم. HDP مخفف High-definition Porcelain است ، که احمقانه به نظر می رسد ، برای توصیف فناوری جدیدتر استفاده می شود. به دلیل چاپی که روی سطح انجام می شود ، دارای کیفیت بالا است. فناوری چاپ جدید به این کاشی های چینی توانایی تقلید از هر سطح طبیعی را داده است. 500 انژکتور جوهر جداگانه الگوها را به سطح اعمال می کند ، امکان تکرار کمتر و جزئیات بیشتر را فراهم می کند. این منجر به ایجاد 180 فوت الگوهای کاملاً منحصر به فرد بدون "درز" یا تکرار می شود. اگر توانایی تهیه سنگ طبیعی یا کوارتز را ندارید ، پرسلن HDP واقعاً از نظر قیمت می تواند مناسب باشد.


جمع بندی:


در دنیای دندانپزشکی ، ما مشاهده کرده ایم که کاشی وینیل لوکس (LVT) به عنوان اصلی ترین کفپوش در کف مطب دندانپزشکی تبدیل شده است. این کفپوش ها تقریباً همیشه در بخش های عملیاتی یافت می شوند ، اما همچنین شاهد روندی هستیم که از این مواد نه تنها در بخش بالینی بلکه در کل مطب استفاده می کنیم. هنگام خرید کفپوش ، به خصوص اگر اولین بار است ، مهم است که بخاطر داشته باشید که در حال خرید وینیل تجاری در مقابل وینیل مسکونی هستید. و نباید مفاهیم آن را اشتباه کنید. برنامه های تجاری کفپوش وینیل برای مقاومت در برابر ترافیک سنگین پا و تجهیزات به یک لایه سایشی 20 میل نیاز دارند وبهتر است آن را با یک لایه بپوشانید. کفپوش وینیل را می توان با ضخامت های مختلف لایه سایش مانند 12 ، 20 ، 30 یا 40 میل اندازه گیری کرد.

مای دکوری :


مای دکوری فعالیت تخصصی در زمینه ی دکوراسیون منزل محل کار و...دارد و ارایه دهنده ی به روز ترین پرده ها موکت ها و چمن مصنوعی و... با توجه به فضای مورد نظر شما است پس برای زیبا و لوکس به نظر رسیدن فضای مورد نظر خود فقط کافی است که محل کار یا منزل خود را به مای دکوری با خیال راحت بسپارید.


منابع:


https://www.incisaledgemagazine.com/mag/article/how-to-choose-flooring-for-your-dental-practice/
https://douglascounty.floorcoveringsinternational.com/articles/what-type-of-flooring-is-best-for-a-dental-office/

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()