سبد خرید 0

کفپوش مناسب بیمارستان چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 31 ارديبهشت 1400 در ساعت 21 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کاشی و سرامیک یکی از بهترین انتخاب ها در هر شرایطی است. کاشی از مدت ها پیش بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی بوده است ، اما خریداران خانه نیز آن را در آشپزخانه ها ، راهروها ، ورودی ها ، سالن ها و اتاق ها دوست دارند و از آن استفاده می کنند.از نظر رنگ ، سبک و مدل ، کاشی ها متنوع ترین کفپوش موجود هستند و شما می توانید از موزاییک های کوچک گرفته تا کاشی های بزرگ که شبیه چوب هستند ، پیدا کنید.
بیمارستان ها محیط های حساسی هستند. به همین دلیل باید از مواد خاصی در ساخت آنها استفاده شود و استانداردهای ویژه ای نیز رعایت شود. یکی از حساس ترین موارد در بیمارستان ها و سایر تنظیمات بهداشتی کفپوش است. به دلیل این اهمیت ، ما در نوشتن در مورد انواع کفپوش بیمارستان ، ویژگی های آنها و سایر کفپوش های بهداشتی در این مقاله در وب سایت مای دکوری  دریغ نکردیم. اگر این مورد برای شما جالب است ، با ما همراه باشید.


به نظر شما چرا کف پوش بیمارستان خیلی مهم است؟


بیمارستان ها  شلوغ است. بهداشت در بیمارستان ها بسیار مهم است. سرعت عمل و جابجایی در راهروهای بیمارستانها بسیار زیاد است. اتفاقات غم انگیز در بیمارستان ها رخ می دهد و میزان استرس در این فضاها بسیار زیاد است. بسیاری از بیماران و همراهان آنها مجبورند ساعتها و روزهای زیادی را در بیمارستان ها سپری کنند.
همه موارد بالا برخی از ویژگیهای مهم بیمارستانها است که باید در دکوراسیون داخلی و چیدمان آنها مورد توجه قرار گیرد. همچنین هنگام انتخاب بهترین کفپوش باید به تمام نکات فوق توجه داشت.
از آنجا که در بیمارستان ها ترافیک و ازدحام زیادی وجود دارد ، باید از کف پوش هایی استفاده شود که بتوانند این حجم از ترافیک را تحمل کنند. از طرف دیگر ، به دلیل شتاب و سرعت زیاد ، یکی دیگر از ویژگی های مهم کفپوش بیمارستان باید ایمن نگه داشتن بیماران و کارکنان باشد تا لغزش نداشته باشند.
بهداشت نیز بسیار مهم است ، بنابراین کف بیمارستان ها باید با موادی پوشانده شود که اجازه رشد باکتری و میکروب را نمی دهد.
به هر حال ، بیمارستان ها محیطی شاد نیستند ، بسیاری از افراد مجبورند روزها و حتی سالها را در آنها سپری کنند و بدترین روزهای زندگی خود را در آن مکان ها بگذرانند ، بنابراین کفپوش بیمارستان و رنگ آمیزی دیوار باید به گونه ای باشد که فضای کمی را اشغال کند. برای نرم کردن ، طراوت و پویایی فضا بدهید تا آرامش و زیبایی داشته باشد. این امر به ویژه در بخش های زایمان ، بیماران سرطانی و بخش های کودکان بسیار مهم است.


چه نوع کف پوشی برای بیمارستان مناسب است؟


کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان گزینه های خوبی برای کفپوش بیمارستان هستند. اولین ویژگی مهم آنها ضد باکتری بودن است. کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان به دلیل مواد به کار رفته در آنها ، میکروب ها و آلاینده ها را جذب و نگه نمی دارند.
علاوه بر این ، تمیز کردن آنها بسیار آسان است ، که یک ویژگی بسیار مهم برای محیط های بسیار آلوده مانند بیمارستان ها ، کلینیک ها و مطب های پزشکان است.
این نوع کفپوش کاملاً یکنواخت است و هیچ درزدار نیست. این از دو جهت مهم است. ابتدا وجود درزها در کف باعث جمع شدن آوارها و آلودگی درزها می شود. این امر باعث شیوع میکروب و باکتری و شیوع بیماری می شود. در محیطی که انواع ویروس ها و باکتری ها وجود دارد و انواع آلودگی ها روی زمین می ریزد ، یکپارچه بودن نکته بسیار مهمی در کف پوش است. دوم ، در بیمارستان ها ، تردد زیاد مردم و وسایل نقلیه چرخدار باعث سایش کف می شود. اگر کف دارای درز و ناپیوستگی باشد ، ممکن است پس از مدتی کف از آن نقطه بلند یا متورم شود. اینها تنها برخی از نرم افزارهای اشتراکی تنظیم شده برای هدف شماست که می توانید استفاده کنید.
علاوه بر این ، کفپوش اپوکسی از مواد بسیار مقاوم ساخته شده است. در نتیجه ، در برابر سایش بسیار مقاوم هستند. آنها اصلا خراشیده نمی شوند و ترک نمی خورند. همانطور که می دانید ، از حلالها ، شوینده ها و مواد شیمیایی مختلف در بیمارستان ها استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های انکار ناپذیر کفپوش اپوکسی مقاومت در برابر خوردگی بالا است. بنابراین دوام و مقاومت بالا در برابر سایش ، خوردگی ، لکه ها و پارگی ها از دیگر ویژگی های این نوع کفپوش ها است.
جالب اینجاست که این کفپوش ها در برابر لغزش مقاوم هستند. یعنی اصلاً نمی لغزند و حتی اگر مایعات روی آنها ریخته شود مردم و اشیا روی آنها نمی لغزند. این امر خصوصاً برای بیمارستانهایی که بیماران با معلولیتهای مختلف در آنجا مسافرت می کنند ، جایی که پزشکان و پرستاران با سرعت بالا کار می کنند و تختهای بیمار و اتاقهای اورژانس با سرعت زیاد حرکت می کنند ، بیشتر صدق می کند.
علاوه بر این ، این کفپوش ها صدا تولید نمی کنند. ما می دانیم که آرامش در محیط بیمارستان بسیار مهم است و کوچکترین صدای ناهنجاری می تواند موجب آزار زیادی برای بیماران یا پزشکان در حین اعمال حساس شود. اما حرکت ویلچر ، مردم و تخت های بیمارستانی در این طبقات صدا ایجاد نمی کند.
کفپوش اپوکسی توانایی ساخت در انواع رنگها و طرحها را دارد. بنابراین استفاده از رنگ های شاد و یا طرح های جذاب در این کفپوش ها ، محیط بیمارستان را از کدورت و ناامیدی خارج می کند. به خصوص استفاده از رنگهای شادتر برای بخش زایمان ، جایی که مردم از اتفاقات شاد خوشحال می شوند ، بسیار جذاب است. همچنین می توان از طرح ها و رنگ های کودکان برای بخش کودکان بیمارستان استفاده کرد.
در یک محیط ایده آل بیمارستانی ، کفپوش با رنگها و طرحهای متنوع می تواند به افزایش روحیه بیماران و کارکنان برای بهبود روند بهبودی بیماران کمک کند.


کفپوش بیمارستان می تواند نقش مهمی در یک محیط سالم داشته باشد.


از اتاق بیمار به اتاق معاینه ، ایستگاه پرستاران و حتی قسمتهای انتظار را به محیطی راحت برای کارکنان و بیماران دارای کف بیمارستان تبدیل کنید.
کفپوش ضد باکتریایی ما با طراحی های جذاب و مشخصات فنی عالی نیاز به ایمنی ، سلامت و پشتیبانی از راه حل های پزشکی دارد.
کفپوش بیمارستان یک جنبه مهم و قابل مشاهده در یک محیط مراقبت های بهداشتی است.
اگر این کار بهتر انجام شود ، این می تواند به یک تجربه مثبت تبدیل شود ، یا اگر بد انجام شود باعث ایجاد مشکلات و اثرات منفی می شود.
انتخاب پوشش کف می تواند تأثیر بسزایی در بیمارستان ، مرکز بهداشت یا واحد مراقبت های ویژه داشته باشد.
با کف پوش مناسب و طراحی عالی در محیط بیمارستان می توان راحتی بیماران و کارکنان را فراهم کرد.
پوشش کف شامل استفاده از کفپوش با ظاهری مات و استفاده از رنگها و جلوه های طبیعی است.
هدف از کف تهیه سطحی افقی تمیز است که از مقاومت کافی در برابر بارهای نصب شده برخوردار باشد.
مقاومت کف به نوع کفپوش استفاده شده بستگی دارد.
کفپوش سخت شامل موادی مانند سنگ مرمر ، کاشی و سرامیک و سیمان / بتن است.
کفپوش نرم شامل موادی مانند کف کاذب ، کفپوش پی وی سی یا وینیل است.
کفپوش وینیل یا کفپوش آنتی باکتریال بیمارستان متداول ترین محصول مورد استفاده است.
طراحی بهداشت و درمان در مورد ایجاد یک محیط امن و تمیز است
و یک محیط نشاط آور باعث ایجاد اعتماد به نفس و احساس رفاه در بین بیماران ، کارکنان و بازدید کنندگان می شود.
وقتی نوبت به فضای اتاق می رسد ، بیشتر عملکرد آنها طبقه بندی می شود.
ملاحظات خشک ، مرطوب یا تخصصی و کلیدی مانند کنترل عفونت ، پایداری ، سهولت تمیز کردن ، مقاومت در برابر لغزش و صوت در نظر گرفته شده است.
سلامت در یک مرکز بهداشتی مهم است و برای جلوگیری از ورود خاک ، می توان تمام اتصالات را جوش و مهر و موم کرد تا یک پایان بدون درز ایجاد شود.
کنترل صدای ناخواسته نیز در ایجاد یک محیط آرام مهم است و استفاده از پوشش کف صوتی یکی از راه های کاهش سطح صدا است.


جمع بندی:


در آخر ، کفپوش اپوکسی بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین استفاده از آنها به عنوان کفپوش بیمارستان از نظر اقتصادی مناسب است. همچنین به دلیل دوام و مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی ، هزینه نگهداری بسیار کمی دارند.
مای دکوری فعالیت تخصصی در زمینه ی دکوراسیون منزل محل کار و...دارد و ارایه دهنده ی به روز ترین پرده ها موکت ها و چمن مصنوعی و... با توجه به فضای مورد نظر شما است پس برای زیبا و لوکس به نظر رسیدن فضای مورد نظر خود فقط کافی است که محل کار یا منزل خود را به مای دکوری با خیال راحت بسپارید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()