سبد خرید 0

بهترین کف پوش زمین تنیس

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 5 خرداد 1400 در ساعت 16 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از جنبه های منحصر به فرد تنیس این واقعیت است که در طول سال روی سطوح مختلفی بازی می شود. سه سطح اصلی دارد که یکی از آن حداقل در یک قسمت اصلی وجود دارد ، زیرا زمین های سخت ، رس و چمن هر کدام در بازی های متفاوتی کاربرد دارند. همه آنها ویژگی های مختلفی دارند که آنها را واقعاً منحصر به فرد می کند ، اما چندین چالش منحصر به فرد به ویژه در یک نوع سطح وجود دارد. سخت ترین سطح برای بازی تنیس کدام است؟ زمین های رس سخت ترین سطح برای بازی تنیس در نظر گرفته می شود. زمین های رس چالشی منحصر به فرد ارائه می دهند که زمین های سخت و چمن چنین نیست. امتیاز روی خاک رس بیشتر است و تغییر جهت بسیار دشوار است. مردم همچنین باید در جهش های ناهموار ، انواع مختلف خاک رس ، نحوه تغییر بازی در آب و هوای مختلف و موارد دیگر را فاکتور بگیرند.


چه چیزی باعث می شود که خاک رس چنین سطح سختی داشته باشد؟


خاک رس در کل  بازی تنیس را کمی دشوارتر می کند. در مورد تنها مزیتی که خاک رس دارد این واقعیت است که حرکت توپ کمیکند می شود تا مردم وقت بیشتری برای آماده سازی شوت ها داشته باشند. البته بیشتر بازیکنان برای جابجایی در زمین بازی و قرار گرفتن در موقعیت مناسب به آن زمان اضافی نیاز دارند. در مورد سختی ها ، این موارد زیاد است. بازیکنانی را در نظر بگیرید که ممکن است در بازی ضعف داشته باشند. در تنیس زمین رس هیچ ضعفی وجود ندارد که مخفی شود ، زیرا یک حریف خوب قادر خواهد بود با استفاده از وقت اضافی از این ضعف استفاده کند.


کند ترین سطح


برخی ممکن است سطح کندتر را به عنوان یک مزیت ببینند ، اما در برخی از سناریوها نیز یک نقطه ضعف است. برخورد با یک حریف  تمام عیار در زمین های خاکی در مقایسه با زمین سخت بسیار دشوارتر است. این باعث می شود کمی از ثبات بیشتری برخوردار شود ، یا بازیکن بخواهد شوت های بزرگتر از آنچه در حالت عادی دریافت می کند را بزند. خطاهایی برای کسانی که سعی می کنند برندگان را هدف قرار دهند معمول است و همیشه یک مسیله ی حل نشدنی است. اصطکاک زیادی وجود دارد که روی توپ تنیس در زمین های خاک رس تأثیر می گذارد. اگر شرایط آب و هوایی مرطوب باشد اصطکاک حتی بیشتر می شود. توپ به راحتی کند می شود ، کاملاً بالا می رود و باعث می شود بازیکنان دفاعی عقب بمانند و توپ را عقب بکشند. سرورهای بزرگ در زمین های خاکی مبارزه می کنند زیرا نمی توانند به همان تعداد قدرتمند دسترسی پیدا کنند. با خنثی شدن سرویس آنها ، بازی در سبک خاصی از تنیس بسیار چالش برانگیز می شود. معمولاً آنها باید سازگار شوند ، یا اینکه زودتر از مسابقه خارج می شوند.


تغییر مسیرها


در زمین های سخت ، تنیس بازان به راحتی می توانند جهت خود را تغییر دهند. حتی اگر بسیاری از بازیکنان حرفه ای کمی بر روی زمین های سخت سر می خورند ، اما کاملاً نیازی به این کار نیست. روی چمن ، کف کفش های تنیس طوری است که تغییر جهت بر روی زمین چمن را بسیار آسان می کند. اگر مقداری رطوبت در زمین وجود داشته باشد ، ممکن است فورا لغزنده شود ، اما در بیشتر موارد ، بازی در حالت تعلیق است. کفش های مخصوص تنیس بر روی چمن کار خود را درست انجام داده و از لغزیدن جلوگیری می کند. با زمین های سفالی ، لغزنده بودن آن در نظر گرفته شده است. بازیکنان نمی توانند از چوب های مانند بیس بال یا فوتبال استفاده کنند ، بنابراین نتیجه این است که شما به سمت هدف ضربه می زنید و برای تغییر جهت فشار می دهید. یک کفش مخصوص کف سفال دارای یک الگوی استخوان شاه ماهی است که به بازیکن کمک می کند تا در صورت لغزش کمی سر بخورد و متوقف شود یعنی زمین نیفتد. بازیکنانی که در زمین های خاکی بزرگ بازی نمی کنند یادگیری آنها با افزایش سن بسیار دشوار است. این یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت بازیکنان ایالات متحده در مسابقات آزاد فرانسه است. زمین های رس در اروپا و آمریکای جنوبی بسیار محبوب ترند. ایالات متحده در تلاش است تا با برخی از قانون های آموزشی جدید آن را تغییر دهد ، اما این روند کند است. ممکن است سالها طول بکشد تا یک بازیکن روی زمین خاکی بتواند به راحتی بازی کند.


پرش های عجیبب و غریب


بازی در زمین های خاکی از بسیاری جهات یک ماجراجویی مطلق است. زمین های خشتی ناهموارترین زمین های تنیس هستند و هرچه یک مسابقه بیشتر طول بکشد خبر ازین موضوع می دهد که سطح ناهموارتر است. این امر به ویژه در سطح تفریحی چالش برانگیز است ، زیرا بازیکنان در هنگام استراحت احتیاج به سطحی نرم و آرام دارند. اگر توپ درست به آنها برخورد کند ، خطوط باعث برگشت های بسیار بی نظیری می شوند. روی آنها مانند زمین های سخت و زمین چمن رنگ آمیزی نشده است ، اما در کل یک ماده متفاوت است. اگر توپ کاملاً از روی یک خط برگشت داشته باشد ، می تواند یک توپ را بگیرد که کنترل آن غیرممکن است. این اغلب منجر به یک امتیاز آزاد برای بازیکن خوش شانس در آن طرف تور می شود.


مهارت بیشتر فاصله در خاک رس


از آنجا که خاک رس چنین چالشی را راه می اندازد ، و در مقایسه با سایر سطوح کاملاً منحصر به فرد است ، تعداد کمی از بازیکنان تمایل دارند که روی آن بازی کنند. بسیاری از بازیکنان در تور خود را متخصص زمین خاک رس می دانند و همه موفقیت آنها ظاهر می شود. تسلط رافائل نادال در فرانسه و به طور کلی در زمین خاک رس نشان می دهد که مهارت بسیار زیادی دارد. گهگاه او را به چالش می کشند ، اما کسانی که روی خاک رس راحت نیستند هیچ شانسی برای شکست دادن او ندارند. در زمین های سخت و زمین های چمن ، او تقریباً در هر زمان آسیب پذیر است اما در زمین رس برنده ی بازی است. موفقیت و اعتماد به شوت های خود در زمین های خاکی به یک بازیکن بسیار مطمئن نیاز دارد. بعضی از بازیکنان قبل از اینکه در زمین مسابقه شرکت کنند ، از سطح زمین احساس نا امیدی می کنند و خود را بازنده می دانند. این برای برخی از بازیکنان بسیار بد است که آنها برنامه های خود را تنظیم می کنند تا مجبور نباشند بیش از حد مسابقات تور خاکی را انجام دهند. منطقی نیست که یک بازیکن به یک تورنمنت زمین خاکی برود و در دور اول شکست بخورد ، در حالی که احتمالاً می تواند در زمین های سخت خیلی بیشتر پیشرفت کند.


زمین های خاک رس قرمز


وقتی مردم در مورد زمین های تنیس خاک رس صحبت می کنند ، بیشتر مردم به زمین خاک رس قرمز در رولان گاروس فکر می کنند. این یک سطح مشترک است که در سراسر قاره اروپا و در آمریکای جنوبی نیز یافت می شود. بازیکنان در ایالات متحده معمولاً آن را نمی بینند و بر روی آن بازی نمی کنند. در عوض ، یک خاک رس سبز معروف به Har-Tru رایج ترین راه حل جایگزین است. نگهداری آن کمی آسان تر است و برای باشگاه هایی که می خواهند برای  تنیس زمین خاك ارائه دهند ، گزینه ارزان تری است. بسیاری از افراد مسن دوست دارند در زمین های خاک رس بازی کنند ، زیرا این امر برای بدن ضعیف آن ها چندان دردناک نیست. هر دو سطح توپ را به خوبی پایین می آورند و پرش های مشابه نیز دارند. برخی از افراد اولویت شخصی خود را دارند ، اما اگر رنگ آنها دقیقاً به همان شکل باشد ، بسیاری از بازیکنان نمی توانند تفاوت زیادی را تشخیص دهند.


جمع بندی


سطح زمین رس برای مدت زمان طولانی وجود داشته است و مطمئناً به این زودی ها از بین نخواهد رفت. اگرچه برخی از بازیکنان بازی روی زمین را دوست ندارند ، اما بدون شک این یک تنوع است که به بازی اضافه می شود. اگر هر تورنمنت در یک سطح دقیق یکسان برگزار شود ، تورهای تنیس بسیار کسل کننده خواهد بود. هر ساله در سطح حرفه ای ، یک فصل زمین خشت در بهار / اوایل تابستان وجود دارد. برای اینکه یک بازیکن در بالاترین سطح واقعاً یک مدعی باشد ، باید بتواند حداقل در سطح زمین به اندازه کافی بازی کند. حضور در کل آن فصل بدون کسب امتیازات زیاد ، یک بازیکن را در معرض آسیب جدی قرار می دهد.

مای دکوری :


مای دکوری در این مقاله سعی داشت که انواع زمین های تنیس را به شما معرفی کند و به معرفی هریک از آن ها بپردازد.
مای دکوری فعالیت تخصصی در زمینه ی دکوراسیون منزل محل کار و...دارد و ارایه دهنده ی به روز ترین پرده ها موکت ها و چمن مصنوعی و... با توجه به فضای مورد نظر شما است پس برای زیبا و لوکس به نظر رسیدن فضای مورد نظر خود فقط کافی است که محل کار یا منزل خود را به مای دکوری با خیال راحت بسپارید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()