سبد خرید 0

کاربرد دیوارپوش پتینه در دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 27 مهر 1400 در ساعت 15 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در گذشته پتینه کاری به کهنه کردن قسمتی از یک دیوار یا یک سقف گفته می ‌شد اما امروزه پتینه کاری دیگر تنها تکنیک کهنه کردن به حساب نمی‌ رود، بلکه هدف از اجرای هنر پتینه‌ کاری، ایجاد بافت ‌های متنوع بر روی سطوح مختلف است. عملیات پتینه کاری تنها مختص به ساختمان‌ های مسکونی نیست و می‌ توان از آن در ساختمان‌ های تجاری و اداری نیز استفاده کرد. در ادامه این مقاله به کاربرد دیوارپوش پتینه در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

برای خرید دیوارپوش با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

پتینه کاری چیست؟

هنر پتینه کاری دارای روش های اجرای زیادی است و در هر کدام از روش ها، انجام و پیاده کردن آن ها با هم تفاوت دارد. پتینه را می توان روی سطوح مختلف و همچنین اجسام مختلف انجام داد.

پتینه کاری با اهداف مختلف انجام می شود، بنابراین لوازم خاص خودش را نیز نیاز خواهد داشت. مثلا برای انجام پتینه روی شیشه باید توجه کرد که رنگ مورد استفاده باید حتما رنگ ویترای باشد. در مورد انجام پتینه کاری روی چوب یا فلز، باید از رنگ های اکرلیک پایه آب استفاده کرد. اگر هدف پتینه کاری ایجاد احجام و نقش و نگارهای برجسته باشد، در این صورت باید از موادی مانند چسب چوب و خمیر مخصوص پتینه استفاده کرد.

از هنر پتینه کاری با هدف ایجاد طرح های سنتی در دکوراسیون مدرن و ایجاد تضاد قابل توجه، استفاده می کنند.

برای خرید قرنیز MDF با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

سبک ‎‌های مختلف پتینه کاری:

پتینه کاری ساختمان ها را امروزه در دو سبک کلاسیک و مدرن انجام می ‌دهند.
اگر سبک کلاسیک را برای پتینه کاری فضای داخلی منزل خود می پسندید، باید بیشتر سبک ‌های قدیمی را اجرا کنید. در سبک کلاسیک پتینه کاری، بیشتر از ورق طلا استفاده می ‌شود، همچنین نقش‌ هایی که در این نوع پتینه کاری می ‌توان انتخاب کرد، طرح آجر، سنگ یا ترک است.

طرح ‌هایی که در پتینه کاری مدرن استفاده می ‌شود، بیشتر طرح ابر و باد یا طرح فرشتگان است. در پتینه کاری سبک مدرن بیشتر از ورق نقره استفاده می ‌شود و می‌توان این سبک را بر روی هر سطحی از جمله دیوار گچی، دیوار پوشیده از کاغذ دیواری، رنگ یا چوب نیز اجرا کرد.

برای خرید دیوارپوش چوبی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

کاربرد دیوارپوش پتینه در دکوراسیون داخلی چیست؟ 

از دیوارپوش پتینه در دکوراسیون داخلی در قسمت های مختلفی استفاده می شود. از جمله این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کاربرد دیوارپوش پتینه روی دیوار: اگر محل کار یا منزل شما دارای دیوار های ساده و یک رنگ است و می خواهید آن ها را تغییر دهید، می توانید از دیوارپوش پتینه استفاده کنید و دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود را زیباتر و خاصتر کنید. روش های مختلفی برای کاربرد دیوارپوش پتینه روی دیوار وجود دارد، مانند پتینه کاری با استفاده از اسفنج، که هم ساده است و هم بسیار زیبا است. پتینه کاری روی دیوار با استفاده از پارچه هم امکان دارد اما نسبت به نوع اول به زمان، دقت و تخصص بیشتری احتیاج دارد. از کاغذ هم به جز پارچه، برای استفاده از پتینه روی دیوار استفاده می شود. یکی دیگر از روش های انجام پتینه روی دیوار، روشی است که به کمک خمیر مخصوص انجام می گیرد.

• کاربرد پتینه روی سقف: علاوه بر دیوار خانه، می توان هنر پتینه کاری را روی سقف منزل یا محل کار نیز انجام داد و با کمک نورپردازی ها، زیبایی آن را چند برابر کرد.

• کاربرد پتینه روی وسایل خانه: با استفاده از پتینه می توان وسایلی که در طراحی دکوراسیون داخلی منازل به کار می روند، از تابلو های دیواری گرفته تا آباژور و میز و صندلی زیباتر کرد. حتی تابلو هایی هم هستند که با هنر پتینه کاری ساخته شده اند و دارای نقش های برجسته هستند. از این تابلو ها هم می توان برای قرار دادن در منازلی که دارای دکوراسیون ساده هستند، استفاده کرد. همچنین می توان با ایجاد طرح های سنتی روی لوازم منزل، حال و هوای خانه را به کلی عوض کرد.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

مزایای استفاده از پتینه در دکوراسیون داخلی ساختمان ها

در زیر به تعدادی از مزایای استفاده از پتینه در دکوراسیون داخلی ساختمان ها می پردازیم:

• دیوارپوش پتینه و پتینه کاری در ساختمان و دکوراسیون داخلی در مقایسه با دیوارها و رنگ های ساده، باعث زیبایی و تنوع بیشتری می شود.
• انواع دیوارپوش پتینه و پتینه در ساختمان ها و دکوراسیون داخلی، دارای قابلیت شستشو هستند و از این نظر هیچ محدودیتی ندارند.
• بر روی کلیه سطوح ساختمانی می توان از پتینه استفاده کرد.
• دیوارپوش های پتینه دارای پوشش دهی بسیار عالی هستند، بنابراین پوشاندن موج های دیوارهای ساختمان و حتی ترک های دیوارها با پتینه میسر است.
• دیوارپوش پتینه و در کل پتینه در ساختمان، دارای ماندگاری بالایی است و اگر نیاز به تغییر دکوراسیون باشد، این امر به سادگی امکان پذیر است.
• دیوارپوش پتینه در مقایسه با موارد مشابه و رنگ های معمولی دارای دوام بیشتری است و غبار و آلودگی را نشان نمی دهد.
• از پتینه در قسمت های مختلفی از ساختمان ها استفاده می شود، از جمله: دیوارها، سقف ها، لابی، دیوار پشت تلویزیون، درب ها، طراحی اتاق خواب، سرویس ها، پنجره ها، آشپزخانه، شومینه و بسیاری موارد دیگر.
• در پتینه کاری، قابلیت ترمیم و لکه گیری وجود دارد و در صورت آسیب دیدن نیازی به طراحی مجدد آن نیست.

برای خرید پوستر با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

کاربرد دیوارپوش پتینه در نمای بیرونی ساختمان ها

اگر روی نمای بیرونی ساختمان ها هنر پتینه کاری انجام شود، توجه بسیاری از عابران را به خود جلب می کند. فضای نمای بیرونی، معمولا زیاد است و می توان طرح های متنوعی را روی آن اجرا کرد.
اگر می خواهید نمای بیرونی ساختمان خود را زیباتر کنید و مسئله هزینه نیز زیاد برای شما مطرح نیست، می توانید از پتینه کاری استفاده کنید.

سخن آخر:

از هنر پتینه کاری با هدف ایجاد طرح های سنتی در دکوراسیون مدرن و ایجاد تضاد قابل توجه، استفاده می کنند. پتینه کاری ساختمان ها را امروزه در دو سبک کلاسیک و مدرن انجام می ‌دهند.

از دیوارپوش پتینه در دکوراسیون داخلی در قسمت های مختلفی استفاده می شود. از جمله این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد: کاربرد دیوارپوش پتینه روی دیوار، کاربرد پتینه روی سقف و کاربرد پتینه روی وسایل خانه.

دیوارپوش پتینه و پتینه کاری در ساختمان و دکوراسیون داخلی در مقایسه با دیوارها و رنگ های ساده، باعث زیبایی و تنوع بیشتری می شوند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()