سبد خرید 0

کاربرد انواع موکت در دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 در ساعت 17 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت ها گزینه خوبی برای کفپوش منزل هستند. تنوع در رنگ بندی موکت باعث محبوبیت این کفپوش شده است ، اما باید بدانید که از هر قالی با هر رنگ و طرح کجا استفاده کنید. هرگز موکت هایی را که جنس خوبی ندارند خریداری نکنید ، زیرا بعداً آنها کیفیت خود را برای مدت کوتاهی از دست می دهند. در این مقاله به بررسی انتخاب و خرید موکت در دکوراسیون داخلی از مای دکوری می پردازیم.


موکت در دکوراسیون داخلی:


وقتی وارد فضایی می شویم که کف آن نرم است. گرم و صمیمی است ، ناخودآگاه دوست داریم بیشتر در آن فضا بمانیم و از آن لذت ببریم. موکت یکی از انواع کفپوش ها است که راحتی زیادی را برای شما ایجاد می کند و شخصیت خاصی به خانه می بخشد.
موکت کفي است که مدتهاست براي عايق بندي فضاهاي سرد ​​براي ايجاد سطح گرمي در زير پا استفاده مي شود که امروزه تغييرات کمي کرده است. از موکت اغلب برای اتاق خواب ، محل مطالعه ، زیر پله ، راهرو و فضای زندگی استفاده می شود. موکت از الیاف جاذب ساخته شده و باعث کاهش صدا می شود. در زمستان اتاق را گرمتر و در تابستان را خنک تر می کند.
با مای دکوری راهکارهایی را که قبل از خرید موکت باید بدانید، دنبال کنید:


کفپوش موکت چیست؟


موکت پارچه ای ضخیم و سنگین است که برای پوشاندن سطح کف استفاده می شود. فرش می تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته شود که معمولاً از یک لایه کرک و پرز در قسمت فوقانی تشکیل شده است. از موکت برای عایق بندی فضا ، ایجاد یک سطح کف گرم و راحت ، کاهش سر و صدا و افزودن رنگ به دکوراسیون منزل استفاده می شود.


در انتخاب موکت به عنوان کفپوش به چه چیزی توجه کنیم؟


رنگی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون و فضای اتاق باشد. رنگ های خنثی برای بیشتر فضاها مناسب هستند و رنگ های روشن تر می توانند فضاهای کوچک را بزرگتر نشان دهند. آبی و سبز سرد دکوراسیونی آرام و ملایم ایجاد می کند ، در حالی که رنگ های قرمز روشن یا طلایی می توانند فضاهای بزرگ را صمیمی تر کنند. فرش های طرح دار با رنگ های تیره آلودگی و لکه ای را نشان نمی دهند و می توانند فضا را لوکس تر کنند.
خودتان تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از الیاف مصنوعی استفاده کنید یا الیاف طبیعی. اولویت برای انتخاب مواد فرش پشم است و اغلب گران تر و هزینه بر است.
پرزها برای فرش دو نوع هستند: پرزهای برش خورده و تکه ای ، پرزهای مدور یا ترکیبی از هر دو. پرزهای برش بخاطر پرزهای صاف و عمودی ظاهر رسمی تری دارند. در پرزهای حلقوی ، الیاف به صورت دایره ای و پشت سر هم هستند و باعث ایجاد سطح صاف می شوند.
نوعی موکت را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی از آن مراقبت کنید. در مورد کودکان و همچنین حیوانات خانگی بهتر است از موکت هایی استفاده کنید که ضد لک بوده و کثیف تر باشند.
استفاده از لایه اضافی موکت را فراموش نکنید ، این لایه مقاومت ، مقاومت و نرمی بیشتری را به ارمغان می آورد. این لایه همچنین باعث افزایش دوام و دوام موکت شما می شود ، ساییدگی را کاهش می دهد ، خانه شما را عایق بندی می کند و در جذب صدا موثر است.


مزایای کفپوش موکت:


فرش در رنگ ها و طرح های متنوعی موجود است تا جلوه و زیبایی بیشتری به اتاق یا دکوراسیون منزل شما بدهد.
هنگام استفاده از فرش ، زیر پایتان احساس نرمی و گرما می کنید و خاصیت عایق بودن آن باعث می شود که در فصل سرما گرمای داخل خانه را حفظ کرده و فضای داخلی بهتری ایجاد کنید. در نتیجه ، انرژی هدر می رود و کاهش می یابد.
موکت صدا را جذب می کند و صدای راه رفتن یا اسباب کشی و وسایل را کاهش می دهد.
موکت یک سطح ایمن ایجاد می کند ، از لیز خوردن و افتادن جلوگیری می کند و در صورت سقوط ، شما به زمین نرم می افتید.


معایب کفپوش موکت:


آفتاب و نور مستقیم خورشید ممکن است رنگ موکت را روشن کند. اما از انواع موکت هایی که در برابر نور خورشید مقاوم هستند می توان برای فضاهایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند استفاده کرد.
بافت متراکم موکت رطوبت ، لکه ها و قالب بیشتری را به خود جذب می کند. باید بدانید که موکت هایی که در اثر آب آسیب دیده اند باید در اسرع وقت خارج شوند زیرا می توانند قارچ و کپک را به زیرلایه منتقل کرده و آسیب جدی تری وارد کنند. موکت برای فضاهای مرطوب توصیه نمی شود.
اگر موکت به درستی و منظم تمیز نشود ، می تواند حساسیت و آلرژی به گرد و غبار و آلودگی را افزایش دهد.


مراقبت و نگهداری از موکت:


موکت را مرتبا با جاروبرقی تمیز کرده و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
در اسرع وقت لکه ها و آلودگی ها را از روی موکت پاک کنید. با کیفیت ترین نوع فرش تا 15 سال و با نگهداری و مراقبت خوب ادامه دارد و سالم باقی می ماند.


انواع موکت:


در فضاهای خانه مانند تصویر بالا بهتر است از رنگهای خنثی در کف موکت استفاده کنید. جو عمومی روشن است و بنابراین موکت به عنوان یک نقطه کانونی مشاهده نمی شود.
موکت تیره در فضای غذاخوری می تواند لکه های غذا را بپوشاند و فضای بزرگ را کمی صمیمی تر کند. از موکت بادوام استفاده کنید تا از مشکلات پایه های صندلی و حرکت مکرر آنها جلوگیری کنید.
برای اتاق خواب از موکت هایی استفاده کنید که احساس گرما و راحتی را ایجاد می کنند. موکت رنگ روشن در تصویر بالا هماهنگی و جلوه خوبی را در برابر تجهیزات و خدمات تک رنگ ایجاد می کند. پرزهای بریده شده رسمی هستند و بیشتر با سبک سرویس خواب مطابقت دارند.
نوع دیگری از موکت در بازار وجود دارد که در اتاق خواب استفاده می شود و اگر در مکان های شلوغ نصب شود ، زودتر له و کوبیده می شود. در مقابل ، موکت هایی با بافت جمع و جور و دارای انبوهی بلند بیشتر مناسب مکان های شلوغ هستند. موکت هایی با بافت بلند و پرزهای بلند و نرم که انواع ساده و طرح دار دارند ، برای نشستن نرم تر ، راحت تر راه رفتن و گرمتر برای مکان های سرد و برای افرادی که مستعد یا درد پا دارند نیز انتخاب بهتری است. با این حال ، تمیز کردن آنها دشوارتر است.
موکت با پرزهای بلند، ظاهری ژولیده بوجود می آورد که در زیر پا حس خیلی خوبی ایجاد می کند. این نوع موکت معجزه ای هستند که کثیفی و آلودگی را پنهان می کنند. پس مطمئن باشید که به خوبی از این موکت نگهداری و محافظت می کنید.
موکت طرحدار و رنگی راهرو و پله ها را تبدیل به شاخص مهمی در دکوراسیون منزل می کند. موکتی را انتخاب کنید که ساییدگی و فشار قدم های پا در اثر بالا و پاببن رفتن پله ها را تحمل کند. موکت برای پله باید ضخامتی داشته باشد که در لب پله امکان تا شدن و فرم گرفتن را داشته باشد.


نکته های خرید موکت:


به یاد داشته باشید که تقلب در مارک های معروف بیشتر دیده می شود ، این موارد را از نمایندگی بخرید تا به جای کالای اصلی کالاهای تقلبی با مواد نامرغوب خریداری نکنید. حتماً مدت و ضوابط گارانتی و خدمات را در طول گارانتی بپرسید و در نظر بگیرید.
هنگام نصب اطمینان حاصل کنید که تمام قسمتها برای خوابیدن در یک طرف قرار دارند.
قبل از انتخاب موکت ، از فروشنده بخواهید نحوه چسباندن آن را توضیح دهد و بهتر است در مورد شستن هر موکت اطلاعات کسب کنید.
قبل از مراجعه به فروشگاه و خرید موکت ، باید اندازه کامل و دقیق فضای مورد نظر را داشته باشید. بهتر است اگر فضا کم و زیاد در نظر گرفته شود ، طرحی کوچک از آن رسم کرده و آن را به فروشنده نشان دهید تا بتواند اندازه دقیق شما را خریداری کند.

مای دکوری :



فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کونونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان  در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()