سبد خرید 0

چه پارکتی خوب است

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 14 دی 1398 در ساعت 8 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

دنیای امروز ما به سمتی پیش می رود که باید با کمترین انرژی بیشترین بهره برداری را داشت و هر کس در این قائله پیشی بگیرد می تواند خود را برنده این مسابقه بداند . در صنعت ساختمان این مسابقه بیشتر به چشم می آید زیرا این صنعت رابطه خود با بیش از 1400 نوع فعالیت مختلف را در بر میگیرد . فارغ از بحث ساخت ساختمان ما در این مطلب می خواهیم در مقوله تکمیل ، چیدمان و دکوراسیون وارد شویم و اختصاصاً به مسئله پارکت لمینت که یک پوشش مناسب برای کف محیط می باشد بپردازیم . یکی از قسمت های دکوراسیون داخلی پوشش کف می باشد که از متریال های گوناگون از جمله سرامیک ، سنگ ، کفپوش و پارکت در آن استفاده می شود .

ما در این مقاله سعی می کنیم مزایا و معایب انواع پارکت لمینت را بررسی کنیم که شما با اطلاعات کامل و دانسته اقدام به خرید این متریال با ارزش نمائید و در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود . برای خرید پارکت لمینت به چند نکته باید توجه داشته باشید که بتوانید باتوجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب نمائید .

در ابتدا باید نوع کاربری (مسکونی-اداری-تجاری-صنعتی) را مشخص نمائید که بتوانید از انتخاب درست بهره ببرید و حداکثر استفاده زمانی را از این صرف هزینه خود داشته باشید . در انتخاب پارکت لمینت باید به چهار مورد دقت نمائید که عبارتنداز : 1_ لایه و پوشش زیرین پارکت لمینت 2_ جنس مغزی پارکت لمینت 3_ طرح پارکت لمینت 4_ لایه مقاوم رویی پارکت لمینت (AC)

پارکت لمینت

1_ لایه و پوشش محافظ زیرین پارکت لمینت

همانطور که میدانید پارکت لمینت ها از چند بخش تهیه می شود که اصولا خریداران به لایه های فوقانی آن و مقاومت رویی توجه می کنند و به بقیه قسمت ها توجه خاصی صورت نمی گیرد . حال باید بگوئیم که یکی از مهمترین قسمت های پارکت لمینت ها قسمت محافظ زیرین این متریال می باشد . چرا که این لایه باعث جلوگیری از نفوذ اجسام و رطوبت خارجی به مغز پارکت لمینت از قسمت کف می گردد . این لایه هرچه قوی تر و با تراکم بالاتری باشد نفوذ ناپذیری بیشتری را در لایه های زیرین شاهد خواهیم بود . در هنگاه قضاوت در مورد لایه زیرین پارکت لمینت حتما به این نکته توجه داشته باشید که لایه زیرین تمامی سطح زیر پارکت را پوشش دادا باشد ، چرا که در بعضی از شرکت ها دیده شده که لایه  زیرین پارکت لمینت در فواصل بین کلیک ها با فاصله از هم قرار دارند که این موضوع باعث می شود که از این قسمت ها مورد آسیب قرار بگیرند .

2_ جنس مغزی پارکت لمینت

بیشترین کاربرد را فراورده های چوبی در مغز پارکت لمینت ها دارند که از جمله پر کاربردترین آنها می توان به HDF  و  MDF اشاره کرد . در زیر هر کدام از دو مورد گفته شده را بررسی می کنیم.

HDF یا (HIGH DENSITY FIBERBOARD) تخته فیبر با چگالی بالا

نوعی ترکیب فیبر که تولید شده به روش خشک میباشد و چگالی بالای 800 کیلوگرم بر متر مکعب را داراست.

MDF یا (MEDIUM DENSITY FIBERBOARD) تخته فیبر با چگالی متوسط

نوعی دیگر از ترکیبات فیبر که به روش خشک تهیه می شود و چگالی حدودا 700 کیلوگرم بر متر مکعب را دارد.

با توجه به چگالی بیشتر HDF ها می توان گفت که بهترین پارکت لمینت آن محصولی است که از مغز HDF بهره برده باشد که دانسیته یا چگالی بالای 800 دارند .

در چند سال اخیر دیده شده که بعضی از تولید کننده ها از مغزی MDF برای کم کردن هزینه تولید و پایین آوردن قیمت فروش خود استفاده می کنند ، حال آنکه بکار بردن MDF در مغزی پارکت لمینت اصلاً چیز خوبی نبوده و در مدت استفاده خریدار را با مشکلات زیادی روبرو میکند.

 3_ طرح پارکت لمینت

پارکت آرتا

یکی دیگر از مشخصه های اصلی و حائز اهمیت در انتخاب پارکت لمینت ، طرح آن است . در حال حاضر پارکت لمینت طرح چوب و پارکت لمینت طرح سنگ و بتن از بیشترین تقاضا ها برخوردارند . پارکت لمینت طرح چوب عموماً طرح الوارهای چوبی و یک تکه می باشند و در بعضی موارد طرح های آنها متفاوت است ، بطوریکه مثلاً طرح حصیر با بامبو نیز در بازار یافت می شود . ما پیشنهاد می کنیم برای محیط های عمومی از طرح های خاص استفاده نکنید . پارکت لمینت طرح سنگ یا طرح بتن نیز از دیگر طرح های پر مخاطب می باشد که عموماً برای محیط های تجاری و صنعتی استفاده می شوند . در حال حاضر برترین شرکت تولید کننده پارکت لمینت طرح بتن و پارکت لمینت طرح سنگ در ایران ، شرکت پارکت لمینت آرتا می باشد .

4_ لایه مقاوم رویی پارکت لمینت (AC)

پارکت آرتا

در میان خریداران پارکت لمینت در این مورد سوالات زیادی نظیر _ پارکت لمینت AC4 یعنی چی ؟ ، AC در پارکت لمینت به چه معناست ؟ ، پارکت لمینت AC4 بهتر است یا پارکت لمینت AC3 ؟_ به وجود می آید که در اینجا توضیحاتی در این باره می دهیم . AC اصطلاحاً مقاومت سایشی پارکت لمینت ها را مشخص می کند . این به این معنیست که هر چه عدد کنار AC بالاتر باشد مقاومت پارکت لمینت ها در برابر ضربه یا خط و خش بیشتر می گردد . در حال حاضر در بازار ایران تنوع بالایی از پارکت لمینت AC3 ، پارکت لمینت AC4 ، پارکت لمینت AC5 و پارکت لمینت AC6 وجود دارد که هر کدام کاربری خاص خود را دارند .

در آخر نتیجه می گیریم که برای انتخاب یک پارکت لمینت مناسب برای خرید ابتدا باید نوع کاربری را مشخص کنیم که اگر محیط ما کم تردد یا اصطلاحاً مسکونی باشد می توانیم از پارکت هایی با مغز HDF با چگالی کمتر و روکش ضد خش با درجه مقاومت AC3 یا AC4  استفاده نمائیم . اما اگر محیط ما پر تردد یا اصطلاحاً اداری یا تجاری باشد باید از پارکت لمینت هایی با مغز HDF با چگالی بالاتر و مقاومت سایشی AC5 یا AC6 استفاده نماییم .

ما کارشناسان فروش و اجرای فروشگاه مای دکوری امیدواریم در این مقاله کمی به دانسته های شما در مورد پارکت لمینت ها افزوده باشیم و موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شما شده باشیم .

در حال حاضر فروشگاه اینترنتی مای دکوری عرضه کننده بیش از 200 برند مختلف پارکت لمینت در کشور می باشد و شما با مقایسه انها می توانید بهترین خرید را انجام دهید .

 

 

 

ارسال نظر

مرجان :
1 0
مطلبتون بسیار مفید بود برام خیلی گشتم ولی مقاله ای که خیلی واضح درمورد پارکت لمینت گفته باشه نبود.ممنونم از شما
مدیریت :
1 0
مرسی از نگاه پر مهرتون
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()