سبد خرید 0

چگونه چسب را از روی پارکت پاک کنیم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 5 خرداد 1400 در ساعت 14 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت  به فرانسوی "یک محفظه کوچک" موزاییکی هندسی از قطعات چوب است که برای جلوه های تزئینی در کف استفاده می شود. الگوهای پارکت اغلب کاملاً هندسی و زاویه دار هستند مانند - مربع ، مثلث ، پاستیل - اما ممکن است حاوی منحنی باشند. محبوب ترین الگوی کف پارکت ، استخوان شاه ماهی است. پارکت از کلمه های قدیمی فرانسه (پارک مصنوعی) گرفته شده است ، معنای واقعی کلمه  "یک فضای بسته کوچک"است.  مربع های بزرگ مورب معروف به پارکت ورسای در سال 1684 با عنوان parket de menuiserie "پارکت های چوبی" برای جایگزینی کف مرمر که به شستشوی مداوم احتیاج دارد ،انتخاب شد.سنگ مرمر تمایل به پوسیدگی داشت. در نتیجه چنین پارکت هایی با مضرات توسط معمار سوئدی دانیل کرونستروم در ورسای و گراند تریانون در سال 1693 مورد توجه قرار گرفتند. از الوارهای متضاد رنگ و دانه ، مانند بلوط ، گردو ، گیلاس ، آهک ، کاج ، افرا و غیره بعضاً استفاده می شود و در انواع گران تر از چوب ماهون پر رنگ و گاه از دیگر چوب های سخت گرمسیری نیز استفاده می شود. بامبو گرچه از نظر فنی چوبی نیست ,ولی یک ماده محبوب برای کف مدرن است. کف پارکت قبلا معمولاً با قیر داغ چسبانده می شد. امروزه معمولاً از چسب های سرد مدرن استفاده می شود.


در ادامه می خواهیم بینیم چسب چگونه از روی پارکت پاک می شود؟


از بین بردن چسب با آب گرم و حوله


یک قابلمه آب را بجوشانید. قابلمه ای را با 4-6 فنجان آب روی اجاق بگذارید ، و صبر کنید تا جوش بیاید. همچنین می توانید از کتری برقی برای رساندن آب به نقطه جوش استفاده کنید.
حوله ها را در آب داغ خیس کنید. از حوله های قدیمی استفاده کنید که از قبل لکه دار یا دارای مایع هستند ، اما هنوز تمیز هستند. آنها را کاملاً با آب گرم اشباع کنید. مراقب باشید که دستان خود را سوزانده نکنید.
حوله های مرطوب را روی زمین قرار دهید. این حوله ها آب داغ را در خود نگه می دارد و اجازه می دهد تا روی سطح چسب اثرکند ، آن را گرم کرده و شل کند.
حوله ها را در جای خود بگذارید. حوله ها را به مدت 3-5 دقیقه در جای خود بگذارید. سپس سطح کف ها را با حوله ها پاک کنید. چسب باید به اندازه کافی ذوب شود تا شروع به جدا شدن کند.
چسب های حساس به فشار الاستومرهای مدول بسیار کم هستند که به راحتی تحت فشارهای کوچک تغییر شکل می دهند و آنها را به سطوح مرطوب می رسانند. هنگامی که بستر و چسب در تماس مستقیم قرار می گیرند ، نیروهای ون در والس برای حفظ تماس کافی هستند و می توانند پیوندهای نسبتاً بادوام را برای کاربردهای کم بار فراهم کنند. چسب های حساس به فشار معمولاً به عنوان نوار یا برچسب برای کاربردهای غیر سازه ای خریداری می شوند ، اگرچه می توانند به صورت نوارهای کف دو طرفه باشند که می توانند در کاربردهای نیمه ساختاری استفاده شوند. همانطور که از نام آن پیداست ، ذوب گرم در اثر گرم شدن مایع می شود ، باعث خیس شدن سطوح و سپس در یک پلیمر جامد می شود. این مواد در حال استفاده در طیف گسترده ای از کاربردهای مهندسی با استفاده از نسخه های پیچیده تری از اسلحه چسب هستند که به طور گسترده توسط مصرف کنندگان استفاده می شود. چسب های بی هوازی در فضاهای باریک و فاقد اکسیژن بهبود می یابند. این مواد به طور گسترده ای در برنامه های مهندسی مکانیک برای قفل کردن پیچ و مهره ها یا بلبرینگ ها استفاده می شود. درمان در سایر چسب ها ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض نور ماورا بنفش یا پرتوهای الکترون ایجاد شود ، یا ممکن است توسط مواد خاصی مانند آب که در بسیاری از سطوح در همه جا وجود دارند ، کاتالیز شود.


از بین بردن چسب با اسلحه گرم


یک اسلحه گرمایی پیدا کنید. هدف از استفاده از اسلحه گرمایی گرم شدن مجدد چسب برای جدا شدن آسان آن است. اسلحه گرم را به برق وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که به محل کار شما می رسد. ممکن است لازم باشد از سیم کشی استفاده کنید.
حرارت را به چسب بزنید. اسلحه گرمایی را به سمت چسب هدایت کنید. اسلحه گرمایی را تا حد امکان نزدیک به چسب و بدون لمس آن قرار دهید. ادامه دهید تا ببینید چسب شروع به ذوب شدن می کند.
محل را با حوله خشک پاک کنید. برای پاک کردن چسب ذوب شده از یک حوله قدیمی اما تمیز استفاده کنید. ممکن است بخواهید چسب را دوباره گرم کرده و دوباره پاک کنید.
با استفاده از لیسه ، باقی مانده های چسب را بلند کنید. چسب باقی مانده بر روی سطح پارکت را با اجسام تیز خراش دهید. به آرامی   حرکت کنید تا به کف شما آسیب نرسد.
هر چسب سرسختی را با دستگاه صاف کن کف خراش دهید. خراش کف را به آرامی روی سطح باقی مانده چسب ها بزنید. مراقب باشید که کف خود را خراشیده یا آسیب ندهید.


از بین بردن چسب با یخ خشک


وسایل را جمع کنید. شما به دستکش ، عینک محافظ ، یک ورق یا سینی فلزی کلوچه و یک یخ خشک ½ پوند (227 گرم) نیاز خواهید داشت. یخ خشک را می توان در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و همچنین برخی از فروشگاه های سخت افزار خریداری کرد.
دستکش و عینک محافظ خود را بپوشید. همانند پاک کننده چسب تجاری ، یخ خشک نیز بسیار قدرتمند است. برای شما ضروری است که هر زمان که با یخ خشک کار می کنید با پوشیدن دستکش لاستیکی و عینک محافظ از دست و چشم خود محافظت کنید.
بلوک یخ خشک خود را روی یک ورق یا سینی فلزی کوکی قرار دهید. با استفاده از یک دستکش ، قسمت یخ خشک خود را روی یک ورق کوکی فلزی قرار دهید. ورق کوکی باید به اندازه کافی بزرگ باشد و ناحیه ای را که می خواهید چسب را جدا کنید ، پوشش دهد. اگر اینگونه نباشد ، همیشه می توانید این روند را تکرار کنید.
سینی را مستقیماً بالای چسب قرار داده و اجازه دهید 1 دقیقه بماند. یخ خشک سفت شده و سپس چسب ترک می خورد. این شاید سریعترین و تمیزترین روش شل شدن و از بین بردن چسب کف باشد.
سینی را برداشته و با استفاده از لیسه قطعات ترک خورده چسب را بردارید. مثل همیشه ، از فشار ملایم و حرکات نرم استفاده کنید ، زیرا نمی خواهید به کف خود آسیب برسانید.


جمع بندی:


چسب های شیمیایی مختلف نیز به اشکال مختلف موجود است. برای کاربردهای ساختاری ، چسب ها به صورت خمیر ، مایعات ، فیلم ها و فیلم های پشتیبانی شده در دسترس هستند. برای بهبود خواص دستکاری و همچنین ارائه اندازه گیری کنترل ضخامت ، پارچه های دوم روی پارچه گره ای شل یا حصیری پشتیبانی می شوند. بسیاری از این چسب ها هنگام خمیر شدن ، گاز زدایی کمی یا بدون گاز تولید می کنند ، به طور قابل توجهی احتمال خالی بودن چسب را کاهش می دهد. مهم است که این چسب ها خشک نگه داشته شوند ، زیرا رطوبت جذب شده می تواند مشکلات قابل توجهی در زمینه خنثی ایجاد کند. چسب های ساختاری ترموست به طور معمول به صورت دو بخشی موجود است که از طریق استوکیومتری با کنترل دقیق مخلوط می شوند و در محصولی که در پنجره زمانی مورد نظر پخت می شود ، مخلوط می شوند. فرم های یک بخشی نیز موجود است که در آن رزین و سخت کننده (عامل اتصال متقابل) از قبل با هم مخلوط شده اند. این فرمهای یک بخشی باید در دمای کاملاً پایین نگه داشته شوند تا واکنش زودرس رخ ندهد ، گاهی اوقات از عوامل اتصال متقاطع نهان که در دماهای پایین فعال نیستند استفاده می شود. چسب های حرارتی یک بخشی اغلب ماندگاری کمی دارند و اغلب باید در دمای پایین نگهداری شوند ، اما عملکرد بسیار بالایی دارند.
برای از بین بردن باقیمانده ، از لیسه استفاده کنید. یک بار دیگر ، با احتیاط با اره کار کنید ، از حرکات نرم استفاده کنید و مراقب باشید کف چوب سخت خود را جمع نکنید.

مای دکوری :


مای دکوری فعالیت تخصصی در زمینه ی دکوراسیون منزل محل کار و...دارد و ارایه دهنده ی به روز ترین پرده ها موکت ها و چمن مصنوعی و... با توجه به فضای مورد نظر شما است پس برای زیبا و لوکس به نظر رسیدن فضای مورد نظر خود فقط کافی است که محل کار یا منزل خود را به مای دکوری با خیال راحت بسپارید.



منابع:


https://homeguides.sfgate.com/remove-parquet-flooring-heat-gun-43823.html

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()