سبد خرید 0

پالاز موکت چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 11 دی 1399 در ساعت 12 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معرفی پالاز موکت

هرگاه اسم پالاز به گوشمان برخورد میکند، پالاز موکت در ذهن مان تداعی می‌شود. پالاز موکت از دسته محصولاتی میباشد که به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای کفپوش خانه و محل کارمان در نظر می‌گیریم چون این برند، نامی قدیمی و آشنا در صنعت موکت ایران و در بین مصرف کنندگان موکت ایرانی میباشد. با نگاهی به گذشته پالاز موکت در میابیم که طی این سال ها همیشه روندی مثبت و رو به پیشرفت داشته است. از دهه های پیش تا کنون، موکت پالاز اعتماد بسیاری از مصرف کنندگان را به محصولات خود جلب کرده است. طوری که امروزه پس از گذشت سالیان سال شاهد تنوع بسیار بالای محصولات و شبکه فروش گسترده آن هستیم.

 

 امروز ما (شرکت مای دکوری) در خدمت شما هستیم تا شما را کاملا با پالاز موکت آشنا کنیم یعنی بررسی همه آنچه باید بدانید تا بتوانید بهترین محصول، گران ترین موکت پالاز و یا ارزان ترین موکت پالاز را بشناسید و سپس اقدام به خرید کنید.

پالاز از نظر معنایی؟

معانی و ریشه زیادی درمورد واژه پالاز گفته و نوشته شده است. به عنوان مثال عده‌ای بر این باورند که این واژه ریشه ترکی دارد و پالاز در زبان ترکی استانبولی، به بازه زمانی میان تولد و آمادگی پرندگان برای پرواز گفته می شود! زمانی که دیگر پرهای پرندگان به اندازه کافی برای پرواز رشد کرده و آماده پروازند و همینطور در آذربایجان، به نوعی جاجیم و گلیم نیز پالاز نام دارند. آخرین معنایی که برای ریشه کلمه پالاز گفته‌اند، نوعی زیرانداز نازک و گونه ای قالیچه میباشد که فاقد پرز است.

 

انواع موکت پالاز

قبل از هرچیزی باید بدانید که موکت های پالاز دارای دو نوع موکت پرز بلند پالاز و موکت پرز کوتاه پالاز میباشند و به طور کلی موکت نمدی ندارد. با این حال تنوع موکت های پالاز به اندازه ای است که عام و خاص را در گیر خود کرده است.

موکت پرز بلند پالاز موکت

این نوع موکت ها شامل موکت طرح الماس، موکت کات بی، موکت طرح پامچال و موکت طرح یاس میباشد. تمام این طرح ها و موکت ها به دلیل داشتن پرز های بلند، از نرمی و لطافت بالایی برخوردارند و بدون شک می توانند انتخابی مناسب برای موکت اتاق کودک باشند. بسیاری از مصرف کنندگان هم این موکت را برای مکان هایی انتخاب می‌کنند که نرمی و لطافت کفپوش مثل اتاق خواب برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

موکت پرز کوتاه پالاز موکت

از جمله موکت های پرز کوتاه این برند میتوان به موکت طرح صنوبر ، موکت طرح یاسمن ، موکت طرح دریا ، موکت طرح پیچک، موکت طرح برکه ، موکت طرح مینیون ، موکت طرح ماشا، موکت طرح نخل ، موکت طرح هاله ، موکت طرح راش ، موکت طرح نیلوفر ، موکت طرح نسیم ، موکت طرح خزان ، موکت طرح سایه ، موکت طرح ساج ، موکت طرح شبنم ، موکت طرح بوریا ، موکت طرح پونه ، موکت طرح میخک اشاره کرد .

این موکت ها به دلیل طرح و الیاف و شیوه بافتی که دارند، غیر از مصارف خانگی برای دفاتر کاری، محیط های اداری و همچنین هتل ها گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آیند.

بافت در موکت پالاز

محصولات پالاز موکت دو نوع بافت متفاوت دارند. دسته اول، حریان بافت بصورت یکدست بریده مى‌شوند. به این نوع موکت ها، موکت بافت کات گفته می شود. این سری از موکت ها  انتخابی ایده‌آل برای اتاق خواب منازل، هتل ها و نشیمن در فضاهای مسکونی یا کاربری اداری است که با نگهداری مناسب این موکت ها، می تواند تا سالها باکیفیت باقی بماند و ما هم به عنوان مصرف کننده همیشه از ظاهر زیبای شان لذت ببریم.

دسته دوم بافت موکت پالاز ، موکت هایی با پرزها یا نخ های است که به صورت رفت و برگشتی در لایه زیرین قرار گرفته اند. این پرزها در این نوع بافت به صورت حلقه هستند و در آنها خبری از برش موکت همانند آنچه در دسته اول گفتیم، نیست. به این نوع از بافت، لوپ گفته می شود که این نوع موکت ها به دلیل دوام و استحکام بالا، برای اکثر فضاها، از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق کار و فضاهای پرترددی مثل هتل و نمایشگاه مناسب میباشند. به خصوص که یکی از مزایای مهم این نوع موکت ها تمیز کردن بسیار آسان آن است. چون ساختار آن به گونه‌ای است که مایعات یا آلودگی ها به داخل موکت رسوخ نمی کند پس راحت‌تر هم تمیز می‌شود.

 

موکت رول

در سبد محصولات پالاز موکت ، موکت تایل موجود نیست. موکت رول از متداول‌ترین و مشهورترین انواع کفپوش میباشد. از مواد اکریلیک ، پلی پروپیلن ، پلی استر یا ترکیبی از این‌ها ساخته می‌شود. در این نوع موکت به عنوان یک نوع پوشش، عایق حرارتی و صوتی نیز میباشد که در کف اتاق ، راه‌روهای ساختمان ، اتومبیل ، هواپیما ، قطار و … مورد استفاده قرار می‌گیرد . مهم‌ترین مزیت  موکت رول این است که جزو کفپوش‌های گرم به شمار می‌آید و برای ماه‌های سرد سال بهترین انتخاب جهت پوشش کف اتاق‌هاست. امروزه، بخاطر تنوع فراوان طرح و رنگ موکت‌ها در بازار، پیدا کردن موکتی که سازگار با سبک زندگی و سلیقه‌ی شما باشد بسیار آسان است، اما باز هم آگاه بودن از نکاتی مهم باعث می‌شود که شما خرید هوشمندانه‌تر و با کیفیت‌تری ، با صرف کمترین هزینه‌ی پول و زمان، داشته باشید.

اندازه های طولی و عرضی موکت رول

تنوع موکت های رولی در رنگ ها و طرح های مختلف باعث شده که حتی مصرف کنندگان سخت پسند هم بتوانند در میان انبوهی از گزینه ها، موکت مورد علاقه خود را پیدا کنند. برای آشنایی با اندازه های طولی و عرضی موکت رول پالاز بد نیست بدانید که این برند موکت های رول را با عرض 3 متر و طول 12 متر به بازار عرضه مینماید. با این حال بسته به سفارش مشتری امکان عرضه آنها در اندازه های 3×2 ، 3×3 ، 3×4 ، 3×5 ، 3×6 ، 3×7 ، 3×8 ، 3×9 و 3×10 هم وجود دارد.

موکت پالاز را برای چه مکان هایی بخریم؟

وجود تنوع در هنگام تهیه و تولید موکت پالاز باعث شده است تا هم پاسخگوی کاربران خانگی باشد و هم کاربران اداری و هتلی از ان بهره مند شوند. اکثر طرح های موکت پالاز دارای رنگبندی، ساختار و شکل های زیبا و متنوع برای فضای خانه یا دفتر کار نیز میباشند. بنابراین اگر موکت خانگی می‌خواهید یا به موکت هتلی و موکت اداری برای دفتر کارتان نیاز دارید، با توجه به محصولاتی که از پالاز موکت در شرکت مای دکوری به فروش میرسد، می‌توانید ند گزینه را کاندید کرده و نسبت به خرید آن تصمیم بگیرید.

 

مدل های موکت پالاز؟

موکت های پالاز از نظر ظاهری به دو دسته موکت ساده و موکت طرحدار تقسیم می‌شوند. موکت های ساده پالاز آنهایی هستند که نقش و نگار و بافت خاصی ندارند. و موکت طرحدار پالاز هم آنهایی هستند که طرح های چاپی یا طرح هایی با بافت خود موکت دارند.

به طور کلی براساس نوع و رنگ وسایل منزل و محل کارتان می توانید مدل های مورد نظر را انتخاب کنید. ولی وقتی که با تنوع موکت های پالاز روبرو شدید برای راحتی در انتخاب می توانید به وسایل فضای مورد نظرتان توجه کنید. اگر وسایل شما دارای رنگ های تیره و طرح و نقش است، موکت های ساده پالاز و موکت های رنگ روشن پالاز موکت، انتخاب بهتری میباشند. اما اگر وسایل شما بسیار ساده و روشن هستند، انتخاب ها و گزینه های جذاب تری دارید. یعنی می‌توانید موکت طرحدار پالاز موکت یا موکت هایی را بخرید که دارای بافت خاص و رنگ های تیره تر هستند.

در زیر انواعی از موکت پالاز به همراه مشخصات هریک ارائه شده است :

ü     موکت پالاز مدل الماس

ü     موکتی نرم و لطیف

ü      یکی از موکت های پرز بلند موکت پالاز

ü     لطیف ترین و گران ترین طرح پالاز موکت

 

  • موکت پالاز مدل کات بی

ü     نوع بافت آن کات شده است

ü      نرمی و لطافت بالایی دارد. به این دلیل که پرزهای آن به طور یکدست و همانند چمن بریده شده است.

ü     از نظر نگهداری، قابلیت شست و شوی بالایی دارد.

ü     از نظر قیمت و کیفیت به صرفه و جزو محبوب ترین و پر فروش ترین مدل های موکت پالاز محسوب می‌شود.

  • موکت پالاز مدل برکه

ü      دارای نرمی و لطافت خوبی است.

ü      موکت طرحدار و طرح های آن چاپی است.

ü     فاصله قیمتی بالای آن با موکت الماس

ü      از نظر کیفیت، چیزی از طرح الماس پالاز موکت کم ندارد.

 

  • موکت پالاز مدل پونه

ü     یک محصول با چند مزیت کاربردی

ü     مقاومت مناسب بدلیل وجود الیاف پلی پروپیلن و نوع بافت بخصوص آن

ü      مناسب برای مکان های پر تردد

ü      قابلیت شستشوی بالا

ü     مانع از سر خوردن فرش

ü     در دسته محصولات ارزان قیمت پالاز موکت

 

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شر کت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()