سبد خرید 0

پارکت لمینت ها کدامند؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 28 دی 1399 در ساعت 15 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت لمینت یک نوع پوشش کف مصنوعی میباشد که به صورت کف پوشهای چوبی یا بعضا کفپوش سنگی طراحی شده است که از گذشته تا کنون جایگزین ارزان تری به جای چوب واقعی و طبیعی فراهم میشود. هر نوساز مشتاق خانه می تواند کفپوش لمینت را بدون نیاز به نصب کننده کف حرفه ای نصب کند.

در روزهای اولیه که پارکت های لمینت به بازار عرضه شده بود، کیفیت و جنس کفپوش ها کاملاً ضعیف بود. هرچند که قرار بود شباهت بسیاری چه از نظر ظاهر و چه از نظرکیفیت با چوب های طبیعی و مقاوم داشته باشد، اما تشخیص و تفکیک آنها بسیار کار راحتی بود. در سالهای اخیر کیفیت کفپوش لمینت به طور قابل توجهی افزایش یافت. امروزه با کمک تولید کنندگان معتبر در طراحی و تولید محصولات پارکت لمینت، سبکهای برتر و معتبرتری در دسترس میباشد. طی سالهای اخیر طرح ها و جلوه های مختلفی ایجاد شده تا گزینه های گسترده تری را در اختیار شما قرار دهد. شما قادر خواهید بود از میان طرح­هایی مانند کاشی سنگ، کاشی و سرامیک و طیف گسترده ای از گونه های مختلف چوب و بامبو و غیره یکی را انتخاب کنید.

ممکن است شخصی به راحتی پارکت لمینت را با یک کفپوش چوبی کیفیت خوب اشتباه بگیرد. هرچند که باید گفت ، پارکت لمینت اصلاً چوب واقعی ندارد. هر تخته پارکت لمینت از لایه های مختلف مصنوعی تشکیل شده و روی آن عکس چوبی (یا سنگ) قرار دارد. لایه سطحی می تواند گاهی برای محافظت بیشتر از محافظ خراش ساخته شده باشد. سطح رویی کف در برابر آب مقاوم است بنابراین می تواند با این مشکل گاه و بیگاه کنار بیاید. برخی از پارکت لمینت ها حتی ضد آب هستند.

پارکت لمینت یک گزینه عالی برای یک تظاهر کردن پوشش کف چوبی و واقعی منزل و یا محیط کارتان میباشد. با این حال ، دانستن تفاوت های این دو حائز اهمیت میباشد.

پارکت لمینت چگونه ساخته می شود؟

ساخت پارکت لمینت برای هر برند میتواند به گونه ی متفاوتی باشد. با این حال، اصول پایه کار در همه انها یکسان است.

 پارکت لمینت از چند لایه ساخته شده است و ایده اینکار به گونه ای بنا شده که محصول نهایی شبیه کفپوش چوبی ، سنگی یا کاشی باشد. بالای کفپوش (بخشی که مشاهده می کنید) یک عکس با کیفیت بالا از اثر انتخاب شده شما است. این معمولاً نوعی چوب سخت است اما می تواند بامبو یا سنگ نیز باشد. عکس و چاپی که مشاهده میکنید با کیفیت بالا و بسیار دقیق است به نظر می رسد که توسط یک لایه سطح محافظ شفاف پوشانده می شود (یا ورقه ورقه می شود). لایه سطحی از کقپوش در برابر سایش و فرسایش آن محافظت میکند.  یک پارکت لمینت با کیفیت، دارای یک سطح بادوام با محافظ سایشی ساخته شده و ضد آب نیز میتواند باشد.

 پارکت های لمینت

این هسته معمولاً از HDF ساخته می شود که به ساخت و ساز پوشش کف کمک می کند. لایه آخر و پایین برای تعادل پارکت لمینت وجود دارد. این لایه به شما کمک می کند تا استحکام بیشتری کفپوش شما داشته باشد و هنگام نصب جلوی جمع شدگی یا خم شدن تخته ها را می گیرد.

آیا نصب پارکت لمینت آسان است؟

نصب پارکت لمینت بسیار آسان است. بهترین راه شناور کردن آن روی یک زیرانداز است. شما به چسب یا میخ خاص و یا هیچ وسیله ای احتیاج نخواهید داشت. این یکی از دلایلی است که محبوبیت زیادی در بین علاقه مندان به پارکت لمینت ایجاد شده است.

آماده سازی پارکت لمینت برای نصب

قبل از شروع به نصب پارکت لمینت جدید ، چندین کار برای انجام وجود دارد. شما باید اجازه دهید تا پارکت لمینت جدید، خود را به محیط پیرامونتان سازگار کند. شما باید تمام تخته ها را (در بسته های باز نشده) در وسط اتاق قرار دهید تا زمانی که آماده نصب آن شوید. لازم است حداقل 48 ساعت باقی بماند. اتاق باید از دمای طبیعی برخوردار باشد و هیچگونه گچ و سیمان کاری نداشته باشد.

شما همچنین باید زیر بنای پارکت و لمینت خود را آماده کنید. کفپوش فعلی خود را بردارید. کف منزل یا محیط کارتان باید صاف، تراز ، خشک و تمیز باشد.

نصب پارکت لمینت

پس از تمام مراحل آماده سازی، آماده اید که پارکت لمینت خود را نصب کنید. شما باید از قبل انتخاب کنید که به کدام زیرانداز برای گرمایش استاندارد کف آن محیط نیاز دارید. به اندازه برش دهید و آن را بیرون بیاورید. جایی را که می خواهید لمینیت را نصب کنید انتخاب کنید و یکدست و صافش کنید. سپس کلیک های حاشیه آنها را به هم بچسبانید و با هم قفل کنید. در بعضی از فضاهای تنگ در برابر دیوارها ممکن است همواره روی کلیک کردن روی تخته ها مشکل باشد. برای سهولت کار شما ممکن است بخواهید از کیت اتصالات کفپوش استفاده کنید.

نکته مهم این است که در هنگام نصب، باید برای کناره ها، جایی خالی (در حد چند میلی متر و حتی تا یک سانتی متر) گذاشته شود تا زمانی که بر اثر گرمای محیط و یا سیستم گرمایشی خانه دچار انبساط شد، فضایی برای آن از بغل باشد. در غیر این صورت و اگر فاصله بین آخرین تایل های پارکت چوبی با دیوار را رعایت نکنید، ممکن است موجب فشرده شدن پارکت به مرور زمان شده و موجب باد کردن سطح آن ، هر چند به مقدار خیلی کم، بشود که به اصطلاح "شکم انداختن" می گویند

نگهداری پارکت لمینت

نگهداری و مراقبت از کف لمینت جدید بسیار آسان است. با جارو زدن منظم آن را تمیز نگه دارید. می توانید لکه ها را با اسپری تمیز کننده کفپوش و چوب پاک کنید. به یاد داشته باشید که بلافاصله آب را پاک کرده و با استفاده از پد های محافظ نمدی در قسمت پایین مبلمان از کفپوشتان در برابر چنین آسیب های احتمالی محافظت کنید.

پارکت های لمینت

داشتن پارکت لمینت چه مزایایی دارد؟

پارکت لمینت هنوز یک انتخاب بسیار محبوب است. این انتخاب مزایای زیادی دارد:

  • شما می توانید لمینیت را با هزینه بسیار کمتری نسبت به کفپوش های چوبی واقعی یا سنگی پیدا کنید. این امر باعث محبوبیت بسیار زیاد آن برای افرادی می شود که بودجه محدودی دارند
  • این کفپوش­ها محکم و بادوام است و در برابر لکه ها ، ضربه ها و خراش ها مقاوم برای مناطق پر تردد بسیار مناسب میباشند.
  • مانند برخی از گونه های چوب یا محصولات سنگ طبیعی در نور خورشید محو نمی شود که به دلیل پوشش رویه محافظتی است که دارد.
  • شما قادر خواهید بود از بیشتر پارکت لمینت ها به عنوان یک سیستم گرمایشی در برابر کف منزلتان استفاده کنید. شما فقط باید با سازنده مشورت کنید و مطمئن شوید که از زیرانداز صحیح استفاده کرده اید. زیر لایه مخصوص گرمایش از پارکت لمینت امکان انتقال گرما به طور موثر را فراهم می کند.
  • همانطور که قبلا ذکر شد ، نگهداری این نوع کفپوش بسیار کم است. برای از بین بردن گرد و غبار و گرد و خاک ، کفپوش لمینت تنها نیاز به جارو کشیدن و چند اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب دیدن دارد پس مراقبت از آن بسیار آسان است.
  • کفپوش لمینت دارای یک سیستم اتصالات کلیکی است بنابراین نصب آن آسان است. به سادگی با کلیک کردن روی تخته ها روی یک زیرانداز قرار یه یکدیگر وصل کنید. کفپوش شما بلافاصله آماده استفاده خواهد شد.
  • طیف گسترده ای از طرح ها ، رنگ ها و الگوهای مختلف برای انتخاب وجود دارد. کفپوش ورقه ورقه ای به طور سنتی کم رنگ یا چوبی تیره بود. امروزه شما می توانید این نوع کفپوش ها را در سبک های مختلف طرح های چوبی و سنگی پیدا کنید.

اکثر پارکت لمینت با کیفیت خوب در برابر آب مقاوم هستند. برخی از انها حتی به عنوان پارکت لمینت های ضد آب طبقه بندی می شوند، بنابراین مهم است که قبل از خرید این موارد را بررسی کنید.

پارکت لمینت در طیف وسیعی از اندازه های مختلف عرضه میشود. با عرض ها و طول های مختلف مطمئناً کفپوش مناسب خود را پیدا خواهید کرد. غالباً ضخامت های مختلفی نیز برای انتخاب وجود دارد. این امر می تواند حائز اهمیت باشد اگر فقط در زیر درهای ورودی شکاف کمی داشته باشید.

این نوع کفپوش ها بسیار بهداشتی میباشند. تمیز کردن آن سریع و آسان است و اجازه ایجاد گرد و غبار یا خاک را نمی دهد. اگر آلرژی دارید ، پارکت لمینت میتواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

هر نوع پارکت لمینت برای خانوارهایی که حیوانات خانگی دارند ایده آل است. سطح بالایی کفپوش نسبتاً سخت و بادوام است. این بدان معنی است که به عنوان یک لایه مقاوم در برابر خراش و سائیدگی عمل می کند پس جای هیچگونه نگرانی در مورد علامت گذاری یا خراشیدن کف پنجه حیوانات خانگی نیست.

مای دکوری

اگر برای دکوراسیون جدید منزل خود به دنبال یک کفپوش ویژه هستید، شرکت مای دکوری از جمله شرکت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()