سبد خرید 0

پارکت بهتر است یا کفپوش؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 11 دی 1399 در ساعت 12 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

شاید یکی از مهم ترین سوال هایی که برای هرشخصی در رابطه با تغییرات دکوراسیون کف منزل یا محل کار خود پیش بیاید، انتخاب بهترین گزینه پوشش کف انتخابی او میباشد. دانستن اینکه چه نوع پوشش کف برای فضا مناسب تر است، بسیار حائز اهمیت میباشد چرا که در عین استفاده از آن که هزینه زیادی را برای شما ایجاد میکند، باعث میشود تا جلوه متفاوت و زیبایی به ظاهر داخلی ساختمان بدهد. حال سوال پیش میاید که از بین کف پوش و پارکت کدامین را انتخاب کنیم؟

امروز ما (شرکت مای دکوری) در خدمت شما هستیم تا با آشنا کردن ویژگی های هریک یعنی پارکت و کفپوش، شما را در جهت انتخاب بهترین گزینه برای پوشش کف منزلتان  هدایت کنیم.

ساختار اصلی کفپوش از نوعی پلاستیک با نام پی وی سی تشکیل شده که نوعی ماده شیمیایی میباشد. در صورتی که پارکت امینت از جنس الیاف فشرده HDF از مشتقات چوب تهیه میشود به همین دلیل عمده ترین تفاوت کفپوش و پارکت در جنس مواد سازنده آن میباشد.

این نوع کف پوش ها معمولا دارای ضخامت 2 یا 3 میل میباشد که به صورت رولی عرضه میشود در عین حال پارکت ها دارای ضخامت بیشتر 7، 8 و 12 میل هستند که به شکل تایل های مجزا در دسترس عموم قرار میگیرد.

 

مقاومت در برابر رطوبت!

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین این دو میتوان به آن اشاره کرد، مقاومت انها در برابر رطوبت میباشد.

بدلیل جنس پلاستیک پی وی سی کف پوش، مقاومت بسیاری خوبی در برابر رطوبت از خود نشان میدهد و در مکان های مرطوب میتواند بسیار کاربردی باشد.

 بر خلاف کف پوش، پارکت از مشتقات چوبی تولید میشود ازین رو در برابر رطوبت و اب بسیار اسیب پذیر است پس میتوان گفت مناسب مکان هایی از جمله سرویس بهداشتی یا کف اشپز خانه نیست(لازم به ذکر است لمینت های با کیفیت دارای دو لایه محافظ میباشند و به خوبی عایق بندی و چسب کاری شده اند ولی باز بهتر است مشتقات چوب را از رطوبت حفظ کرد.

کفپوش های پی وی سی با برخورد آب هیچ تغییری نمی کند، اما پارکت یا لمینیت با برخورد آب تغییر شکل داده و به اصطلاح باد می کند مگر آنکه چوب آن خشک شده باشد.

باید گفت که پارکت ها یکی از پرطرفدارترین کفپوش ها برای دکوراسیون فضای داخلی محسوب می شوند که طرح های متنوع آنها می توانند جذابیت ظاهر دکوراسیون را چند برابر کند.

نحوه استفاده از پارکت:

نحوه استفاده از پارکت به این صورت است که در ابتدا با استفاده از چسب های مخصوص، چسبانده میشود و پس از خشک شدن چسبهای بکار رفته و سفت شدن لایه های پارکت، سطوح بیرونی آنرا که روی آن قرار دارند را سابیده و بعد لاک می زنند تا صاف شود.

عمل لاک زدن پارکت­ها یا همان کفپوش های چوبی برای برق انداختن و نو شدن سطح آنها هر چند سال یکبار میرود که توصیه می شود توسط کارشناسان صورت گیرد.

اگر در منازل خود از پارکت به عنوان کف پوش استفاده کرده اید، نکاتی که در زیر اورده شده است را رعایت بفرمائید:

  • در صورتی که سطوح نوک تیزی سطح آنرا خراش دهد، سطح بیرونی آن آسیب دیده و باید مجدد صیقل داده شده و صاف شود پس احتیاط لازم را در این خصوص داشته باشید.
  • پارکت ها نسبت اب و رطوبت حساس میباشند، پس مراقب باشید تا انجا که میشود با آب تماس نداشته باشد و یا سطح آن تا حد امکان رطوبت نکشد و خشک نگه داشته شود.
  • توجه داشته باشید برخی از پارکتها بافت نرم و شکننده ای دارند و هنگام نصب باید توسط نصاب تقویت شود.
  • شرایط اقلیمی و اب و هوایی حتما برای انتخاب نوع پارکت در نظر داشته باشید.
  • در برابر حوادثی مانند آتش سوزی باید از آن محافظت شود.
  • معمولا در بیشتر موارد، بعد از چند سال نیاز است تا مجددا لاک زده شود.

کفپوش پارکت یک طرح کفپوش بی انتها است که صاحبان خانه برای داشتن ظاهری کلاسیک یا سنتی به آن متوسل می شوند. قبل از نصب کفپوش پارکت در خانه بهتر است بدانید که این محصول دقیقاً چیست و مزایا و معایب این انتخاب کفپوش را بررسی کنید.

برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد کفپوش بودن پارکت بودن منزل و ساختمان، برخی از مزایا و معایب اصلی انها را در زیر ذکر کردیم:

  • زیبایی و جذابیت

از آنجا که پارکت از چوب ساخته شده است ، احساس گرما را به محلی که در آن نصب می کنید، می دهد. الگوی هندسی و زاویه ای تعبیه شده در آن باعث شده است تا به عنوان انتخاب عام و خاص شناخته شود. از آنجا که می توانید الگوها و مواد سفارشی خود را تهییه کنید، کف پارکت می تواند به خانه شما ظاهری کلاسیک یا مدرن ببخشد. بدلیل شکیل بودن کفپوش چوبی همیشه مرجع بوده است، به همین دلیل جای تعجب نیست که از کفپوش پارکت در خانه ها و هتل های سراسر دنیا استفاده می شود.

  • یونیک و منحصر بفرد بودن

اگر به دنبال چیزی واقعاً بی نظیر هستید ، کفپوش پارکت گزینه مناسبی است که باید در نظر بگیرید. شما می توانید الگوها ، مواد و رنگ کفپوش پارکت را خود را سفارش دهید و لازم نیست برای هر اتاق از ساختمان یا منزلتان از یک نوع پارکت استفاده کنید.

 

  • غیر آلرژیک

برخلاف موکت و فرش که می تواند گرد و غبار، خاک و مواد حساسیت زا را در خود جای دهد، پارکت بهترین انتخابی است که میتوانید جایگزینش کنید. این انتخاب برای خانواده های دارای کودک خردسال، که در معرض خطر ابتلا به آلرژی هستند  و همچنین برای دیگر افرادی که حساسیت دارند میتواند عالی ترین گزینه باشد.

  •   مقاومت و پایداری

کفپوش پارکت نسبت به کفپوش های قدیمی چوبی پایدارتر است. به این دلیل که از سه لایه چوب برش خورده در زاویه 90 درجه برای کاهش حرکت چوب تشکیل شده است. لایه بالایی کف پارکت ، لایه سایشی است. این لایه با دقت انتخاب شده است تا بیشترین مقاومت را در طول زمان داشته باشد. لایه های زیرین ثبات بیشتری را در برابر سایش و ضربه تضمین می کنند.

  •    هزینه

از آنجا که لایه های زیرین کف پارکت قابل مشاهده نیستند، می توان آنها را با مواد مقرون به صرفه تری نسبت به لایه فوقانی تهیه کرد. اینکار کمک می کند تا هزینه کلی کفپوش کاهش یابد.

حال به برخی از معایب آن میپردازیم:

  • نیاز به نگهداری و تعمیر

مهم نیست که چقدر از کفپوش خود مراقبت می کنید، اما مهم است که دوباره سنباده کاری یا همان عمل لاک زدن روی ان انجام گیرد. این امر به منظور اطمینان از زیبا و نو بودن کفپوش و همچنین افزایش طول عمر آنها است.

  • تولید صدای مزاحم

استفاده از کفپوش چوبی پارکت اغلب در هنگام کف پا با صدا همراه است ، در مقابل کف سرامیک که معمولاً اصلاً صدا ندارد. بسیاری از مالکان خانه به همین دلیل تمایلی به استفاده از کف پارکت در خانه خود ندارند. پس اگر این موضوع برای شما هم حائز اهمیت است از پارکتی استفاده کنید که به سطح کف چسبیده باشد و به طور کلی هیچ صدایی ایجاد نمی کند.

  • لغزنده بودن

برخی از کفپوش های پارکت، به ویژه لمینت، دارای خواصی هستند که کاملاً لغزنده میباشند، بنابراین در هنگام پا گذاشتن، به خصوص هنگام خیس بودن ممکن است باعث سر خوردن شما شود. اگرچه، در بافت کف پارکت تغییرات مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

آسیب های احتمالی:

چندین آسیب احتمالی می تواند به پارکت شما وارد شود، از جمله خراش. کف پارکت می تواند توسط اشیا تیز یا حرکت مبلمان یا استفاده بی احتیاط خراشیده شود. اگر خراشیده شده باشد، تعویض پارکت در برخی مناطق خاص بسیار دشوار است زیرا باید کاملاً تخریب شود. بنابراین از پوشیدن کفش پاشنه بلند یا اندودن آن با فرش خودداری کنید تا احتمال ایجاد خراش در اثر اشیا اطراف ان به حداقل برسد.

همچنین ، همان طور که در بالا ذکر کردیم مشکل رطوبت وجود دارد. اگر پارکت زیاد خیس شود یا در دمای مرطوب نصب می شود، اگرچه از کفپوش های کاملا چوبی معمولی مستحکم تر است، اما همچنان پوسیدگی را با خود به همراه دارد که با مراقبت می توانید از این آسیب احتمالی جلوگیری کنید.

فراموش نکنید ، در صورت قرار گرفتن پارکت در معرض نور خورشید، این احتمال وجود دارد که رنگ پریدگی یا کمرنگی در آن دیده شود. برای جلوگیری از صدمه به رنگ و یا محو شدن کف پارکت، سعی کنید مبلمان را به صورت استراتژیک مرتب کنید یا از پرده استفاده کنید تا تأثیر اشعه UV یا فرابنفش را بر روی کفپوش پارکت در خانه کاهش دهد.

حال که مزایا و معایب کفپوش پارکت را میدانید، آیا علاقه مند به استفاده از پارکت در خانه خود هستید؟

اگر برای دکوراسیون جدید منزل خود به دنبال یک کفپوش ویژه هستید، شرکت مای دکوری از جمله شر کت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره 02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

مهرداد :
0 0
سلام دمتون گرم مقاله خوبی بود
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()