سبد خرید 0

نقش پارتیشن در بهبود فضای کار اشتراکی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 27 شهریور 1400 در ساعت 11 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند تاثیر بسزایی در کار و کارایی افراد در محیط داشته باشد, تزیین مکانی است که در آن کار می‌کنند. مدیرانی که از اصول مدیریت جدید آگاه هستند, به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند و سعی در طراحی دفاتر خود با کمک متخصصان دارند به گونه‌ای که کارکنان کسل نمی‌شوند و وضعیت بهتری دارند. یکی از راه‌های موثر برای بهبود محیط کار استفاده از پارتیشن‌های اداری در آن است. در این مقاله به بررسی نقش پارتیشن در بهبود فضای کاری مشترک می‌پردازیم.

برای خرید دیوارپوش با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

فضای کاری مشترک

بسیاری از کارها و تیم‌هایی که تازه شروع به کار کرده اند و نمی‌توانند اجاره یا خرید یک دفتر را داشته باشند معمولاً در دفاتر و یا یک فضای کاری مشترک شروع می‌شوند. این دفاتر معمولاً یک منطقه بزرگ و تجهیزات اداری کامل دارند. کار کردن در چنین محیطی مزایا و معایب خود را دارد. برای مثال, پویایی تیم و افرادی که در ارتباط مستقیم با یکدیگر کار می‌کنند, یکی از مزایای آن همراه با هزینه پایین برای ایجاد آن در آن محیط است. از طرف دیگر برخی از معایب این محیط‌ها عبارتند از: صدای بلند و مشکل تمرکز و عدم حریم خصوصی.از آنجا که بسیاری از مردم به یک محیط ساکت نیاز دارند در حالی که کار و از طرف دیگر توجه زیادی به حریم خصوصی آن‌ها دارند, بهتر است یک پارتیشن نصب کنیم تا از انعطاف‌پذیری یک فضای مشترک بهره ببریم و همچنین معایب آن را حذف کنیم.

برای خرید چمن مصنوعی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

استفاده از پارتیشن‌های اداری در یک فضای کاری مشترک

نصب پارتیشن اداری یکی از موثرترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون است که تاثیر مثبتی بر بهره‌وری مردم و محیط کاری بسیار زیباتر خواهد داشت. همان طور که ذکر شد, با استفاده از مدل‌های مختلفی از افرازها, چه با دیواره‌ای تک دیواره و چه با هر ماده‌ای, حریم خصوصی کارکنان فراهم می‌شود, چیزی که این روزها به دلیل شیوع کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده‌است.استفاده حداکثری از فضا نیز یکی از مهم‌ترین مزایای پارتیشن می‌باشد زیرا فضای اختصاص‌یافته به هر فرد کاملاً مشخص بوده و فضای موجود می‌تواند به خوبی بین افراد سازمان تقسیم شود.

در ابتدای مقاله ذکر کردیم که نویز در محیط کاری مشترک عامل اصلی در از دست دادن تمرکز است. بنابراین برای حل این مشکل, بسیاری از افراد از دیوار های کاذب یا پارتیشن های دو جداره استفاده می کنند این پارتیشن ها سر و صدای محیط را به شدت کم میک ند و فضای مناسبی برای کارمندان ایجاد میکند. اگرچه مدل‌های تک جداره تاثیر خوبی بر کاهش نویز دارند, اما به هیچ وجه با دیواره‌ای کاذب دو جداره و پارتیشن های دوجدارخ قابل‌مقایسه نیستند.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

پارتیشن‌های مناسب برای محیط کاری مشترک

پارتیشن ها از مواد مختلفی از شیشه تا چوب و فلز ساخته شده‌اند. در انتخاب مواد باید مراقب باشید که پارتیشن متناسب با نوع محیط و حالتی باشد که قصد استفاده از آن را در فضا دارید. در اکثر محیط‌های اداری از مدل‌های چوب و شیشه استفاده می‌شود, اما از بین این   نوع چوب به عنوان ماده اولیه در نظر گرفته می‌شود.تقسیم فضای کاری مشترک با پارتیشن چوبی فضای آرامی را در محیط کار ایجاد خواهد کرد که تمرکز مردم بر روی کار و پروژه‌ها را افزایش خواهد داد. از طرف دیگر, چوب ماده‌ای است که می‌تواند خوب صدا را جذب کند و گاهی حتی در یک دیوار, سکوت لازم را می‌توان تا حد زیادی تامین کرد.

از طرف دیگر, برخی افراد می‌خواهند محل کار خود را بیشتر مدرن و لوکس کنند تا آن‌ها را انتخاب کنند. برخلاف گروه اول, این دیواره‌ای حایل حریم خصوصی لازم برای شخص ندارند, زیرا پشت آن‌ها کاملاً مشخص است, هر چند امکان استفاده از شیشه مات برای حل این مشکل وجود دارد که از مدل‌های شفاف زیباتر است. مزیت دیگر پارتیشن شیشه ای توزیع مناسب نور در فضا است.

برای خرید کاغذدیواری با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

ماهیت یک دفتر به گونه‌ای است که به طور مداوم با توجه به شرایط کاری تغییر می‌کند. با توجه به این ویژگی دفتر, آیا فکر می‌کنید پارتیشن ها مناسب تر هستند  یا دیواره‌ای کاذب ؟ پارتیشن ها دارای شرایط ایده‌آل به خاطر نصب آسان و قابلیت حمل آن‌ها هستند. پارتیشن ها چند وجهی هستند و می‌توانند به راحتی جابجا یا تغییر شکل داده شوند. از طرف دیگر, پایه‌ها می‌توانند به راحتی روی زمین قرار داده شوند و نیازی به نابود کردن زمین وجود ندارد. اما دیوار کاذب باید کاملاً روی زمین ثابت باشد. در این زمینه, پول زیادی خرج می‌شود و از همه مهم‌تر هزینه کردن آن زمان و پول است. پس از مدتی, یک تغییر جدی باید در دفتر ایجاد شود. یک دفتر با ظاهر قدیمی و تکراری, کارایی کارمندان و بازدیدهای مشتری را کاهش می‌دهد و بازخورد خوبی ندارد. در این رابطه, عایق‌بندی صدا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. رنگ یا ماده دیواره‌ای آن را با حداقل هزینه جایگزین کرد. این تغییرات می‌توانند به دیواره‌ای کاذب اعمال شوند, اما به زمان و پول بیشتری نیاز دارند.

مقایسه دیوار کاذب و پارتیشن از لحاظ فضای ذخیره سازی

دیوار کاذب یا پارتیشن کدام یک برای ذخیره‌سازی وسایل بهتر هستند؟ پاسخ به این سوال بسیار واضح و شفاف است. شما می‌توانید به راحتی فایل‌ها و کشوها را به پارتیشن وصل کنید, اما دیواره ای کاذب این امکان را برای شما فراهم نمی کنند و تنها قفسه‌های ثابت می‌توانند در آن قرار داده شوند.

برای خرید سقف کاذب کشسان با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

زیبایی شناسی پارتیشن های اشتراکی

زیبایی و طراحی جدید و به روز دکوراسیون داخلی محیط‌های اداری تاثیر زیادی بر بهره‌وری کارکنان, بازخورد مشتری و تعداد مشتریان دارد. . پارتیشن ها را می توان به  شکل‌های مختلف تغییر داده و ساختار داخلی فضا را شکل داده و لوازم و وسایل مناسب را جا به جا کرد. دیوار های کاذب نیز گزینه خوبی برای تغییر هستند, به خصوص از آنجایی که شما می‌توانید تغییرات جزئی زیادی را روی دیوارها اعمال کنید.

برای خرید پوستر با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

دیگر ویژگی‌های پاریتشن و دیوار های کاذب

در برخی از فضاها, هیچ شرایطی برای نصب یک دیوار کاذب وجود ندارد, برای مثال, سقف ساختمان بسیار بالا است و یا فضایی تاریخی است که اجازه پیاده‌سازی دیواره‌ای کاذب را نمی‌دهد. در این شرایط, یک پارتیشن بهترین گزینه برای جدا کردن فضاها از یکدیگر است. ایجاد هماهنگی بین مبلمان و دیوارها و فضاهای اداری ضروری است و فضایی دلپذیر ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()