سبد خرید 0

نکات مهم هنگام خرید پارکت Z4

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 30 تير 1399 در ساعت 14 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نکات مهم هنگام خرید پارکت Z4

اگر برای پوشاندن کف محیط خود نیاز به یک پارکت ایده آل دارید؛ شما می‌توانید به آسانی و در هر نقطه از ایران پارکت لمینیت‌های متنوع Z4  را در هر ساعتی به صورت آنلاین از طریق سایت شرکت های مجاز و فعال در این زمینه سفارش دهید و در کمترین زمان  ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

 در زیر به برررسی ویژگی‌های مختلف پارکت‌های لمینیتی Z4  می‌پردازیم.

لمینت Z4 یک برند ایرانی است و دارای ۱۰ سال ضمانت کتبی است. هر تایل Z4 دارای مقاومت در برابر سایش AC3 و علامت استاندارد E1 است.

  • مشخصات هر تایل یا کاشی Z4:

 ضخامت: ۸ میلی متر

 عرض: ۱۹۲ میلی متر

 طول: ۱۲۰۰ میلی متر

  • مشخصات هر بسته:

 سطح پوشش هر بسته: 1.83 متر مربع که شامل 8 بسته است.

z4

آشنایی با ساختار لمینت

پارکت های لمینت یکی از بهترین جایگزین های کف های سیمانی و سرامیکی هستند که امروزه در طراحی داخلی ساختمان به عنوان یک نام آشنا زیاد به کار می روند. در اینجا سعی داریم به این سوال که این پارکت ها جه ساختاری و چه جنسی دارند؛ بپردازیم:

لایه شفاف و تقریبا نامرئی که مقاومت پارکت را در مقابل خراش پنجه حیوانات خانگی از جمله گربه و سگ‌ها، سایش اجسام تیز مثل میز یا صندلی ها و یاخراش پاشنه کفش و غیره بالا می‌برد. این لایه در روی پارکت قرار دارد و در تماس با اجسام روی سطح می باشد.

لایه دوم، به این لایه اصطلاحاً لایه تزئینی پارکت لمینیتی گفته می‌شود. سازندگان لمینیت از فناوری‌های مختلف و تکنولوژی های برتر روز دنیا برای ساخت این لایه استفاده می‌کنند تا طرح و رنگ متنوع از چوب تا سنگ برای این پارکت تولید بکنند.

لایه سوم یا لایه هسته: این پارکت ها یک لایه فیبری با چگالی بالا که اصطلاحاً به آن اچ دی اف (HDF) گفته می‌شود، وجود دارد. این فیبر به همراه نوی چسب تحت فشار بالا ، چگال می شود که همین فشردگی سبب  افزایش مقاومت پارکت در مقابل ضربه و فشار می‌شود.

در لایه بعدی رزین استفاده می‌شود. استفاده از رزین باعث افزایش مقاومت و بهره‌وری بالاتر پارکت در مقابل رطوبت می‌شود.

لایه آخر(این لایه ممکن است در برخی از لمینیت‌ها وجود نداشته باشد) اما لازم به ذکر است که این لایه از اصلی ترین لایه‌ها برای اتصال لمینیت بر روی زمین است. این لایه نهایی درواقع جذب کننده و پوشاننده برخی نواقص زمین است که کاهش منجر به کاهش سر و صداها در هنگام راه رفتن و  نیز کاهش فشار در هنگام برخوردی جسم با زمین می شود. در برخی از این کفپوش‌ها این لایه‌ها چنان مقاوم هستند که حتی امکان نصب لمینیت در فضاهایی مانند حمام‌های وان دار را نیز فراهم می کنند.

گرچه کف زیرین باید توسط یک استادکار حرفه ای طوری پوشیده شده باشد و یا هموار شده باشد که شکستگی و فرورفتگی و شیار نداشته باشد. مثلا اگر سرامیک و یا سیمانی بوده حتما درزها و سوراخ های سطح با سیمان به نحوی پوشانده شود که لایه پارکت به درستی روی آن نصب گردد.

z4

چه نکات مهم دیگری باید در خرید پارکت لمینت Z4  در نظر بگیرید؟

هزینه نصب این پارکت را با کارشناسان فروش محصول به درستی داشته باشید و در بودجه مدنظر خود بگنجانید و همانطور که در بالا گفته شد از یک استاد فن در این زمینه کمک بگیرید. چرا که ممکن است شما با اصطلاح (DIY)  یا خودت انجام بده؛ در این پارکت آشنا شوید. اما باید دقت کنید که نصب این پارکتها نیازمند کارشناسی دقیق سطح، هستند و باید در میزان بودجه اولیه قرار بگیرند. امکان دارد سطح زیرین لازم به جمع آوری باشد و یا به دلایلی مثل نم و رطوبت زیاد فرسوده شده باشد. و یا حشرات در آن لانه گزیینی کرده باشند. بنابراین؛ وجود یک استاد نصاب حرفه ای شما را از نگرانی درباره نحوه نصب و پیشگیری از خرابی تایل ها و یا عدم چفت شدن کلیک ها و.... خلاص می کند.

گرچه باید بدانید نصب پارکت لمینت z4 خیلی راحت است و حتی به راحتی هم باز می شود. چون از تکنولوژی کلیک برخوردار است که به خوبی تایل ها را با هم چفت می کند و نمایی زیبا به محیط می دهد.

واقع بینانه است که از پارکت های لمینیتی نباید به طور کلی انتظار ضد خش بودن را داشته باشیم چون برخی از آنها در مقابل خراشیدن، مقاوم نیستند. بنابراین در هنگام خریدن پارکت‌های لمینیتی سعی کنید که انواع باکیفیت را انتخاب کنید چرا که اگر خراشی یا ساییدگی روی سطح لمینیت ایجاد شود، قابلیت تعمیر ندارد. البته می توانید آنرا تعویض کنید که در صورت موجود بون همان دسته رنگ و یا طرح و مدل مورد استفاده شما امکان پذیر است. بهتر است یک یا دو کارتن برای چنین روزی اضافه خرید کنید. تا در مورد لزوم بتوانید استفاده کنید.

البته قبل از خرید پارکت Z4  باید با دو اصطلاح رایج یعنی ضریب سایش و ضریب تردد بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با مفهوم ضریب سایش در پارکت لمینیت

ضریب سایشی سنجش مناسبی برای میزان مقاومت پارکت لمینیت در مقابل سائیدگی است. که با اصطلاح ACمخفف (Abrasion Coefficient) شناخته می‌شود.

برای اندازه‌گیری ضریب سایشی، لمینیت مورد نظر در دستگاهی که مجهز به چرخ‌های سایشی یا کاغذ سمباده‌ایی است قرار می گیرد؛ بعد از هر 100 سیکل چرخشی، احتمال سایش و ایجاد خط و خراشیدگی روی سطح مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای اطمینان از نتیجه واقعی، بعد از هر 200 سیکل، کاغذ سمباده‌ایی داخل دستگاه عوض می‌شود.

z4

مفهوم ضریب تردد در پارکت لمینیت چیست؟

برای خرید لمینیت حتماً درباره ضریب تردد آن کفپوش اطلاعات لازم را کسب کنید. معمولاً این ضرایب با اصطلاحاتی ازکلاس 21 -22-31-32 و 33 نامگذاری می‌شوند.

کلاس 21؛ فضای مسکونی با رفت و آمد خیلی کم: اگر لمینیت را برای فضاهای کم عبور و مرور مانند اتاق خواب لازم دارید، پارکت لمینیتی با کلاس 21، انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

کلاس 22؛ فضای مسکونی  با تردد متوسط: ضریب تردد 22 دقیقاً مناسب فضاهایی است که حجم رفت و آمد متوسطی دارند، برای مثال اگر در آپارتمان یا خانه شما مهمانان زیادی رفت و آمد ندارند، پارکت لمینیت کلاس 22 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

کلاس 31؛ فضای مسکونی با رفت و آمد زیاد: معمولا این ضریب تردد که با ضریب سایشی AC3 نیز شناخته می شود را برای تمامی فضاها، اعم از فضاهای کم تردد تا پرتردد، پیشنهاد می کنند.

کلاس 32؛ فضای اداری با تردد کم: اگر واحد تجاری-مسکونی دارید که میزان رفت و آمد در آن به شکل عمومی است(نه خیلی زیاد) اما زیاد نیست گزینه مناسب شما پارکت لمینیتی با ضریب تردد 32 خواهد بود.

کلاس 33؛ فضای اداری-تجاری با تردد بسیار بالا: در نهایت ضریب تردد 33 است که مناسب فضاهایی با فشار عبور و مرور بسیار بالاست. لمینیتی با این ضریب تردد دقیقا مناسب فضاهایی مانند پاساژها، مراکز خرید بزرگ، لابی هتل‌ها و غیره  است.

پارکت لمینت Z4 Plus:

لمینت Z4 Plus یکی از پارکت ها و لمینت های موجود در ایران است که در ایران تولید می شود و علاوه بر لمینت های ایرانی موجود در بازار ایران است و علاوه بر این لمینت هایی برای بازار ایران است. روکش Z4 که دارای مغز HDF از کاستمنیم ترکیه است دارای روکش اسپانیایی است.

مشخصات ورقه ورقه Z4 Plus:

طول: 1216 میلی متر

عرض: 195 میلی متر

ضخامت: 8 میلی متر

استاندارد: تحت AC3

مجوز: آلمان

سازنده: ایران

عایق حرارتی ضد آب ، ضد صدا ، ضد استاتیک و ضد حرارتی

میزان گسترش جذب آب 9 -12٪

گواهینامه ها ISO9001

طریقه استفاده : خانگی ، تجاری ، هتل

اندازه: 1217 * 197 * 8 میلی متر

پارکت z4

شما مشتریان محترم می توانید انواع متنوعی از پارکت لمینت ها را با برندهای برتر، در فروشگاه مای دکوری مشاهده و از طریق تماس با ما ثبت سفارش فرمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()