سبد خرید 0

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون معماری داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 22 شهریور 1400 در ساعت 16 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نورپردازی در دکوراسیون داخلی باعث می‌شود که فضای داخلی ساختمان یک محیط آرام برای زندگی باشد. دو منبع نور طبیعی و نور مصنوعی برای نورپردازی در منازل تعریف شده‌اند. منبع نور طبیعی روشنایی روز است که از پنجره وارد خانه می‌شود. برای روشنایی و منابع نور مصنوعی، چراغ‌های یک‌سان یا انواع لامپ‌ها در انواع و مدل‌های مختلف باید در نظر گرفته شوند. بسته به دکوراسیون داخلی، یک روشنایی ویژه می‌تواند در مکان‌های مختلف اجرا شود.نورپردازی در دکوراسیون نقش مهمی دارد هر چند که معماران ایرانی تمایلی به نورپردازی ندارند. در ادامه ی مقاله تمام نکاتی که باید در ارتباط با نورپردازی مد نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

برای خرید کاغذدیواری با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

عناصر مختلف برای نورپردازی در دکوراسیون داخلی تعریف شده‌اند. انتخاب لوستر مناسب برای اتاق نشیمن، اتاق نشیمن یا آشپزخانه یکی از این معیارها است. نصب لامپ‌های مخفی روی سقف یا دیوارها و حتی تزیینات داخلی در پله‌ها ایده دیگری است که برای نورپردازی با منابع نور مصنوعی توصیه می‌شود.نورپردازی با منابع طبیعی و مصنوعی تنها منجر به درون خانه نمی‌شود. منابع نور مصنوعی، یعنی لامپ‌ها را می‌توان برای روشن کردن تراس و بالکن و حتی محوطه‌سازی استفاده کرد. در این بخش به ما ملحق شوید تا در مورد تکنیک‌های نورپردازی در دکوراسیون داخلی صحبت کنید.حتما شنیده اید  که نورپردازی مناسب برابر با مشاهده فضا بیشتر است. می‌دانید منظور چیست؟ این جمله به این معنی است  که دکوراسیون را به گونه‌ای ترتیب دهیم که فضا و اشیا در فضا را بتوان با دقت بیشتری دید، این به معنای تزیین است. نورپردازی طبیعی و مصنوعی دو بال هستند که ما را به پرواز در این مسیر یاد می‌کنند.

برای خرید سقف کاذب با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

در تزئینات داخلی منازل ایرانی، وقتی با دقت نگاه می‌کنیم, متوجه می‌شویم که نورپردازی به توجه که شایسته آن است توجه نمی‌شود. برخی ادعا می‌کنند که طراحان ایرانی بازی کردن با نور را به عنوان یک ریسک در نظر می‌گیرند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند در این بازی به ظاهر سخت درگیر نشوند. استفاده از هالوژن‌ها در سقف بسیاری از منزال مدرن و به روز، شاید شاهدی بر این ادعا باشد که نورپردازی را ساده‌ترین ابزار تلقی می‌کنیم. هر کسی که با طراحی داخلی و دکوراسیون مبارزه می‌کند با یک اصل موافق است و این است که استفاده ناشیانه از ابزارها نه تنها منجر به جایی نمی‌شود که تنها به تاریکی و زشتی محیط می‌افزاید.

دلیل استفاده از نورپردازی در دکوراسیون منازل

نور نقش کلیدی در ایجاد آتش، بازی می‌کند. هر چه با نور در این مسیر رقابت کند قطعاً بیش از یک بازنده نخواهد بود. هر زمان که می‌خواهیم یک عنصر ایجاد کنیم و یا یک شی بیش از اشیا دیگر برجسته باشد, کافی است که نور را با کمک نورپردازی فوکوس کنیم.

برای خرید پوستر با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

انواع نور مناسب برای نورپردازی در دکوراسیون منازل

در اکثر موارد, نور به دو دسته تقسیم می‌شود. نور طبیعی یا نور مصنوعی. همان طور که این نام نشان می‌دهد, نور طبیعی نوری است که از نور خورشید در طول روز و از ماه در شب ساطع می‌شود و نور مصنوعی به نوری اشاره دارد که ریشه خود را در منابع مصنوعی (انواع لامپ‌ها, شمع و غیره) دارد.

نور طبیعی تاثیر فوق‌العاده‌ای بر ایجاد فضا بیشتر دارد. آن‌هایی که در بازی با نور طبیعی مهارت دارند و می‌توانند دکوراسیون منزل را طوری ترتیب دهند که نور طبیعی در تمام بخش‌ها منعکس و پخش شود. در حضور نور طبیعی فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اگر خانه شما کوچک است، مهمان‌نواز باشید و با استفاده از پرده‌های ضخیم، نور را از دست ندهید؛ اما با نصب پنجره‌های بزرگ و پرده‌های نازک، نور طبیعی را با بازوهای باز دریافت کنید. با این حال، در بسیاری از موارد، نور طبیعی قادر به روشن کردن کل فضا نیست، که در آن یک فرش قرمز باید برای نورپردازی مصنوعی نصب شود. در دنیای طراحی داخلی، آن‌ها بر این باورند که مناسب‌ترین نور، نوری است که نمونه مصنوعی و طبیعی را زیر  یک چتر می‌آورد. با توجه به این واقعیت که نور روز بالا است، اما گاهی پنجره‌های کوچک اتاق از پخش گسترده نور جلوگیری می‌کنند و یا فضا آنقدر بزرگ است که ما مجبوریم از نور مصنوعی استفاده کنیم؛ گاهی اوقات به خاطر زیبایی منحصر به فرد آن‌ها به انواع مختلفی از نور پنهان چسبیده‌اند. اگر رنگ‌ها و اثاثیه منزل شما رنگ‌های تیره باشند، نور طبیعی هنوز قادر به روشن کردن محیط نیست و بهترین راه استفاده از نورپردازی تاکیدی است.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

به جای غرق شدن در فضا، از نور مرکزی بر روی میزها و صندلی‌ها و کاناپه‌های کنار هم استفاده کنید، یا یک چراغ رومیزی را در گوشه اتاق قرار دهید تا متوجه شوید که محیط چقدر بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. نصب آینه دیوار بحث را کامل می‌کند. انعکاس نور محیط زیبایی را به همراه خواهد داشت. مدیریت درست نور، شیک و زیبا به نظر می‌رسد حتی در حضور مبل تیره. مدیریت نور نوعی مهر پایان بر روی نگرانی‌های ناشی از رنگ تیره دستگاه‌ها است. تصویر زیر را ببینید. با وجود این که تمام تجهیزات تیره هستند، نورپردازی آن چنان ماهرانه است که همه چیز جلوی چشم بیننده قرار دارد.

یک اصطلاح رایج در نورپردازی به نام تابع وجود دارد. بسته به این که هدف نورپردازی چیست و چه چیزی انتظار می‌رود, روش نور مورد استفاده قرار می‌گیرد و مکان لامپ متفاوت خواهد بود.در فضاهای بزرگ مانند لابی، اتاق‌های نشیمن و فضاهای باز از یک لوستر آویزان از سقف استفاده می‌کنند، اما دالان‌های باریک و فضاهای محدود برای چراغ‌های بالای نصب‌شده مناسب هستند. آیتم‌های دیگر مانند چراغ کنار تخت که روی میز نصب شده‌اند بیشتر از هر چیز دیگر تزیینی هستند و برای افزایش زیبایی به کار می‌روند.

برای خرید انواع پوشش کف با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

مراحل نورپردازی منزل

قبل از هر گامی, باید مشخص کرد که فضای مورد نظر برای نورپردازی چه کاربردی خواهد داشت زیرا این گزینه بر نوع نورپردازی تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال, نورپردازی اتاق  خواببا نورپردازی اتاق کار متفاوت است. در اتاق کار, ما به نور زیادی نیاز داریم تا نور مورد نیاز را فراهم کنیم. علاوه بر این, در برخی بخش‌های اتاق, ممکن است از نورپردازی یا نورپردازی تاکیدی در یک روش متمرکز برای ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و کاره‌ای دیگر استفاده کنیم, اما برای نورپردازی اتاق, نور اغلب برای ایجاد آرامش بیشتر در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()