سبد خرید 0

موکت چمن مصنوعی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 در ساعت 17 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


موکت چمن مصنوعی نوعی چمن تزئینی است که به عنوان موکت از چمن مصنوعی در مکان های مختلف استفاده می شود. از موکت چمن مصنوعی می توان به عنوان پوششی زیبا و مناسب برای فضاهای مختلف استفاده کرد. این نوع پوشش تزئینی از ویژگی های متنوع و منحصر به فردی برخوردار است که این ویژگی ها منجر به استفاده گسترده از آن شده و محبوبیت چمن مصنوعی را در بین کاربران دوچندان کرده است.


مزایای استفاده از چمن مصنوعی:


بسیاری از مردم از چمن مصنوعی برای جلوه دادن محیط اطراف خود استفاده می کنند. به طور کلی ، استفاده از موکت چمن مصنوعی مزایای متعددی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:


چمن مصنوعی به دلیل استحکام فوق العاده زیاد و مقاومت بسیار زیاد در برابر انواع شرایط محیطی برای انواع شرایط آب و هوایی و آب و هوایی مناسب است و از این رو عمر طولانی دارد.
نصب و استفاده از موکت چمن مصنوعی کار سختی نیست اما توصیه می شود تا حد امکان از افراد متخصص استفاده کنید تا در نصب نتیجه مطلوبی حاصل شود.
برخلاف چمن طبیعی ، چمن مصنوعی نیاز به مراقبت و آبیاری ندارد و هزینه های شما را بسیار کاهش می دهد.
چمن مصنوعی را می توان در مکان های مختلف و روی سطوح مختلف نصب کرد. به عنوان مثال می توانید آن را روی سرامیک ، شن ، سقف ، محل کار ، سالن ، حیاط و ... نصب کنید.
چمن مصنوعی نیازی به کوددهی ، سمپاشی ، چمن زنی ، استفاده از علف کش ، چمن زنی و کاشت ندارد که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.


نکاتی درباره ی خرید چمن مصنوعی:


در درجه اول ، اندازه موکت چمن مصنوعی و ارتفاع چمن به مکان و فضایی که برای نصب در نظر گرفته اید بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید چمن مصنوعی را در مناطقی مانند بالکن یا تراس نصب کنید و با کفش یا دمپایی روی آن سفر کنید ، بهتر است چمنهایی با الیاف بلند بخرید ، در حالی که چمن های کوتاهتر برای مناطقی که پابرهنه ترافیک روی آنها نرم و لطیف است.
ویژگی مهم دیگری که در هنگام خرید چمن مصنوعی باید به آن توجه شود ، روشی است که برای شستشو و تمیز کردن چمن استفاده می شود. اگر می خواهید از جاروبرقی برای تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده کنید ، چمن های یک علف هرز بهتر از چمن های دو علف هرز هستند زیرا در چمن های دو علف هرز ، تله هایی در داخل قسمت دوم گیر افتاده اند که در این صورت تمیز کردن آنها دشوار خواهد بود ، در حالی که چمن مصنوعی تک بافت چنین مشکلی ندارد و به راحتی با روش های مختلف مانند شستشو و جارو زدن تمیز می شود.


موکت چمن مصنوعی را چگونه نصب کنیم؟


نصب موکت چمن مصنوعی کار سختی نیست و فقط با کمی دقت و حوصله می توان آن را به درستی انجام داد ، اما باز هم همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، بهتر است این کار توسط افراد متخصص و آموزش دیده ای انجام شود که ابزار و تجهیزات لازم را دارند. از کمک ویژه ای استفاده کنید.
بعد از اینکه تصمیم به نصب چمن مصنوعی گرفتید ، اول از همه ، ناحیه مورد نظر را کاملا تمیز کنید ، سپس پس از پهن کردن فرش ، قسمتهای اضافی را با استفاده از ابزارهای برش مانند و تیز برش دهید و در آخر با استفاده از چسب چمن آن را به صورت مصنوعی به سطح انتخاب شده بچسبانید. از طرف دیگر ، اگر می خواهید چمن را بعد از مدتی جابجا کنید و محل آن را تغییر دهید ، نیازی به استفاده از چسب روی بستر نیست.


از موکت چمن مصنوعی در چه جاهایی می توان استفاده کرد؟


چمن مصنوعی کاربردهای مختلفی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:


چمن مصنوعی ورزشی:


به عنوان زمین چمن برای فوتبال ، تنیس ، گلف ، راگبی ، ورزش های دو و میدانی و سایر استادیوم ها استفاده می شود.


چمن مصنوعی  تزئینی:


این نوع چمن مصنوعی در مکانهایی مانند کودکستان ، باغ بام ، مدرسه ، پارک ، باغ ، باغ و ... استفاده می شود و بیشتر جنبه ی زیبایی و تزئینی دارد.


چمن مصنوعی رنگی:


چمن مصنوعی قرمز که به عنوان چمن تزئینی و ورزشی استفاده می شود در این دسته قرار دارد.


موکت چمنی در باغ‌ تالارها:


گاهی اوقات مدیران باغ تمایل دارند که پوشش زیبایی را زیر پای عروس و داماد پهن کرده و بعد از مراسم آن را جمع کنند. در چنین مواردی ، در کنار چمن مصنوعی موجود در باغ ، ما یک موکت با بافت منجنیقی را پیشنهاد می دهیم که هم زیبا است و هم ساختار محکمی برای قابل حمل دارد.


موکت چمنی در رستوران‌های سرپوشیده:


افرادی که مسئول تأسیسات پذیرایی هستند از داشتن کف پوش در رستوران خود که به افزایش رنگ یا سبز بودن آن محیط کمک می کند لذت می برند. در عین حال ، شما باید روش های تمیز کردن و شستشوی آسان را داشته باشید و بلد باشید.
در چنین مواردی موکت های چمن دار حلقه دار یا گره خورده را به شما توصیه می کنیم. زیرا سطح را می توان به راحتی جارو و تمیز کرد. علاوه بر این ، در این محصول از بافتی استفاده شده است که دو رنگ سیر و سبز روشن را ترکیب کرده است که بسیار زیباست.


موکت چمنی یا چمن موکتی مسئله این است


با کمی فاصله از قسمت استفاده از موکت چمن ، این نکته مهم را بیان می کنیم که هرگز نباید طرح موکت چمن مصنوعی را با چمن موکت اشتباه گرفت.
در صنف ما مجریان موکت و کفپوش، به پوشش‌های مربوط به کف، که در آنها، ارتفاع الیاف، کوتاه و تراکم آن، بالا باشد، چمن مصنوعی می‌گویند.
موکت های چمن خانواده ای از موکت ها هستند که شباهت زیادی به چمن مصنوعی دارند اما کاربردهای خاص خود را دارند.


ساختار انواع موکت چمن مصنوعی و محل استفاده از آن‌ها


در موکت های چمن دار ، ما شاهد دو بافت متفاوت با اشکال و رنگ های خاص خود هستیم. یکی از این بافته ها به بافت حلقه ای یا گره ای معروف است و دیگری بافته شده یا بافت فرش است. بافت های گره دار بیشتر مناسب محله های پرتردد هستند زیرا انسجام و قدرت بیشتری دارند. اما بافت های برش خورده که به چمن مصنوعی نزدیکتر به نظر می رسند می توانند پوششی مناسب برای مصارف کم بازدید یا با بازدید متوسط باشند.


از ویژگی های منحصر به فرد موکت چمنی:


موکت های چمن جلوه زیبایی به شما می دهند.
قدرت و پایداری موکت های چمن در برابر ترافیک بسیار زیاد است.
موکت های چمن با مواد شوینده معمولی به راحتی تمیز می شوند و در برابر لکه ها مقاوم هستند.
موکت‌های چمنی در کنار زیبایی، گرم و دلنشین نیز می‌باشند.


روش اجرای موکت‌های چمنی:


موکت های چمن مانند سایر موکت ها در چند مرحله اجرا می شوند. ما آنها را در بخشهایی توضیح خواهیم داد:
مرحله اول
این مرحله شامل باز کردن رول‌ها و پهن کردن آن می‌شود. (قابل توجه است که موکت‌های چمنی نیاز به هیچ‌گونه لایه اضافی یا ژئوتکس ندارند).
مرحله دوم
قواره‌ های پهن شده را با توجه به الگوی فضا، پهن می‌کنیم و اضافات آن را برش می‌دهیم.
مرحله سوم
که قبل از مرحله برش نهایی می‌باشد، کف را آغشته به چسب مخصوص موکت­ می‌کنیم. در نظر داشته باشید که محل درزهای موکت چمنی، نیاز به چسب بیشتری دارد تا در برابر ترددهای بالا، شاهد باز شدن درزهای آن نباشیم.
مرحله چهارم
روی موکت‌ها را با غلطک، صاف و هموار می‌کنیم تا تمامی موج‌ها و برآمدگی‌های سطح، به کناره‌ها منتقل شود.
آخرین مرحله
اضافات موکت‌های چمنی را از کناره‌های آن، برش می‌دهیم. دورتادور دیوار را با چکش، ضربه‌کوبی می‌کنیم تا لبه‌ها بر روی زمین بخوابند.
نکته:
این روش نصب ، در مناطق کوچک ، توسط افرادی انجام می شود که تقریباً فنی هستند. اما در فضاهای بزرگتر قطعاً نیازی به تصرف بافندگان موکت وجود دارد.

مای دکوری


فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کونونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان  در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()