سبد خرید 0

موکت های ضد لک و چرک نشوی ظریف مصور

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 5 خرداد 1400 در ساعت 16 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت ها از جمله کفپوش های پر کاربرد هستند که از گذشته تا به امروز توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده اند و چه در دکوراسیون سنتی ایرانی و چه در سبک مدرن همواره جایگاه خود را حفظ کرده اند .موکت ها شخصیت گرم و صمیمی ای به خانه میبخشند و عایق های خوبی برای حرارت و حتی سرو صدا هستند

حال انکه با پیشرفت تکنولوژی و دست یابی به فناوری های نوین موکت هایی را در سطح بازار شاهد هستیم که ضد لک هستند و نسبت به سایر موکت ها دوام و کیفیت بیشتری دارند و همین امر باعث شده تا تولیدکنندگان و شرکت های زیادی به فکر تولید این محصول با ارزش باشند

در تولید موکت های ضد لک از جدید ترین فناوری های روز استفاده میشود و همین برتری انها را به مورد پسند ترین کف پوش ها برای ساختمان های مسکونی و حتی اداره جات تبدیل کرده است

در این مقاله قصد اشنایی بیشتر موکت های ضد لک و فناوری به کار برده شده دران همچنین معایب و مزایای ان را داریم

موکت های ضد لک:

موکت های ضد لک از الیاف نایلونی(پلی امید) ساخته شده اند . از دیگر الیاف های موجود در این موکت ها میشود به پلی پرولین پلی استر اکرلیک ابریشم و پشم اشاره کرد.

اما معمولا نایلون به خاطر انعطاف پذیری فراوان و مقاومت بالای ان در برابر سایش حرارت و  بخار در مقایسه با سایر اجناس پر طرفدار تر است و تولید کنندگان زیادی نایلون را برای تولید محصولات خود ترجیح میدهند.

موکت های ضد لک اغشته به مواد ضد لک هستند و همین باعث میشود تا لکی به خود نگیرند

ضد لک ها شما را از مزاحمت هر گونه کثیفی و الودگی ایمن میکنند و خیال تان را از تمیزی دائمی موکت مورد نظرتان راحت میکند.

این موکت ها دربرابر مواد غذایی انواع نوشیدنی ها جوهر زنگ زدگی و حتی واکس کفش نفوذ ناپذیر اند و در نتیجه دارای عمر مفید بالایی هستند و دوست دار طبیعت نیز محسوب میشوند.

ویزگی های موکت های ضد لک و چرک نشو:

1_ مقرون به صرفه بودن :

این موکت ها با توجه به مزایای بالایی که دارند مقرون به صرفه هم هستند چون مجبور نیستید انهارا مدام عوض کنید اگر نگاهی به هزینه ی تعویض موکت ها ویا شست و شوی انها بی اندازید درخواهید یافت که انتخاب این موکت ها تا چه حد منفعت برایمان دارد. استفاده از مواد اولیه متفاوت باعث شده در بازار های تجاری شاهد اختلاف قیمت های بسیاری باشیم . اما باید بدانیم هر چه کیفیت متریال های به کار برده شده در این محصول بهتر باشد قیمت فروش نیز بالا تر است .

2- حفظ سلامتی افراد :

با افزایش الاینده ها و الودگی هایی که امروزه در معرض ان هستیم باید در انتخاب وسایل مان نهایت دقت را داشته باشیم تا برای خود و خانواده هایمان محیطی عاری از الودگی داشته باشیم

موکت های ضد لک با دارا بودن الیاف و بافت منحصر به فردشان این امکان را برایمان فراهم می اورند

با توجه به اسیب پذیر بودن کودکان و حساس بودن شان نسبت به بزرگ سالان باید مواظب کیفیت وسایلی که در مجاورت ان هستند باشیم تا هیچ گونه خطری انها را تحدید نکند

کودکان در برخورد با موکت های ضد لک اسیبی نمیبینند و نیازی نیست هیچ گونه نگرانی ای در رابطه با ان داشته باشیم با نگاهی به مطالعات انجام شده در می یابیم که این موکت ها نمیتوانند هیچ گونه بیماری پوستی یا تنفسی را برای کودکان ایجاد کنند.

3_ قابلیت شست و شوی راحت :

موکت ها به دلیل رفت و امد زیادی که روی انها صورت میگیرد در معرض الودگی و کثیف شدن هستند

در رابطه با موکت های ضد لک باید بدانیم که تمیز کردن این موکت ها از اسان ترین کار هاست

کافی است یک دستمال نخی یا حوله ای را روی لکه ها بکشید در عرض چند ثانیه شاهد تمیز شدن ان خواهید بود.

نکته مهمی که باید به ان توجه کنید این است که در فرایند تمیز کردن موکت های ضد لک نباید از هیچ گونه شوینده ای که حاوی سفید کننده باشد استفاده کنید چرا که این مواد شیمیایی لایه های محافظتی الیاف موکت را از بین میبرند و حتی ممکن است لکه هارا وسیع تر کنند. برای مراقبت هر چه بهتر از این محصولات مطالعه دستور العمل های تولید کننده پیشنهاد میشود.

4_ طرح های متنوع :

تنوع بالا در رنگ و طرح این موکت ها باعث شده تا به اسانی با دکوراسیون داخلی مکان مورد نظرتان هماهنگ شود و دیزایین چشم نوازی را حاصل کند. از دیگر خصوصیات این محصول تنوع بالای طرح برای سنین مختلف است که انتخاب را برای افراد اسان تر میکند.

برای مثال کسانی که  تمایل دارند کف اتاق کودکشان را با این موکت ها بپوشانند میتوانند طرح های کودکانه و شاد را انتخاب کنند و با این کار روح تازه ای به اتاق کودک شان ببخشند.

5_ عایق مناسب برای دما و صدا :

این موکت ها برای تمام شرایط اب و هوایی مناسب هستند و عایق های خوبی برای گرما و سرمای محیط به حساب می ایند. در بیشتر مواقع کف خانه زود تر از سایر نقاط سرد میشود این موکت ها با بافت خاصی که دارند محافظ خوبی برای گرما هستند و مانع هدر رفتن حرارت خانه میشوند .

امروزه با بیشتر شدن زندگی شهری و اپارتمان نشینی استفاده از موکت هایی که ورود صدا به طبقاب دیگر را به حداقل میرساند بسیار مهم است. بازی کودکان سیستم های صوتی صدای تلوزیون و . . . همگی الودگی صوتی را منجر میشوند . پس برای رعایت فرهنگ اپارتمان نشینی و حس نوع دوستی حتما به این موکت ها توجه کنید.

با همه ی مقاومت و انعطافی که موکت های ضد لک و چرک نشو دارند باید توجه داشته باشیم که موادی هستند که قابلیت اسیب رساندن به موکت های ضد لک را دارند و در مواقعی تغییر رنگ انها را سبب مبشوند . خردل ,مواد شیمیایی قوی و داروهای ضد اکنه از این قبیل مواد هستند پس تا حد امکان انها را از موکت دور نگه دارید.

موکت های تافتینگ ضد لک:

موکت های تافتینگ که با نام موکت های پرز دار نیز شناخته میشوند شباهت زیادی به فرش های ماشینی دارند و حتی میتواند با طرح های جذاب و متنوعی که دارند جایگزین فرش شوند. این موکت ها امروزه اغلب با ماشین الات مخصوصی تولید میشند که ساختار مستحکم و منسجم موکت را تضمین میکند .

در توضیح این دستگاه باید گفت که دارای سوزن هایی است که الیاف را از استر رویی عبور داده به استر زیری قلاب میکند. همین الیاف ها هستند که پرز های موکت های تافتینگ را تشکیل میدهند در پایان کار استر زیرین را با استفاده از چسب مخصوص به پشت موکت میچسبانند

موکت های تافتینگ در دو نوع پرز بلند و پرز کوتاه در بازار موجود اند که میتوانید با توجه به نیازتان ان هارا انتخاب کنید

به طور مثال پرز بلند ها بیشتر برای منازل مناسب اند و برای  مکان هایی که رفت و امد با کفش در انها زیاد است کارایی لازم را ندارند

با توجه به بلند بودن پرز های این موکت ها معمولا لطافت بالایی دارند تا احساس خوش ایندی هنگام راه رفتن برای افراد ایجاد کنند

موکت های تافتینگ را به دوصورت تولید میکنند

-کات پایل :

همانطور که از اسمش پیداست الیاف ان بعد از بافت بریده میشوند و به همین دلیل در بین خریداران به موکت فرشی معروف است . دارای پیچ و تاب است و لطافت بیشتری نسبت به لوپ پایل دارد

-لوپ پایل :

مانند بافتنی است و اصطلاحا گردبافت است .الیاف ان برش نخورده و دارای بافت حلقه ای است . مقاومت بالاتری دارد و در مقابل رفت و امد اسیب پذیری کمتری دارد در نتیجه عمر طولانی تری دارد.

حال تصور کنید این موکت های دوست داشتنی و شکیل خاصیت ضد لک هم داشته باشند .این ویژگی منحصر به فرد دوام انهارا بالا برده و استقبال مصرف کنندگان را بیش از پیش میکند.

 

جمع بندی

موکت های ضد لک ابگریز بوده و الودگی هارا به خور راه نمیدهند و برای کودکان به هیچ وجه حساسیت زا نیستند.

این موکت ها در دکوراسیون داخلی زیباترین جلوه را دارند و همیشه مورد توجه طراحان داخلی هستند و با هر ذوق و سلیقه ای متناسب اند.

در حالت کلی این موکت ها را میتوان در هر قسمتی بسته به نیاز محیط استفاده کرد و جلوه خوش ایند و چشم نوازی خلق کرد.

موکت ضد لک و چرک نشوی ظریف مصور با کارنامه درخشان و رضایت بالای مشتریان دارای طرفداران زیادی در داخل و خارج کشور میباشد . این برند معتبدر و شناخته شده با به کار گیری بهترین متریال ها و جدید ترین روش های تولید و رعایت استاندارد های روز توانسته گام بزرگی در صادرات این محصول با ارزش به سایر کشور ها داشته باشد . اگر قصد تهیه این موکت های کار امد و با دوام را دارید پیشنهاد ما موکت های ضد لک ظریف مصور است. شما با تهیه موکت های ضد لک ظریف مصور داشتن محصولی با کیفیت با دوام وهمواره پاکیزه را تجربه خواهید کرد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()