سبد خرید 0

موکت ضد آب چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت نوعی کفپوش است که از مواد مختلفی مانند پلی پروپیلن اکرلیک پلی استر ساخته شده است که در برخی موارد این مواد را باهم ترکیب می کنند.کاربرد موکت چیست؟ موکت هم نوعی پوشش به حساب می آید و هم نوعی عایق است عایق در برابر صوت و گرما. موکت در جاهای بسیاری کاربرد دارد. از راهروها و اتاق های ساختمان گرفته تا در وسایل نقلیه مانند هواپیما قطار و اتومبیل در بسیاری از موارد ما از موکت در صحنه های نمایش و سینما استفاده می کنیم.بنابراین موکت در بسیاری از مکان ها کاربرد دارد.


چرا موکت ضد آب؟


موکت ضد آب از نوع موکت های جدید در بازار است. که بسیاری از افراد آن ها را به تازگی در خانه ی خود نصب کرده اند و یا به دنبال آن هستند که در آینده ای نزدیک آن را در منزل خود نصب نمایند.
زمانی که  در خصوص موکت ضد آب می شنوید ممکن است با خود فکر کنید که این یک مزاح و شوخی است و اصلا واقعیت ندارد اما این یک واقعیت است. و این موکت ها با یاری علم و فناوری نوین جایگاه ویژه ای در بازار و فروشگاه ها پیدا کرده اند. ولی خب این موکت هم همانند دیگر موکت ها معایب و مزایایی دارد که نباید از آن غافل شویم مای دکوری در این مقاله سعی کرده که مزایا و معایب موکت ضد آب را بررسی کند پس با ما همراه باشید.
موکت های ضد آب می توان گفت که با تکنولوژی و فناوری نو به وجود آمده اند و الیاف آن ها از موادی به وجود آمده است که آب را جذب نمی کند در واقع ضد آّب یا ضد لک است.این الیاف حکم یک ماده ی محافظت کننده برای موکت دارد در واقع سطح موکت را پوشانده است و نمی گذارد که آب و مایعات به داخل آن نفوذ کند.پس می توانیم نتیجه بگیریم که اگر مایع یا آب بر روی موکت ریخته شود به قسمت های زیرین آن نفوذ نمی کند و در قسمت های رویی آن باقی می ماند. و کاربرد این موکت هارا به صورت ویژه در فصل تابستان می توانیم ببینیم زیرا هوا گرم است و اگر مایع یا آبی روی این موکت ریخته شود سریعا بخار می شود. و در اینجا عمل تبخیر رخ می دهد.
از طرف دیگر اگر بخواهیم سطح زیرین این موکت هارا بررسی کنیم باید بگوییم که از مواد نرم و قابل ارتجاع تشکیل شده است. به طوری که اگر مایعی روی آن بریزد توان نفوذ به بخش داخلی آن را ندارد. تمامی این ویژگی ها باعث شده که موکت ضد آب به عنوان یکی از موکت های پر فروش در بازار عرضه شود. لازم به ذکر است که موکت های ضد آب را حتی می توانیم در بخش های بیرونی استخر هم استفاده کنیم. در ادامه به مزایا و معایب موکت ضد آب پرداخته شده است.


نکات مثبت موکت ضد آّب چیست؟


1_موکتی است که خواص ضد باکتری دارد. این موکت ها طوری طراحی شده اند که ضد قارچ و کپک زدگی هستند و مصرف کنندگان دیگر نگران آن نیستند که مبادا موکت شان دچار قارچ یا کپک زدگی شود.
2_ موکت ضد آب از الیافی درست شده که حتی زیری ترین لایه ی آن هم از نفوذ آب در امان است بنابراین این نوع موکت هیچ وقت پوسیده نمی شود.
3_دیگر نگران آن نباشید که لکه ای بر روی این موکت ها باقی بماند. الیافی که در این موکت ها به کار رفته باعث می شود که اگر آب یا آب میوه و یا به طور کلی مایعات بر روی این موکت ها بریزد اثری از آن باقی نماند و به راحتی از بین برود.


معایب موکت ضد آب چیست؟


موکت های ضد آب یکی از تکنولوژی و فناوری مدرن به حساب می آید اما ممکن است که با همه ی مزایایی که گفتیم معایبی هم داشته باشد که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم.


1_ابتدا اطمینان حاصل کنید که موکت شما ضد آب است زیرا در بسیاری از موارد مفاهیم موکت ضد آب با موکت مقاوم در برابر آب جابجا به کار می ورند و تفکیک آن ها از هم کمی کار را دشوار می کند. ما بسیار در بازار و فروشگاه ها می بینیم که فروشنده و تولید کننده ها اصرار می ورزند که موکت شان ضد آب است در حالی که موکت آن ها فقط کمی در برابر آب مقاوم است و در برابر رطوبت به میزان زیادی مقاوم هستند. پس حتما دقت داشته باشید که موکت های ضد آب را با موکت هایی که در برابر آب مقاومت دارند را از هم تفکیک کنید و این دورا باهم یکی در نظر نگیریدو وقتی به بازار یا فروشگاه مراجعه می کنید تنها یک سری از موکت ها به صورت کامل ضد آب هستند.و شما در هنگام خرید می توانید موکت ضد آب را تنها با یک لیوان آب امتحان کنید و با این امتحان اگر قطرات آب و یا مایع مورد نظر در روی موکت باقی ماند پس موکت ما صد درصد ضد آب است.
2_متاسفانه موکت ضد آب از دیگر انواع موکت ها گران تر است. ولی در این بین افرادی هستند که علاقه ای به استفاده ی کفپوش های چوبی سرامیکی و...ندارند بنابراین آن ها ترجیح می دهند موکت ضد آب را با آن که هزینه ی نسبتا سنگینی دارد انتخاب کنند.


چگونه موکت های ضد آب را تمیز کنیم؟


خوشبختانه  نصب موکت های ضد آب نه تنها ساده ، بلکه تمیز و نگهداری آنها نیز آسان است! لایه بالایی قابلیت تمیزکاری دارد و در برابر لک شدن مقاوم است، همچنین به موکت های ضد آب اجازه می دهد تا با گذشت زمان جلوه زیبایی داشته باشند.
هر روز تمیز کنید
معمولاً نظافت موکت های ضد آب کاری است که باید به لیست کارهای روز مره افزوده شود. برای پاک سازی گرد و غبار و جلوگیری از تجمع گرد و غبار یا خاک حتما موکت را جارو بزنید یا جاروبرقی کنید. هر چند وقت یکبار ، تمیز کردن با پاک کننده مرطوب پس از جارو کردن یا جاروبرقی کمک می کند تا آلودگی های اضافی از بین برود و موکت شرایطی مطلوب داشته باشد.
وقتی نوبت به مراقبت از موکت می رسد ، مردم کمی بی احتیاطی می کنند. حتی برخی ممکن است ندانند که انتخاب های ساده ای که انجام می دهند می تواند مشکلات اساسی برای موکت آنها ایجاد کند. اگر می خواهید طولانی مدت از موکت استفاده کنید، باید در مورد مراقبت از موکت خود فکر طولانی مدت کنید.


جمع بندی


موکت ضد آب قادر به جذب آب نایعات و آلودگی ها نیست. اگر شما می خواهید لک یا مایعی را که بر روی موکت ریخته است از بین ببرید لطفا به مراحل زیر دقت کنید:
شما می توانید یک پارچه ی خشک را بر روی آن خیسی و لک قرار دهید تا هرچه سریع تر آن لک از بین برود.
خوش بختانه شما به هیچ وجه به مواد شوینده و پاک کننده نیاز ندارید. شما فقط به یک پارچه ی تمیز احتیاج دارید تا آن لک را از بین ببرید.
همان طور که در بالا هم گفته شد الیاف موکت های ضد آب متفاوت است. جنس الیاف طوری است که اجازه نمی دهد آب و مایعات و...به لایه های زیرین نفوذ کند و در واقع در همان سطح رویی جلوی نفوذ آب را می گیرد.
الیاف موکت های ضد آب مانند سطحی شیشه ای بر روی موکت قرار گرفته و اجازه نمی دهد آب و لکه ها وارد موکت شوند.
نکته ای باید به آن توجه شود این است که هیچ گاه موکت های ضد آب را مقاوم در برابر آب اشتباه نگیرید و در هنگام خرید به این موضوع توجه کنید و حتی در صورت امکان به آزمایش آن بپردازید.

 

مای دکوری :



فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از هشت سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقه مندان به دکوراسیون داخلی در بازار کنونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذ دیواری به نازل ترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیاز های فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و با کیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذ دیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده ،لووردراپه  ،شید ، زبرا  ،پاراوان در کنار یک دیگرقرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانهنماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه ی کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()