سبد خرید 0

چند ایده ی برتر برای موکت زیرزمین

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 5 خرداد 1400 در ساعت 16 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت یک کف پوش پارچه ای است که به طور معمول از یک لایه فوقانی متصل به بهم تشکیل شده است. این لایه فوقانی به طور سنتی از پشم ساخته می شد ، اما از قرن 20 میلادی اغلب از الیاف مصنوعی مانند پلی پروپیلن ، نایلون یا پلی استر استفاده می شود ، زیرا قیمت این الیاف نسبت به پشم کمتر است. این لایه ی فوقانی معمولاً از دسته های پیچ خورده تشکیل شده است که به طور معمول تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند تا ساختار خود را حفظ کنند. اصطلاح موکت غالباً در زمینه ای مشابه اصطلاح فرش به کار می رود ، اما معمولاً موکت ها کوچکتر هستند و به زمین متصل هستند. از موکت ها برای اهداف مختلفی استفاده می شود ، از جمله عایق بندی کف پا از کاشی سرد یا کف بتونی ، ایجاد فضای راحت تر برای اتاق برای نشستن روی زمین به عنوان مثال ، هنگام بازی با کودکان  ، کاهش صدا از راه رفتن به ویژه در ساختمانهای آپارتمانی ، و افزودن دکوراسیون یا رنگ به یک اتاق. موکت ها را می توان در هر رنگی با استفاده از الیاف رنگ شده متفاوت ساخت. موکت ها می توانند انواع مختلفی از نقش و نگارها را داشته باشند که برای تزئین سطح استفاده می شوند. از موکت ها در مراکز صنعتی و تجاری مانند فروشگاه های خرده فروشی و هتل ها و در خانه های شخصی استفاده می شود. امروزه طیف گسترده ای از موکت ها و قالیچه ها در بسیاری از سطح قیمت و کیفیت در دسترس است ، از موکت های ارزان قیمت مصنوعی که در کارخانه ها به تولید انبوه رسیده و در ساختمانهای تجاری استفاده می شود تا موکت های گران قیمت پشمی گره خورده که در خانه های شخصی استفاده می شود.


نظر یکی از کاربران: من در زیرزمین هر خانه ای که در آن زندگی کرده ام موکت داشته ام و طی سالیان گذشته آن را در خانه بسیاری از مشتریان نصب کرده ام. من در یک آب و هوای چهار فصل زندگی می کنم و هرگز به دلیل موکت با  کپک مشکلی نداشته ام.


چند ایده ی برتر برای موکت زیرزمین


  آیا موکت برای زیرزمین خوب است؟ اگر چنین است ، چه نوع موکتی را باید در زیرزمین خود بگذارم؟ باور کنید یا نکنید ، موکت گزینه مناسبی برای فضاهای زیر زمین است. ، موکت برای کفپوش زیر زمین شما انتخاب عالی است. گفته شده است ، اگر کف را با بتون می پوشانید ممکن است لازم باشد ابتدا کف طبقه یا نوعی زیرانداز نصب کنید.


کدام یک از موکت ها برای زیرزمین بهتر است؟


مای دکوری به عنوان یک فروشگاه موکت و کف مخصوص ، دارای کلیه مواد و تخصصی است که شما برای شروع پروژه مسکونی خود نیاز دارید. در زیر پنج ایده برتر موکت برای زیرزمین را بررسی کرده ایم.


موکت مخصوص زیر زمین


شما می توانید موکت های ساخته شده از الیاف طبیعی تهیه کنید ، مانند پشم ، یا الیاف مصنوعی ، مانند نایلون ، پلی استر ، پلی پروپیلن یا تری اکستا ما یک موکت مصنوعی برای زیرزمین پیشنهاد می کنیم زیرا مواد تمایل دارند رطوبت کمتری نسبت به الیاف طبیعی حفظ کنند. برخی از موکت های مصنوعی در معرض نور خورشید از طریق پنجره ها می توانند محو شوند ، اما این معمولاً در زیرزمین مشکلی ندارد. نه تنها این ، بلکه معمولاً موکت های طبیعی نیز در برابر لک مقاوم هستند. اگرچه واقعاً نباید از عایق رطوبتی زیرزمین خود بگذرید ، اما انتخاب یک ماده مصنوعی می تواند احتمال رشد انواع کپک را در زیر زمین کاهش دهد. با این اوصاف ، شما همچنین می خواهید به دنبال یک موکت با پشت مصنوعی باشید ، که به شما امکان می دهد مواد تنفس کرده و رطوبت را دفع کند.


موکت بربر برای زیرزمین


بسیاری از افراد در زیرزمین های خود موکت Berber (شمع حلقه ای) را انتخاب می كنند كه دارای ظاهری تا حدی صاف و بافتی است. در مقایسه با سایر سبک ها نصب آسان ، مقرون به صرفه و با دوام است - تا 20 سال دوام دارد. نایلون یکی از محبوب ترین گزینه ها برای موکت های بربر است ، زیرا با مقاومت در برابر لکه ها شناخته شده و تحت ترافیک شدید پا قرار دارد. گزینه دیگر پلی پروپیلن است (که الفین نیز نامیده می شود). و تمایل آن به خاک و لک شدن  راحت تر از نایلون است. موکت بربر پلی پروپیلن برای فضاهای کم رفت و آمد مناسب است.


موکت زیرانداز با ضخامت پایین


موکت زیرانداز کم رنگ بر خلاف بربر ، الیافی را در معرض قرار داده است که از قسمت بالای آن تراشیده می شوند. این سبک نرم و نسبتاً طول عمر کمی دارد و آن را به گزینه ای مناسب برای اکثر خانه ها تبدیل کرده است. اگر سراغ بربر می روید ، ما یک سبک با توده کم مانند موکت مخمل خواب دار را پیشنهاد می کنیم. در مقایسه با موکت های پر انبوه ، فرشهای کم توده خیلی زود خشک می شوند زمانی که خیس یا مرطوب می شوند. توده کم برای خانه هایی که حیوانات اهلی خانگی ، بچه ها و ترافیک زیاد پا دارند نیز ایده آل است زیرا تمیز کردن مو ،  جمع کردن خاک و گرد و غبار و آشغال از روی آن راحت تر است. به دنبال یک موکت مصنوعی با الیاف کوتاه و متراکم باشید ، تقریباً مانند چمن های ضخیم که تازه آن هارا تراشیده اند.


موکت های تایل


وقتی موکت های به هم چسبیده و کنار هم قرار گرفته از آب خارج می شوند ، معمولاً لازم است همه آنها از هم جدا شود. با این حال ، با موکت های تایل ، می توانید فقط قسمت آسیب دیده را بردارید و جایگزین کنید. هم چنین موکت های تایل با نصب آسان ، تعداد زیادی از امکانات طراحی را ایجاد می کنند. می توانید مربع های محکم را برای ظاهری تک رنگ انتخاب کنید یا طرح های مختلفی مانند راه راه ، الگوهای هندسی یا چک های کلاسیک ایجاد کنید.


موکت مقطعی


موکت مقطعی در زیرزمین یکی دیگر از گزینه های کم خطر برای زیرزمین های دارای رطوبت است. زیرزمین شما به چند اتاق تقسیم می شود یا یک اتاق نشیمن باز دارد، شما می توانید فقط در بخشی از فضا موکت استفاده کنید. اگر به طور تصادفی با آسیب آب مواجه شوید ، مجبور نیستید تمام کف زیرزمین خود را تعویض کنید. Floor Factors معمولاً طیف گسترده ای از بقایای موکت را در انبار دارد. مواد کاملاً جدید با کسری از قیمت موکت های سفارشی روبرو هستند و ما اغلب به اندازه کافی تکه های موکت را در انبار داریم پس نگران این قسمت نباشید.


جمع بندی


به چند دلیل ، موکت یک گزینه عالی برای کفپوش یک زیرزمین تمام شده است. موکت گرم ، نرم است و آن را برای پوشاندن کف سیمان سرد ایده آل می کند. علاوه بر این ، موکت یکی از انعطاف پذیرترین مواد پوشاننده کف است ، بنابراین حتی اگر کف سیمان شما کاملاً تراز نباشد ، می توان موکت را درست روی آن نصب کرد ، بدون اینکه نیازی به تراز کردن کف یا در غیر این صورت آماده کردن آن باشد.
بسیاری از مردم تعجب می کنند که از چه نوع موکتی می توانند در زیرزمین استفاده کنند و آیا نوع خاصی از آن برای زندگی در زیر زمین بهتر از دیگری است. یک نگرانی معمول در مورد سطح رطوبت بالاتر در زیرزمین وجود دارد که اغلب در زیرزمین مشاهده می شود ، در مقایسه با مناطق بالای ساختمان های چند طبقه.
لطفا توجه داشته باشید که توصیه های فوق مربوط به زیرزمین های تمام شده و به طور کلی خشک است. اگر زیرزمین عایق بندی شده ای ندارید که از نشت خارج در برابر آن محافظت شود ، یا اگر بنا به دلایلی زیرزمین شما مرتباً طغیان می کند ، هیچ پوششی از کف قادر به مقاومت در برابر آن شرایط نیست. در چنین مواردی ، بهترین شرط شما این است که کف سیمان خود را بدون روکش بگذارید. اگر می خواهید چیزی را روی سیمان بپوشانید ، یک قطعه موکت ارزان قیمت در فضای باز را انتخاب کنید که برای مقاومت در برابر آب طراحی شده است - و در صورت لزوم آماده بیرون انداختن آن باشید. حتی موکت در فضای باز هم نمی تواند از طغیان مکرر یا شدید زنده بماند.

 

مای دکوری:


مای دکوری فعالیت تخصصی در زمینه ی دکوراسیون منزل محل کار و...دارد و ارایه دهنده ی به روز ترین پرده ها موکت ها و چمن مصنوعی و... با توجه به فضای مورد نظر شما است پس برای زیبا و لوکس به نظر رسیدن فضای مورد نظر خود فقط کافی است که محل کار یا منزل خود را به مای دکوری با خیال راحت بسپارید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()