سبد خرید 0

موکت اتومبیل

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 15 خرداد 1400 در ساعت 21 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بیشتر شما نام موکت اتومبیل را شنیده اید و از کارکرد آن آگاه هستید. این نوع موکت برای اتومبیل ها طراحی و ساخته می شود و دارای جنس خاصی است. در این مقاله به جنس موکت اتومبیل و روش های شستشوی آن پرداخته شده است.

موکت اتومبیل

وقتی نام موکت اتومبیل به میان می آید، در وهله اول این موضوع به ذهن می رسد که چرا باید یک موکت برای اتومبیل طراحی شد و دلیل این موضوع چیست. در جواب این سوال باید گفت که موکت اتومبیل چندین فایده دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

1.زیبایی  بیشتر اتومبیل :

زمانی که یک موکت مخصوص، کف اتومبیل را می پوشاند به آن زیبایی و طرح می بخشد. این موضوع باعث می شود تا افراد حس بهتری به ماشین و اتومبیل خود داشته باشند.

2.عایق صدا بودن:

همان طور که می دانید موتور هر ماشینی دارای سروصداست و این صدا می تواند از کف اتومبیل به داخل کابین منتقل شود. یک موکت مانند عایق صدا عمل می کند و صدا را کاهش می دهد و باعث می شود تا داخل ماشین آرام و بی سروصدا باشد. این موضوع باعث حس بهتر در هنگام سواری و رانندگی می شود.

3.عایق حرارت :

موکت اتومبیل هم چنین به عنوان عایق حرارات و گرما عمل می کند. در زمانی که بیرون هوا سرد است اجازه نمی دهد تا گرمای داخل ماشین از طریق کف ماشین به بیرون برود و نیز باعث می شود تا سرمای کمتری از کف به داخل بیاید. این خود مزیت بسیار خوبی است.

4.جلوگیری از کثیفی ماشین:

موکت اتومبیل باعث تمیزی بیشتر یک اتومبیل می شود. زمانی که شما کفش های گل آلود خود را روی موکت می گذارید ، دیگر کف خودرو را کثیف نخواهید کرد. به طور کلی این که موکت اتومبیل، از کثیف شدن آن جلوگیری می کند. هر موقع که این موکت ها کثیف شد می توان آن را از اتومبیل خارج کرد و با شستشوی مناسب آن را دوباره تمیز کرد و مورد استفاده قرار داد.

موکت های اتومبیل طرح ها و رنگ های مختلفی دارند و در سایزهای مختلف برای ماشین های مختلف طراحی می شوند.موکت ها می توانند به صورت یک سره باشند یا چند تکه. استفاده از موکت چندتکه بسیار راحت تر است و تمیز کردن و نصب کردن ان نیز آسان تر می باشد.  

باید دقت داشت که به طور کلی ، کفپوش هاو موکت های متنوعی برای این که کف یک اتومبیل را بپوشانند وجود دارد. هر کدام از این کفپوش های دارای مزیت هایی هستند.

در زیر به انواع کفپوش و موکت اتومبیل و جنس آنها اشاره شده است:

موکت لاستیکی :

این نوع موکت ها از جمله ساده ترین ، بادوام ترین و در عین حال ارزان ترین موکت های اتومبیل است. جنس این موکت ها از لاستیک است و ضد آب است. این موکت زیر پا سر می خورد اما به هیچ عنوان مانع رانندگی نیست و افراد به راحتی می توانند کار خود را انجام دهند.

کفپوش وینیلی :

یکی دیگر از کفپوش های رایج در اتومبیل ، کفپوش وینیلی است که دارای دوام بالایی هستند. این کفپوش ها از کفپوش های لاستیکی بادوام تر هستند. این کفپوش زیر پای انسان سر نمی خورد و مانع از ورود آب و گردو غبار به داخل می شود.

موکت نمدی :

این نوع موکت اتومبیل از نمد ساخته می شود و دارای طرح ها و رنگ های مختلفی است. این موکت به خوبی مانع از ورود آب و گردو غبار به داخل می شود و در نتیجه محیطی آرام و مناسب را برای لذت بردن از سواری فراهم می کند. این نوع موکت اتومبیل ، کثیفی ها را بیشتر به خود جذب می کند و در نتیجه باید بیشتر شسته شوند.

نکات مهم در خرید موکت اتومبیل

برای خرید موکت اتومبیل مناسب باید به دو مورد توجه کرد تا انتخاب خوبی داشت. در زیر به این موارد اشاره شده است:

جنس موکت اتومبیل:

جنس موکت از مهم ترین مورادی است که باید به آنها توجه شود. اگر شما موکتی را انتخاب کنید که دارای جنس خوبی نباشد به زودی بر اثر تماس پیوسته و مداوم سرنشینان دچار آسیب و فرسودگی می شود. پس مهم ترین چیز جنس موکت اتومبیل است.

طراحی و رنگ آن :

از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد ، طراحی موکت اتومبیل است. طراحی باید متناسب با سایز و نوع ماشین باشد. نباید طرحی را انتخاب کرد که با رنگ و طراحی خود ماشین و اتومبیل سازگار نیست. مخصوصا رنگ موکت اتومبیل باید با رنگ ماشین تناسب داشته باشید تا شما ماشینی زیبا و شکیل داشته باشید.

روش های شستشوی موکت اتومبیل

از انجایی که موکت های اتومبیل ، مدام در معرض کثیفی و آلودگی هستند پس باید آنها تمیز کرد و شست. افراد سوار بر ماشین مدام پای خود را روی این موکت ها می گذارند و آنها را کثیف می کنند و شما باید هر از گاهی آنها را تمیز کنید و بشویید. قبل از انجام کار ابتدا همه وسایل اضافی را از ماشین بیرون آورید تا بتوانید کار را به راحتی پیش ببرید. برای تمیز کردن چند روش وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

1.استفاده از محلول های شستشو:

پس از آن که وسایل را خارج کردید و گرد و غبار موکت اتومبیل را با جاروبرقی گرفتید شما می توانید با استفاده از محلول های شستشوی مناسب ، آن را بشویید. برای این کار سه ماده سرکه، مایع ظرفشویی و سودا را با نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. حال این محلول را روی موکت کف اتومبیل اسپری کنید و پس از چند دقیقه آن را بشویید و خشک کنید. از این محلول برای از بین بردن لکه های چربی استفاده می شود.

برای از بین بردن لکه های نوشیدنی ها می توانید از محلول مایع ظرفشویی و آب اکسیژنه استفاده کنید. آب اکسیژنه دو سوم مخلوط را تشکیل می دهد. آن را روی کفی اتومبیل بپاشیدو پس از مالیدن آن روی کفی و شستن لکه ها، کفی را با آب بشویید.

2.استفاده از واتر جت:

روش دیگر برای شستشوی موکت اتومبیل این است که از واترجت استفاده کنید. در ابتدا آب را با فشار از طریق واتر جت روی سطح موکت و کفی بپاشید  تا لکه ها تمیز شوند. اگر دیدید که لکه ها این گونه تمیز نمی شوند باید پس از این کار از محلول های شستشو استفاده کنید.

3.استفاده از دستگاه کفی شوی:

دستگاه شستسوی موکت و کفی اتومبیل از جمله جدیدترین روش های شستشو می باشد. ای دستگاه نیمه اتوماتیک در جای مناسبی قرار می گیرد و در کمترین زمان کار شستشو را انجام می دهد.

نتیجه گیری

موکت اتومبیل، همان گونه که از نامش پیداست ، موکتی است که در کف اتومبیل انداخته می شود تا هم باعث زیباتر و شکیل تر شدن خودرو شود و هم مانع از انتقال بیش از حد حرارت و صدا از موتور ماشین به داخل کابین شود. موکت اتومبیل می تواند جنس مختلفی داشته باشد. برخی موکت ها نمدی هستند و برخی پلاستیکی و برخی وینیلی. موکت اتومبیل در طرح ها و رنگ ها و اندازه های مختلف تولید می شود.

در هنگام خرید موکت اتومبیل باید به دو چیز توجه کرد : جنس آن و طراحی ان. جنس موکت باید مناسب باشد تا به سرعت دچار پوسیدگی و آسیب نشود و از سویی دیگر باید دارای طراحی و رنگ متناسبی با اتومبیل باشد تا اتوموبیل را زیبا و شکیل کند. رنگ موکت باید با رنگ ماشین تناسب داشته باشد.

موکت های اتومبیل مدام در معرض کثیفی و آلودگی هستند در نتیجه باید هر از گاهی آن ها را تمیز کرد و شستشو داد. برای تمیز کردن آنها می توان از روش های شستشو از طریق محلول های شستشو، شستشو از طریق واترجت و شستشو از طریق دستگاه کفی شوی اتومبیل اشاره کرد. محلول های شسشتو باید متناسب با نوع لک و آلودگی باشد. یادتان باشد که در صورت تمیز نکردن موکت اتومبیل خیلی زود این موکت هم فرسوده خواهد شد و هم رنگ و زیبایی خود را از دست می دهد.

مای دکوری

اگر دنبال هر نوع محصولی هستید که از ان برای دکوراسیون داخلی استفاده کنید، فروشگاه مای دکوری گزینه ای بسیار خوب برای شما خواهد بود. فروشگاه مای دکوری سالهاست که در حال عرضه انواع محصولات باکیفیت است و در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

شما می توانید انواع کفپوش ها شامل موکت ها،پارکت ها ،  چمن های مصنوعی و دیگر موارد را در این فروشگاه پیدا کنید و در صورت پسندیدن آنها را سفارش دهید. قیمتهای این فروشگاه آنلاین بسیار خوب است و مای دکوری با ارائه تخفیف های مناسب هزینه مشتریان خود را پایین می اورد .

مای دکوری همواره سعی کرده است بهترین خدمات را ارائه دهد و برای همین است که در کنار خدمات فروش متاسب، خدمات پس از فروش بسیار مناسبی هم دارد. در صورتی که مشکلی برای محصول خریداری پیش بیاید، مشتری می تواند با یک تماس از مجموعه مای دکوری خدمات دریافت کند تا به صورت رایگان و سریع محصولش را تعمیر یا تعویض کند. مای دکوری برای حرفه ای ها و خوش سلیقه ها بهترین انتخاب خواهد بود.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()