سبد خرید 0

برای شستشوی پارکت لمینت از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 15 بهمن 1399 در ساعت 13 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

 

پارکت لمینت به نوع خاصی از تعمیر و نگهداری نیاز دارد تا از نمای خوبی برخوردار شده و آسیب نبیند. در این مقاله نکات مهمی را در مورد نحوه تمیز کردن پارکت لمینت و اینکه چه نوع شوینده ای مناسب شستشوی پارکت لمینت شماست عنوان می کنیم. پس تا انتهای مقاله با مای دکوری همراه باشید:

تمیز کردن پارکت لمینت باید به گونه ای میباشد که پس از تمیز کردن، رطوبتی روی لمینت باقی نگذارید و سطح آن را خشک کنید تا لمینت آسیب نبیند. همچنین از استفاده هر نوع دستمال و یا ماده پاک کننده ای که سبب تیره شدن لمینت می شود، اجتناب کنید.

تیرگی بر روی لمینت کف ممکن است به راحتی پاک نشود و در جای ماندگار شود. از مصرف پاک کننده های معطر مخصوص پاک سازی کاشی خودداری کنید. این شوینده ها، نه تنها مفید نیستند بلکه مخرب هم به حساب میآیند.

ویژگی های بهترین شوینده پارکت لمینت

لازم به ذکر است بهترین شوینده پارکت لمینت، شوینده ای است که:

 

1. ماندگاری مناسبی داشته باشد.

۲. براقیت مناسبی ایجاد کند.

۳. پس از اعمال واکس با یک سرعت مناسبی خشک گردد.

پارکت لمینت برای اینکه مثل روز اول درخشنده باشند نیاز است در بازه های زمانی مرتب با مواد شوینده مناسب تمیز شوند. اما سؤالی که اغلب مطرح می شود این است که برای شستشوی پارکت لمینت از چه شوینده ای استفاده کنیم و باید چه ویژگی داشته باشد.

 در این راهنما سعی داریم به موضوع شوینده مناسب پارکت لمینت بپردازیم و این موضوع را به طور کامل مورد

بررسی قرار دهیم.

انواع شوینده پارکت لمینت

به طور کلی می توان شوینده پارکت لمینت را به دو دسته تقسیم کرد:

1. شوینده پارکت لمینت خانگی

2. شوینده پارکت لمینت شیمیایی

شوینده پارکت لمینت خانگی چیست؟

با اینکه شوینده پارکت لمینت تجاری و صنعتی بسیاری در بازار بدین منظور وجود دارد اما برخی بر این باور هستند که شوینده های پارکت لمینت خانگی بر آنها اولویت دارند.

نکاتی درباره شوینده خانگی پارکت لمینت!

**ساخت شوینده خانگی برای کفپوش پارکت لمینت به چند طریق انجام میگیرد. برای ساخت شوینده پارکت لمینت خانگی احتمالا احتیاج به موادی دارید که در منزل در دسترس شماست. اما قبل از آن نیاز دارید نکاتی در مورد شوینده های خانگی بدانید. یکی از شوینده هایی که بارها به عنوان شوینده بی خطر و مناسب برای پارکت لمینت معرفی شده است سرکه می باشد. ولی جالب است بدانید که سرکه به لایه محافظ پارکت لمینت آسیب میرساند. پس هرگز سعی نکنید سطح پارکت لمینت را با سرکه تمیز کنید.**

**نکته قابل توجه اینست که برای تمیز کردن لکه های حاصل از شمع یا آدامس روی محل یخ بگذارید و سپس براحتی آن را جدا کنید.**

**از محلول های شوینده قوی که برای سطوح فلزی استفاده می شوند و خاصیت خوردندگی و فرسایش دارند برای تمیز کردن پارکت لمینت استفاده نکنید.**

**یکی دیگر از نکات مهمی که در خرید شوینده پارکت لمینت باید توجه کافی به آن داشته باشید عدم نیاز شوینده به بخار آب فراوان با استفاده از مایعات فراوان است چرا که پارکت لمینت ها در برابر آب و بخار آب بسیار آسیب پذیر میباشند و شوینده ای می تواند ایده آل تلقی گردد که نیاز به استفاده از آب یا بخار آب با حجم بالا نداشته باشد.**

** وجود مواد شیمیایی پرخطر در این شوینده ها نکته حائز اهمیت میباشد.

**شوینده هایی که داخل آنها آمونیاک بکاربرده شده است به هیچ عنوان نباید برای تمیز کردن پارکت لمینت مورد استفاده قرار گردد.**

نکاتی درباره شوینده های شیمیایی!

شوینده های شیمیایی پارکت لمینت اگرچه به صورت تخصصی برای تمیز کردن پارکت لمینت تولید می شوند اما استفاده از آن معایبی هم با خود به همراه دارد. یکی از معایب شوینده های شیمیایی پارکت لمینت بقایای چسبناک این مواد است.

بقایای چسبناک حاصل از این شوینده ها خود می تواند عامل جذب آلودگی و گرد و غبار باشد. البته با استفاده از شوینده های پارکت لمینت مرغوب این مشکل بوجود نخواهد آمد که توصیه مای دکوری به شما واکس پارکت لمینت گانتر میباشد که تمام ویژگی های بالا را دارد.

 این محصول از بهترین شوینده های پارکت لمینت میباشد که شرکت مای دکوری مفتخر است اعلام کند که نمایندگی پخش این محصول می باشد.

نحوه استفاده از شوینده

  1. استفاده از این شوینده ها بسیار کار راحتی میباشد به طوری که کافی است مقداری از مایع شوینده را در آب سرد و یا ولرم ریخته و سپس با یک تی و یا دستمال به آن آغشته کرده و کفپوش را تمیز کنید.
  2. حال به آرامی با کشیدن تی یا دستمال بر روی سطح پارکت لمینت آنرا تمیز کرده و تمام آلودگی ها از جمله گرد و خاک و یا لکه ها را از سطح آن تمیز کنید.
  3. البته جهت استفاده از برخی از شوینده های کف (شوینده های اسپری) نیز می توانید مستقیما آنها را بر روی سطح ناحیه مورد نظر اسپری کرده و سپس اقدام به تمیز کردن آنجا کنید که در این زمینه بهتر است به نکات درج شده بر روی محصول دقت کنید و یا هنگام خرید آن از فروشگاه ها از فروشنده در این زمینه راهنمایی های لازم را بخواهید.

 

  1. با انجام این مراحل در نهایت کفپوش شما مانند روز اول خواهد شد و در پایان کار از زیبایی و درخشش سطح آن بسیار راضی و خشنود خواهید بود.

آیا نیاز به پولیش یا واکس داریم؟‌

 

در جواب این سوال باید گفت خیر!‌ کفپوش های لمینت نیازی به واکس و پولیش ندارند و نظافت آنها بی دردسر و راحت است.(برخلاف پارکت های چوبی !)

 ضمن اینکه در صورت استفاده از پولیش امکان لیز شدن سطح لمینت ها بالا می رود و امنیت را برای خردسالان و کهنسالان کم میکند.  علاوه بر آن استفاده از چنین موادی ( یا هر گونه ماده ی شیمیایی ) ممکن است سطح لمینت را کدر کند.

امیدواریم از این مقاله بسیار کاربردی جهت نگهداری پارکت لمینت لذت برده باشید، شرکت مای دکوری از جمله شر کت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را در رابطه با شستشو و نحوه نگهداری پارکت لمینت از طریق شماره  02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

سید رضا شوندی :
0 0
لمینتی داریم رنگ روشن که سطح آن هنگام نظافت تیره شده معلوم نیست نظافت چی چه موادی ریخته ؟ چکار باید کرد ؟ چه موادی باعث اینکار شده ؟
مدیریت :
0 0
در اکثر مواردی که این مشکل پیش میاید بهترین و در دسترس ترین گزینه تعویض قسمت معیوب میباشد. مواد اسیدی میتوانند تاثیر زیادی بر رنگ لایه رویی برجای گزارند
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()