سبد خرید 0

مزایا و معایب استفاده از سقف کاذب کشسان

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 24 مهر 1400 در ساعت 15 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه از سقف کاذب کشسان استفاده های زیادی می شود، این نوع سقف از جمله مدرن ‌ترین انواع سقف‌ های کاذب است. سقف کاذب کشسان، زیبایی چشمگیری دارد و باعث می شود تا در میان مردم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشد.
این نوع سقف کاذب همانطور که از اسمش پیدا است، قابلیت کشسانی دارد و از نوعی پارچه pvc با قابلیت کشسان بالا ساخته شده است. امروزه از سقف های کشسان در بسیاری از منازل، مکان های اداری، تجاری و ... استفاده می ‌شود. سقف های کاذب کشسان دارای معایب و مزایای زیادی هستند. در ادامه این مقاله به مزایا و معایب استفاده از سقف کاذب کشسان اشاره خواهیم کرد.

سقف کاذب کشسان و مزایای آن چیست؟

سقف کاذب کشسان از پی وی سی ساخته شده است اما در این نوع سقف فقط از پی وی سی برای تمام تشکیلات آن استفاده نمی شود و در آن از موارد دیگری نیز استفاده می شود.
سقف کاذب کشسان از یک پارچه ساخته شده است، که از پی وی سی، پلاستی سایز و افزودنی ‌های مجاز ساخته شده است. استفاده از پلاستی سایز باعث شده تا این سقف کاذب از قابلیت کشسان بودن برخوردار باشد.

برای خرید سقف کاذب کناف با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

جنس پارچه سقف کاذب کشسان باعث می ‌شود تا باکتری ‌ها و قارچ ‌های موجود در سقف از بین بروند و همین هم یکی از مزایای این سقف ها به شمار می رود.

در مکان ‌های بسیار زیادی از سقف کاذب کشسان استفاده می ‌شود. استفاده از این نوع سقف هیچ محدودیتی ندارد و می توان گفت سقف های کاذب کشسان در حال حاضر یکی از پر استفاده ترین سقف ‌های موجود در بازار جهانی محسوب می شوند.

مزایای استفاده از سقف کاذب کشسان

سقف های کاذب کشسان دارای مزایای زیادی هستند. در زیر به مزایا استفاده از سقف کاذب کشسان می پردازیم:

• نظافت راحت سقف کاذب کشسان

سقف های کاذب کشسان نسبت به سقف ‌های سنتی و قدیمی، نیاز به نظافت بسیار راحت ‌تری دارند. ترکیباتی که در سقف ‌های کشسان به کار می رود، حاوی زینک اکساید است که باعث پیشگیری از ایجاد و تکثیر قارچ ها و باکتری ها می ‌شود. سقف کاذب کشسان سبب تولید گرد و غبار نمی ‌شود. این نوع سقف از ایجاد گرد و غبار در پشت سقف نیز جلوگیری می ‌کند. به همین خاطر این نوع سقف برای جاهایی مانند اتاق عمل ها، آزمایشگاه‌ ها، بیمارستان و مطب پزشک ها بسیار مناسب است.

برای خرید پوستر با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

• عایق صدا

سقف ‌های کاذب کشسان، عایق ‌صدای مناسبی هستند. به همین خاطر این سقف ها برای مکان هایی مانند سالن ‌های کنفرانس، سالن ‌های ضبط صدا و حتی اتاق خواب ها، بسیار مناسب هستند.

• زیبا کننده محیط

به وسیله سقف های کاذب کشسان می توان طرح ‌های مختلفی از شکل ها و مناظر دلخواه را ایجاد کرد تا زیبایی منحصر به فردی برای سقف ایجاد شود.

• استحکام بالا و مقاوم در برابر ریزش

هنگامی که حوادثی مانند زلزله یا ریزش مصالح اتفاق می افتد، خاصیت انعطاف پذیری و ایمنی سقف کاذب کشسان می تواند از بروز خطرات احتمالی ناشی از آن ها جلوگیری کند. برخی از انواع سقف ‌های کاذب کشسان تا 200 کیلوگرم وزن را در هر متر مربع تحمل می کنند.

برای خرید دیوارپوش چوبی با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

• ضد رطوبت

جنس سقف کاذب کشسان، پی وی سی است، بنابراین دارای خاصیت ضد رطوبتی است. به همین دلیل استفاده از این سقف ها برای محیط ‌های مرطوب مانند استخرها، سالن‌ های ماساژ، حمام ها و سرویس ‌های بهداشتی، گزینه مناسبی است.

• نصب سریع و راحت

یکی از مهمترین مزایای سقف ‌های کشسان، نصب سریع و راحت آن ها است. اغلب این نوع سقف ‌ها نیازی به زیر سازی ندارند.

• مقاوم در مقابل آتش ‌سوزی

سقف کاذب کشسان از موادی ساخته شده است که در مقابل اشتعال مقاوم هستند. علاوه بر این، سقف های کشسان در مقابل آتش شعله‌ ور نمی‌ شوند و کاملا نسوز هستند. حتی این سقف ها در بسیاری از موارد از پیشروی و گسترش آتش ‌سوزی نیز جلوگیری می‌ کنند.

برای خرید دیوارپوش با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

معایب استفاده از سقف کاذب کشسان 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سقف های کشسان مزایای زیادی دارند اما این سقف ها معایبی نیز دارند، در زیر به برخی از معایب استفاده از سقف های کشسان اشاره خواهیم کرد:

• در استفاده از منابع نوری در سقف کشسان باید عایق حرارتی مناسبی تعبیه شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است به ظاهر و نمای سقف، آسیب وارد شود.
• حرارت ناشی از لامپ ها بر روی تایل های سقف کاذب کشسان موثر است و ممکن است سبب ایجاد لکه بر روی آن شود.
• استفاده از تایل های نامرغوب برای این نوع سقف ها ممکن است سبب ایجاد مشکلاتی در تنفس شود، زیرا برخی از آن ها در مقابل نور آفتاب و حرارت لامپ‌ ها، گازی خارج می‌کنند که برای سیستم تنفسی مضر است.
• فقط افراد متخصص می ‌توانند سقف های کشسان را نصب کنند.
• منابع نوری سقف های کشسان باید طوری انتخاب شوند که کمتر از 40 وات باشند و در فاصله مشخص نصب شوند. در غیر این صورت ممکن است آن ها تایل های سقف کاذب را ذوب کرده و باعث تغییر فرم آن شوند.
• پارچه‌ های کشسانی که برای سقف کشسان به کار برده می‌ شوند در برابر برخی از ابزارهای تیز و برنده حساس هستند، بنابراین لازم است به خوبی از آن ها محافظت شود.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

سخن آخر:

سقف کاذب کشسان از پی وی سی ساخته شده است. جنس پارچه سقف کاذب کشسان باعث می ‌شود تا باکتری ‌ها و قارچ ‌های موجود در سقف از بین بروند و همین هم یکی از مزایای این سقف ها به شمار می رود.
استفاده از سقف های کاذب کشسان دارای مزایا و همچنین معایبی است. از جمله مزایای این سقف ها می توان به نظافت راحت این سقف ها، عایق صدا بودن آن ها، تاثیر آن ها در زیبا کردن محیط، استحکام بالا و مقاومت آن ها در برابر ریزش، ضد رطوبت بودن آن ها، نصب سریع و راحت آن ها، مقاوم در مقابل آتش ‌سوزی و ... اشاره کرد.

قبل از خرید سقف های کاذب کشسان باید مزایا و معایب آن ها را در نظر گرفت و بسته به شرایط، نسبت به خرید آن ها اقدام کرد.

برای خرید سقف کاذب کشسان می توانید به مای دکوری مراجعه کنید. مای دکوری دارای سابقه فعالیت زیادی در زمینه عرضه انواع پاکت لمینت، کاغذ دیواری، پوستر تصویری، کفپوش ، سقف کاذب، چمن مصنوعی، موکت، پاراوان های تصویری و لیزری، انواع پرده و ... می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()