سبد خرید 0

مراقبت از کاغذ دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 19 شهریور 1399 در ساعت 12 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در سال‌های اخیر کاغذ دیواری ها با طرح و گل های متنوع و جذاب جایگزین رنگ ها روی دیوارها شده اند و بیش از پیش خود را در طراحی دکوراسیون ایرانی نشان داده اند. کاغذ دیواری ها جلوه و زیبایی خاصی را به بیشتر محیط ها بخشیده اند، برای منازل، سالن ها، هتل ها و بسیاری محیط های دیگر. کاغذ دیواری ها به دو دسته قابل شستشو و غیر قابل شستشو تقسیم می شوند که معمولاً استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو از هزینه بالاتری برخوردار است. هزینه های خرید و نصب کاغذ دیواری باعث شده تا افراد بخواهند مراقبت بهتری از آن داشته باشند تا سال های طولانی تری بتوانند از کیفیت و زیبایی آن ها بهره بگیرند. برای نگهداری از انواع کاغذ دیواری  نکاتی وجود دارد که ما به برخی از آنها اشاره می کنیم.

کاغذدیواری


جنس کاغذ دیواری
با توجه به سلیقه و هزینه افراد کاغذدیواری های زیادی وجود دارند. کاغذ دیواری های قابل شستشو را می‌توان با آب یا دستمال های خیس تمیز کرد اما کاغذ دیواری هایی که الیاف حساس تری و مقاومت کمی نسبت به آب دارند را بهتر است فقط با دستمالی نرم و گاهی کمی مرطوب پاک کرد. برای این امر بهتر است گوشه کوچکی از کاغذ دیواری را که دور از دید است ابتدا امتحان کنید.


لکه ها
وقتی لکه ای به هر نحو بر روی کاغذ دیواری ایجاد می شود بهتر است سریعاً همان لحظه پاک شود. برای این کار از دستمال یا اسفنج مرطوب با مقداری جزئی از کف مواد شوینده استفاده کنید. اگر زمان زیادی از ایجاد لکه بگذرد، لکه های ایجاد شده سخت تر پاک میشوند.
استفاده از سیم‌های ظرفشویی یا هر وسیله دیگری که باعث ساییده شدن کاغذ دیواری شود و مواد شوینده با غلظت بالا توصیه نمی شود زیرا باعث تغییر رنگ آن ناحیه نسبت به قسمت های دیگر می شود.
لکه های چربی را می توان با قرار دادن کاغذی روی آن و گذاشتن اتو روی کاغذ برطرف کرد. اتو را روی کاغذ بکشید تا لکه‌چربی جذب کاغذ شود.
لکه خودکار و مداد با مقدار کمی مایع ظرفشویی روی پارچه یا ابری لطیف و کشیدن روی لکه بر طرف می شود البته بعد از آن با یک دستمال خشک آن ناحیه را پاک کنید.
جای دست و انگشت با استفاده از رطوبت ابر یا پارچه ای لطیف و چند بار کشیدن روی لکه به راحتی برطرف می‌شود.
برای مداد شمعی ابتدا مداد شمعی را با وسیله از روی کاغذ دیواری بردارید. برای این کار می‌توانید از یک کاردک یا کارد کره خوری استفاده کنید و خیلی آرام این کار را انجام دهید، سپس یک حوله روی لکه قرار داده و با اتو روی آن را بکشید تا چربی های مدادشمعی جذب حوله شوند.
قبل از هرگونه لکه زدایی باید ابتدا کاغذدیواری را غبار روبی کنید. برای اینکار میتوانید از جاروبرقی یا یک دستمال خشک لطیف نخی استفاده کنید.

کاغذدیواری


∆ هرگز انجام ندهید:
1.اصابت اجسام، رطوبت بالا، تابش مستقیم نورخورشید و استفاده از دستمال یا اسکاج زبر برای شست و شو، عمر هر کاغذ دیواری را کاهش می دهد.
2.از سیم ظرفشویی زبر برای پاکسازی استفاده نکنید.
3.بعد از تمیز کردن لکه ها سریعاً و حتماً کاغذدیواری را خشک کنید.
4.هرگز و اصلاً از وایتکس و سفید کننده پارچه برای لک یا خودکار استفاده نکنید.

نکته: در حالت کلی بهتر است تا نگهداری و تمیز کاری را برای کاغذ دیواری به صورت دوره ای و مرتب انجام دهید تا عمر طولانی تری داشته باشند. مانند انجام دادن گردگیری با دستمال لطیف و خشک برای هر هفته.

کاغذدیواری

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()