سبد خرید 0

مراحل اجرا و نصب سقف کاذب پی وی سی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 12 مهر 1400 در ساعت 15 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سقف کاذب پی وی سی، نوعی از سقف کاذب است که بر روی سقف اصلی ساختمان نصب می شود. در اجرا و نصب سقف کاذب پی وی سی از پانل های ساخته شده از پلاستیک سخت یا همان پلی وینیل کلراید استفاده می کنند.
در ایران غالبا در حمام و سرویس بهداشتی از سقف کاذب پی وی سی استفاده می شود. با این حال، در سایر فضاها و اماکن مانند آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق خواب نیز می توان از این نوع سقف استفاده کرد. در ادامه این مقاله به مراحل نصب و اجرا سقف کاذب پی وی سی می پردازیم.

مزایای اجرای سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی یکی از انواع سقف های کاذب است. مهم ترین مزیت اجرای سقف کاذب pvc، مقاومت آن در برابر رطوبت است. سقف کاذب پی وی سی قابل شستشو بوده و انتخاب خوبی برای فضاهایی مانند آشپزخانه که به طور مداوم در معرض چربی های ناشی از پخت و پز می باشد، محسوب می شود.
سقف کاذب پی وی سی، وزن بسیار کمی دارد و بار اضافی چندانی به سقف و خود سازه وارد نمی کند. این امر به ویژه در هنگام وقوع زلزله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
دوام و طول عمر سقف کاذب پی وی سی بسیار بالا بوده و برای نگهداری نیاز به اقدامات خاصی ندارد. از مزیت های دیگر اجرای سقف کاذب پی وی سی می توان به تنوع بالا در طرح و رنگ اشاره کرد. همچنین نصب و اجرای آن ها بسیار سریع و آسان می باشد. اجرای سقف کاذب پی وی سی موجب تسهیل در دسترسی به تاسیسات بالای سقف می شود.

برای خرید سقف کاذب کشسان با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

ملاحظات پیش از نصب سقف کاذب پی وی سی

قبل از اجرا سقف کاذب پی وی سی لازم است در ابتدا ملاحظاتی را در نظر گرفت و سپس اقدام به نصب آن ها کرد. این ملاحظات عبارتند از موارد زیر:
-دمای محل انباشت تایل‌ های پی وی سی باید حدود 16 الی 21 درجه سانتی گراد باشد. تایل ‌ها را 24 ساعت قبل از نصب از کارتون خود خارج کرده و در معرض هوای محیطی که قرار است نصب در آن انجام شود، قرار دهید.
-قبل از نصب تایل ‌های پی وی سی از نظافت دست هایتان مطمئن شوید تا بعد از اجرا، آثار لکه بر روی آن ها ‌ها باقی نماند.
-اگر که ابعاد محل نصب، مضرب دقیقی از 60 سانتی متر نباشد، لازم است از تایل برش خورده استفاده شود.

مراحل اجرا و نصب سقف کاذب پی وی سی

مراحل اجرا و نصب سقف کاذب پی وی سی شامل موارد زیر است:
مرحله یک: مرحله اول، تعیین نحوه چیدمان تایل ‌ها بر روی سقف است. اگر که سقف مد نظر شما، مربع شکل نباشد لازم است پیش از اقدام به نصب درباره چیدمان تایل ‌ها تصمیم گیری کنید. در همین مرحله باید ارتفاع سقف کاذب را نیز مشخص کنید. اگر اندازه مشخصی را برای ارتفاع سقف کاذب در نظر نگرفته ‌اید، پیشنهاد می شود که این سقف را 10 تا 15 سانتی متر پایین تر از سقف اصلی نصب کنید.

برای خرید پوستر با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

مرحله دو: نبشی ها را باید دور تا دور دیواری که قصد نصب سقف کاذب را در آن دارید، نصب کنید. برای نصب نبشی‌ ها، اول باید ارتفاع مطلوب نصب سقف کاذب و سپس ارتفاع نبشی را علامت گذاری کنید. بعد از آن، نوبت به علامت زدن محل اتصال یک نبشی بر دیوار متقاطع می رسد. در تمام این مراحل باید از تراز جهت نصب دقیق نبشی ها استفاده کرد. برای این کار اگر که پوشش دیوار از کاشی باشد از میخ پرچ، اگر که جنس دیوار گچی باشد از رول پلاک و برای دیوار با جنس بتنی از میخ چاشنی استفاده می‌ کنند.

مرحله سه: در این مرحله باید سازه های سپری نصب شوند. محل قرار گیری سازه ‌های سپری با نحوه چیدمان تایل های آن ها در ارتباط است. با در نظر گرفتن نحوه چیدمان تایل ها بر روی سقف که در مرحله یک تعیین شده است، سازه ‌های سپری را به صورت عمود بر نبشی ها نصب می کنند. در حقیقت، سازه ‌های سپری نقش تحمل بار تایل‌ ها را به عهده می گیرند. برای پیدا کردن راستای دقیق نصب سازه های سپری بهتر است از یک نبشی به نبشی مقابل، طنابی متصل کرد و این کار را در فواصل 120 سانتی متری تکرار کرد.

برای خرید دیوارپوش با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

مرحله چهار: باید نبشی را به سقف اصلی سازه نصب کنید، این کار برای اتصال سیم مفتول یا فنر آویز به سازه‌ های سپری است. بعد از آن باید فواصل نصب آویزها متناسب با جنس سقف کاذب و همچنین تعداد روشنایی های مورد نظر محاسبه شود. پس از نصب نبشی ها، لازم است محل دقیق قرار گرفتن روشنایی‌ ها تعیین شود.

مرحله پنج: پنل های پی وی سی به صورت نری و مادگی هستند و به راحتی کنار یکدیگر چفت می شوند. برای برش کافی است با کاتر تیز صفحه پلاستیکی روی پنل را خط بیندازید و سپس شاخه پی وی سی را به شکلی از محل خط به سمت بیرون تا کنید که پشت شاخه به هم نزدیک شود. در این قسمت می توان اولین ردیف از پنل ها را روی سقف و درون شیار نبشی ها جایگذاری کرد و قسمت مادگی را با میخ به سقف کوبید. بعد از آن باید ردیف بعدی را در کنار آن جای داد، به طور کامل نری را درون مادگی ببرید. همین کار را ادامه دهید تا به ردیف انتهایی برسد.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

 

سخن آخر:
سقف کاذب پی وی سی، نوعی از سقف کاذب است که بر روی سقف اصلی ساختمان نصب می شود.
سقف کاذب پی وی سی، وزن بسیار کمی دارد و بار اضافی چندانی به سقف و خود سازه وارد نمی کند. دوام و طول عمر سقف کاذب پی وی سی بسیار بالا بوده و برای نگهداری نیاز به اقدامات خاصی ندارد.
دمای محل انباشت تایل‌ های پی وی سی باید حدود 16 الی 21 درجه سانتی گراد باشد. اگر که ابعاد محل نصب، مضرب دقیقی از 60 سانتی متر نباشد، لازم است از تایل برش خورده استفاده شود.
پنل های پی وی سی به صورت نری و مادگی هستند و به راحتی کنار یکدیگر چفت می شوند و برای برش آن ها کافی است با کاتر تیز صفحه پلاستیکی روی پنل را خط بیندازید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()