سبد خرید 0

لوازم جانبی نصب لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 13 بهمن 1399 در ساعت 12 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر میخواهید نصب کفپوش لمینت منزل یا محل کارتان را خودتان به عهده بگیرید داشتن تجهیزات درست، بیش از هر چیزی اهمیت دارد. با جمع‌آوری این لوازم کار را برای خود آسان میکنید چه نحوه استفاده از این ابزار نصب را بدانید و چه نه. ابزاری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم تازه کار یا نصاب حرفه ای را نمیشناسد چرا عدم وجود این وسایل کار را در هنگام نصب لمینت برای شما سخت میکند و ممکن است با دست خالی از پس آن بر نیایید.

مای دکوری امروز در خدمت شماست تا علاوه بر شناسایی لوازم جانبی نصب لمینت، شما را با مراحل نصب هم آشنا کند چرا که تنها داشتن این لوازم کافی نیست. فنون نصب لمینت هم از جمله موارد مهمی است که همراه با لوازم جانبی نصب لمینت و فرایند آن آسان تر از چیزی که فکر میکنید انجام میشود. پس با تا انتهای این مقاله همراه باشید.

  •  چاقوی مخصوص یا کاتر

برای بریدن کفپوش و زوایا به یک چاقوی مناسب یا کاتر نیاز دارید؛ چاقویی که قابل جمع شدن باشد و دارای چند تیغه باشد تا از عهده برش سطوح مختلف بربیایید. تیغه زاویه‌دار، قدرت کنترل شما را بالا برده و  برش لبه‌ها را آسان‌تر می‌کند. قیمت این چاقوها مناسب است اما اگر قرار است پروژه بزرگی را به سرانجام برسانید بهتر است از مدل‌های باکیفیت استفاده کنید.

  • چکش پلاستیکی

از جمله ابزار های کاربردی در هنگام نصب چکش پلاستیکی میباشد. برای ضربه زدن و چسباندن قطعات لمینیتها به یکدیگر  حتما از چکش پلاستیکی استفاده کنید که لمینت ها دچار شکنندگی یا خش نشوند.

  • چسب

اگر از کفپوشی استفاده می‌کنید که نیازمند چسب میباشد و یا پشت خود محصول چسب ندارد، قبل از اینکه از نمای لوکس کفپوش لذت ببرید شما به چسبی نیاز دارید که قطعات کف‌پوش را کنار هم نگه دارد. چسب انتخابی باید با ترکیبات کفپوش لمینت سازگار باشد. به برچسب و لیبل چسب نگاه کنید؛ اگر دارای فرمول پوشش نازک بود یعنی زودتر خشک می‌شود و اگر به جایی زدید کاملاً پاک می‌شود. چسب‌های متنوعی وجود دارد که پس از ۲۴ ساعت خشک می‌شوند اما بهتر است که به کفپوش ۴۸ ساعت زمان دهید تا کاملاً خشک شود.

  •  زیر لایه یا فوم

یکی از مهم ترین لوازمی که باید هنگام خرید پارکت بخرید زیرلایه یا فوم استزیرلایه (فوم)  از تولید صدای اضافی هنگام قدم زدن روی پارکت جلوگیری می‌کند. لذا خرید این محصول، همزمان با سفارش پارکت لمینت الزامی‌ میباشد چرا که اگر پارکت را بدون فوم روی سرامیک و یا هر سطحی نصب کنید، هنگام قدم زدن روی لمینت یک صدای آزار دهنده‌ای تولید می‌شود.

  •  گونیای نجاری

یکی دیگر از لوازم جانبی نصب لمینت ، گونیای نجاری است که به شما کمک می‌کند تا سایز صفحات کفپوش را اندازه بگیرید و اندازه‌های گرفته شده را تبدیل کنید. گونیایی تهیه کنید که قابلیت اندازه‌گیری زوایای مختلف از ۳۰ تا ۹۰ درجه را داشته باشد. گونیا شما را خاطرجمع می‌کند که زاویه بین خطوط مجاور، درست نود درجه است و کمک می‌کند تا زاویه بین صفحات کفپوش نامتعادل را تنظیم کنید.

  •  غلتک کف

 

وقتی که چسب را کاملاً روی سطح مالیدید؛ به یک غلتک قوی نیاز دارید که سطح را تراز کرده و چسب و کفپوش را به هم پرس کند. اگرچه غلتک‌های مختلفی وجود دارد اما انواع خاصی هست که کار با آن‌ها راحت‌تر است. از غلتکی بهره ببرید که دارای دسته لاستیکی است تا موقع کار به دست شما بچسبد. غلتک‌هایی با چرخ قابل‌تفکیک وجود دارد که حمل‌ونقل و انبار وسیله را آسان‌تر می‌کند.

  • متر

متر هم یکی دیگر از لوازم جانبی نصب لمینت است. بدیهی است که تا مساحت کل سطح محاسبه نشود؛ چنین کار سنگینی انجام‌پذیر نخواهد شد. با اندازه‌گیری طول و عرض سطح می‌توانید چگونگی قرارگیری کفپوش را متصور شوید. متر، بهترین دوست شما در این مرحله است و به شما کمک می‌کند تا تعداد کاشی یا صفحات کفپوش برای هر ردیف را تعیین کنید.

آماده سازی و نصب پارکت لمینت

قبل از شروع به نصب پارکت لمینت جدید ، چندین کار برای انجام وجود دارد. شما باید اجازه دهید تا پارکت لمینت جدید، خود را به محیط پیرامونتان سازگار کند. شما باید تمام تخته ها را (در بسته های باز نشده) در وسط اتاق قرار دهید تا زمانی که آماده نصب آن شوید. لازم است حداقل 48 ساعت باقی بماند. اتاق باید از دمای طبیعی برخوردار باشد و هیچگونه گچ و سیمان کاری نداشته باشد. شما همچنین باید زیر بینای پارکت و لمینت خود را آماده کنید. کفپوش فعلی خود را بردارید. کف منزل یا محیط کارتان باید صاف، تراز ، خشک و تمیز باشد.

لوازم جانبی نصب لمینت

مرحله اول: جداسازی

 به آرامی فرش را جمع کنید که به دیوارها آسیبی نرسد ، اگر هم از موکت در گذشته استفاده شده و به کف چسبیده شده است بهتر است از یک چاقو یا کاتر تیز استفاده کنید و اطراف آن را ببرید و شروع به جدا کردن آن از سطح کف کنید . ( البته در لمینت ها یک لایه فوم زیرسازی استفاده میشود که در صورتی که جنس موکت ها از نوع پرز دار و ناهموار نباشند حتی بدون کندن و جابجایی موکت ها میشود روی خود موکت کف پوش های جدید را نصب کرد ).

مرحله دوم: حذف قرنیز ها

در این مرحله برای شروع کف پوش کردن لمینت، قرنیز ها را حذف میکنیم. شما می توانید قرنیزها را کلا جدا کرده و با قرنیزهای جدید همخوان با طرح لمینت جایگزین کنید و یا اینکه آنها را با کاردک به آرامی جدا کرده به نحوی که آسیبی به آنها و دیوار زده نشود و سپس بعد از کف سازی دوباره آنها را مورد استفاده قرار دهید.

مرحله سوم: زیر سازی

در این مرحله بهتر است سطح زیرین را کاملا تمیز و صاف کنید . چون مرحله زیرسازی در کفپوش کردن یکی از مراحل مهم کار است . بهتر است با استفاده از مواد شوینده مناسب باقی مانده چسب یا تکه های بتن را کاملا پاک کنید. البه بهتر است اینکار را کمی زودتر از شروع مراحل نصب انجام دهید تا کف اتاق کاملا خشک شود.

لوازم جانبی نصب لمینت

مرحله چهارم: هموار سازی

در این مرحله باید سطح کف را  در همه قسمت ها تراز و یکنواخت باشد. حتما به مشخصات لمینتی که خریداری کرده اید مراجعه کنید تا بتوانید سطح مجاز را دقیق تر تعیین کنید . اگر این مرحله را به خوبی نتوانید انجام دهید و ناهمواری هایی در سطح زیرین لمینت وجود داشته باشد منجر به عمر کم و آسیب پذیری و شکستن زودتر لمینت ها میشود . اگر میزان پستی و بلندی های کف زیاد است بهتر است از شن و ماسه یا مصالحی که برای کف سازی و زیرسازی که مناسب کفپوش هستند استفاده کنید.

مرحله پنجم: فضا سازی

 در این مرحله یک مقداری نیاز به محاسبات ریاضی و طراحی دارید .ابتدا عرض اتاق را بررسی کنید . اگر اشکال مستطیل شکل لمینت را به صورت عمودی و موازی هم نصب کنید فضای اتاق ممکن است بزرگتر به نظر برسد . یک تخته هم سایز طرح مورد نظر یا لمینت مورد نظر بردارید و عرض اتاق را به عرض این تخته تقسیم کنید . به این شکل تعدادی که در هر ردیف نیاز دارید بدست می آید.

مرحله ششم: پهن کردن فوم زیر سازی

در این مرحله فوم زیر سازی را مطابق دستورالعمل تولید کننده روی کف پهن کنید و مطمئن شوید هیچ درزی ندارد.

مرحله هفتم: جایگذاری

در این مرحله قطعه اول را در امتداد طول بلندتر اتاق قرار دهید، قرار دادن این قطعه در جای مناسب در این مرحله بسیار اهمیت دارد زیرا قطعات و برش های بعدی بر پایه این قطعه اولیه چیده می شود . حتما برای شروع از گوشه سمت چپ اتاق  شروع کنید. اولین ردیف لمینیت را نصب نمایید. باید در ابتدا ردیف اول را کامل کنید . وقتی به آخرین قطعه در ردیف اول رسیدید  ٬ فاصله قطعه قبلی از دیوار را اندازه گیری کنید به اندازه طول زبانه از آن کم کنید و لمینت بعدی را برش دهید و سپس مانند قطعات قبلی آنرا در محل مناسب خود قرار دهید . تا اینجا ردیف اول نصب شده است .

 

در صورتی که با قرار دادن قطعه آخر از برش بیش از ۴۰cm نسبت به لبه انتهایی قطعه بالایی فاصله دارید . می توانید برای شروع ردیف بعدی از آن استفاده نمایید در غیر این صورت بهتر است قطعه کامل دیگری را مورد استفاده قرار دهید . برای نصب قطعات بعدی لمینت آنرا با زاویه ۴۵ درجه نسبت به قطعه قبلی نگه دارید و پس از میزان نمودن زبانه و شیار و همچنین  محل قرار دادن لمینت  ٬ با کمی فشار قطعات را داخل یکدیگر قرار داده و با پایین کشیدن قطعه مورد نظر، آنرا در قطعه قبلی کاملا قفل کنید . حتما مطمئن شوید که قطعات نصب شده بطور کامل به هم چسبیده و هیچ شکافی در امتداد طول تخته ها وجود نداشته باشد.

**نکته: برای ضربه زدن و چسباندن قطعات لمینیتها به یکدیگر  حتما از چکش پلاستیکی استفاده کنید که لمینت ها دچار شکنندگی یا خش نشوند .

مرحله هشتم: اتمام سازی

حالا پس از نصب تمامی لمینیتها، باید قرنیزهای دور دیوار را نصب کنید . فاصله قرار داده شده بین قطعات لمینت و دیوار باید توسط قرنیز و ابزارهای مناسب پنهان شوند.

مای دکوری

امیدواریم که از مطالب گفته شده استفاده کامل را برده باشید و به خوبی با لوازم جانبی نصب لمینت آشنا شده باشید. اگر برای دکوراسیون جدید منزل خود به دنبال یک کفپوش ویژه هستید، شرکت مای دکوری از جمله شر کت هایی میباشد که می توانید با خیال راحت کفپوش خود را از بین طرح و رنگ های متنوعی که ارائه میدهد، بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره02133126516 با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()