سبد خرید 0

چرا باید از فوم زیر موکت استفاده کرد؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 30 فروردین 1400 در ساعت 14 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور  که می دانید موکت یکی از رایج ترین کفپوش های موجود در خانه هاست. خیلی ها از موکت برای پوشش خانه خود استفاده می کنند چون هم دوام بالایی دارد و هم طرح ها و رنگ های زیادی دارد. برای استفاده از موکت باید نکات مختلفی را رعایت کرد. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که چرا باید از فوم زیر موکت استفاده کرد.

چرا باید از فوم زیر موکت استفاده کرد؟

خیلی ها از موکت در خانه خود استفاده می کنند اما از فوم برای زیر آن استفاده نمی کنند. موکت به سادگی روی زمین و کف خانه انداخته می شود و بعد مورد استفاده قرار می گیرد.

در سالهای اخیر ، برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و حفظ آن در خانه این موضوع رایج شده است که افراد از فوم در زیر موکت های خود استفاده کنند.

زمانی که شما موکت را بدون فوم روی سطح زمین قرار می دهید آنگاه انرژی (گرما یا سرما) به راحتی از خانه بیرون می رود چون موکت لایه نازکی بیش نیست و ضخامت زیادی ندارد. برای مثال فرض کنید زمستان است و شما خانه را بخاری گرم می کنید. اگر موکت شما بدون فوم زیر باشد، گرما به راحتی از آن عبور می کند و از خانه خارج می شود. مخصوصا در خانه های امروزی که از ضخامت دیوارها و کف ها کاسته شده است.

اما زمانی که شما از فوم در زیر موکت استفاده کنید، در واقع عایقی را به آن اضافه می کنید که از انتقال انرژی جلوگیری می کند. فوم زیر موکت به انگلیسی carpet underpad است و در واقع پدی است که زیر موکت انداخته می شود تا از هدررفت انرژی در کف ساختمان شما جلوگیری کند.

هم چنین دلیل دیگر برای استفاده از فوم در زیر موکت این است که باعث محافظت بیشتر از موکت و کف ساختمان می شود. پد فومی زیر موکت، از آسیب دیدن گوشه های موکت جلوگیری می کند و هم چنین مانع چروک ان می شود. همان گونه که مشاهده می کنید با خریدن یک فوم و استفاده از آن در زیر موکت شما مزیت های زیادی را کسب خواهید کرد. با این کار هزینه های شما نیز کاهش خواهد یافت و شما از این لحاظ سود خواهید کرد.

در برخی اوقات، موکت های رنگی باعث رنگی شدن کف ساختمان می شود که فوم زیر موکت از این مورد هم جلوگیری می کندو این خود مزیت دیگر است.

جنس فوم زیر موکت

فوم  زیر موکت در واقع یک لایه ابری است که بخش زیادی از گاز تشکیل شده است. فوم در واقع از تزریق گاز در مواد جامد یا مایع تشکیل شده است و برای همین است که نرم اما محکم است و دوام بسیار خوبی دارد. فوم زیر موکت از نوع فوم سلول بسته است که بسیار بادوام است و در برابر ضربه هم مقاوم است.

 فوم های زیر موکت به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند که در زیر به آنها اشاره شده است:

فوم پلی اورتال اولیه :

پلی اورتال یک پلیمر مقاوم و پرمصرف است که از آن در جاهای زیادی استفاده می شود. از این فوم ها در ماشین و ساخت مبل نیز استفاده می شود اما فوم زیر موکت محکم تر  است.

فوم پلی اورتال پیوندی:

همان گونه که از نامش پیداست این فوم از پیوند و ترکیب فوم های مختلف با سایز و طرح های مختلف ساخته می شود. این فوم یکی از باکیفیت ترین فوم ها می باشدو برای همین دوام زیادی دارد و افراد می توانند روی آن حسابی ویژه باز کنند.

فوم پلی اورتال پارچه ای:

این فوم ضد آب است و به شکل یک پارچه وتوسط دستگاه خاصی تولید می شود . این فوم ها در جاهای مختلفی استفاده می شوند و در زیر موکت به خوبی از هدررفت انرژی جلوگیری می کنند.

انواع فوم های زیر موکت

پدهای فومی زیر موکت در انواع مختلفی تولید می شوند. افراد باید با توجه به نوع موکت باید بهترین نوع آن را انتخاب کنند. در زیر به انواع این فوم ها اشاره شده است:

فوم سایلنت

این نوع فوم دارای چگالی بیشتری است و به همین دلیل انعطاف کمتری نسبت به فوم معمولی دارد. این فوم ها نرم نیستند و خاصیت ارتجاعی ندارند وبرای همین است که از آن برای پوشش کف های سیمانی یا بتونی استفاده می شود.

فوم معمولی

این نوع فوم رایج ترین فومی است که برای زیر موکت ها استفاده می شود .این فوم ها دارای خاصیت ارتجاعی خوبی است و نور را از خود عبور می دهد. این نوع فوم برای پوشش سرامیک و سنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم متال سایلنت

همان طور که از نامش پیداست این فوم همان فوم متال است با این تفاوت که روکشی از فلز آلومینیوم روی آن کشیده شده است. این روکش باعث می شود تا فوم مقاومت بیشتری پیدا کند. این فوم به دلیل آن که از آلومینیوم در آن استفاده شده است می تواند گرما را کف خانه به سمت بالا هدایت کند و برای همین سطوحی که سیستم گرمایشی از کف آن عبور می کنند برای این فوم بسیار مناسب هستند.

مزیت های استفاده از فوم در زیر موکت

تا کنون به چند مورد از مزیت های فوم در زیر موکت اشاره شده است. در زیر به همه این مزیت ها پرداخته شده است:

1.افزایش راحتی مبل:

زمانی که شما فومی نرم و منعطف را زیر موکت قرار دهید مطمئنا زمان راه رفتن روی موکت احساس راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد

2.عایق صدا بودن :

یکی دیگر از مزیت های فوم زیر موکت این است که باعث جلوگیری از انتقال صدا می شود. انتقال صدا بین طبقات همواره موجب دردرسر است و استفاده از فوم در زیر موکت می تواند به حل این مشکل کمک زیادی کند. اگر کودکی در خانه دارید فوم زیر موکت جلوی انتقال سروصداهای او و بالا و پریدن هایش به طبقات پایین را خواهد گرفت و اثر آن را کمتر می کند.

3.موجب حفظ انرژی خانه می شوند:

همان طور که گفته شد مزیت اصلی فوم زیر موکت این است که باعث می شود انرژی خانه حفظ شود و به بیرون نرود. این کار هم موجب صرفه حویی در انرژی می شود و هم هزینه های افراد را پایین خواهد آورد.

4.باعث افزایش طول عمر موکت می شوند:

فوم در زیر موکت باعث می شود تا احتمال ساییدگی، خراش و پارگی موکت کاهش یابد و از این طریق عمر موکت افزایش یابد.

5.تمیزی و بهداشتی بودن:

فوم ها را به راحتی می تواند تمیز کرد و از این نظر خیلی گزینه مناسبی هستند. شما می توانید با مواد شوینده به راحتی، فوم ها را بشویید.

نتیجه گیری

فوم یک لایه ابری است که از موادی خاص ساخته می شود . فوم ها خاصیت ارتجاعی دارند اما بسیار هم بادوام هستند. از فوم ها در جاهای زیادی استفاده می شود. فوم زیر موکت باعث می شود تا انرژی خانه حفظ شود، به موکت آسیب کمتری برسد، جلوی انتقال صدا به طبقات پایین تر را بگیرد و نیز احساس راحتی بیشتری به افراد بدهد.

فوم ها در انواع مختلفی وجود دارند و افراد باید با توجه به نوع ساختمان خود و دیگر مسائل دست به انتخاب بزنند. فوم های زیر موکت از پلی اورتان ساخته می شوند که در چند نوع وجود دارند و هر کدام از آنها برای کف های ساختمانی خاصی مناسب است

در هنگام خرید فوم باید به کیفیت، ضخامت و تراکم ان توجه کرد. فوم های زیر موکت در قیمت های مختلفی وجود دارندو شما می توانید به راحتی نوع مناسب خود را خریداری کنید و از آن استفاده نمایید. از هر فوم باید در جای مناسب خود استفاده کرد.

مای دکوری

مای دکوری فروشگاه وسایل داخلی دکوراسیون است که سالهاست مشغول فروش لوازم و وسایل این کار است. در این فروشگاه شما می توانید انواع موکت را برای خانه خود پیدا کنید .

مای دکوری بهترین موکت ها را با کیفیت مناسب و نیز قیمت عالی در اختیار شما قرار می دهد. کافی است شما موکت خود را سفارش دهید تا در سریع ترین زمان ممکن آن ر دریافت کنید. تخفیف های عالی برای محصولات مای دکوری به خوبی می تواند هزینه شما را کم کند. انواع طرح ها و رنگ ها و برندهای موکت در مای دکوری یافت می شود.هم چنین شما بهترین خدمات پس از فروش را از مای دکوری دریافت خواهید کرد و بنابراین از لحاظ خرید خود خیالتان راحت است.

در کنار موکت، شما می توانید انواع فوم ها برای زیر موکت را نیز از فروشگاه آنلاین مای دکوری خرید کنید. مای دکوری بهترین فوم ها را با قیمتی مناسب به افراد ارائه می دهد و شما می توانید بهترین فوم را برای موکت خود خریداری کنید. 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()