سبد خرید 0

جلوگیری از سر خوردن فرش روی موکت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


موکت ها می توانند علاوه بر زیبایی باعث هماهنگی اجزای اتاق با یکدیگر شوند و درواقع رنگ و بوی دیگری به اتاق می دهند. اما با بزرگسالان ، بچه ها و سگ ها که مرتباً آنها را بالا و پایین می کشند ، آنها به سرعت از جای خود در روی فرش خارج می شوند و در نهایت کج می شوند. این امر مخصوصاً درصورتی وجود دارد که فرش شما کمی سبک تر از حد معمول باشد.
فرش هایی که روی موکت می لغزند می توانند دارای معایبی باشند، به خصوص برای افراد مسن می توانند خطرناک باشند. محکم نگه داشتن فرش روی موکت در جلوگیری از آسیب دیدگی و در ایمنی خانواده کمک می کند.
خوشبختانه ، روش های ارزان زیادی برای حفظ فرش بر روی موکت وجود دارد. در این مقاله ، ما نحوه متوقف کردن حرکت فرشها را بررسی خواهیم کرد ، بنابراین شما می توانید فرش ظریف خود را در مکان مناسب نگه دارید.
فرش های یک اتاق به آن رنگ و طراوت می بخشد و موکت های لکه دار ، فرسوده یا پاره شده را می پوشاند. فرشی که در جای خود باقی نماند ، معایبش بیشتر از مزایا می شود. فرش که در جای خود ثابت نباشد نه تنها ناخوشایند به نظر می رسد بلکه خطرناک است. سر خوردن غیر منتظره فرش زیر پا می تواند شما را به زمین بیاندازد و منجر به آسیب شود. قرار دادن یک بالشتک بدون لغزش در زیر فرش  به حفظ آن در محل کمک می کند و کششی را که هنگام فرش روی موکت ایجاد می شود به حداقل می رساند.


چرا فرش ها بر روی موکت حرکت می کنند؟


فرش ها به دلیل وجود موکت در زیر آنها روی موکت ها حرکت کرده و می خزند - آنها به طور طبیعی در جهتی حرکت می کنند که موکت در زیر آن حرکت می کند. همانطور که وزن کسی که روی فرش راه می رود از طریق فرش به موکت زیر آن منتقل می شود ، موکت حرکت می کند و بنابراین فرش به طور طبیعی با آن حرکت می کند. این بدان معناست که هرچه موکت بلندتر و ضخیم باشد احتمال حرکت فرش روی آن بیشتر است ، زیرا موکت در زیر فرش دارای حرکتی لغزشی است.

 


مواردی برای جلوگیری سر خوردن فرش بر روی موکت استفاده می شود:


موکت غیر لغزنده


موثرترین راه برای جلوگیری از حرکت فرش روی موکت، پهن کردن موکت غیر لغزنده است که معمولاً به صورت رول فروخته می شود. در اینجا ما یک سری توصیه می کنیم که خواندن آن به شما کمک می کند:


رول فرش گیر


Rug Gripper Roll نواری ضد لغزش است که از سر خوردن فرش بر روی موکت جلوگیری می کند. با نوار چسب غیر مخرب در جای خودش ثابت شده و راهی عالی برای جلوگیری از لیز خوردن فرش های شما بر روی موکت است.


زیر انداز فرش


این نوع دیگری از زیراندازهایی هست که باعث می شود فرش روی موکت ثابت بماندو از لیز خوردن فرش ها جلوگیری می کند ، و بسیار ارزان تر از گزینه بالا است. نصب آن بسیار آسان است و به خوبی کار می کند.


نوار دوطرفه


روش دیگر برای جلوگیری از حرکت فرش ها روی موکت، استفاده از نوار دو طرفه است. همانند زیرانداز غیر لغزنده ، نوار دو طرفه به راحتی به زیر فرش بسته می شود و به شما کمک می کند تا فرش قرار گرفته روی آن ثابت بماند و تکان نخورد.


تشک ضد لغزش


تشک های ضد لغزش شبیه زیر لایه ضد لغزش هستند ، اما اندازه آنها بسیار بزرگتر است و روی زمین ثابت نیستند. با وجود این ، آنها می توانند در تأمین چسب لازم برای جلوگیری از لیز خوردن فرش کمک کنند. اگر گزینه ضخیم تری را انتخاب کنید ، از مزیت های بهتری برخوردار خواهید شد و میزان لغزندگی فرش بسیار کم می شود.
تشک های ضد لغزش اغلب به صورت زیر انداز فروخته می شوند ، اما برخی از فروشگاه های فرش قسمتی از آن را برش می دهند و برای تست کردن به شما می دهند، در این صورت شما باید سریع فرش خود را اندازه بگیرید و به فروشگاه اعلام کنید.
درز بند را به زیر فرش اضافه کنید
درز بندی ماده ای الیافی است که برای درز بندی آب ها استفاده می شود و می توان آن را در قسمت زیرین فرش نیز قرار داد تا به آن چسبیده شود. فقط لازم است که میله را به لبه های فرش و چند خط وسط اضافه کنید. پس از نصب ، کمک خواهد کرد که فرش را به موکت بچسبانید و در جای خود قرار دهید.
این راه حل برای فرش های ارزان قیمت بهترین راه حل است.


مبلمان


فرش ها وقتی در زیر مبلمان قرار گرفته اند مانند میزهای ناهار خوری ، میزهای قهوه یا هر نوع مبلمان دیگری که فکرش را بکنید، می توانند فرش را در جای خود ثابت نگه دارند این یک راه حل رایگان برای مشکل شما است.


استفاده از مته


برخی از فرش ها برای جلوگیری از لغزش ،در قسمت زیرین خود چیزی به نام مت اضافه کرده اند. این می تواند شامل یک لاستیک بدون لغزش مسطح باشد که کار مناسبی را انجام می دهد یا لاستیکی با روکش های چسبانده شده ، که نگه داشتن فرش را در جای خود راحت می کند.
پشتی لاستیکی ضد لغزش ممکن است حرکت موکت روی فرش را از بین نبرد ، مخصوصاً اگر موکت در ضخامت بیشتری باشد. با این حال ، به جلوگیری از لیز خوردن فرش در زیر پا کمک می کند و به کاهش میزان حرکتی که اتفاق می افتد کمک می کند.
با انتخاب فرش مناسب می توانید این مشکل را برطرف کنید. موکت های بریده شده به دلیل نوع ساختار الیاف باعث حرکت فرش بر روی موکت می شود. به جای موکت های بریده شده می توان از موکت های حلقه ای استفاده کرد که به دلیل ساختار خاص آن می تواند باعث پایداری فرش بر روی خود شود.


جمع بندی


در این مقاله ما راهکارهای متفاوتی برای جلوگیری از سر خوردن فرش بر روی موکت ارایه دادیم. که  در ادامه میخواهیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم:
هنگام انتخاب فرش برای فضای خود ، این شما هستید که تصمیم می گیرید چه نوع فرشی را انتخاب کنید ، فرشی با ته صاف یا فرشی با زیر شکاف. اگر می خواهید فرش را روی موکت پهن کنید بهتر است فرشی با لایه زیرین شکاف دار انتخاب کنید. شکاف های زیر فرش باعث گیر افتادن فرش روی موکت شده و از حرکت آن روی موکت جلوگیری می کند. این که این عامل چقدر موثر باشد به طول و ضخامت کرک موکت بستگی دارد. اگر موکت مخملی است ، تنها جواب این است که لایه ی زیرین را حداقل 5 سانتی متر بزنید که 5.08 سانتی متر کوتاهتر از اندازه کل فرش باشد. این اندازه تضمین می کند که لبه های فرش بلند نمی شوند و مشکلات بعدی ایجاد نمی شود.
اگر می خواهید برای جلوگیری از لیز خوردن فرش روی موکت ، یک لایه ترمز قرار دهید ، می توانید برای اطمینان از آن لایه ترمز را بچسبانید. برای انجام این کار ، شما به یک متر ، قیچی ، چسب فرش دو طرفه ، لایه لاستیکی ضد لغزش مانند لایه های مش برای قفسه ها نیاز دارید. برای شروع ، قبل از چسب زدن این کارها را به ترتیب انجام دهید.
طول و عرض فرش منطقه خود را اندازه بگیرید. یک رول نوار فرش دو رو و یک رو آستر لاستیکی بدون لغزش خریداری کنید. شما به اندازه کافی آستر لاستیکی نیاز دارید که بتوانید پایین فرش منطقه خود را تا دو اینچ از هر لبه بپوشانید. فرش خود را زیر و رو کنید. نوارهای نوار دو طرفه را برش دهید تا در عرض فرش گسترش یابد ، و در هر طرف یک حاشیه دو اینچی برجای بگذارید. نوارها را با فاصله 12 اینچ فاصله دهید. آسترلاستیکی را ببرید تا روی نوار دو طرفه قرار بگیرد. ممکن است به چند قطعه نیاز داشته باشید. آستر لاستیکی را به سمت پایین نوار فشار دهید ، و هیچ قسمت چسبنده ای در معرض آن قرار نگیرد. فرش خود را به پشت برگردانید ، و آن را مطابق میل خود قرار دهید. آستر بدون لغزش آن را در جای خود نگه می دارد.
این هم یک جمع بندی کلی امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

مای دکوری :



فعالیت مای دکوری از سال 1382 در قالب دو فروشگاه دکوراسیون داخلی آغاز شد. پس از 8سال فعالیت در بازار سنتی بر آن شدیم که در فضای مجازی فعالیت خود را گسترش دهیم. علاقمندان به دکوراسیون داخلی در بازار کونونی به تهیه و خرید پارکت لمینت و کاغذدیواری به نازلترین قیمت نیاز ویژه ای دارند. فروشگاه مای دکوری به نیازهای فعلی مصرف کنندگان در طراحی دکوراسیون داخلی واقف بوده و با احترام به سلایق مصرف کنندگان مجموعه ای از بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در قالب فروش پارکت لمینت ، کاغذدیواری ، کفپوش ، موکت ، سقف کاذب ، انواع پرده لووردراپه ، شید ، زبرا ، پاراوان در کنار یکدیگر قرار داده تا هر کاربر با هر سطحی از اطلاعات بتواند محصولی را با بهترین کیفیت و قیمت ، انتخاب و اقدام به خریدی هوشمندانه نماید. هدف ما از راه اندازی فروشگاه محصولات دکوراسیون داخلی رساندن محصولات به مشتری به صورت مستقیم(حذف واسطه ها) و با هزینه کمتر و سرعت ارسال بیشتر می باشد.



ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()